Rumath's kjeller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe!
    Hvis SV har blitt et heeeelt annet parti på 10 år, eller Klipsch nå låter heeeelt annerledes enn de gjorde for ti år siden.....så er det grunn god nok til å holde seg unna. :D
    Kanskje det kan være mulig at det sniker seg inn en tanke om at folk kanskje bare ikke liker SV, eller ikke liker låten av Klipsch?
    Uansett hvor inn i helvete bra det er for de som liker det?
    Kanskje, bare kanskje, kan det hende at folk er forskjellige?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Hehe!
    Hvis SV har blitt et heeeelt annet parti på 10 år, eller Klipsch nå låter heeeelt annerledes enn de gjorde for ti år siden.....så er det grunn god nok til å holde seg unna. :D
    Kanskje det kan være mulig at det sniker seg inn en tanke om at folk kanskje bare ikke liker SV, eller ikke liker låten av Klipsch?
    Uansett hvor inn i helvete bra det er for de som liker det?

    Kanskje, bare kanskje, kan det hende at folk er forskjellige?
    Og godt er det :)

    /jan
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Pen TV. Likte lyden der sist, og kan tenke meg at det funker fint på film. Intim krok, og når man ikke sitter lenger unna TV'en blir jo 51" ganske bra størrelse:)

    Håper å se deg på lyttetreff i morgen Rumath... en liten oppvarming til Valgvaken?

    ER
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Intimt og koselig her ja. :) Kari Bremnes - over en by, spilles i kveld. :)

    Hmmm... Klipsch er ikke en høyttaler Roda, det er et merke med ganske mange ulike konstruksjoner, og alle låter ikke likt. :)

    Skjønner ikke hvordan enkelte kan gjøre seg opp en mening om et merke basert på en liten smakebit.

    Når det kommer til politikken, så er ikke sosialismen endret i SV, men det er mange mindre elementer som er i stadig endring. Lokalt vil man se ganske store variasjoner over hva som sto på programmet hos et parti i dag, og for ti år siden.

    Men her inne er det kun tillat å være enig med meg altså!!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rumath skrev:
    Skjønner ikke hvordan enkelte kan gjøre seg opp en mening om et merke basert på en liten smakebit.
    Fordommer og stolthet!
    Ta meg selv f.eks. Jeg kommer aldri til å kjøpe Koreansk bil. Har kjørt Hyundai Accent et par turer for femten år siden. En fæl bil, så aldri mer. 8)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ser frem til en tur på hifimessa i Horten førstkommende lørdag. Viktig med nye impulser... og drømmer! Tror uansett ikke jeg vil oppleve noe som er tilnærmet så bra som den opplevelsen jeg har i egen stue i kveld.

    David Gray luller meg inn i melankolien, svøpes i et lydbilde så stort,- jeg blir ganske liten her jeg sitter. Vakkert!

    Skal visst på Jarre kosert i Oktober. En kamerat ordnet et par billetter, kan bli morsomt. :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    rumath skrev:
    Ser frem til en tur på hifimessa i Horten førstkommende lørdag. Viktig med nye impulser... og drømmer! Tror uansett ikke jeg vil oppleve noe som er tilnærmet så bra som den opplevelsen jeg har i egen stue i kveld.

    David Gray luller meg inn i melankolien, svøpes i et lydbilde så stort,- jeg blir ganske liten her jeg sitter. Vakkert!

    Skal visst på Jarre kosert i Oktober. En kamerat ordnet et par billetter, kan bli morsomt. :)

    Så ......... det du sier er at du er OPPE i stua ?? Og ikke NEDE i kjelleren ??



    ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Jojo, men det er kortere vei opp til guttene fra stua, og siden kona hadde foreldremøte, var det naturlig å sitte der...

    Bah, lang intensiv dag på jobben foran meg... får ha messa i morgen i tankene. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Endelig helg! Var usedvanlig tettpakket program på jobben i dag, så deilig å nyte kvelden nå.

    Inne i siste sesong av "The wire", en serie som jeg har sett tidligere, men nå pser sammen med kona. Like god denne gangen også! =)

    Nå er det litt Kate Bush - Director's cut som spilles, denne gangen i kjellern.

    Bah, dypbassen på "the song of solomon" får det til å vibrere i veggene her nede, sånt liker vi ikke.

    Tror jeg må lage en helhetlig plan for hva jeg skal gjøre av utbedringer i rommet.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    701
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    I første om gang ville jeg prøvd med etpar øl til og kanskje en single malt eller en cognac - bare for sikkerhets skyld ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    I første om gang ville jeg prøvd med etpar øl til og kanskje en single malt eller en cognac - bare for sikkerhets skyld ;D
    Stort mere enig blir nok vi aldri, skål ja ;D

    /jan
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Hei, takk for innspillene!

    Nå har jeg tatt en Grevens cider, og nå åpnet lyden seg opp, og rommet er totalt forandret. :)

    Eller, jeg snudde sofaen, hentet inn et lavere "lack" bord, og rommet oppleves nå betydelig større, samt at det er plass til en gjest eller to mer.

    Cideren har stått i kjøler'n i månedsvis, og det var på tide å fjerne den. Ikke smakt cider på et par år, søte saker, men klarer vel en.

    I dag brente jeg en cd med litt av hvert, med tanke på å teste i morgen. Gleder meg.

    Messa i morgen er vel som et erotisk show å regne for galninger som oss... ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Dette er ikke ment som kritikk av noen av utstillerne ved Hifi-messa i Horten, kun mine subjektive betraktninger av hvor jeg synes det satt best, lydmessig, og visuellt.

    Første stopp, Montana, her klarte de å fylle rommet med musikk, detaljer og perspektiv satt godt. Dette er virkelig en bragd, når man samtidig ikke opplever at det er påtrengende, og man trengte heller ikke å heve stemmen for å snakke sammen. Flott lyd, men høyttalerne er litt for store til å være aktuelle i mitt lytterom.

    Martin Logan - helt fantastisk gjennomsiktig, grei dynamikk, kanskje messa's beste lyd, av de jeg fikk testet med medbrakt, dessverre så faller hele lydbildet sammen når man reiser seg opp. Nesten så man må prøve flere ganger, utrolig hvordan lyden blir "borte".

    Klipsch - Ble for flisete i toppen for meg med de 82'erne de spillte på. Greit trykk, men de sleit virkelig med rommet der, noe de fikk illustrert ved å skru av subben.

    Hørte noen flere steder også, uten at jeg tok helt av... helt til jeg besøkte rommet til Linn og Naim, Linn spiller fantastisk bra. Virkelig musikalske høyttalere som evner å spille høyt! Dette var Linn Majik isobarik, med 2 x 8 i bunn.

    Opplevelsen var at en del hadde fått til rommet ganske bra, men noen sleit fryktelig.

    Electrokompaniet ville aller nødigst la meg spille på medbrakt cd, men kun fordi det ikke var andre til stede i lokalet. Vanvittig! Flotte produkter, men de stativerne de spillte på leverte ikke varene, ble blodfattig, særlig når Linn hadde rom rett ved siden av.

    Liker godt at Fidelity selger blader på messa, og fikk sikret meg siste nummer. :)

    Håper det er flere som tar turen, da det er viktig å støtte opp om bransjen.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kjøpte The McCluskey brothers - Housewife's choice og Jon Strong - Follow me, i kveld. Begge i FLAC, gjennom Linn records. Skivene inneholder en del flotte låter, og noen middels. Så langt ingen direkte dårlige.

    Liker virkelig disse nedlastingsmulighetene som nå har dukket opp, hvor man får god kvalitet, tilgjengelighet, samt at mer går til artisten? Håper i alle fall det. :)

    Ser ut til at det blir mer tid i kjelleren fremover igjen, ble et nytt rom med den ommøbleringen.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Fy flate, dette blir bare bedre og bedre... ikke alkoholen som snakker, kun på andre ølen her. Flyttet høyttalerne mer ut på gulvet, ble mulig etter ommøbleringen, så nå sitter bassen bedre, mer dynamisk, mindre bulder. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Her er endringene jeg har gjort i kjelleren. Høyttalerne er flyttet en god del frem, sofaen er snudd. Nå er det større areal midt på gulvet, og rommet oppleves lysere og større.
    Byttet gammelt bord, med Ikea-bord. :)
     

    Vedlegg

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nytt vindu i lytterommet er på plass. Nye bilder kommer etter hvert. :)
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Mener å huske det var en gjest hos deg en gang som nevnte at denne ommøbleringen kanskje ville bli bedre både lydmessig og estetisk. ::)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Hvem? Høres ut som en oppegående kar...
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Gjenvalgt for to år i dag. Alltid hyggelig å få tilliten. :)

    Var god debatt i tariffspørsmål også, møter er virkelige gode først når det er meningsbryting.

    Nå blir det Gjertsen på tv, og tidlig senga, morgendagen kaller.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ah! Deilig lyttestund foran anlegget. :)

    Livet er herlig i grunn. Har ikke mye å klage på, at det er mye å gjøre i hverdagen er selvvalgt. Nyter dess mer de stundene jeg har, hvor jeg har ro, uten stillhet.
    Når alt er så bra, så kan man nesten bli bekymret for hva som må? gå galt...

    Livet er fullt av overraskelser, og alt en kan gjøre er å forsøke å henge med på ferden, med et snev av kontroll. :D

    God helg til deg! (Du som tilfeldigvis snubler inn her, og leser litt fra meg.)
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    God helg ja. Høytalere litt lenger ut på gulv er skjelden noen dårlig ide. Ref siste post i Vestfold lydlaug.

    Nå er ungene i seng... Da blir det vel litt musikk på meg også!

    Kjøpt både Jamie Woon og Melissa horn for et par dager siden.

    Er
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nei, det var Tannoyene jeg kjørte på tidligere Jan. :) Easy - Melissa og Jamie har jeg lyttet mye til i det siste. Sitter i bilen og synger med...

    Jeg går brevid men halkar efter.... hmmmhmmmhmm..mm, mmm, mmmmmmmmmm... det er dagar jag tenker mer på henne enn på deg...

    Skulle gjerne vært våken lenger, men er stuptrøtt. Håper på energi til å kose meg lenger i kjellern i morgen.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Morgenstund er nå den beste stund. :) Vært oppe et par timer, sett en tv-serie til kaffen, jogget en runde, og er nå godt plassert i sofaen. Sola brer seg utover, guttungen har stått opp og ser spesialagent Ozo. Lørdags morgen er forventningenes morgen. Hva bringer helga? Får vi nye varige minner? Får vi en overskuddskveld etter barna er i seng?

    Uansett hva den måtte bringe, så er NÅ veldig flott. :)
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    :)

    rumath skrev:
    Morgenstund er nå den beste stund. :) Vært oppe et par timer, sett en tv-serie til kaffen, jogget en runde, og er nå godt plassert i sofaen. Sola brer seg utover, guttungen har stått opp og ser spesialagent Ozo. Lørdags morgen er forventningenes morgen. Hva bringer helga? Får vi nye varige minner? Får vi en overskuddskveld etter barna er i seng?

    Uansett hva den måtte bringe, så er NÅ veldig flott. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    En herlig helg er i ferd med å gå mot slutten. Hatt flotte opplevelser med barna, litt familiebesøk, jogget hver morgen, spist god mat, og mye mer.

    Nå har jeg slengt meg på sofaen i kjelleren med stearinlys på bordet, og satt på "Rumer". Virker som en flott syngedame dette. :)

    Ny arbeidsuke står for tur, må mobilisere litt mentalt nå merker jeg, ikke helt klar.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Pat Metheny, synd jeg ikke har oppdaget de før... gjennomførte saker!
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Pat Metheny, synd jeg ikke har oppdaget de før... gjennomførte saker!
    Pat Metheny er også nytt for meg..har spilt de mye siste halve året..noen album er utrolig bra ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Jon Strong - killing fields of love. Herlig driv i den låta!

    Ny sesong av Sons of anarchy i gang, alltid bra. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    I dag har jeg vært med på trefelling utenfor boligen. Da vi kuttet en av grenene gjorde jeg en morsom amatørtabbe som gjorde at jeg lettet en halvmeter da vi skulle ta en av greinene. ;) Ble bra utenfor, så etter et par timers manuellt arbeid er det godt å finne roen foran anlegget.
    Endelig er helga her, dette har vært en tøff uke.

    Vi er heldige med valg av hobby, ikke alle som har nytelse til hobby! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kjøpt ny musikk i dag.

    To album av Digitonal og et av William Orbit. (Linnrecords.com)

    Foreløpig lyttet igjennom det meste av Digitonal, og er godt fornøyd. Alle albumene har jeg blitt servert låter fra på Linn radio, så visste jo hva jeg fikk sånn ca. :)

    Tilbake til musikklytting og tower defence- spilling. ;)

    Go' kveld!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Følte meg som et ekorn i går. Satte opp et lagringstelt utenfor, skal ha alle sommersakene våre stuet vekk der i vinter. Ville ikke gi meg før jeg var ferdig med å sette det opp... bruksanvisningen var noen solide hakk under Ikea-standard, noe som selvsagt gjorde jobben lystig.

    Når teltet endelig stod ferdig, og jeg hadde fått inn sakene, fikk jeg en veldig tilfreds følelse. Ikke følelsen av å ha bygget noe stort, men følelsen av å være klar!

    Nå kan kulda, sluddet og snøen komme. Jeg vet at i år vil jeg ha mye bedre plass i carporten, og måkingen vil bli betydelig enklere. =)

    I løpet av de siste ukene har kjellervinduene blitt byttet, store trær har blitt felt i hagen, teltet satt opp osv.

    De jeg ser minst frem til, er å pakke bort utejoggeskoa. Å jogge på tredemølle i flere måneder, grøss. :/

    Høsten er en vakker tid, la høsten bli lang i år. ::)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Du vet du lever, når du klarer å være glad, mett, tom, trist, lykkelig og undrende i løpet av fem minutter. Herlig å svinge litt, til gode toner, med godt i glasset. Siste dråper av Braastad XO, på tide å atter vandre hyllene. Synes i grunn det er hyggelig å gå på polet, men det er jo måneder mellom hver gang.

    Digitonal er forøvrig stemningsskapende som tusan. Anbefales!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bah, ryggvondt! Vært ute og sprunget litt, ikke det spor bedre. Bytte?

    Ser frem til kvalitetstid i kveld, da denne dagen allerede har vært lang.

    Film eller musikk tro? Hmmmm, blir vel begge deler.

    Go' kveld folkens.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Tøy og bøy det du er god for !!

    Go bedring - og jeg liker den tanken .... Ja takk begge deler ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ryggen begynner å bli bedre, og jeg noe mykere. De siste to dagene har jeg hatt minstemann alene, ettersom kona er nyoperert. (Ikke alvorlig) Det har blitt en del flying mer enn normalt, sjeleglad for at jeg ikke er alenepappa i hverdagen.

    Å lytte fungerer heldigvis fint liggende... Skal aldri ha høyttalere med et nåløye av en sweetspot.

    God spredning med Klipsch og Sandringham. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn