Jeg synes det er fryktelig enkelt, men det kan jo ha noe å gjøre med at det er jeg som har klippet i bildene...Odder skrev:Uf fra bildene sier det seg selv hva dette er!!! ;D
R.E.S. skrev:Det kommer en riaa også, og bildet av innmaten var visst fra den, ikke fra forsterkeren.
Villedende mao. ikkje rart eg ikkje tog han!![]()
Jeg trodde poenget med sånne bildehint var å villede, men jeg er tydeligvis ikke like god (eller tålmodig) som enkelte andre her på sentralen...room skrev:Villedende mao. ikkje rart eg ikkje tog han!![]()
Plinius-utstyret er et par uker unna, men takker så mye likevel.gismo skrev:Plinius Hiato - Plinius Koru - VPI Scoutmaster - VPI JMW-9 Signature - Benz Ruby 3 Open Air - Slim Devices Transporter - Magnepan MG1,6QR/SE - diverse kabler
Da får jeg bare bukke dypt å gratulere med nytt flott oppsett
gismo
Kremt...Lagga skrev:Å dømme etter kommentarer i enkelte andre tråder Roy, tenker jeg mange sier:
Og takk for det!
;D
Morten
hehe, den kommentaren lo jeg lenge av - og høyt.RoDa skrev:Kremt...Lagga skrev:Å dømme etter kommentarer i enkelte andre tråder Roy, tenker jeg mange sier:
Og takk for det!
;D
Morten
Nå skulle jeg akkurat til å berømme din flotte tråd, tror jeg dropper det
;D ;D
Halut-Rolf
;DRoDa skrev:Kremt...Lagga skrev:Å dømme etter kommentarer i enkelte andre tråder Roy, tenker jeg mange sier:
Og takk for det!
;D
Morten
;D ;D
Halut-Rolf
Nå skal ikke jeg røpe for mye av en kommende test av Plinius Hiato i Hjemmekino, annet enn å si at den spilte fantastisk på Magnepan-høyttalerne mine, og med en sånn stålkontroll i bassen, at en hifi-freak som var innom lurte på om jeg hadde fått meg subwoofer. Resten venter jeg med til bladet med testen er på gata, og håper du har forståelse for det...larkrla skrev:Hei og gratulerer med nykjøp!
Jeg vil stille deg et, for mange, kanskje dumt spørsmål; hva er det du liker så godt med Plinius? Du har jo kjennskap til mange produkter, så jeg antar at anskaffelsen er veldig velfundert.
PS; jeg spør fordi jeg lurer, er overhodet ikke kritisk, bare nysgjerrig. Har aldri hørt Plinius selv.
Med hilsen
Lars
Som jeg har skrevet i svaret rett over her, så passer nok Plinius enda bedre til Magnepan enn Audionet gjør, mens på andre høyttalere, f.eks. mine gamle Tannoy Glenair 10, ville det trolig vært motsatt.StereoJoe skrev:Gratulere, dette ser da riktig flott ut!
Hvor ligger de lydmessige forskjellene i forhold til Audionet? Er det behovet for mer krefter som gjør at tyskerne får reisepass?
Dersom det innebygde riaa-trinnet hadde vært det samme som Koru, bare uten den ekstra boksen, ville jeg nok godt for den integrerte løsningen, men i og med at jeg har en såpass god vinylrigg, ønsket jeg så god riaa som mulig. Derfor ble det Koru.kaap skrev:Ser at Hiato har mulighet for å bygge inn RIAA trinn.. så jeg spør, nygjerrig som jeg er, hvilke vurderinger du har gjort for å gå for separat RIAA (Koru) VS et innebygd trinn.
(Personlig er jeg i en minimalistisk modus for tia, så tenker i slike tilfeller også på; Ekstra bokser = ekstra kabler...
mvh Kai
God helg!
Takk for tipset!!!R.E.S. skrev:hehe, den kommentaren lo jeg lenge av - og høyt.RoDa skrev:Kremt...Lagga skrev:Å dømme etter kommentarer i enkelte andre tråder Roy, tenker jeg mange sier:
Og takk for det!
;D
Morten
;D ;D
Halut-Rolf
Jeg kan jo eventuelt ta makrobilder av neste kabel jeg skaffer meg. Så kan jeg begynne på midten og bevege meg utover i små steg, gjerne litt ute av fokus slik at det blir vanskeligere å gjette.
Nei, RoDa det var ikke noe tips til deg
Roy
Det kommer mest an på hvordan utgangstrinnet på riaaen er bygget opp rent teknisk. Noen lager bare tulle - balanserte utgangskontakter som i praksis er koblet på samme måte som rca-pluggene mens andre lager balanserte løsninger med tanke på både koblinger, signalstrøm og strømforsyninger. Det er disse tingene cu må vite litt om før man kan si hva balansere kontra ubalanserte kabler har å si sånn rent teknisk.R.E.S. skrev:Tror det kan bli veldig bra.
riaaen har balanserte utganger. Er det noen som har noen formening om det vil lønne seg å bruke xlr-kabler fra riaa til forsterker når jeg bruker ubalanserte rca fra platespiller til riaa?
Roy
Hvis du ser øverst på side 8 i denne tråden, så er det et bilde av innmaten på Koru. For meg er det vanskelig å se om kablene til xlr-utgangen er koblet på en annen måte en rca-utgangen.Andreas skrev:Det kommer mest an på hvordan utgangstrinnet på riaaen er bygget opp rent teknisk. Noen lager bare tulle - balanserte utgangskontakter som i praksis er koblet på samme måte som rca-pluggene mens andre lager balanserte løsninger med tanke på både koblinger, signalstrøm og strømforsyninger. Det er disse tingene cu må vite litt om før man kan si hva balansere kontra ubalanserte kabler har å si sånn rent teknisk.R.E.S. skrev:Tror det kan bli veldig bra.
riaaen har balanserte utganger. Er det noen som har noen formening om det vil lønne seg å bruke xlr-kabler fra riaa til forsterker når jeg bruker ubalanserte rca fra platespiller til riaa?
Roy
Joda, men jeg må jo vente til jeg har de nye produktene i hus først. De kommer om en uke eller to...zed skrev:Får vi snart et bilde av komplett anlegg? ;D Sefølgelig med en vinyl i rotasjon. ;D
Det ser ut til at det sitter en opamp per side i utgangstrinnet. Nå kan jeg ikke så mye om opamper så jeg gjetter bare på at utgangstrinnet er single ended og at da kan man også kanskje anta at jord og "cold" er koblet sammen på samme måte i rca og xlr kontaktene. Det er ganske vanlig å gjøre det slik, men det er vanskelig å være sikker uten skjema. Om du opplever at det er litt mer gain ved bruk av xlr kontakter er det forskjell, om ikke er det mest sannsynlig koblet likt og du vil ha lite å hente på å bruke xlr kabler.R.E.S. skrev:Hvis du ser øverst på side 8 i denne tråden, så er det et bilde av innmaten på Koru. For meg er det vanskelig å se om kablene til xlr-utgangen er koblet på en annen måte en rca-utgangen.
Roy
Da får jeg bare sjekke når jeg får den i hus. Sannsynligvis vil det sikkert stå noe om gain på xlr kontra rca i bruksanvisningen også.Andreas skrev:Det ser ut til at det sitter en opamp per side i utgangstrinnet. Nå kan jeg ikke så mye om opamper så jeg gjetter bare på at utgangstrinnet er single ended og at da kan man også kanskje anta at jord og "cold" er koblet sammen på samme måte i rca og xlr kontaktene. Det er ganske vanlig å gjøre det slik, men det er vanskelig å være sikker uten skjema. Om du opplever at det er litt mer gain ved bruk av xlr kontakter er det forskjell, om ikke er det mest sannsynlig koblet likt og du vil ha lite å hente på å bruke xlr kabler.R.E.S. skrev:Hvis du ser øverst på side 8 i denne tråden, så er det et bilde av innmaten på Koru. For meg er det vanskelig å se om kablene til xlr-utgangen er koblet på en annen måte en rca-utgangen.
Roy