Du begynner etter hvert Ä fÄ en del erfaring med strÞmrensere og galvaniske skiller.
NÄr den forsinkede bursdagspresangen til deg selv har falt pÄ plass, sÄ hadde det vÊrt interessant at du gjorde deg noen tanker omkring:
- Traformatic 4Kv
- Isotek EVO?
- PS Audio P20
- In-Akustik AC-3500P
- Audioquest Niagara 7000
Fordeler og ulemper?
Bare et forslag, og ingen tvang
Trafomatic og Isotek er det ekstremt lenge siden jeg har hatt i eget anlegg, og som dere vet sÄ byttes det jo ting her ustanselig, sÄ Ä ta noen vurderinger pÄ de to nÄ, synes jeg er vanskelig.
Trafomatic-renseren var jo laget spesifikt for den forsterkeren jeg hadde pÄ den tiden, men likevel opplevde jeg nok at forbedringene var mindre enn jeg trodde de skulle vÊre fra den billige Isotek-renseren jeg hadde fÞr det. Etter hukommelsen sÄ mange Är senere, mener jeg likevel Ä huske at jeg fikk litt mer ro i lyden og litt svartere bakgrunn.
Isotek Sigmas og Titan opplevde jeg nok som et solid hakk opp, og sÊrlig den jeg brukte kun pÄ forsterkeren (Titan) var en Äpenbaring. Da fikk jeg bedre og mer kontant bass, blant annet.
Senere ble det byttet ut med PS Audio P10 og senere P20, og det synes jeg ga enda et hakk mer ro i sjelen (og da sannsynligvis ogsÄ i lyden). Ulempen med P20 er at den er sÄ ekstremt stor med sine nesten 30 cm i hÞyden. Det var faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte Ä kvitte meg med den. I tillegg har jeg en kompis som hadde prÞvd min P20, men endt opp med In-Akustik sin strÞmrenser. Han rapporterte om enda bedre resultater hos seg med In-Akustik.
Med alle mine apparater trengte jeg to, sÄ det kjÞpte jeg, og de har fungert utrolig bra.
Om de er bedre enn P20 her hos meg, er jeg usikker pÄ, men jeg opplevde heller ingen degradering lyden fra slik jeg husket den med P20 koblet til. Det er mulig jeg hadde litt mer soliditet i bunnen med P20, men jeg ville ikke satt livet pÄ spill i en blindtest.
Forskjellen fra In-Akustik til Audioquest synes jeg er tydeligere selv rett ut av boksen, og den stÞrste forskjellen synes jeg er i stÞrrelsen pÄ lydbildet. Lyden bretter seg enda mer ut enn fÞr. I tillegg virker det som om anlegget avslÞrer enda flere detaljer enn tidligere. Det er likevel verdt Ä nevne at jeg bare har spilt pÄ Niagara 7000 et par dager.
Roy