Så så - han er nok bare et lite rødt nettroll med plakater av Marx og Lenin på gutterommet. "Hater" USA og den blå regjeringen - men i grunnen ganske så uskyldig / ubetydelig.Når ble det å anneketere et land et mildt brudd?
Larson, med respekt å melde, du er ikke riktig god!
Nå var nok "plakatene på gutterommet" ment som "gode" minner for et rødt nettroll...Det moderne Russland er ikke spesielt marxist-leninistisk, KjellR, men nærmere den helt andre enden av spekteret. Nå er det jo blitt hevdet at det politiske isme-spekteret helst bør sees som en sirkel, og da er jo ikke steget så langt fra det mørkeste brunrøde til det mørkeste blåbrune.
Som sagt: Hvis Russland hadde stoppet med å annektere Krim ville det blitt en del bråk, men de ville sluppet unna med det. Det er ikke så vanskelig å forstå de strategiske grunnene, det ville sannsynligvis vært flertall også i en seriøs folkeavstemning, og det ville vært vanskelig å gjøre noe med det når det først hadde skjedd. I neste trekk ville Ukraina blitt medlem av NATO og EU mot å akseptere at Krim var russisk.Var dette 100% etter boka? Nei. Var det et godt resultat? Ja. Det gikk fredlig for seg. USA ble selvsagt sure, fordi de drømte om kontroll over krim og videre innestengsel av Russland. For dem ville det vært en strategisk seier å få Ukraina inn i EU (og så NATO), og så på sikt unnlate å forlenge leieavatalen med sevastapol til Russland.
Russland skulle ha bombet Kiev i noen uker så kunne øst Ukraina inkludert krim blitt et eget land, bedre løsning og helt etter boka til Nato.Så så - han er nok bare et lite rødt nettroll med plakater av Marx og Lenin på gutterommet. "Hater" USA og den blå regjeringen - men i grunnen ganske så uskyldig / ubetydelig.Når ble det å anneketere et land et mildt brudd?
Larson, med respekt å melde, du er ikke riktig god!
Rart han holder ut her "vestpå". Må være forferdelig mye å irritere / bekymre seg over...
Det lurer jeg på å, har du et svar?Var dette 100% etter boka? Nei. Var det et godt resultat? Ja. Det gikk fredlig for seg. USA ble selvsagt sure, fordi de drømte om kontroll over krim og videre innestengsel av Russland. For dem ville det vært en strategisk seier å få Ukraina inn i EU (og så NATO), og så på sikt unnlate å forlenge leieavatalen med sevastapol til Russland.
Dette er norske soldater i gatene i Riga. Hvorfor ble de anmodet om å komme dit, tror du?
Vis vedlegget 407417
Men soldatene er vel ikke i Riga nå, har Russland annektert landet?Spør balterne.
Og hva er da USA?Russland er den plagsomme bandittstaten med grense mot oss og påfallende interesse for å påvirke nabolandene gjennom militær maktbruk, ja.
En slik avtale eksisterte ikke. Ikke prøv deg på etterplapring av Putins historiefortelling av typen "men NATO lovte Gorbatshev". Gorby sier selv at noen slik avtale ikke eksisterte: Did NATO Promise Not to Enlarge? Gorbachev Says “No”NATO hadde en avtale med Russland om å ikke utvide østover...
I betydningen "hvor den korrupte eliten plyndrer landet gjennom å belønne lojalitet til regimet med blankofullmakt til korrupsjon", nei. Heller ikke i betydningen "hvor brysomme journalister plutselig dør i mystiske ulykker" eller "hvor opposisjonspolitikere kastes i fengsel etter oppfunnede tiltaler", nei. Heller ikke i betydningen "som sender inn umerkede militære i nabolandene og later som det er et lokalt opprør mens regimet lyver om det selv ovenfor de falne soldatenes mødre". Ikke i nærheten.Ingen banditstat?
USA og de blåblå etc - helvete på jord...Du definerte nettopp Russland som en plagsom banditstat, da Russland støtter part i borgerkrig og militisen som skjøt ned sivilt airliner.
USA er altså ingen banditstat, selv om de mer enn treffer definisjonen du selv ga.
Og du mener jeg tar feil når jeg påpeker at du lever i den kalde krigens tankegang.
Tror du seriøst på hva du nylig skrev?... Heller ikke i betydningen "som sender inn umerkede militære i nabolandene og later som det er et lokalt opprør mens regimet lyver om det selv ovenfor de falne soldatenes mødre". Ikke i nærheten.Ingen banditstat?
Tror du seriøst på hva du nylig skrev?... Heller ikke i betydningen "som sender inn umerkede militære i nabolandene og later som det er et lokalt opprør mens regimet lyver om det selv ovenfor de falne soldatenes mødre". Ikke i nærheten.Ingen banditstat?
Så USA har ikke sendt soldater "undercover" (og vanlig) og blandet seg inn i andre lands affærer? Aldri? Ikke kontinuerlig siden 125 år tilbake?
History of U.S. Military Interventions since 1890
Snakker om doble standarder.
Jeg definerte Russland som en plagsom bandittstat som blander seg opp i nabolandenes anliggender ved militær maktbruk. Plagsom, fordi de er en pest og en plage både ved å sende "små grønne menn" og ved å lønne en mindre armé av nettroll for å poste Putin-vennlige innlegg høyt og lavt. Bandittstat, fordi det er Putins kleptokrati vi snakker om. Eneste egentlige parallell er Nord-Korea. En bandittstat som blander seg opp i nabolandenes anliggender ved bruk av militærmakt - ren observasjon.Du definerte nettopp Russland som en plagsom banditstat, da Russland støtter part i borgerkrig og militisen som skjøt ned sivilt airliner.
... Det er rabalderet i Donetsk og Luhansk, inkludert nedskytingen av MH17, som er grunnen til at Russland nå anses som en plagsom bandittstat som nabolandene må være forberedt på å forsvare seg imot. ...
Ikke bare en plagsom bandittstat for sine egne innbyggere, men en plagsom bandittstat som nabolandene må være forberedt på å forsvare seg mot. Capisce?... Det er rabalderet i Donetsk og Luhansk, inkludert nedskytingen av MH17, som er grunnen til at Russland nå anses som en plagsom bandittstat som nabolandene må være forberedt på å forsvare seg imot. ...
Russland er den plagsomme bandittstaten med grense mot oss og påfallende interesse for å påvirke nabolandene gjennom militær maktbruk, ja.
Jausann. Putin-vennlig er jeg. /sarkasme *rolls eyes*Jeg vet da selv hva jeg skrev, for svarte.
Kan du og Fjernis derimot gjøre meg en tjeneste? Ta hverandre i hendene og gå ut på gaten. Se nøye på gateskiltet og fortell meg om det står Ulitsa Savushkina 55 på det.
Jeg begynner å gå mektig lei av Putin-vennlige one-linere på et hobbyforum.
Tanken heter M1 Abrams, og det vil være galematias å rulle den inn i Russland. https://www.quora.com/How-quickly-could-NATO-tanks-reach-MoscowJausann. Putin-vennlig er jeg. /sarkasme *rolls eyes*Jeg vet da selv hva jeg skrev, for svarte.
Kan du og Fjernis derimot gjøre meg en tjeneste? Ta hverandre i hendene og gå ut på gaten. Se nøye på gateskiltet og fortell meg om det står Ulitsa Savushkina 55 på det.
Jeg begynner å gå mektig lei av Putin-vennlige one-linere på et hobbyforum.
Og du kan finne dagens avis og lese datoen. Det står ikke 1985 eller 1955 som i Back to the Future. Årstallet er 2016, og Russland står ikke på grensen i Polen med sine T62 eller IS3 tanks, klare til å rulle over Tyskland og inn i Frankrike. I dag er det USA som står i Polen, og i Baltikum med sine Abrahams tanks, klar til å rulle inn i Russland. Og i Romania, Ungarn, Tsjekkia og Slovakia, og nå sist og trolig minst i Norge. Mens Georgia og Ukraina er neste land ut hvis USA får det som de vil.
Og vi skal være redde for Russland?
Den Kalde Krigen endte i 1992, og å prøve å lage en ny er bortkastede ressurser, som vi mye heller kan bruke på skattelette.
Har man levd av å lage elleville scenarioer for hva sovjeterne kunne finne på, så er det jo vanskelig å omstille seg til en verden der Russland(Sovjet) ikke er den o'store trusselen.
Du er ikke alene å kalle Russland banditstat, Russland ut og Saudi Arabia inn, jo man slutter å tenke men bare tar til seg det man leser i PK media.Jeg definerte Russland som en plagsom bandittstat som blander seg opp i nabolandenes anliggender ved militær maktbruk. Plagsom, fordi de er en pest og en plage både ved å sende "små grønne menn" og ved å lønne en mindre armé av nettroll for å poste Putin-vennlige innlegg høyt og lavt. Bandittstat, fordi det er Putins kleptokrati vi snakker om. Eneste egentlige parallell er Nord-Korea. En bandittstat som blander seg opp i nabolandenes anliggender ved bruk av militærmakt - ren observasjon.Du definerte nettopp Russland som en plagsom banditstat, da Russland støtter part i borgerkrig og militisen som skjøt ned sivilt airliner.
Russland ut av FNs menneskerettighetsråd | ABC NyheterDet er klart etter en avstemning i FNs hovedforsamling fredag. Russland mistet plassen etter en kampanje fra menneskerettighetsgrupper som er kritiske til Russlands krigføring i Syria.
Saudi-Arabia ble fredag valgt inn i rådet
Det stemte Stortinget over 11 april 2003 da vi ratifiserte disse landenes NATO-medlemsskap.På den andre siden. Når stemte Norge for å være garantist for Romanias og Lithauens sikkerhet? Det var ikke dette vi sa ja til da vi gikk inn i NATO. Nylig ønsket Spania å selge litt olje og forsyninger til den russiske flåten som seilte forbi, men det ble jo ramaskrik. Aldri i havet at Spania skulle tjene noen kroner på å selge varer til den russiske marine, sa Polen og de baltiske landene, og oppdraget gikk til noen i Nord-afrika isteden.
Det russiske flåteeventyret begynner forøvrig å ligne litt på tidligere russiske forsøk på sjøveis "maktprojeksjon". Da fikk de heller ikke lov til å bunkre underveis, eller å gå gjennom Suez. Det endte heller dårlig for de rustne holkene. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_TsushimaVotering:Komiteens innstilling bifaltes enstemmig.