royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.586
    Torget vurderinger
    27
    Du kan velge hvilket produkt/step-up du vil skal gjøre forsterkningen fra MM til MC.
    Eksempelvis laget Air Tight kun MM-riaa. Personlig ville jeg aldri kjøpt en dyr riaa med innebygget step-up trafo fordi du vanskelig, om ikke umulig, kan tilpasse riaa optimalt til enhver pickup.

Burmeisteren er ikke rørbasert og forsterkningen er aktiv hele veien, da er saken en annen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Odin svinger sin magiske stav, terger opp Etna som gnisterer av energi, og spyr ut eder og Galder på en Meisterlig måte forstår vi.
    Brutalt gromme saker som utgjør vinylriggen hjemme i stua nå RES.
    Gratulerer :cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Odin svinger sin magiske stav, terger opp Etna som gnisterer av energi, og spyr ut eder og Galder på en Meisterlig måte forstår vi.
    Brutalt gromme saker som utgjør vinylriggen hjemme i stua nå RES.
    Gratulerer :cool:
    Ja, begynner å hjelpe nå :)

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Glemte jo å skrive i videoen hva slags høyttalere jeg har, men de fleste ser vel at det er Magnepan. Modellen er MG3.7

Roy

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Så det sto en Aurender A10 i skapet...til test?

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34

mvh
    Du er skarpsynt :)

Og helt riktig. Jeg har en A10 til test. Den kommer ikke i den utgaven som er i ferd med å bli publisert en av de første dagene, men i det neste nummeret.

Roy

• Liker
    Reaksjoner: soa

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.594
    Sted
    Sørlandet
    Kan jo presentere hele anlegget slik det er akkurat nå, også.

Roy
    Flott videopresentasjon og FOR ett anlegg! Du har kanskje nevnt det før i tråden din men det kan se ut som om du bruker standard kjøkkenskap med benkeplate? 60cm dybde og 90 cm høyde?

Mvh
    BB

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Kan jo presentere hele anlegget slik det er akkurat nå, også.

Roy
    Flott videopresentasjon og FOR ett anlegg! Du har kanskje nevnt det før i tråden din men det kan se ut som om du bruker standard kjøkkenskap med benkeplate? 60cm dybde og 90 cm høyde?

Mvh
    BB
    Høyden er vel 80 cm,og jeg bruker fire skap på 80x80x60 cm. Men det skapet hvor forsterkeren og Oppo-spilleren står, er uten bunnplate, slik at racket kan stå rett på gulvet. Vitrinedørene er valgt ut med tanke på at det skulle være enkelt å fjerne glassdørene slik at glasset kunne erstattes med høyttalerstoff. Det gjør at jeg både får bedre luftig, men også at jeg får færre hele og flate reflekterende flater mellom høyttalerne. Jeg synes det fungerer veldig bra.

Skal se om jeg kan få laget en liten video der jeg viser fram skap-løsningen min også. Den er jeg godt fornøyd med.

Roy

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.594
    Sted
    Sørlandet
    Høyden er vel 80 cm,og jeg bruker fire skap på 80x80x60 cm. Men det skapet hvor forsterkeren og Oppo-spilleren står, er uten bunnplate, slik at racket kan stå rett på gulvet. Vitrinedørene er valgt ut med tanke på at det skulle være enkelt å fjerne glassdørene slik at glasset kunne erstattes med høyttalerstoff. Det gjør at jeg både får bedre luftig, men også at jeg får færre hele og flate reflekterende flater mellom høyttalerne. Jeg synes det fungerer veldig bra.

Skal se om jeg kan få laget en liten video der jeg viser fram skap-løsningen min også. Den er jeg godt fornøyd med.

Roy
    Mange takk for bra info! Det ser bra og velfungerende ut.

Mvh
    BB

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Har nettopp bestilt Ray Sings - Basie Swings på vinyl. Den er ikke helt gratis for å si det forsiktig (og mye billigere på cd), men denne smakebiten kan nok forklare hvorfor jeg ville ha den i samlinga.

Roy

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18

mvh
    Du er skarpsynt :)

Og helt riktig. Jeg har en A10 til test. Den kommer ikke i den utgaven som er i ferd med å bli publisert en av de første dagene, men i det neste nummeret.

Roy
    Blir spennende å lese om dine inntrykk av dette "kinderegget" (DAC-Streamer-Server). Jeg har brukt A10 et halvt års tid nå, og synes den fungerer meget bra...
    Flott i svart forresten:)

mvh

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du har vel hatt 3.7 ganske lenge nå ! Må bo noe bra i dem da vil jeg tro :) De står på må høre listen.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Da fikk vi rigga oss opp og spilt en låt eller to i går kveld. Mangler dog monitor-høyttalerne som vi setter opp i dag, så høyttalerne er vendt rett mot oss i bandet, slik at vi skal høre oss selv. Det gjør jo at lyden ut mot mikrofonen på mobiltelefonen ikke er så bra som den blir når høyttalerne står rett vei.

Yours truly på vokal...

Roy

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ah, en av de store dansebandklassikerne fra tiden før svensktoppar tok over hele dansebandkonseptet. :cool:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    ...og der ble høyttalerne og subwooferen lagt ut for salg, gitt...

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    cd-oppbevaring.jpg
    vinyl-oppbevaring.jpg

Fikk noen spørsmål i en annen tråd om hvilke møbler jeg har benyttet for lagring av cd-plater og vinyl. Dette er kjøkkenskap fra IKEA. Bredde 80 cm, dybde 60 cm. Skal du ha to vinyl-skuffer, må du ha 80 cm høyde. Skal du ha en vinyl-skuff og en cd-skuff, holder det med 60 cm høyde.

Uten understellet som vises her:
    METOD / MAXIMERA Benkeskap f pltopp/2 sk - -, Veddinge hvit, 60x60x60 cm - IKEA

og denne i 80x60
    METOD / MAXIMERA Benkeskap 2 fr/2 h skuff - hvit, Veddinge hvit, 40x60 cm - IKEA

I begge tilfeller er det Bodbyn Grå dører/skuffefronter jeg har valgt.

Roy

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Takk :)

Hvordan føler du kvaliteten er? IKEA er vel ikke kjent for å benytte solide materialer og vinyl blir tungt. Jeg ble fortalt når vi skulle kjøpe kjøkken at skuffeskinner på Huseby kjøkken tåler vesentlig mer enn IKEA sine.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Takk :)

Hvordan føler du kvaliteten er? IKEA er vel ikke kjent for å benytte solide materialer og vinyl blir tungt. Jeg ble fortalt når vi skulle kjøpe kjøkken at skuffeskinner på Huseby kjøkken tåler vesentlig mer enn IKEA sine.
    Jeg er nok litt over vektgrensa med vinylen, men så lenge jeg ikke har dem trukket ut så lenge om gangen, tror jeg det går bra.

Roy

Jorgen1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Antall liker
    155
    Artig å få komme på kort varsel. Veldig interessant å høre et oppsett som er satt opp helt annerledes enn eget system. Veldig lærerikt å få innspill til eget bruk. Takk for at jeg fikk komme og for lyttingen til et veldig solid system. Som du skjønte mest imponert over platespilleren og alt av tankevirksomhet som ligger bak et slikt produkt. Ikke at det andre var noe annet enn imponerende heller, men dette har man på en måte vært borti varianter av, men første gang jeg møter en slik platespiller. Veldig hyggelig å skravle med dere og få høre litt pånerfaringer.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Artig å få komme på kort varsel. Veldig interessant å høre et oppsett som er satt opp helt annerledes enn eget system. Veldig lærerikt å få innspill til eget bruk. Takk for at jeg fikk komme og for lyttingen til et veldig solid system. Som du skjønte mest imponert over platespilleren og alt av tankevirksomhet som ligger bak et slikt produkt. Ikke at det andre var noe annet enn imponerende heller, men dette har man på en måte vært borti varianter av, men første gang jeg møter en slik platespiller. Veldig hyggelig å skravle med dere og få høre litt pånerfaringer.
    Takk for at du kom Jørgen. Alltid hyggelig å bli kjent med nye mennesker som har samme interesser. Håper å få tatt en tur for å høre på ditt oppsett også. Det hørtes spennende ut.

Roy

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.586
    Torget vurderinger
    27
    Takk for i går R.E.S.

Hyggelig som alltid å treffe gjengene (OVK og OAS) og gøy å få lytte til systemet ditt som jeg tror det er noen hifi-generasjoner siden jeg hørte sist, og det er min feil, for du er gjestfriheten selv!

Flott og gjennomført oppsett! Nydelig oppløst og detaljert samtidig som det er så langt fra "slitsomt" som man kan komme. Veldig god detaljering med herlig ren og uanstrengt diskant. Flott platespiller med nydelig byggekvalitet.

Takk for lytt og servering. Storkoste meg!

Jeg skal stelle pent med Stones-skivene dine.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.950
    Må få takke for i går jeg også.

Veldig hyggelig gjeng med en fin avslappet og humoristisk samværsform!;) Veldig god pizza! Skulle gjerne ha en leverandør av samme kvalitet i mitt område.

Anlegget spilte meget godt! Sist jeg var hos deg hadde du Wilson med T+A elektronikk. Synes dette oppsettet du har nå spilte mer gjennomsiktig, detaljert og avslappet.
    Storkoste meg! Ha en fortsatt deilig og musikalsk påske.:cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Som Fosse har undertegnede sett mange oppsett passere revy hos deg RES via HFS før jeg omsider sank ned i lytteposisjon hos deg.
    Sist jeg var hos deg hadde du Montana høyttalere og Krell elektronikk.
    Det spilte ikke direkte dårlig det heller, men nå sitter du jo fint i det som hifi journalist, og utsettes til stadighet for produkter som representerer forskjellige lydidealer. Kveldens oppsett med Audiovector Arrette som lydformidler og tidvis REL 5 sub spilte avslappende, klart og tydelig uten skarpe kanter i mine halvgamle ører. Aftenens høydare utenom behovet for å skravle med mennesker man ser for sjelden, var DVD/Blue Ray skiva du dro frem med hyllestkonsert for Quincy Jones. De 7 fargede herrene som kun formidlet instrumenter og vokal vha egen fysikk var helt rått nærværende og dynamisk.
    Ingen tvil om at nuværende elekronikk i systemet leverer varene.

Takk for utmerket vertskap, gørgod pizza, hyggelig samvær og god stemning :cool:

eldo472

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Antall liker
    300
    Sted
    Tranby
    Takk for samværet på påskefesten onsdag.
    Kjempe trivelig gjeng.
    Har ikke peiling på vinyl, men ut fra det jeg kan skjønne er ikke noe overlatt til tilfeldighetene. Det låt som Fosse skriver Flott og gjennomført.

Hilsen Kåre

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn