Du kan jo klare deg med MC601. De er jo bare på 600 watt ;Djono skrev:Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
Roy
Du kan jo klare deg med MC601. De er jo bare på 600 watt ;Djono skrev:Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
Jeg skulle aldrig ha hørt på disse hos Roy da jeg har gått å drømt om dem siden :'(jono skrev:Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
Det er vel bare å kjøpe da ;Dtdbil skrev:Jeg skulle aldrig ha hørt på disse hos Roy da jeg har gått å drømt om dem siden :'(jono skrev:Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
Grattis med en knallbra ht ;D OBS full guffe er vel ikke bra for hørselen
Ja det er vel en stor sansynlighet for det men vil sjekke ur Von Schweikert VR44 før jeg eventuelt går for WAR.E.S. skrev:Det er vel bare å kjøpe da ;Dtdbil skrev:Jeg skulle aldrig ha hørt på disse hos Roy da jeg har gått å drømt om dem siden :'(jono skrev:Problemet er at høytalerene spiller så rent og etter en par timer på full guffe ønsker man seg gjerne mer.Mctosh1,2 hadde hvert gøy,men da ryker vell hørslen.
Grattis med en knallbra ht ;D OBS full guffe er vel ikke bra for hørselen
Roy
Det har definitivt sine små ulemper, ja. Fordelen er derimot at hifi-skrivingen gjør at jeg tjener penger på hobbyen min, og at hifi-innkjøp føres som arbeidsverktøy i regnskapet for enkeltsmannsforetaket mitt. Dermed kan jeg investere mer enn jeg kunne gjort om jeg måtte finansiert hobbyen av den "vanlige" inntekten min.HCS skrev:Freske og dyre drømmer dette RES. Får meg til å tenke at jeg er glad jeg ikke har som jobb å omtale produkter, en kommer jo aldri i mål fordi en stadig hører på annerledes produkter.. 8)
Jeg synes også det er litt praktisk at den kan settes i et skap når den ikke er i bruk. VPI HW-17 som jeg hadde tidligere var for stor til det.HCS skrev:Den platevaskeren er på låneturne på øssfoll-sia fra Terje... Den virker meg lovende..
Haha snobben du har på h side må vel finne seg i såpass og vi er på hyttetur,R.E.S. skrev:Da har jeg hatt besøk av en eksilbergenser bosatt i Tromsø på Østlandsbesøk (DoMentor). Han tok med seg piggtrådmusikken sin og spilte å så høyt at ungene gråter fremdeles, he-he, og naboene kommer vel til å slutte å hilse.
Heldigvis fikk ungene trøste seg med Melodi Grand Prix. Hva jeg skal gjøre med naboene får jeg finne ut av senere ;D
Spøk til side. Alltid hyggelig å få besøk, og høre musikk man selv ikke spiller. Ikke alt falt i smak - for å si det forsiktig - men mye heftig gitarskrell ble det, blant annet Dream Theater som han hadde vært på konsert med på torsdag. Det tror jeg nok jeg må sjekke litt ut, det samme med Faithless og en italiensk operastemme som jeg har glemte navnet på.
Stakkars fyr, han synes vel at musikken min dævkjører hele anlegget i forhold til det han pleier å blåse ut med ;D
Uansett en utrolig hyggelig kveld.
Roy
Har ikke hørt noe fra noen. Det var sagt mest på spøk, og når det gjelder snobben ved siden av så spiller han ganske så høyt når kona hans er borte ;Dtdbil skrev:Haha snobben du har på h side må vel finne seg i såpass og vi er på hyttetur,R.E.S. skrev:Da har jeg hatt besøk av en eksilbergenser bosatt i Tromsø på Østlandsbesøk (DoMentor). Han tok med seg piggtrådmusikken sin og spilte å så høyt at ungene gråter fremdeles, he-he, og naboene kommer vel til å slutte å hilse.
Heldigvis fikk ungene trøste seg med Melodi Grand Prix. Hva jeg skal gjøre med naboene får jeg finne ut av senere ;D
Spøk til side. Alltid hyggelig å få besøk, og høre musikk man selv ikke spiller. Ikke alt falt i smak - for å si det forsiktig - men mye heftig gitarskrell ble det, blant annet Dream Theater som han hadde vært på konsert med på torsdag. Det tror jeg nok jeg må sjekke litt ut, det samme med Faithless og en italiensk operastemme som jeg har glemte navnet på.
Stakkars fyr, han synes vel at musikken min dævkjører hele anlegget i forhold til det han pleier å blåse ut med ;D
Roy
Da er det bare å stikke over på v side med en blomst
Hjertelig takk for koselig selskap både i går og i dag du Hmm, tror vi må slutte å "møtes" på denne måten jeg, mht ryktene som kan oppstå vettu, hihi ;DR.E.S. skrev:Da har jeg hatt besøk av en eksilbergenser bosatt i Tromsø på Østlandsbesøk (DoMentor). Han tok med seg piggtrådmusikken sin og spilte å så høyt at ungene gråter fremdeles, he-he, og naboene kommer vel til å slutte å hilse.
Roy
Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ;DR.E.S. skrev:Synes den joikelåta til Turdus Musicus er ganske så morsom, men når de starter det verste gitarøset så mister låta både dynamikk og interesse for meg.
Den franske dama som jeg fikk hørt i går igjen, var kanskje ikke helt "My cup of tea", mens jeg må høre litt mer på Faithless, skjønner jeg.
Roy
Definitivt halve låta, ja, men jeg liker den andre halvdelen best ;DDoMentor skrev:Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ; DR.E.S. skrev:Synes den joikelåta til Turdus Musicus er ganske så morsom, men når de starter det verste gitarøset så mister låta både dynamikk og interesse for meg.
Den franske dama som jeg fikk hørt i går igjen, var kanskje ikke helt "My cup of tea", mens jeg må høre litt mer på Faithless, skjønner jeg.
Roy
Mvh
PS griner krapyla ennå ? ? ;D ;D
Jaja, da tar jeg morra, og du dattera elns ;D ;D Intimate noise heter den, låt # 4 enjoy Meeget digg å høre Faithless igjen på mitt eget anlegg btw, selv om jeg forts har litt dotter i øra etter flyturen Og gjett om jeg ble koseoverfalt av Koseglufs når jeg kom hjem da ? ? Dvs katta mi, men bare koselig det da.. han er jo så nusselig Hmm tror han har savna pappan sin litt jeg, hihiR.E.S. skrev:Definitivt halve låta, ja, men jeg liker den andre halvdelen best ;DDoMentor skrev:Joikelåta er helt konge den, men imho er jo øset halve låta sånn sett da ; DR.E.S. skrev:Synes den joikelåta til Turdus Musicus er ganske så morsom, men når de starter det verste gitarøset så mister låta både dynamikk og interesse for meg.
Roy
Mvh
PS griner krapyla ennå ? ? ;D ;D
Hva heter den forresten, og hvilken plate er den på?
Jeg har tørka snørr og tårer i flere dager alt, men det verste begynte å gi seg da jeg sa at du skulle nordover til Tromsø snart...
Roy
Rødfargen er knall den, men blir kanskje litt voldsomt i stua. Synes Desert Silver er elegant, men samtidig ikke anonym.EiK skrev:Det var bra det gikk i orden med salget av høyttalerene. Synes det var merkelig at det skulle være ta så lang tid med så vellydende høyttalere til den lave prisen. Men har skjønt at det er tregt bruktmarked.
Blir spennende med nye høyttalere. Hva slags leveringstid er det snakk om ?
Synes du skulle smelle til med Alfarosso rød
Det står en hos oss også, dersom noen har lyst til å prøve/låne eller kjøpe.HCS skrev:Og prisene endel hifisynsere får er som oftest endel lavere enn såkalte "veiledende" priser... Dette i tillegg til prispolitikken som bransjen bedriver som kwil riktig påpeker lenger oppe...
Den platevaskeren er på låneturne på øssfoll-sia fra Terje... Den virker meg lovende..
Jeg synes kontrastene blir finere med sort grill, og dessuten slipper jeg å introdusere enda en farge i stua, siden det er mye hvitt møblement, men sort skinnsalong hos meg. Uansett vil jeg vel stort sett spille med grillene av, og da er jo filten rundt elementene sort uansett.SOA skrev:Spennende med Sophia. Flott finish du velger. Har du bestemt deg for sort grill? Synes lys grå grill også er ganske vellykket komb med desert silver som bildene viser...
Ikke lett det der. Gikk flere runder med meg selv ang valg av finish, men med Wilson er finishen så strøken at det blir lekkert nesten uansett
mvh
God vurdering. Skjønner godt du gleder deg.R.E.S. skrev:Jeg synes kontrastene blir finere med sort grill, og dessuten slipper jeg å introdusere enda en farge i stua, siden det er mye hvitt møblement, men sort skinnsalong hos meg. Uansett vil jeg vel stort sett spille med grillene av, og da er jo filten rundt elementene sort uansett.SOA skrev:Spennende med Sophia. Flott finish du velger. Har du bestemt deg for sort grill? Synes lys grå grill også er ganske vellykket komb med desert silver som bildene viser...
Ikke lett det der. Gikk flere runder med meg selv ang valg av finish, men med Wilson er finishen så strøken at det blir lekkert nesten uansett
mvh
Det skal bli spennende å se. Gleder meg veldig.
Roy
Jeg vet jo hva jeg går til. Har prøvd dem i egen stue med veldig godt resultat. Dessuten bør nok vi hifi-journalister bytte utstyr fra tid til annen for å holde anlegget oppdatert.jokris skrev:meget spennende ht valg, blir nok supert dette her, live the dream ;D
sant det ;DR.E.S. skrev:Jeg vet jo hva jeg går til. Har prøvd dem i egen stue med veldig godt resultat. Dessuten bør nok vi hifi-journalister bytte utstyr fra tid til annen for å holde anlegget oppdatert.jokris skrev:meget spennende ht valg, blir nok supert dette her, live the dream ;D
Roy
Salget er vel ikke helt i boks før pengene er på konto, men jeg tror dette ordner seg. Bestillingen på nye høyttalere sendes heller ikke før det.Anfield skrev:Grattis med både salg og kjøp, Roy! Er vel nesten så jeg må be om en audiens etterhvert hos en kjær kollega
Dette blir bra Roy ;DR.E.S. skrev:Salget er vel ikke helt i boks før pengene er på konto, men jeg tror dette ordner seg. Bestillingen på nye høyttalere sendes heller ikke før det.Anfield skrev:Grattis med både salg og kjøp, Roy! Er vel nesten så jeg må be om en audiens etterhvert hos en kjær kollega
Så får jeg håpe det tar to og ikke åtte uker før de dukker opp
Roy
Det er jo også en av grunnene til ønsket om bytte av høyttalere. Stua mi er ikke spesielt stor, og dermed vil ikke Sophia'ene dominere rommet i like stor grad som Montana-høyttalerne.gismo skrev:Gratulerer med nye flotte ht Roy
Tror fargevalget faller flott inn i stua di og støtter deg ang sort trekk.
Drømme ht i meget riktig fysisk størrelse
gismo
Min erfaring er at jo mindre mellom høyttalere, jo bedre. Så dette er lurt!R.E.S. skrev:Lurer om jeg på litt sikt skal ommøblere lyttekroken i stua litt, og tar gjerne litt tilbakemeldinger på det.
Det jeg tenker på er om jeg skal fjerne racket mellom høyttalerne og kun ha Krell'en på en ampstand midt mellom høyttalerne, mens resten av elektronikken settes i rack på den ene sideveggen bak høyttalerne på venstresiden.
Ka dokker trur?
Roy
Det er nettopp dette som gjør de til bedre verktøy enn Montana. Wilson selv sier de kan drives av alt fra 25 watt og opp. DET hadde blitt litt snaut på Montana.HCS skrev:Gratulerer med sobert fargevalg på nye høytalere. Hvordan er disse impedansemessig kontra de forrige ? Forsterkertest av forsterkere på under 2x100 transistorwatt er kanskje ikke noe poeng med disse høytalerne ?
Skjønner forøvrig godt at de er gode redskaper for en anmelder etter hva jeg har hørt de prestere. Gjennomsiktige og nøytrale med god transparens.