royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    jono skrev:
    Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
    Du kan jo klare deg med MC601. De er jo bare på 600 watt ;D

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    jono skrev:
    Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
    Jeg skulle aldrig ha hørt på disse hos Roy da jeg har gått å drømt om dem siden :'(
    Grattis med en knallbra ht ;D OBS full guffe er vel ikke bra for hørselen ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    tdbil skrev:
    jono skrev:
    Jeg skulle aldrig ha hørt på disse hos Roy da jeg har gått å drømt om dem siden :'(
    Det er vel bare å kjøpe da ;D

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    tdbil skrev:
    jono skrev:
    Det er vel bare å kjøpe da ;D

Roy
    Ja det er vel en stor sansynlighet for det men vil sjekke ur Von Schweikert VR44 før jeg eventuelt går for WA

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Etter de siste tiders hendelser i anlegget har jeg laget meg en drømmeliste for oppdateringer i løpet av 2012. Hvor mange som lar seg realisere er ikke godt å si...

1. Wilson Sophia 3

2. Krell Evo 222

3. Cast-kabler mellom 222 og 302

4. Strømkabel til Krell 302 (må ha 20A apparatkontakt)

5. Black Magic Emotion høyttalerkabler (må ha spader i begge ender pga terminalene på forsterker og høyttalere (hvis det blir Sophia)

6. Gjennomgang av akustikktiltak i rommet. Har kikket litt på Vicoustic sine produkter, og synes de ser bra ut. Gjør de jobben også, kan det bli bra.

Godt mulig det bare blir med drømmen, og at veien videre mot hifi-nirvane tar en helt annen retning. Sånt vet man jo aldri.

Roy

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Freske og dyre drømmer dette RES. Får meg til å tenke at jeg er glad jeg ikke har som jobb å omtale produkter, en kommer jo aldri i mål fordi en stadig hører på annerledes produkter.. 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg glemte en ting. Jeg solgte jo VPI platevaskeren min i fjor. Dermed trenger jeg en ny, og denne står på ønskelista.

Audio Desk Vinyl Cleaner

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    HCS skrev:
    Freske og dyre drømmer dette RES. Får meg til å tenke at jeg er glad jeg ikke har som jobb å omtale produkter, en kommer jo aldri i mål fordi en stadig hører på annerledes produkter.. 8)
    Det har definitivt sine små ulemper, ja. Fordelen er derimot at hifi-skrivingen gjør at jeg tjener penger på hobbyen min, og at hifi-innkjøp føres som arbeidsverktøy i regnskapet for enkeltsmannsforetaket mitt. Dermed kan jeg investere mer enn jeg kunne gjort om jeg måtte finansiert hobbyen av den "vanlige" inntekten min.

I tillegg må det jo selges unna noe av det jeg har for å finansiere nye kjøp.

Roy

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og prisene endel hifisynsere får er som oftest endel lavere enn såkalte "veiledende" priser... Dette i tillegg til prispolitikken som bransjen bedriver som kwil riktig påpeker lenger oppe...

Den platevaskeren er på låneturne på øssfoll-sia fra Terje... Den virker meg lovende..

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    HCS skrev:
    Den platevaskeren er på låneturne på øssfoll-sia fra Terje... Den virker meg lovende..
    Jeg synes også det er litt praktisk at den kan settes i et skap når den ikke er i bruk. VPI HW-17 som jeg hadde tidligere var for stor til det.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Da har jeg hatt besøk av en eksilbergenser bosatt i Tromsø på Østlandsbesøk (DoMentor). Han tok med seg piggtrådmusikken sin og spilte å så høyt at ungene gråter fremdeles, he-he, og naboene kommer vel til å slutte å hilse.

Heldigvis fikk ungene trøste seg med Melodi Grand Prix. Hva jeg skal gjøre med naboene får jeg finne ut av senere ;D

Spøk til side. Alltid hyggelig å få besøk, og høre musikk man selv ikke spiller. Ikke alt falt i smak - for å si det forsiktig - men mye heftig gitarskrell ble det, blant annet Dream Theater som han hadde vært på konsert med på torsdag. Det tror jeg nok jeg må sjekke litt ut, det samme med Faithless og en italiensk operastemme som jeg har glemte navnet på.

Stakkars fyr, han synes vel at musikken min dævkjører hele anlegget i forhold til det han pleier å blåse ut med ;D

Uansett en utrolig hyggelig kveld.

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    Da har jeg hatt besøk av en eksilbergenser bosatt i Tromsø på Østlandsbesøk (DoMentor). Han tok med seg piggtrådmusikken sin og spilte å så høyt at ungene gråter fremdeles, he-he, og naboene kommer vel til å slutte å hilse.

Heldigvis fikk ungene trøste seg med Melodi Grand Prix. Hva jeg skal gjøre med naboene får jeg finne ut av senere ;D

Spøk til side. Alltid hyggelig å få besøk, og høre musikk man selv ikke spiller. Ikke alt falt i smak - for å si det forsiktig - men mye heftig gitarskrell ble det, blant annet Dream Theater som han hadde vært på konsert med på torsdag. Det tror jeg nok jeg må sjekke litt ut, det samme med Faithless og en italiensk operastemme som jeg har glemte navnet på.

Stakkars fyr, han synes vel at musikken min dævkjører hele anlegget i forhold til det han pleier å blåse ut med ;D

Roy
    Haha snobben du har på h side må vel finne seg i såpass og vi er på hyttetur,
    Da er det bare å stikke over på v side med en blomst:)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    tdbil skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Haha snobben du har på h side må vel finne seg i såpass og vi er på hyttetur,
    Da er det bare å stikke over på v side med en blomst:)
    Har ikke hørt noe fra noen. Det var sagt mest på spøk, og når det gjelder snobben ved siden av så spiller han ganske så høyt når kona hans er borte ;D

Så det går nok veldig bra.

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:

Roy
    Hjertelig takk for koselig selskap både i går og i dag du :) Hmm, tror vi må slutte å "møtes" på denne måten jeg, mht ryktene som kan oppstå vettu, hihi ;D

Mht musikken min så har du vel fått med deg at jeg liker både soft og piggtrådmusikk faktisk, alt til sin tid vettu ;D Turdus Musicus var det vi hørte litt på btw ;) og hu operadama heter Emma Shapplin, hu er fransk forresten men synger på italiensk ;) Tja, anlegget ditt har bare godt av å kjøres litt av og til da, hehe ;) En forts. koselig kveld ønskes deg og dine, snx nxt taim :)

Mvh :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Synes den joikelåta til Turdus Musicus er ganske så morsom, men når de starter det verste gitarøset så mister låta både dynamikk og interesse for meg.

Den franske dama som jeg fikk hørt i går igjen, var kanskje ikke helt "My cup of tea", mens jeg må høre litt mer på Faithless, skjønner jeg.

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Synes den joikelåta til Turdus Musicus er ganske så morsom, men når de starter det verste gitarøset så mister låta både dynamikk og interesse for meg.

Den franske dama som jeg fikk hørt i går igjen, var kanskje ikke helt "My cup of tea", mens jeg må høre litt mer på Faithless, skjønner jeg.

Roy
    Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ;D

PS griner krapyla ennå ? ? ;D ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    DoMentor skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ; D

Definitivt halve låta, ja, men jeg liker den andre halvdelen best ;D

Hva heter den forresten, og hvilken plate er den på?

Jeg har tørka snørr og tårer i flere dager alt, men det verste begynte å gi seg da jeg sa at du skulle nordover til Tromsø snart...

Roy

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    DoMentor skrev:
    R.E.S. skrev:

Roy
    Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ; D

Definitivt halve låta, ja, men jeg liker den andre halvdelen best ;D

Hva heter den forresten, og hvilken plate er den på?

Jeg har tørka snørr og tårer i flere dager alt, men det verste begynte å gi seg da jeg sa at du skulle nordover til Tromsø snart...

Roy
    Jaja, da tar jeg morra, og du dattera elns ;D ;D Intimate noise heter den, låt # 4 enjoy ;) Meeget digg å høre Faithless igjen på mitt eget anlegg btw, selv om jeg forts har litt dotter i øra etter flyturen ;) Og gjett om jeg ble koseoverfalt av Koseglufs når jeg kom hjem da ? ? Dvs katta mi, men bare koselig det da.. han er jo så nusselig :D Hmm tror han har savna pappan sin litt jeg, hihi ;)

PS bra krapyla ikke griner så mye lenger da.. trur eg.. ;D som en eller annen "skuespiller" / guvernør sa på meget gebrokkent engelsk en gang... I will be back.. men ikke si det til kidsa da.. da blir det vel grining 25/8 minst, hydr, hydr ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Da er den første oppgraderingen trolig ikke så langt unna. Avtale om salg av Montana-høyttalerne er gjort, og så fort penger kommer på konto går det en bestilling inn på Wilson Sophia 3.

Etter mye tankevirksomhet har jeg gått for Desert Silver Finish med sølvfargede spikes og annet stash og sorte griller.

Det finnes ikke så mange bilder av denne finishen, men her er et av Sophia 2 i hvitt og Sophia 3 i Desert Silver

og her et bilde av Sophia 3 i Desert Silver med sorte griller

og til slutt et bilde av Sasha i Desert Silver, dog med trekk i lys grått.

I og med at jeg har mye hvitt i stua, ønsker jeg litt farge på høyttalerne, men ikke noe skrikende, svart eller sølvfarget.

Roy

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    726
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Det var bra det gikk i orden med salget av høyttalerene. Synes det var merkelig at det skulle være ta så lang tid med så vellydende høyttalere til den lave prisen. Men har skjønt at det er tregt bruktmarked.

Blir spennende med nye høyttalere. Hva slags leveringstid er det snakk om ?

Synes du skulle smelle til med Alfarosso rød :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    EiK skrev:
    Det var bra det gikk i orden med salget av høyttalerene. Synes det var merkelig at det skulle være ta så lang tid med så vellydende høyttalere til den lave prisen. Men har skjønt at det er tregt bruktmarked.

Blir spennende med nye høyttalere. Hva slags leveringstid er det snakk om ?

Synes du skulle smelle til med Alfarosso rød :)
    Rødfargen er knall den, men blir kanskje litt voldsomt i stua. Synes Desert Silver er elegant, men samtidig ikke anonym.

Her er dem i rødt.

Leveringstiden er blitt anslått til et sted mellom to og åtte uker.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Enda et Sasha-oppsett i Desert Silver

Tror den finishen kan bli veldig bra her hjemme (med Sophia, altså).

Roy

R

Roysen

Gjest
    HCS skrev:
    Og prisene endel hifisynsere får er som oftest endel lavere enn såkalte "veiledende" priser... Dette i tillegg til prispolitikken som bransjen bedriver som kwil riktig påpeker lenger oppe...

Det står en hos oss også, dersom noen har lyst til å prøve/låne eller kjøpe.

...ellers er en gratulasjon for gode nye høytalere og forsterker på sin plass R.E.S.!

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Spennende med Sophia. Flott finish du velger. Har du bestemt deg for sort grill? Synes lys grå grill også er ganske vellykket komb med desert silver som bildene viser...
    Ikke lett det der. Gikk flere runder med meg selv ang valg av finish, men med Wilson er finishen så strøken at det blir lekkert nesten uansett ;)

mvh

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    SOA skrev:
    Spennende med Sophia. Flott finish du velger. Har du bestemt deg for sort grill? Synes lys grå grill også er ganske vellykket komb med desert silver som bildene viser...
    Ikke lett det der. Gikk flere runder med meg selv ang valg av finish, men med Wilson er finishen så strøken at det blir lekkert nesten uansett ;)

mvh
    Jeg synes kontrastene blir finere med sort grill, og dessuten slipper jeg å introdusere enda en farge i stua, siden det er mye hvitt møblement, men sort skinnsalong hos meg. Uansett vil jeg vel stort sett spille med grillene av, og da er jo filten rundt elementene sort uansett.

Det skal bli spennende å se. Gleder meg veldig.

Roy

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    R.E.S. skrev:
    SOA skrev:

mvh
    Jeg synes kontrastene blir finere med sort grill, og dessuten slipper jeg å introdusere enda en farge i stua, siden det er mye hvitt møblement, men sort skinnsalong hos meg. Uansett vil jeg vel stort sett spille med grillene av, og da er jo filten rundt elementene sort uansett.

Det skal bli spennende å se. Gleder meg veldig.

Roy
    God vurdering. Skjønner godt du gleder deg.

mvh

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    meget spennende ht valg, blir nok supert dette her, live the dream ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    jokris skrev:
    Jeg vet jo hva jeg går til. Har prøvd dem i egen stue med veldig godt resultat. Dessuten bør nok vi hifi-journalister bytte utstyr fra tid til annen for å holde anlegget oppdatert.

Roy

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    R.E.S. skrev:
    jokris skrev:
    Jeg vet jo hva jeg går til. Har prøvd dem i egen stue med veldig godt resultat. Dessuten bør nok vi hifi-journalister bytte utstyr fra tid til annen for å holde anlegget oppdatert.

Roy
    sant det ;D

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Grattis med både salg og kjøp, Roy! Er vel nesten så jeg må be om en audiens etterhvert hos en kjær kollega :)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Anfield skrev:
    Grattis med både salg og kjøp, Roy! Er vel nesten så jeg må be om en audiens etterhvert hos en kjær kollega :)
    Salget er vel ikke helt i boks før pengene er på konto, men jeg tror dette ordner seg. Bestillingen på nye høyttalere sendes heller ikke før det.

Så får jeg håpe det tar to og ikke åtte uker før de dukker opp :)

Roy

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    R.E.S. skrev:
    Anfield skrev:
    Salget er vel ikke helt i boks før pengene er på konto, men jeg tror dette ordner seg. Bestillingen på nye høyttalere sendes heller ikke før det.

Så får jeg håpe det tar to og ikke åtte uker før de dukker opp :)

Roy
    Dette blir bra Roy ;D

Må si jeg er veldig misunnelig nå ;)

Tommy

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes du absolutt er på rett vei angående farge Roy.
    Gratulere venter jeg med til de står i stua ;D

Mvh.KW

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Jeg gleder meg til å se om finishen er så lekker som det ser ut som på bildene. Så når det er i boks, er det bare å fortsette jakten videre på hifi-nirvana.

Gudene veit hvor jeg havner.

Roy

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.543
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med nye flotte ht Roy :)
    Tror fargevalget faller flott inn i stua di og støtter deg ang sort trekk.
    Drømme ht i meget riktig fysisk størrelse ;)

gismo

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    gismo skrev:
    Gratulerer med nye flotte ht Roy :)
    Tror fargevalget faller flott inn i stua di og støtter deg ang sort trekk.
    Drømme ht i meget riktig fysisk størrelse ;)

gismo
    Det er jo også en av grunnene til ønsket om bytte av høyttalere. Stua mi er ikke spesielt stor, og dermed vil ikke Sophia'ene dominere rommet i like stor grad som Montana-høyttalerne.

I tillegg er det ikke like store og tunge og flytte vekk når jeg tester andre høyttalere.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    Lurer om jeg på litt sikt skal ommøblere lyttekroken i stua litt, og tar gjerne litt tilbakemeldinger på det.

Det jeg tenker på er om jeg skal fjerne racket mellom høyttalerne og kun ha Krell'en på en ampstand midt mellom høyttalerne, mens resten av elektronikken settes i rack på den ene sideveggen bak høyttalerne på venstresiden.

Så kanskje fylle frontveggen med akustikkplater fra f.eks. Vicoustics. (Grunnen til at jeg nevner disse, er at de ser bra ut og kan leveres i mange ulike finisher og typer).

Ka dokker trur?

Roy

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med sobert fargevalg på nye høytalere. Hvordan er disse impedansemessig kontra de forrige ? Forsterkertest av forsterkere på under 2x100 transistorwatt er kanskje ikke noe poeng med disse høytalerne ?

Skjønner forøvrig godt at de er gode redskaper for en anmelder etter hva jeg har hørt de prestere. Gjennomsiktige og nøytrale med god transparens. :)

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    837
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    R.E.S. skrev:
    Lurer om jeg på litt sikt skal ommøblere lyttekroken i stua litt, og tar gjerne litt tilbakemeldinger på det.

Det jeg tenker på er om jeg skal fjerne racket mellom høyttalerne og kun ha Krell'en på en ampstand midt mellom høyttalerne, mens resten av elektronikken settes i rack på den ene sideveggen bak høyttalerne på venstresiden.

Ka dokker trur?

Roy
    Min erfaring er at jo mindre mellom høyttalere, jo bedre. Så dette er lurt! :D

Peter

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    32
    HCS skrev:
    Gratulerer med sobert fargevalg på nye høytalere. Hvordan er disse impedansemessig kontra de forrige ? Forsterkertest av forsterkere på under 2x100 transistorwatt er kanskje ikke noe poeng med disse høytalerne ?

Skjønner forøvrig godt at de er gode redskaper for en anmelder etter hva jeg har hørt de prestere. Gjennomsiktige og nøytrale med god transparens. :)
    Det er nettopp dette som gjør de til bedre verktøy enn Montana. Wilson selv sier de kan drives av alt fra 25 watt og opp. DET hadde blitt litt snaut på Montana.

Jeg skal se om jeg finner noen målinger på dem for å kunne si noe mer eksakt om impedansen til Sophia 3.

Roy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn