royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.592
    Antall liker
    13.700
    Takker og bukker.

    Tambaqui og Pro-Ject er blitt erstattet av Accuphase DP-750. Jeg bruker den innebygde DACen der når jeg streamer fra Lumin-streameren min.

    Når det gjelder Bergmann, så er jeg veldig usikker på om jeg skal selge i det hele tatt. Den er ekstremt bra, så godt mulig jeg beholder den om det ikke kommer en fyr og slenger veldig mange penger på bordet før jeg rekker å ombestemme meg for salg.

    Blir nok muligens å nedgradere litt prismessig i tilfellet.

    Skal jeg bytte, vil jeg ha noe som ser bra ut også, ikke bare spiller bra. Bling-bling-spillere som ser ut som borerigger er ikke helt min greie, men jeg synes jo den nye Reed Muse 1C-spilleren ser flott ut. Det samme med Brinkmann Bardo og Taurus. Jeg likte også veldig godt lyden fra Rega RP10 (som jo er A-rated i Stereophile), og det samme med Kuzma Stabi R med 4Point-arm.
    OJ, her var det litt av et "heat" mtp ny snurre 🙂🙂
    Brinkmann står langt fremme i min bevissthet også (det spilte sjukt bra med Brinkmans dyreste arm, største eksterne strømforsyningen og siste versjon av Lyra Atlas på Gøteborgmessa. Prislappen var vel da ca.200 frognertiere mer enn for Galder/Odin komboen, men med pick-up. Rene kuppet altså :rolleyes:).
    Kuzma komboen er bare bøs. Jeg regner da med at du mener å bestykke Kuzma Stabi R med den "orginale" Kuzma 4Point armen og ikke "welterwekt" varianten?
    På den annen side har du jo en av "verdens beste" platespillere allerede, så jeg tror det å rydde plass til en snurre til er mer veien å gå.
    Ta en Fosse for laget liksom :unsure: Bruk den som "benchmark" opp mot andre snurrer du får innom er mitt luksus forslag 🙂
    For en ting er sikkert, og det er om du selger Bergman Galder med Odin arm så kommer du før eller siden til å bli ganske nedstemt og lei deg.
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.856
    Antall liker
    2.432
    Torget vurderinger
    2
    OJ, her var det litt av et "heat" mtp ny snurre 🙂🙂
    Brinkmann står langt fremme i min bevissthet også (det spilte sjukt bra med Brinkmans dyretse arm, største eksterne strømforsyningen og siste versjon av Lyra Atlas på Gøteborgmessa. Prislappen var vel da 100 frognertiere mer enn for Galder/Odin komboen, men med pick-up. Ren kuppet se!).
    Kuzma komboen er bare bøs. Jeg regner da med at du mener å bestykke Kuzma Stabi R med den "orginale" Kuzma 4Point armen og ikke "welterwekt" varianten?
    På den annen side har du jo en av "verdens beste" platespillere allerede, så jeg tror det å rydde plass til en snurre til er mer veien å gå.
    Ta en Fosse for laget liksom :unsure: Bruk den som "benchmark" opp mot andre snurrer du får innom er mitt luksus forslag 🙂
    For en ting er sikkert, og det er om du selger Bergman Galder med Odin arm så kommer du før eller siden til å bli ganske nedstemt og lei deg.
    Jeg tror at ingen av de nevnte spillerne er bedre enn Bergmann/Galder, det blir i beste fall et steg sideveis etter min mening.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.642
    Torget vurderinger
    24
    ... og da lyttet jeg til Powerpoint sine kloke ord, og slettet hele annonsen.

    Galder blir stående.

    Roy
    Pokker heller, da var jeg for sent ute. Den hadde vært optimal for montasje av tomme armbordene jeg har på lager ...

    Alltid er jeg så treg.

    Personlig, om jeg skulle drevet å teste en del, så ville jeg prioritert et par armer slik at man kunne ha ulike pickuper på besøk og teste disse i et utvalg av armer. Fungerer en pu i Rega-arm på Galder så fungerer den på Rega sine spillere (min påstand), og tilsvarende med SME eller Kuzma. Men det er meg :)

    Gratulerer med valget!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Utfordringen er at jeg synes Galder er mindre pen med flere armer. Da brytes det stramme designet.

    Andre spillere ser bedre ut med to eller flere armer.

    Roy
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    39.599
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Personlig synes jeg bergmann galder er den aller vakreste spilleren på markedet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.642
    Torget vurderinger
    24
    Utfordringen er at jeg synes Galder er mindre pen med flere armer. Da brytes det stramme designet.

    Andre spillere ser bedre ut med to eller flere armer.

    Roy
    Jeg er enig. En arm på venstresiden gjør mindre vondt enn en i front. Men du har helt klart rett.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Trøsten er at jeg har to platespillere...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    20221217_215125-01.jpeg


    Hørte en flott plate da jeg var innom Big Dipper i dag, så måtte ha med et eksemplar hjem. Låter slett ikke verst på høyttalerne jeg har på test.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.662
    Antall liker
    11.646
    Genuin FS2 mkI var innom meg for mange år siden. Spennende konstruksjon men fra en litt annen verden enn PMC.
    Den skiva er nydelig! :cool:
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Genuin FS2 mkI var innom meg for mange år siden. Spennende konstruksjon men fra en litt annen verden enn PMC.
    Den skiva er nydelig! :cool:
    Har bare høyttalerne på test. Dette er mk2-utgaven av Blumenhofer FS2. Veldig morsomme, og den plata er snadder.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Du burde få testet de mindre MBL høytalerene snart:) tror de hadde falt i smakt.
    Jeg har hatt både stativ- og små gulvstående fra MBL til test for en del år siden. Likte de veldig godt.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    669
    Antall liker
    373
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei Roy.
    Hva syntes du om Clearaudio Consept?
    Mvh
    Morten
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Hei Roy.
    Hva syntes du om Clearaudio Consept?
    Mvh
    Morten
    Jeg synes den spiller veldig bra, og enda bedre nå som jeg har fått på en bedre pickup. Den er dessuten veldig enkel å sette opp, og det gjør jo ikke noe at den ser bra ut, heller.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    669
    Antall liker
    373
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Enig.
    En bedre PU hjelper, benytter DS Audio E1 PU.
    M1
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Jeg byttet fra Concept MM til Maestro V2 MM
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    669
    Antall liker
    373
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke hørt den, men den ser jo meget bra ut;)
    Morten
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Da er nok et testpar av høyttalere løftet ut av lytterommet, og mine egne høyttalere på plass igjen. Det varer kanskje en dag eller to, så man kan jo lure på hva jeg egentlig skal med egne høyttalere...
    20221228_164335-01.jpeg
    .
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.660
    Antall liker
    4.035
    Torget vurderinger
    6
    Da er nok et testpar av høyttalere løftet ut av lytterommet, og mine egne høyttalere på plass igjen. Det varer kanskje en dag eller to, så man kan jo lure på hva jeg egentlig skal med egne høyttalere...
    Vis vedlegget 880176 .
    Må jo være bra bra å ha i de 1 - 2 dagene du venter på et nytt par til test.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.763
    Antall liker
    10.181
    Torget vurderinger
    2
    Har kost meg med lillebroren til de du tester nå et par år, har blitt veldig glad i dem, og sikler litt på de du har :)
    Vis vedlegget 877629
    De derre høyttalerne du viser der er deilige! Hørte dem på demo og glemmer dem ikke ! ingen grunn til ikke å være meget fornøyd med dem, jeg siklet etter dem men har ikke råd.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Er det lov å spørre hvilken hylleløsning du har bak høyttalerne?
    Selvsagt. Det er IKEA kjøkkenskap i 37 cm dybde. De står ut fra veggen, slik at jeg kommer til på baksiden. Benkeplata er delt slik at den delen nærmest veggen kan løftes bort.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Mens mesteparten av elektronikken står i et rack fra Quadraspire.
     

    vim01

    Passe ivrig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    8.711
    Sted
    Østlandets indrefilet
    Torget vurderinger
    7
    Selvsagt. Det er IKEA kjøkkenskap i 37 cm dybde. De står ut fra veggen, slik at jeg kommer til på baksiden. Benkeplata er delt slik at den delen nærmest veggen kan løftes bort.
    Ah, smart. Litt bedre treverk enn pappmasjeen i Beståhyllene. Tenkte å bygge noe som ikke fyller rommet like mye som Norstone racket jeg nå har, siden Bladelius Ask ikke akkurat krever mange hyllene :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.829
    Antall liker
    16.746
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Spennende, kan det være disse nyankomne "fulltone-elektrostatene" som smelter julefett og får emalje til å prelle av tanngarden og man våger å smile?

    Fortsatt god romjul og ha et riktig godt nytt år R.E.S (det siste gjelder selvsagt til alle kjente og ukjente). 🎄🚀

    Jan P.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.125
    Antall liker
    6.800
    Sted
    Holmestrand
    Spennende, kan det være disse nyankomne "fulltone-elektrostatene" som smelter julefett og får emalje til å prelle av tanngarden og man våger å smile?

    Fortsatt god romjul og ha et riktig godt nytt år R.E.S (det siste gjelder selvsagt til alle kjente og ukjente). 🎄🚀

    Jan P.
    Hva smelting av fett angår, så har jeg gått ned en halv kg i jula, så jeg anbefaler pinnekjøtt og marsipan, selv om elektrostater aldri blir feil.
    Ved siden av så kjører jeg øl, vin, akevitt, konjakk og en ørliten cola (original selvsagt).
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.248
    Antall liker
    15.426
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De spiller utrolig bra, så det gjør ingenting å koble opp dem.
    Ja, de må være gode! Er jo en stund siden vi snakket sammen i Horten, og du skulle gi beskjed til han du snappet dem foran nesa på når du skulle selge.
    Du må jo ha hatt dem i en 30-40 HiFi-år nå? :D :D :D

    Fortsatt god romjul :)
    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Da skal galskapen i anlegget snart opp et par knepp. Det skjer på fredag.

    Var det resulatet av en nøye planlagt oppdatering? Overhodet ikke, snarere et forhåpentligvis svært vellykket resultat av elendig impulskontroll. Men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det nye som kommer inn, vil fungere helt ypperlig.

    Hva det er, blir ikke avslørt før det kommer i hus, med mindre noen klarer å løse denne rebusen:

    Første del: Festemiddel minus oddetall pluss tonetrinn pluss utenlandsk artikkel.
    Andre del: To siste ord av noe veldig viktig for 80 år siden pluss romertall pluss kvalitetsbetegnelse pluss bilmodell

    (de som vet, trenger ikke gjette)
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.244
    Torget vurderinger
    32
    Gissar friskt ut i från rebusen.

    TechDas Air Force III Premium S?

    Jeg må visst bli flinkere til å lage rebuser. Dette var åpenbart for enkelt.

    Festemiddel = TEC7
    Minus oddetall = 7
    Pluss tonetrinn = H
    Pluss utenlandsk artikkel = DAS

    Blir altså TechDas

    To siste ord av noe veldig viktig for 80 år siden = (Royal) Air Force
    Pluss romertall = III
    Pluss kvalitetsbetegnelse = Premium
    Pluss bilmodell = (Tesla Model) S

    TechDas Air Force III Premium S

    Det jeg ikke skrev noe om var tonearm og pickup. Det blir Reed 3P Gold 12-tommer og Hana Umami Red

    Tror det kan bli helt brukbart. :)
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    39.599
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye - det kommer til å bli bra. Hvis den ikke funker hos deg så kan du bare sende den til meg - så kan jeg passe på den til evig tid.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.662
    Antall liker
    11.646
    Gratulerer! En nydelig spiller som jeg er sikker på bringer ting "opp et par knepp". :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn