Jeg tok ikke med den på luftetur, hvis det var det du tenkte på ;Djohnnygrandis skrev:Kjempebilder, stemingen er til å ta og føle på !
Men hvor ble det av Embla`en da ?
R.E.S. skrev:Jeg tok ikke med den på luftetur, hvis det var det du tenkte på ;Djohnnygrandis skrev:Kjempebilder, stemingen er til å ta og føle på !
Men hvor ble det av Embla`en da ?
Skal se hva jeg får til i løpet av dagen.
Roy
Placebo er ikke feil, den ønskes velkommen her hjemme, så lenge den bidrar til en bedre opplevelseR.E.S. skrev:Det virker som jeg har hoppet et par trinn opp på stigen lydmessig, men det kan jo bare være placebo, he-he.
Roy
Emblaen har ikke trådløs streaming, men jeg kan koble en harddisk direkte i Emblaen. Den trenger ikke en pc eller mac for å styre filene på harddisken. Det gjør den selv.johnnygrandis skrev:Ser bra ut Roy. Kan du streame f.eks fra en nettvekshardisk til denne ?
Jeg tror at det hadde vært veldig moro å prøve ut Emblaen som pre også.....R.E.S. skrev:Emblaen går på heavy rotation for tiden. Den krever lang innspillingstid, men jeg synes det låter veldig bra allerede.
Likevel klarer jeg ikke å fri meg fra tanken på hva min neste oppgradering bør bli. Det vil si hvor skal jeg sette inn støtet for å løfte anlegget i 2011.
Kanskje strømrens ala Shunyata Hydra, PS Audio Power Plant Premier eller lignende hadde vært noe. Eller burde jeg homogenisere kabelsalaten min og få meg signal- og høyttalerkabler av samme type.
Hva tror dere?
Det var nesten det jeg regnet med.R.E.S. skrev:Jeg har mulighet til det ved å bruke Plinius-forsterkeren min som rent effekttrinn. Det låter ikke ille det heller
Roy
Når jeg bruker Embla som forforsterker går jeg helt utenom forforsterkerdelen på Plinius-forsterkeren. Da bruker jeg home theatre-inngangen på Plinius-forsterkeren, dvs. kun effektforsterkerdelen.tkr skrev:Det var nesten det jeg regnet med.R.E.S. skrev:Jeg har mulighet til det ved å bruke Plinius-forsterkeren min som rent effekttrinn. Det låter ikke ille det heller
Roy
Betyr det at du sender ut et signal fra Emblaen som går utenom forforsterkerkretsene der, eller må signalet gjennom forforsterkerdelen i både Embla og Plinius?
mvh
Synd at det ikke er noen hodetelefonutgang på emblaen!R.E.S. skrev:Når jeg bruker Embla som forforsterker går jeg helt utenom forforsterkerdelen på Plinius-forsterkeren. Da bruker jeg home theatre-inngangen på Plinius-forsterkeren, dvs. kun effektforsterkerdelen.tkr skrev:Det var nesten det jeg regnet med.R.E.S. skrev:Jeg har mulighet til det ved å bruke Plinius-forsterkeren min som rent effekttrinn. Det låter ikke ille det heller
Roy
Betyr det at du sender ut et signal fra Emblaen som går utenom forforsterkerkretsene der, eller må signalet gjennom forforsterkerdelen i både Embla og Plinius?
mvh
Når jeg bruker Plinius som integrert forsterker, settes Embla-spilleren til bypass på forforsterkerdelen, slik at volumet låses.
Begge deler er helt uproblematisk, men jeg kan altså ikke koble til hodetelefonforsterkeren på Embla (i hvert fall har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan gjøre det og samtidig bruke den som forforsterker ennå...)
Roy
Ikke det at jeg bruker hodetelefonene så ofte, men når jeg først har dem, så er det jo greit å ha muligheten.tkr skrev:Synd at det ikke er noen hodetelefonutgang på emblaen!
mvh
R.E.S. skrev:Noen ser ikke skogen for bare trær...
Det er tre forforsterkerutganger på Embla, og det er jo bare for meg å skru av effekttrinnet når jeg vil bruke hodetelefonforsterkeren...
Roy
Nei, dessverre.Griffenfeldt skrev:Stemmer det at du hadde Naim Ovator hjemme for omtale i bladet?
Neida, jeg er jo født på en tid på året hvor det ikke er så mye lys å skryte avHCS skrev:Grattis! Tror neppe fravær av lys kan ta ifra deg gleden over dagen.. ;D
Gudene veit når det var påske i 1969, men ifølge termin skulle jeg egentlig vært født 6. januar 1970.Grumpy skrev:Gratulerer Roy Ervin. Du er som fler av oss produsert med påskekjærlighet og hvor ingen på forhånd visste hvor haren hoppet :-*.