Rumath's kjeller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    JanOlav skrev:
    jan#jan skrev:
    rumath skrev:
    Klipsch'ene imponerte min bror og samboeren hans i dag. Hans samboer har ikke ønsker å ha store stygge høyttalere i hus, men Heresy falt i smak, morsomt.

    Nå som jeg har fått lyttet til de noen timer, må jeg si det er et kupp jeg har kommet over. Spørs om ikke det blir en del musikklytting i stua også fremover. :)
    Det er dette Klipsch handler om ... det bergtar folk ;D Spre det glade budskap ;) Heresey er en killer ;D

    Og jo mer livlig Amp du får, jo bedre blir det ...

    /JR
    Bare vent! De havner tilslutt i kjelleren på lytterommet...... ;) ;) ;)
    Klart det - men det forundrer meg heller ikke om det blir en oppgradering til "noe" strørre etterhvert ;) ;D ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nei, nå må det bli rolig en stund. Jeg fikk en ny Denon 1912 i hus nå, som har apple airplay. Ser frem til å sette den opp i kveld når unga sover. Har allerede klargjort en ipad som kun skal brukes til musikk. :)

    Neste mindre investering er en blu-ray spiller til stua også. Kun dvd her oppe.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bah, satt tilbake et par dager med tanke på å få nettradio og airplay i stua, mangler nettverksadapter for å få kablet nett inn på receiveren. :/
    :mad:

    Lyden i kjelleren klarer jeg ikke å finne noe å utsette på nå. Vel, på riktig høyt nivå, så er det nok noe å jobbe med, med tanke på refleksjoner.

    Stort sett spilles det ikke særlig høyt, og på lavt nivå spiller det helt perfekt! =)

    I dag: Pete Alderton: Summertime
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Takk Ludo, den er nå bestillt. :) Forhåpentligvis kan jeg hente den på Kullerød i morgen ettermiddag.

    Spiller den siste skiva jeg anskaffet fra Linn Records - Pete Alderton: Cover my blues. For en kjempe av en artist... Som jeg altså nylig har fått nyss om. Ikke lett å få med seg alt her i verden! ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bah! Sliter litt med d-link powerline. Lyden hopper ut iblant, ca. et til to sec. Irriterende!! :mad:

    Dette må løses...
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Spennende tråd du har. Med Tannoy Prestige og Klipsch, og tydeligvis en iver etter å kjøpe og bytte utstyr, så tar det vel ikke all verdens tid før du utvikler "valve nevrosa" (les: rørsyke) ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Problemet lå i iPaden, og er nå løst. :) Nei, vinyl styrer jeg unna, ikke plass, ikke lyst til å starte ny samling, tungvint, digitalhue og fryktelig lat! :)

    Takk Oslo, jeg forsøker å ta en byttepause nå, tror ikke det er mye velvilje å hente på et halvt års tid her. ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ser ut til at problemet har dukket opp ijen, streaming over en kombinasjon av wifi og powerline kabling er ustabile saker. Søppel!! :mad:
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Tok receiveren ned i kjelleren, og koblet meg direkte på cat-5 fra ruter, og unngikk da Powerline punktene. Da fungerte alt perfekt fra første sekund. Jeg har signal 3 på Powerline, (beste styrke) så det var ikke innlysende at det var der feilen lå. Så nå til det store spørsmålet... Kable 25 meter fra kjelleren? Eller teste et annet sett med Powerline apparater, fra annen leverandør?

    Lurer på om jeg får returnert disse d-link sakene uten embalasjen... hmmm..

    Feilsøking er en del av moroa! ???

    Tenk når ungene blir så gamle at de ikke lenger står opp kl. 06.00 for å se barne-tv, det kommer en tid. :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    rumath skrev:
    Tenk når ungene blir så gamle at de ikke lenger står opp kl. 06.00 for å se barne-tv, det kommer en tid. :)
    Hver tid har sin sjarm, nyte nuet.
     
    J

    J.J

    Gjest
    rumath skrev:
    Tenk når ungene blir så gamle at de ikke lenger står opp kl. 06.00 for å se barne-tv, det kommer en tid. :)
    Du har fått nye sjefer - dem setter DIN agende i minst 20 år ... det er nok bare å rette seg etter det .. det er nok ikke omvendt ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da er familien tilbake fra en "liten" tur til trøndelag. Stopp på Lilleputthammer på vei opp, 2 dager med oldemor, så hjemtur med stopp på barnas hotell på Hafjell. En skikkelig ferie for størstemann på 4, og ikke minst minsten på 1.

    Størstemann har hatt mange gode opplevelser på tur, ingenting er som å oppleve at barna koser seg, og forteller ivrig i etterkant hva de har gjort. :)

    Pappa er nå tilbake i sin lille hule, sprettet en Tuborg, og nyter vakre toner. Etter hjemturen tok vi også en liten tur til bystranda, 27 grader i skyggen MÅTTE selvsagt utnyttes til det fulle.

    Første bad i sjøen for meg i år, altfor sent. :eek:

    La inn hauger med album på en minnepinne på størrelse med en fingernegl til å bruke i bilen, god investering. Forringer ikke utseendet i konsollen, og rommer 32 gb.

    Turene har blitt brukt til å høre musikk, dog med en del veistøy, så å nyte musikken vil være å ta i.

    Leste et innlegg i ei engelsk hifi-blekke, om en kar som hadde sluttet å høre på musikk, når han ikke hadde anledning til å virkelig lytte. Han mente det ble bedre lytteøkter av det.
    Kanskje noe å tenke på? At musikk inntas hele tiden, og at man burde i større grad ha musikken som hovedrett, og ikke tilbehør?
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da har jeg gjort meg bekjent med et par dyktige artister. Mara and David, med albumet Once we were gods. Lekker og "enkel" musikk. Ren nytelse dette. :)
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Du varmer opp komponentene skjønner jeg:)

    Sees i morgen....

    ER
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Synes du må få lagt ut flere bilder av dine flotte Tannoy, det fortjener de. :D
    Takk for i går forresten! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Takk selv Jan-Olav. Alltid hyggelig selskap. Har litt tid i kjellerstua i kveld, nydelig her nede... i mørket alene, eller ikke helt alene, har Tuborg her også, og Kate, klager ikke. :)

    Så en episode The Wire med kona i kveld, i stua... avslutningslåta er helt rå på Heresy, må nok teste de i kjelleren en kveld...
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    David Paul Jones, Braastad og spesial nøtteblanding er en ålreit kombinasjon i grunn. Nyter virkelig anlegget i stua disse dager. Et så enkelt lite anlegg, hvor det eneste som fremhever seg er et par herlige Heresy III, ellers bare rimelig receiver og minnepenn. Det er klart at FLAC og internettradio på 320 kbps gjør at spilleren blir lite brukt, men dog, så enkelt og rimelig. Det får en til å undres hvordan ting ser ut om 20 år. Jeg er overbevist om at det ikke selges mange plater og cd'er da.... men meg om det. Jeg har omfavnet ny teknologi, og lagt min elsk på gammel teknologi hva høyttalere gjelder. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rumath skrev:
    David Paul Jones, Braastad og spesial nøtteblanding er en ålreit kombinasjon i grunn. Nyter virkelig anlegget i stua disse dager. Et så enkelt lite anlegg, hvor det eneste som fremhever seg er et par herlige Heresy III, ellers bare rimelig receiver og minnepenn. Det er klart at FLAC og internettradio på 320 kbps gjør at spilleren blir lite brukt, men dog, så enkelt og rimelig. Det får en til å undres hvordan ting ser ut om 20 år. Jeg er overbevist om at det ikke selges mange plater og cd'er da.... men meg om det. Jeg har omfavnet ny teknologi, og lagt min elsk på gammel teknologi hva høyttalere gjelder. :)
    Hyggelig lesning!! :D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    En annen godlåt. Dyktige var de!! :D


    Drømmende melodiøs... Mmmmmm...
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kjøpte en Squeezebox touch, koblet opp, konfigurerte, lot den indeksere harddisken jeg koblet til via usb... tok evigheter. (en time) Så var det knot med Mysqueezebox.com, merkelige disconnects, og vanvittig treg start av sanger. Brukte iPad som kontroll, var tregt det også.

    Etter fire timer pakket jeg den sammen, og satte opp den bærbare med itunes og usb dac igjen. Lynkjapt!

    Glad jeg hadde returmuligheter. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Snart valg. Har deltatt i en paneldebatt her i Vestfold, stått en del på stand, ordnet møter, deltatt på valgkampåpning. Vært bra så langt. Overrasker meg at så mange ikke forstår at vi gjør dette på fritida, gratis, fordi vi ønsker å gjøre samfunnet bedre. Ytterst få som er i politikken for egen vinnings skyld, altfor tidkrevende og altoppslukende til at det ville kunne anses som noe for egen vinning.

    Hadde vært spenstig med politisk streik om 4 år, i en kommune eller fylkeskommune. Alle partiene gikk sammen og ble enige om at ingen stilte liste. Hadde kanskje fått litt debatt rundt demokratiet vårt. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bestilt ny tv til stua. En 51" plasma fra Samsung. Ser frem til å få den i hus, da tv'en i stua har begynt å oppføre seg merkelig. Iblant klarer den ikke å hente opp bildet ved påslag, av og på, så er den i gang. Best å bytte før den ryker.

    Svært billig med tv i disse dager, egentlig helt absurd.

    Når den kommer i hus så blir det vel mer tid i stua enn det allerede er. Har en koselig tv-krok der, med dertil behagelig sofa fra Ikea. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rumath skrev:
    Bestilt ny tv til stua. En 51" plasma fra Samsung. Ser frem til å få den i hus, da tv'en i stua har begynt å oppføre seg merkelig. Iblant klarer den ikke å hente opp bildet ved påslag, av og på, så er den i gang. Best å bytte før den ryker.

    Svært billig med tv i disse dager, egentlig helt absurd.

    Når den kommer i hus så blir det vel mer tid i stua enn det allerede er. Har en koselig tv-krok der, med dertil behagelig sofa fra Ikea. :)
    .........og flotte høyttalere fra Klipsch. 8) ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da har jeg gått til anskaffelse av en Blu-Ray spiller til stua også. Blir jo til at man sitter der oppe i lyset litt oftere nå som Heresy III er i hus. :)

    Den nye 51 " plasmaen fra Samsung leverer et herlig bilde, og i kveld skal Avatar sees. (Kona har ikke sett den, og håper den faller i smak.)

    Denon 1611UD spiller Blu-ray, SACD og DVD-Audio. Kjekt å ha, men ikke ofte jeg bruker de to sistnevnte.

    Greit å ha fått dette i hus før høstens mørke brer seg over landet, og vi sitter tullet inn i tepper med rykende te og noe å bite i. :)
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bilder er + i boka :)

    Småttingene og du trives sammen skjønner jeg ? ;)

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    Ser gromt ut - spilte på mine H II igår kveld .. kompis av meg falt helt i staver over lyden ... så han kommer nok til å kjøpe H III etterhvert

    ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Absolutt! Og jeg har en liten krok i vår L-formede stue som jeg synes de kommer til sin rett i. :) Legg merke til beskytterne på benken, ja vi har en 1-åring som også kan gå under betegnelsen småtting. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    WOW -Avatar på den tv'en var råbra! Vi så hele filmen på nær tre timer i et strekk, noe som ikke har skjedd på mange år. Her pleier de fleste filmer å deles opp over to kvelder... ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ser bra ut rumath!
    La oss alle innse fakta: Klipsch Heresy er (som de fleste Klipsch) en formidabel lydangiver. :D
    Det er nok noe som faller tungt for de fleste å innrømme, særlig de som har brukt det dobbelte og vel så det på innkjøp av høyttalere, de takler ikke tanken på at noe så rimelig (i hifi sammenheng) kan spille bedre enn det de selv har betalt alt for mye for (meg selv inkludert). ;D
    Kos deg med en morsom høyttaler rumath.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanOlav skrev:
    Ser bra ut rumath!
    La oss alle innse fakta: Klipsch Heresy er (som de fleste Klipsch) en formidabel lydangiver. :D
    Det er nok noe som faller tungt for de fleste å innrømme, særlig de som har brukt det dobbelte og vel så det på innkjøp av høyttalere, de takler ikke tanken på at noe så rimelig (i hifi sammenheng) kan spille bedre enn det de selv har betalt alt for mye for (meg selv inkludert). ;D
    Kos deg med en morsom høyttaler rumath.
    Har faktisk snakket med folk som ikke engang vil høre på Klipsch. Snakker vi snobberi? ::)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Snakket med en på gata forrige Lørdag som ytret følgende: " SV nei, det er ikke aktuelt!" Å, sa jeg, hva er det med politikken vår som gjør at det ikke er aktuelt å stemme SV? Har du lest programmet vårt? "SV var jeg ferdig med for ti år siden" svarte han...

    Kanskje det er slik for enkelte når det gjelder høyttalere og bil også, de lever godt på "gammel kunnskap".

    Denne mannen hadde dannet seg et inntrykk av SV for over ti år siden, og siden hadde han hverken lyttet eller lest... Hadde han hørt en dårlig kombinasjon med Klipsch i oppsettet, eller kanskje til og med bare dårlig musikk på Klipsch, så hadde det aldri vært aktuelt igjen.

    Vi mennesker er enkelt skrudd sammen. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rumath skrev:
    Snakket med en på gata forrige Lørdag som ytret følgende: " SV nei, det er ikke aktuelt!" Å, sa jeg, hva er det med politikken vår som gjør at det ikke er aktuelt å stemme SV? Har du lest programmet vårt? "SV var jeg ferdig med for ti år siden" svarte han...

    Kanskje det er slik for enkelte når det gjelder høyttalere og bil også, de lever godt på "gammel kunnskap".

    Denne mannen hadde dannet seg et inntrykk av SV for over ti år siden, og siden hadde han hverken lyttet eller lest... Hadde han hørt en dårlig kombinasjon med Klipsch i oppsettet, eller kanskje til og med bare dårlig musikk på Klipsch, så hadde det aldri vært aktuelt igjen.

    Vi mennesker er enkelt skrudd sammen. :)
    Du har nok helt rett. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn