Tross lite dristige spørsmål, takk for utfyllende svar, de dristige får komme senere, hehe.
Du skriver slik jeg selv har tenkt og lest på ulike fora, noen foretrekker åpne stativer fremfor andre av visuelle og auditive årsaker, og Harbeth er vel noen av produsentene som også "anbefaler" en slik løsning om jeg ikke husker feil. Jeg har et par Epos ES14, de står på originale åpne stativer og skal visstnok også ha det slik for best mulig lyd, jeg har ikke prøvd dem på andre stativer enda. Disse kassene er tunge og står stødig på de spikes som følger med stativene, så det skal mye til for at de skal veltes av og havne i gulvet. På mindre varianter som LS3/5A og tilsvarende ville jeg nok også vært en god del mer nervøs for velt og vræl.
Rogers leverer også egne stativer til sine høyttalere, om det er for å hente ut det beste av høyttalerne og/eller skape en visuell god match skal jeg ikke ta en endelig stilling til, dog tror jeg det er en fornuftig sammenheng innenfor rimelighetens grenser. Jeg har aldri eid et par LS3/5A, fascinasjonen for disse er stor og jeg sparer til et par Falcon, de ekstra ti tusen som de originale stativene koster kommer på toppen, og jeg har undret litt på om de er nødvendige eller ikke for å hente ut det beste i høyttalerne. Uansett vil det være en fordel med at de matcher med topplaten og skaper best mulig flate for å stå i ro på, slik du skriver, så det spørs om sparegrisen skal få gresse litt til før den slaktes.
Det hadde også vært spennende om dere i Stereo+ kunne prøvd å fått testet den dedikerte ls3/5A forsterkeren til Rogers, E20a/ii.
Audiocompaniet har agenturet her til lands, tar dere utfordringen?