royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    965
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    126
    R.E.S. skrev:
    Da forsvant Classé-spilleren til søta bror, og jeg får forhåpentligvis snart en Bladelius Embla Classic.

Hva blir neste oppgradering nå tro...

Roy
    nye sokker og luer til vintern

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    NEVATON skrev:
    R.E.S. skrev:
    Da forsvant Classé-spilleren til søta bror, og jeg får forhåpentligvis snart en Bladelius Embla Classic.

Hva blir neste oppgradering nå tro...

Roy
    nye sokker og luer til vintern
    Finnes det audiofile sådanne?

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Her er forresten en test av Embla fra engelske Hi-Fi Choice.

Klikk på linken for pdf-utgaven, jeg har bare tatt en print-screen av testen til bildet under her.

Roy

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Se der ja. Enda en fornuftig herremann.
    Gratulerer med Embla.
    Er du gjennom ukene med innspillling?

Mvh
    RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    RBN skrev:
    Gratulerer med Embla.

Mvh
    RBN
    Det ville vel vært å ta litt hardt i. Jeg har ikke fått spilleren ennå. ;D

Har ikke en gang sendt avgårde den endelige bestillinga. Vil vente til jeg kan betale alt på forskudd, og det mangler litt på konto ennå. Heldigvis er jeg blitt lovet at det skal være i orden en av de første dagene.

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    R.E.S. skrev:
    RBN skrev:
    Gratulerer med Embla.

Mvh
    RBN
    Det ville vel vært å ta litt hardt i. Jeg har ikke fått spilleren ennå. ;D

Har ikke en gang sendt avgårde den endelige bestillinga. Vil vente til jeg kan betale alt på forskudd, og det mangler litt på konto ennå. Heldigvis er jeg blitt lovet at det skal være i orden en av de første dagene.

Roy
    Ser man det. Jeg blir ikke beskyldt for å være kjapp men dette ble altså unntaket.

Synes du har gjort et godt valg og håper du gir noen tilbakemeldinger etterhvert. Dette med innspilling og Embla er irriterende langdrygt. Seks til syv uker med kontinuerlig spilling før man blir belønnet med et fantastisk lydscenario.

Lykke til :D

RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Da er det jo bare å glede seg til den dukker opp, så blir det vel bra til jul :)

Har du prøvd den både som ren spiller også ikke bare som kombinert pre og spiller?

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Jeg har ikke prøvd som ren spiller, men det er jo krefter rundt meg som pusher ganske hardt for at jeg skal teste forforsterker.
    Det blir vel til en test etter hvert, men akkurat nå lever jeg lykkelig i bingen min uvitende.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Blir bra dette Roy, er det ikke denne som har intergrert HD i selve spilleren ?
    En flott spiller er det ihvertfall.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    johnnygrandis skrev:
    Den fungerer både som ren cd-spiller, men kan også lage en bit-perfekt kopi av plata i spillerens eget flash-minne. I tillegg kan man koble til en ekstern harddisk og spille av rippede filer derfra.

...om jeg har forstått det riktig da...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Da er spilleren ankommet importør, så da er det bare å få hentet den...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Ingen av delene faktisk. Jeg er verken på biltur eller bærtur, men jobbtur.

Sitter akkurat nå på hotellet i Hammerfest, men skal hjem i morgen. Får prøve å hente spilleren på fredag eller lørdag.

Tenkte jeg skulle ta noen bilder også :)

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    R.E.S. skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Den fungerer både som ren cd-spiller, men kan også lage en bit-perfekt kopi av plata i spillerens eget flash-minne. I tillegg kan man koble til en ekstern harddisk og spille av rippede filer derfra.

...om jeg har forstått det riktig da...

Roy
    ...og du kan streame og bruke minne stick (FAT) og osv. :D
    iPhone og iPad kan brukes som fjernkontroll om (forhåpentligvis) ikke altfor lenge. Snakket med Bladelius på Arken messa og han kunne fortelle at testversjon av software skulle bli distribuert til div testkaniner uka etter. Slipper da å bruke kikkert for å se displayet.

Leste Embla testen i Fidelity der man kunne få inntrykk av at den ikke var helt innspillt. Det er nettopp mykhet, luft og oppløsning i mellomtone/diskant som løfter denne spilleren. Denne magien kommer ikke før helt mot slutten av innspillingsperioden, så gi den tid.

Blir spennende å lese fremover. Hadde du tørt å slippe en flatbygding innenfor døra etterhvert? Hadde satt pris på det.

Mvh
    RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Dette blir en helg full av musikk. Om en time går korpset til kona på scenen i Asker kulturhus, og i morgen ettermiddag skal jeg være konferansier på høstkonserten til korpset til ungene. '

I skal jeg hente Embla-spilleren i dag, samt avlevere en utrolig bra sacd-spiller jeg har hatt til test i noen uker.

Roy

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Dette blir en helg full av musikk. Om en time går korpset til kona på scenen i Asker kulturhus, og i morgen ettermiddag skal jeg være konferansier på høstkonserten til korpset til ungene. '

I skal jeg hente Embla-spilleren i dag, samt avlevere en utrolig bra sacd-spiller jeg har hatt til test i noen uker.

Roy
    Ditto her Roy.
    Bare med den lille forskjellen (og nødvendigvis ikke noen fordel...) at jeg skal lose musikerne gjennom masse 80-talls musikk fra dirigentpodiet.
    Du som forelder er viktig- ikke bare som betaler for moroa- men også som motivator i det at du stiller opp for kona og ungene -viser at du er med på det de holder på med. Kred.
    Lykke til med komframogsier jobben.

Ønsker deg også lykke til med oppkobling og lytt i oppsettet ditt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    emotikon skrev:
    Du som forelder er viktig- ikke bare som betaler for moroa- men også som motivator i det at du stiller opp for kona og ungene -viser at du er med på det de holder på med. Kred.
    Lykke til med komframogsier jobben.

Ønsker deg også lykke til med oppkobling og lytt i oppsettet ditt.
    Jeg eier ikke sceneskrekk, så det går nok bra. (gammel vokalist i band, serru :-D )

Selvsagt skal man stille opp for både kona og ungene. Kona spiller fløyte, og det er et flott instrument. De to eldste jentene mine spiller henholdsvis klarinett og kornett og de er ganske så flinke de også. Dessuten er det glimrende at de lærer seg noter, får andre venner utenfor egen klasse og nabolag, samt at de lærer seg å innordne seg og oppdager de sammen kan skape musikkk.

...men det hadde jo vært fint om jeg hadde hatt sans for korpsmusikk, he-he...

Roy

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.285
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fin eske! ;D Håper du ikke har rotet bort tapetkniven :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.431
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tapekniven ble nevnt, er den funnet ennå Roy?
    Kamera? Kan vi vente oss noe :D
    Grattis uansett men en spiller som frister en gammel traver ;D

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Er litt forsiktig med tapetkniv, så brukte saks i stedet. ;)

Vedlegg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Jeg har dessverre ikke det ordentlige kamera her. Det ligger på jobben, så det er ikke så mange bilder som er tatt.

Alle snakker om lang innspillingstid, men jeg synes dette låter veldig lovende allerede. Veldig luftig og oppløst med diger scene. Tror jeg kan venne meg til den spilleren, he-he.

Roy

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Gratulerer med knall spiller.

Dette med innspillingstid vil nok vise seg ;)

Har du hørt noe om I-phone fjernkontrllering?, Sitter man langt unna, kan det være litt vanskelig å lese på den ikke alt for store skjermen.

Et par andre utfordringer, er SSD`nes størrelse, siden disse skal være HD betydelig overlegne lydmessig. OG så er det støy fra drivverk ved avspilling av høyoppløst
    materiale, som jo foregår i "realtime", mellomlagres ikke.

Ellers kvitterer denne spilleren med knallyd imo. Kunne godt tenkt meg å teste en selv også ;)

Gratulerer igjen med flott produkt.
    Benytter du den som "pre" også, eller har du dedikert sådan?

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Har ikke hatt tid til å høre så mye på spilleren ennå. Snekring og maling i huset har førsteprioritet.

Jeg bruker den som ren avspiller, da jeg bruker Plinius Hiato som integrert forsterker, men jeg har på sikt planer om å sjekke forforsterkerdelen på Emblaen også. Da kobler jeg den bare rett til HT-inngangen, om jeg har forstått det rett...

Angående Iphone/Ipod-tilkobling, så er det på trappene, tror jeg, men usikker på når det kommer.

Synes det låter veldig bra allerede, noe som bør være et kvalitetstegn, da den spilleren jeg har spilt på de siste ukene og fram til i går kveld, var en Soulution 745 jeg hadde til test.

Roy

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Den spillerens navn og betegnelse sier meg ikke stort, men jeg aner utfra hva jeg har skjønt om merkets priser at du ihvertfall har beveget deg nedover på akkurat den skalaen ;)

At Emblaen allerede spiller bra er jo flott, men det som nok kan forventes er at den "svinger" i kvalitet fra tid til tid en stund fremover. RBN vil kanskje utfylle mere på dette, med sin førstehåndskjennskap i et også ellers meget vellydene system :)

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    kwil skrev:
    Den spillerens navn og betegnelse sier meg ikke stort, men jeg aner utfra hva jeg har skjønt om merkets priser at du ihvertfall har beveget deg nedover på akkurat den skalaen ;)

At Emblaen allerede spiller bra er jo flott, men det som nok kan forventes er at den "svinger" i kvalitet fra tid til tid en stund fremover. RBN vil kanskje utfylle mere på dette, med sin førstehåndskjennskap i et også ellers meget vellydene system :)

mvh
    Ja, jeg har også hørt at jeg kan forvente litt variasjon framover, men det lever jeg godt med. Jeg har også lest RBN sin tråd. Potensial virker det i hvert fall som det er her.

Roy

Vedlegg

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.073
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer med en flott spiller Roy :). Blir spennende når du skal teste ut forforsterker delen. Jeg savner ikke Caryen ihvertfall. Men er jo klar over at i divisjonene over stiller det seg anderledes.

Morten

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Jabba_Jabba skrev:
    Gratulerer med en flott spiller Roy :). Blir spennende når du skal teste ut forforsterker delen. Jeg savner ikke Caryen ihvertfall. Men er jo klar over at i divisjonene over stiller det seg anderledes.

Morten
    Den har vel strengt tatt inngangene jeg trenger. En til platespillerforsterker og en til ting jeg tester. Litt usikker på hvordan det er med analoge utganger, det vil si om jeg har mulighet til å koble til hodetelefonforsterker.

Roy

Vicarious

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    395
    Sted
    South of heaven
    Gratulerer med fin spiller!
    Nå når du først har emblaen hadde det vært artig med en test av Ask også. Og fått vurdert komboen opp mot plinius forsterkeren din.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Da har jeg fått lyttet litt til Emblaen. Ikke på langt nær så mye som jeg skulle ønske, men jobb, unger og oppussing av hus tar sin tid.

Førsteinntrykket er at dette låter utrolig luftig og oppløst, men med veldig bra kropp og bassdefinisjon. Holografien er ypperlig. Jeg har også forsøkt litt på de forskjellige filtrene, og mens filter A (Burr Brown-dac) låter åpent og flott, og Filter B (Wolfram-dac) har mer kropp, så er det Filter C (også Wolfram-dac) som låter mest musikk i mine ører (enn så lenge). Da er det mest ro i lydbildet, samtidig som jeg har åpenhet og kroppslighet i rikt monn.

Det virker som jeg har hoppet et par trinn opp på stigen lydmessig, men det kan jo bare være placebo, he-he.

Roy

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hei
    Da har du startet på veien. Skal bli morsomt å se kommentarer fremover før den har gått seg til ordentlig. Jeg syntes det svingte mye i perioder. Den låt best i begynnelsen.
    Det virker som om nesten alle havner på filter C, det litt analoge. Det er ikke akkurat natt og dag mellom de forskjellige innstillingene, men forskjeller er det. Smak og behag dette.
    Takker for at du tør å åpne døra etterhvert. Skal bli hyggelig. Har hørt denne spilleren i litt forskjellige oppsett. Det dyreste er vel Marten som brukte den på sine Coltrane Momento høyttalere med NAT elektronikk og Jorma Prime i det store Svanå rommet. Den gjorde seg definitivt ikke bort der heller.

Mvh
    RBN

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    RBN skrev:
    Det virker som om nesten alle havner på filter C, det litt analoge. Det er ikke akkurat natt og dag mellom de forskjellige innstillingene, men forskjeller er det. Smak og behag dette.
    Takker for at du tør å åpne døra etterhvert. Skal bli hyggelig.

Mvh
    RBN
    Jeg synes for så vidt at Filter B låter mest analogt. Det er litt mer sprut og transientvillighet i Filter C, men det er nå hos meg, og etter ikke mange dagene. For øvrig helt enig i at forskjellene ikke er store.

Alltid trivelig med hifi-besøk, og Emblaen gjør seg ikke bort i selskap med Plinius og Montana heller. :)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Har vel strengt tatt ikke noe med hifi å gjøre, men synes bildene ble så bra at jeg vil dele det med flere. På vei hjem fra jobben var det trolsk stemning på Rådhuskaia i går ettermiddag.

Det nederste bildet er beskjært, ellers er det ikke gjort noen annen bildebehandling.

Roy

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn