royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Uf fra bildene sier det seg selv hva dette er!!! ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Odder skrev:
    Uf fra bildene sier det seg selv hva dette er!!! ;D
    Jeg synes det er fryktelig enkelt, men det kan jo ha noe å gjøre med at det er jeg som har klippet i bildene...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    det måtte en finnmarking til for å gjette riktig...

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Den som gjetter lenge nok... ::)
    Måtte ta en extra titt på bildene for å se dette ;) :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Det kommer en riaa også, og bildet av innmaten var visst fra den, ikke fra forsterkeren.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    room skrev:
    Villedende mao. ikkje rart eg ikkje tog han! :)
    Jeg trodde poenget med sånne bildehint var å villede, men jeg er tydeligvis ikke like god (eller tålmodig) som enkelte andre her på sentralen...

Roy

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.297
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Å dømme etter kommentarer i enkelte andre tråder Roy, tenker jeg mange sier:
    Og takk for det!

;D

Morten

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.414
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Plinius Hiato - Plinius Koru - VPI Scoutmaster - VPI JMW-9 Signature - Benz Ruby 3 Open Air - Slim Devices Transporter - Magnepan MG1,6QR/SE - diverse kabler

Da får jeg bare bukke dypt å gratulere med nytt flott oppsett ;)

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    gismo skrev:
    Plinius Hiato - Plinius Koru - VPI Scoutmaster - VPI JMW-9 Signature - Benz Ruby 3 Open Air - Slim Devices Transporter - Magnepan MG1,6QR/SE - diverse kabler

Da får jeg bare bukke dypt å gratulere med nytt flott oppsett ;)

gismo
    Plinius-utstyret er et par uker unna, men takker så mye likevel.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Hva det ender opp med av cd-spiller er derimot helt i det blå foreløpig. Jeg har de fire første til test hjemme nå + en som jeg likte svært godt sent i fjor høst.

Prisrammen for de cd-spillerne jeg skal sjekke ut er satt fra 30.000 til 50.000 kroner (pluss/minus). Det skulle være nok å velge i til å fylle mange blader alene.

PS. Dere må gjerne tippe hva jeg tester, men det må dere nesten lese bladet for å finne ut, men forslag mottas med takk.

Roy

R

RoDa

Gjest
    Lagga skrev:
    Og takk for det!

;D

Morten
    Kremt...

Nå skulle jeg akkurat til å berømme din flotte tråd, tror jeg dropper det :p

;D ;D

Halut-Rolf

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    RoDa skrev:
    Lagga skrev:
    Og takk for det!

;D

Morten
    Kremt...

;D ;D

Halut-Rolf
    hehe, den kommentaren lo jeg lenge av - og høyt.

Jeg kan jo eventuelt ta makrobilder av neste kabel jeg skaffer meg. Så kan jeg begynne på midten og bevege meg utover i små steg, gjerne litt ute av fokus slik at det blir vanskeligere å gjette.

Nei, RoDa det var ikke noe tips til deg :p

Roy

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.297
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Lagga skrev:
    Og takk for det!

;D

Morten
    Kremt...

;D ;D

Halut-Rolf
    ;D

Sier takk allikevel jeg Rolf! Og konfliktsky som jeg er, henleder jeg oppmerksomheten på uttrykksmåten min - med fare for å huske feil; TROR jeg ikke at jeg var en av kommentatorene i gjettelektråden din. ;)

Vennlig hilsen

Morten

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    innmaten i Koru-riaaen.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei og gratulerer med nykjøp!

Jeg vil stille deg et, for mange, kanskje dumt spørsmål; hva er det du liker så godt med Plinius? Du har jo kjennskap til mange produkter, så jeg antar at anskaffelsen er veldig velfundert.

PS; jeg spør fordi jeg lurer, er overhodet ikke kritisk, bare nysgjerrig. Har aldri hørt Plinius selv.

Med hilsen

Lars

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.414
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Veldig flotte og ryddige byggverk de der Plinius ;)
    Jeg er også veldig nyskjerrig på det Lars spør om :)
    Har ikke hørt Plinius jeg heller.

gismo

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Gratulere, dette ser da riktig flott ut!
    Hvor ligger de lydmessige forskjellene i forhold til Audionet? Er det behovet for mer krefter som gjør at tyskerne får reisepass?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    larkrla skrev:
    Hei og gratulerer med nykjøp!

Jeg vil stille deg et, for mange, kanskje dumt spørsmål; hva er det du liker så godt med Plinius? Du har jo kjennskap til mange produkter, så jeg antar at anskaffelsen er veldig velfundert.

PS; jeg spør fordi jeg lurer, er overhodet ikke kritisk, bare nysgjerrig. Har aldri hørt Plinius selv.

Med hilsen

Lars
    Nå skal ikke jeg røpe for mye av en kommende test av Plinius Hiato i Hjemmekino, annet enn å si at den spilte fantastisk på Magnepan-høyttalerne mine, og med en sånn stålkontroll i bassen, at en hifi-freak som var innom lurte på om jeg hadde fått meg subwoofer. Resten venter jeg med til bladet med testen er på gata, og håper du har forståelse for det...

Men jeg har altså hatt forsterkeren hjemme til test. I motsetning til riaaen som er kjøpt uhørt, men noen sjanser skal man ta. Uten at det bekymrer meg veldig. Jeg har nemlig hørt flere nye Plinius-produkter og samtlige har den samme klangkarakteren som jeg har falt pladask for. Det betyr ikke at den nødvendigvis er den riktige forsterkeren for alle. Jeg hadde nemlig et par andre høyttalere til test samtidig, og de låt faktisk best på Audionet-utstyret som nå er på vei ut. Noe som nok en gang bekrefter at matching er vel så viktig som gode enkeltdeler i anlegget.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    StereoJoe skrev:
    Gratulere, dette ser da riktig flott ut!
    Hvor ligger de lydmessige forskjellene i forhold til Audionet? Er det behovet for mer krefter som gjør at tyskerne får reisepass?
    Som jeg har skrevet i svaret rett over her, så passer nok Plinius enda bedre til Magnepan enn Audionet gjør, mens på andre høyttalere, f.eks. mine gamle Tannoy Glenair 10, ville det trolig vært motsatt.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Litt flere bilder skader vel neppe. Her er baksiden på Koru.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    under lokket på Hiato.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.702
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ser at Hiato har mulighet for å bygge inn RIAA trinn.. så jeg spør, nygjerrig som jeg er, hvilke vurderinger du har gjort for å gå for separat RIAA (Koru) VS et innebygd trinn.
    (Personlig er jeg i en minimalistisk modus for tia, så tenker i slike tilfeller også på; Ekstra bokser = ekstra kabler...
    mvh Kai

God helg!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    kaap skrev:
    Ser at Hiato har mulighet for å bygge inn RIAA trinn.. så jeg spør, nygjerrig som jeg er, hvilke vurderinger du har gjort for å gå for separat RIAA (Koru) VS et innebygd trinn.
    (Personlig er jeg i en minimalistisk modus for tia, så tenker i slike tilfeller også på; Ekstra bokser = ekstra kabler...
    mvh Kai

God helg!
    Dersom det innebygde riaa-trinnet hadde vært det samme som Koru, bare uten den ekstra boksen, ville jeg nok godt for den integrerte løsningen, men i og med at jeg har en såpass god vinylrigg, ønsket jeg så god riaa som mulig. Derfor ble det Koru.

Det jeg leser av testene skulle tyde på at den vil være en fantastisk match til Hiato.

Roy

R

RoDa

Gjest
    R.E.S. skrev:
    RoDa skrev:
    Lagga skrev:
    Og takk for det!

;D

Morten
    Kremt...

;D ;D

Halut-Rolf
    hehe, den kommentaren lo jeg lenge av - og høyt.

Jeg kan jo eventuelt ta makrobilder av neste kabel jeg skaffer meg. Så kan jeg begynne på midten og bevege meg utover i små steg, gjerne litt ute av fokus slik at det blir vanskeligere å gjette.

Nei, RoDa det var ikke noe tips til deg :p

Roy
    Takk for tipset!!!

F 1.8 er så mye dybdeskarphet som er tillatt.... ;D ;D

Grattis med nytt, riaa så lekker ut den også!

R

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Tror det kan bli veldig bra.

riaaen har balanserte utganger. Er det noen som har noen formening om det vil lønne seg å bruke xlr-kabler fra riaa til forsterker når jeg bruker ubalanserte rca fra platespiller til riaa?

Roy

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    R.E.S. skrev:

riaaen har balanserte utganger. Er det noen som har noen formening om det vil lønne seg å bruke xlr-kabler fra riaa til forsterker når jeg bruker ubalanserte rca fra platespiller til riaa?

Roy
    Det kommer mest an på hvordan utgangstrinnet på riaaen er bygget opp rent teknisk. Noen lager bare tulle - balanserte utgangskontakter som i praksis er koblet på samme måte som rca-pluggene mens andre lager balanserte løsninger med tanke på både koblinger, signalstrøm og strømforsyninger. Det er disse tingene cu må vite litt om før man kan si hva balansere kontra ubalanserte kabler har å si sånn rent teknisk.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Får vi snart et bilde av komplett anlegg? ;D Sefølgelig med en vinyl i rotasjon. ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Andreas skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Det kommer mest an på hvordan utgangstrinnet på riaaen er bygget opp rent teknisk. Noen lager bare tulle - balanserte utgangskontakter som i praksis er koblet på samme måte som rca-pluggene mens andre lager balanserte løsninger med tanke på både koblinger, signalstrøm og strømforsyninger. Det er disse tingene cu må vite litt om før man kan si hva balansere kontra ubalanserte kabler har å si sånn rent teknisk.
    Hvis du ser øverst på side 8 i denne tråden, så er det et bilde av innmaten på Koru. For meg er det vanskelig å se om kablene til xlr-utgangen er koblet på en annen måte en rca-utgangen.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    zed skrev:
    Får vi snart et bilde av komplett anlegg? ;D Sefølgelig med en vinyl i rotasjon. ;D
    Joda, men jeg må jo vente til jeg har de nye produktene i hus først. De kommer om en uke eller to...

Roy

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    R.E.S. skrev:
    Hvis du ser øverst på side 8 i denne tråden, så er det et bilde av innmaten på Koru. For meg er det vanskelig å se om kablene til xlr-utgangen er koblet på en annen måte en rca-utgangen.

Roy
    Det ser ut til at det sitter en opamp per side i utgangstrinnet. Nå kan jeg ikke så mye om opamper så jeg gjetter bare på at utgangstrinnet er single ended og at da kan man også kanskje anta at jord og "cold" er koblet sammen på samme måte i rca og xlr kontaktene. Det er ganske vanlig å gjøre det slik, men det er vanskelig å være sikker uten skjema. Om du opplever at det er litt mer gain ved bruk av xlr kontakter er det forskjell, om ikke er det mest sannsynlig koblet likt og du vil ha lite å hente på å bruke xlr kabler.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    Andreas skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Det ser ut til at det sitter en opamp per side i utgangstrinnet. Nå kan jeg ikke så mye om opamper så jeg gjetter bare på at utgangstrinnet er single ended og at da kan man også kanskje anta at jord og "cold" er koblet sammen på samme måte i rca og xlr kontaktene. Det er ganske vanlig å gjøre det slik, men det er vanskelig å være sikker uten skjema. Om du opplever at det er litt mer gain ved bruk av xlr kontakter er det forskjell, om ikke er det mest sannsynlig koblet likt og du vil ha lite å hente på å bruke xlr kabler.
    Da får jeg bare sjekke når jeg får den i hus. Sannsynligvis vil det sikkert stå noe om gain på xlr kontra rca i bruksanvisningen også.

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn