Innimellom går det ikke så lang tid fra tanke til gjennomføring. Etter at jeg dro fram høyttalerkablene mine forleden, og de var fulle av støv, tenkte jeg at det sikkert ville vært praktisk å få løftet dem litt opp fra gulvet. Om det gir noen lydmessig forbedring har jeg ingen illusjoner om, men noen mener at det kan ha en effekt dersom man har gulv med varmekabler. Det har jeg, men det er altså ikke først og fremst lyden som er grunnen til at jeg ville ha dem.
Siden Tellurium Q-kablene mine ikke er runde, så kunne det kanskje vært en idé med en kabelholder som hadde en avlang åpning. Jeg tegnet derfor en skisse og sendte over til en kompis som har både kompetanse og gjennomføringskraft, og mindre enn to dager senere var kabelløfterne ferdige.
Det geniale er at kabelløfterne er lave nok til at jeg eventuelt kan skyve dem innunder benken, men foreløpig synes jeg de er så fine at kablene og kabelløfterne får vise seg fram.
Nå gjenstår det bare å finne et kult navn på kabel-løfterne. Noen som er i det kreative hjørnet og vil hjelpe til i en felles idemyldring?
Roy