Rumath's kjeller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Zingali Overture 3b. Skal bytte mine inn i de i morgen. Når jeg har de i hus, så følger bilder. Blir spennende å se om rommet mitt matcher høyttalerne. Elektronikken er jeg mindre bekymret for.
    Kan bli morsomt det. Gratulerer så masse!
    Er i ferd med å bli hornmann du.:cool:
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Hehe, er kanskje det? Jeg er i alle fall ikke kommet dit at jeg har sluttet å "lete". Hornlyd tiltaler meg, men nå sitter jeg her med ørene godt dekket av rimelig direkte og avslørende headcans på hodet (AKG K242HD), og rockefoten går så absolutt. Farlig å skrive her, for på nettet går ingenting bort, men det er til "Honkeycat"! ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hehe, er kanskje det? Jeg er i alle fall ikke kommet dit at jeg har sluttet å "lete". Hornlyd tiltaler meg, men nå sitter jeg her med ørene godt dekket av rimelig direkte og avslørende headcans på hodet (AKG K242HD), og rockefoten går så absolutt. Farlig å skrive her, for på nettet går ingenting bort, men det er til "Honkeycat"! ;)
    Finnes det noen som slutter å lete? :eek:
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Aner ikke. De står i Fredrikstad nå. Skal reise dit i dag og bytte. Jeg er sjelden opptatt av historikken, så lenge de ser bra ut, og spiller bra! :)

    Rommet mitt kan bli utfordrende, men det er uansett spennende å prøve ut nye veier. Hadde nok vært mer skeptisk til det, om ikke det var for at jeg har et par gode høyttalere i stua, som alltids kan plasseres ned, skulle det bli helt feil. Hodetelefoner er jo som nevnt, også en god musikkformidler! :cool:
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da er høyttalerne i hus. Kun rukket å lytte 15 min. Låter vanvittig bra. Tørr og god punch i bassen, nydelig diskant og flott mellomtone. Integrerte seg bedre med rommet enn forventet. Svært fornøyd!! :)
    IMG_0453.jpg

    Beklager ELENDIG bilde. Kommer bedre etter hvert. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hei, ser flotte ut, gratulerer! :)
    Kommer nok snart innom på besøk en dag. :D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Bare å gjøre! Det låter knalltøft på det meste av musikk, men det er enkelte innspillinger som gir rommet for mye energi. (Bass overload)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Håper å få tatt bedre bilder i helga. Har to kvelder på rad, sovnet behagelig inn på sofaen, til relativt høyt volum. Noen låter, låter jævlig! Bassfundamentet blir for voldsomt, og jeg tror egentlig ikke det hadde hjulpet om rommet var det dobbelte. Høyttalerne drar ut det som ligger i låta, og spiller DET. Men... Det meste låter jo himmelsk! Så om det er enkelte låter som låter jævlig, ja så kan man jo ikke klandre anlegget for det! Barb Jungr - NYDELIG! Digitonal - HERLIG. Osv. osv.

    Jeg opplever byttet som et realt løft for meg, så nå går jeg mange kosekvelder i møte utover sommeren.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Stereo_frame1600.jpg

    Zingali_frame1600.jpg


    Nye bilder tatt - greit fornøyd med disse. :)

    Forsøkte meg på å lage rammer her, burde være noen apps som lagde slike "borders" uten problemer? Jeg brukte photoshop, men det er jo klønete å gjøre dette manuelt...
     
    Sist redigert:

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    IPad ------> Oldskool -----> Spotify -------> Elton John! :eek:

    Kaffe er også viktig i denne sammenheng. :)

    Nærmer seg sommer, rolige morgener, som denne... gleder meg!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    sortert musikken i grupper i Foobar, og har stått på knærne nesten en time... merker at man begynner å bli gammel! Nå mangler det bare at man kan få en like funksjonell app til foobar, som til iTunes, det hadde vært kjekt. Lei av flac-begrensningen i iTunes. :/
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Fant en monkeymote app på appstore. Ser frem til å teste denne senere. Ser ut til at de stadig utvikler den, så jeg krysser fingrene. Å tagge om låter, går relativt kjapt i Foobar, flott.
    Greit å ha en avspiller som håndterer alle formater. :)

    Vil hjem og høre på musikk... men sitter fast på jobben! :/
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Monkeymote fungerer utmerket! Akkurat vært vitne til litt natur på utsiden av kjellervinduet, en edderkopp på størrelse med et kronestykke, som tar en oldenborr. I tillegg noterte jeg to slimete snegler som stirret mot meg også, så nå sitter jeg her i varmen, vinduet ble lukket ganske fort. Har kommet snegler inn i kjelleren tidligere, så nei takk...
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Spennende valg. Ser fram til å lese dine erfaringer.:)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Jeg er overbevist om at jeg har byttet til noe som passer mitt ideal bedre. :) Her har jeg mer smekk i bassen, bredere lydbilde ved lavt volum. Dessverre så får høyttalerne VIRKELIG frem dårlige innspillinger, de slører ikke til stort. Er det lagt til "grums" i bunnen, så får de det frem. Brumlebass? Ja, hvis det finnes på skiva. Enkelte innspillinger har jeg nå oppdaget er langt unna hva jeg liker. Tidligere var det flotte låter. Andre plater fremstår nå som vesentlig bedre. Det er godt å få frem det som faktisk er på skivene. At jeg nå ikke lenger vil spille enkelte skiver, er en liten pris å betale, når så mye låter betydelig bedre! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Har kjøpt "Directory Opus 10", herlig å igjen benytte dette programmet. Minner meg om gamle dager, og Amigaen jeg hadde. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Vært så sjuk at jeg ikke har orket å hverken lytte eller se. Lyd- og lysfølsom, glad det var forbigående. Kan egentlig ikke forestille meg hvordan det ville være å leve uten musikk og tv livet ut. Å være uten dette i 3 dager, ga ikke mersmak.

    Nå kan jeg smått begynne igjen. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nikon-D5100.jpg


    Venter dette i posten i morgen. :) Da kan interessen for foto få blusse opp igjen.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    DSC_0011-large.jpg


    Første bilde av anlegget med nytt kamera. Kameraet skuffer ikke, tatt noen bilder av barna, og skarpheten er overveldende! :)

    Dette bildet yter det ikke rettferdighet... men dog.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Fugazi.jpeg


    Det lyttes til Marillion - Fugazi i kveld. Synd jeg ikke har fått ørene opp for dette bandet før av nyere tid. Dynamikken på denne skiva er enestående. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nærmer seg ferie... mange sene timer med kos og musikk i vente. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Fått ørene opp for Jackie Leven. Må ha hørt noe av hans dårligere greier tidligere, for det jeg hører nå er kvalitet! :)) Ferien har startet, og jeg får nydelig vær første dag. Mmm mmm mmmmMm MMm
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Sko_i_lufta_resized.jpg
    Makro sko 2_resized.jpg
    Makro sko 1_Resized.jpg


    Nikon 5100D makrofotografering. Artig å leke seg på lekeplassen, mens gutta leker... :) Objektiv: 18mm-105mm VR
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    David Sylvian har noe for seg. Nytt univers å utforske. Everything and nothing er albumet som fanget interessen min. Jackie Leven og Marillion er andre "nye" navn for meg de siste ukene. Herlig å oppdage noe nytt. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    David Sylvian har noe for seg. Nytt univers å utforske. Everything and nothing er albumet som fanget interessen min. Jackie Leven og Marillion er andre "nye" navn for meg de siste ukene. Herlig å oppdage noe nytt. :)
    Alttid morro å oppdage "nytt" :)
    David S har mye morro, litt opp og ned riktig nok men stort sett opp.
    Marillion, er vel iofs ikke så mye dårlig der, om noe. IMHO.

    /jan
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ja, nå har jeg lastet opp en del fra Sylvian og Marillion til USB-minnet i bilen. Skal kjøre til Bergen om noen dager, så får utforske mer da. :)
    Hyggelig med en kommentar her Jan, lenge siden framanfolk har vandret her nå! ;)

    Første bilde på aluminium er bestilt. 100x70 trykk. Spennende å se resultatet. Et bilde jeg har tatt selv, med sterk redigering i Photoshop.
    Å pusle med photoshop ved siden av å lytte til musikk er skøy.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Vært innom Renessance audio i dag, flott butikk! Innehaveren virket som en sympatisk fyr, svært imøtekommende og behjelpelig, selv om det ikke skulle kjøpes noe i dag. :) Måtte buikken bestå!

    Bergen er en herlig by!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    La du merke til hvilke høyttale de hadde der for tida? Har tenkt på å stikke innom der flere ganger, men ble så tiltak etter de flyttet ut i Sandviken. Må jo gå mange hundrede meter.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ja, var et sett von schweikert, samt noe Usher mener jeg. Slo mest av en prat, og kikket litt rundt. Flott kunst på veggene, og noen mastadonter av forsterkere og høyttalere der!

    Ellers var Bergen en flott opplevelse. Gjestfrie mennesker over alt, og vi var heldige med været, så det ble noen bilder også.
    Her er et bilde av en gutt som trente på line:

    Gutt_på_line_resize.jpg


    Flere bilder kommer senere. :)
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Det er hvertfall lett å finne gode fotomotiver i Norges peneste by.

    Synd du ikke fikk med deg Marillion konsert på Rick's scene 1 august.

    Geir.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ja, det hadde vært stort! Men, dessverre måtte vi ta turen hjem i går. Norges peneste by? Jeg holder til i en vakker by selv, Tønsberg. Bergen er den peneste storbyen jeg har vært i så langt. Som middels/liten by, er Tønsberg fremdeles favoritt. Oslo er en katastrofe til sammenlikning.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Enig med deg når det gjelder Oslo. Har ikke helt "oppdaget" Oslo som en vakker flott by og bo og vandre rundt i.

    Jeg er også Tønsbergutt så jeg kjenner godt til den byen. Har riktignok bodd på Råel, Slagen men det er uten tvil
    Tønsberg jeg hører til. Bor nå i Bergen da dama lengtet tilbake til familie og venner og sikkert også
    byen. Tønsberg er også en fin by, men Bergen ligger nok noen hakk over. Det er jo Vestlandets klare hovedstad.

    Geir.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Vi var i en butikk som heter "Ting", for å kjøpe litt gaver til svigers, som passet minstemann, og hun som sto i kassa, var også fra Tønsberg. Er nok mange som bare blir værende! De møter den rette, eller de forelsker seg i byen, kanskje den rette jobben? Uansett, ikke galt å bli igjen i Bergen. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Litt Chris Botti fra Spotify, mens man surfer på iPaden. Mine, etter hvert, trofaste Old Skool hodetelefoner (Skrives sånn), har virkelig engasjerende lyd. De er såkalt on-ear phones, men ettersom de har en ganske kraftig pute i skinn, så holder de lyder ute ganske så bra. Kona får ikke kontakt med meg når disse er på øra, med musikk på. ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Enkelte oppdager man ikke før de har gått bort @ Jackie Leven

    jackieleven171008_450x364.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn