Snodig da gitt at de ikke vil ha noe som helst med Ruusland å gjøre og stort sett har en positiv økonomisk utvikling de aldri tidligere har vært i nærheten av.Tenk hvis Russland bare gikk under på 90-tallet da de slet med lovløshet ognskyhøy inflasjon og at Putin ikke stabiliserte det og gjorde Russland til en liten stormakt igjen. Da kunne Vesten(USA) fortsatt sitt tokt østover, stat for stat.
Jeg sier heller, tenk om Vesten hadde respektert taperen av den kalde krigen. Tenk om vesten brydde seg om folk i Øst-europa som noe annet enn billig arbeidskraft og som land å putte militærbaser på.
Ja, man kan forsøke å spørre fem på gaten f eks i Tallinn eller Riga hvor mye de lengter tilbake til de "gode, gamle dager" under Sovjetunionen. Man kan risikere å lære noen fargerike gloser.Snodig da gitt at de ikke vil ha noe som helst med Ruusland å gjøre og stort sett har en positiv økonomisk utvikling de aldri tidligere har vært i nærheten av.
Så så ikke la forstillingenes dine om den onde USA ta helt overhånd. Rett nok er amerikanere generelt dumme , men å utslette Russland frem til Ural har aldri vært aktuell politikkTenk hvis Russland bare gikk under på 90-tallet da de slet med lovløshet ognskyhøy inflasjon og at Putin ikke stabiliserte det og gjorde Russland til en liten stormakt igjen. Da kunne Vesten(USA) fortsatt sitt tokt østover, stat for stat.
Jeg sier heller, tenk om Vesten hadde respektert taperen av den kalde krigen. Tenk om vesten brydde seg om folk i Øst-europa som noe annet enn billig arbeidskraft og som land å putte militærbaser på.
Jeg fikk en lang regle av en taxisjåfør i Riga, om hvor mye bedre alt ville vært dersom Sovjetunionen ikke hadde blitt oppløst. Han var naturlig nok av de rundt 25% av befolkningen i Latvia som er russere, men spør du fem på gaten så er det sannsynlig at du treffer i hvert fall én.Ja, man kan forsøke å spørre fem på gaten f eks i Tallinn eller Riga hvor mye de lengter tilbake til de "gode, gamle dager" under Sovjetunionen. Man kan risikere å lære noen fargerike gloser.
Men hva mener antivax og koronaskeptikerne om Putin og invasjonen?Har en kompis som har kasta seg helt på antiwax og corona konspirasjonstenkning.
Han fyller daglig opp FB med sine meninger.
Skal ikke nevne hvem her på tråden som minner om ham.
Putin er jo tjommi med Bolsonaro og med ham trenger ikke Putin et grenseoverskridende bord!Men hva mener antivax og koronaskeptikerne om Putin og invasjonen?
Som en 50 år gammel svart-hvitt filmJeg var innom Klaipeda før muren falt; mitt eneste besøk i Sovjetunionen. Det står fremdeles som det mest trøstesløse sted jeg har besøkt, par excellence. Uendelige sjatteringer av grått, grått, grått og ikke et eneste smil å se eller latter å høre noe sted.
Står fremdeles på at å unngå atomkrig er første prioritert. Hjelper lite med high tech hvis man ikke vet hvordan man bruker det."Jeg tenker jo at å unngå atomkrig må være første prioritet uansett. Hjelper lite å "redde" Ukraina hvis verden går under. Men man må hjelpe der man kan. Jeg leste nå at Putin går med på å spare sivile og sivil infrastruktur. Det er ett skritt i rett retning i allefall."
Samtidig nå så dundrer artilleriet deres løs på Kharkiv.
Fyren er en notorisk lystløgner.
Nei, få inn rikelig med utstyr til å slite dem ut.
Med så mye high tech våpen de får i hende nå så tror jeg sjansen er til stede for at de klarer det og.
Å sitte i et russisk motorisert kjøretøy i Ukraina begynner jo å toppe listen for dødsrisiko blant russere.
Det som vel er mest spesielt er vel at store deler av høyresida i USA plutselig er forelsket i Putin. Det bekymrer vesentlig mere enn at det er en og annen gammelkommunist igjen.Litt spesielt at enkelte langt ut på venstresiden fortsatt er så glad i Russland, egentlig. Russland har jo lenge vært det motsatte av de kommunistiske idealer som disse en gang hadde. Men gammel kjærlighet ruster aldri, visstnok.
Trump sier jo selv han kom godt overens med Putin, Xi og Kim. Er det noen som er soft on"commies" er det vel ham og hans skare.Det som vel er mest spesielt er vel at store deler av høyresida i USA plutselig er forelsket i Putin. Det bekymrer vesentlig mere.
Det må i så fall være en tennisball veldig høyt over Midtøsten. Jordkrumning.Til ettertanke...
Den supernøyaktige radaren kan se en tennisball over Midtøsten...
Hva Norge sender og ikke sender gjør ikke så mye fra eller til i den sammenhengen. Noen enklere forklaringsmodeller:Til dem som ivrer for "send våpen nå".
Kan det være en grunn til at norske myndigheter er tilbakeholdne?
Minner om Nasjonal Trusselvurdering nylig. Det ble meldt sannsynlig at Russland/Ukraina ville gå inn i kritisk fase. Stensønes har nylig uttalt at man en tid tilbake hadde god etterretning fra norske linjer på at Russland vurderte en invasjon.
Kan det være at man også hadde/har tilsvarende troverdige informasjonslinjer på at Russland vurderer å anvende atomvåpen? Og hvilke land er det da som blir mål?
Det er hentet fra samme artikkel. Godt mulig det bare er en journalistisk påstand.. hvem vet. Nå er vel dette en artikkel om globus 2. Nå er vel globus 3 oppe å går. Jeg tar ikke stilling til om vi skal ha et slikt radarsystem eller ikke da jeg ikke har nok kompetanse på området, derfor jeg skrev til ettertanke...Det må i så fall være en tennisball veldig høyt over Midtøsten. Jordkrumning.
Hvordan kan dere kategorisere det at Trump kom godt overens med Putin som negativt ?? Det er jo akkurat det vi hadde trengt nå....Trump sier jo selv han kom godt overens med Putin, Xi og Kim. Er det noen som er soft on"commies" er det vel ham og hans skare.
Nei jeg er dum og skjønner ingenting....Er det et seriøst spørsmål?
Det kan man jaggu lure på. Han vil ha Putin i toeren?Er det et seriøst spørsmål?
Kom godt over ens med betyr jo bare at han er fanboy av diktatorene, ikke at han fikk til noe av betydning.Hvordan kan dere kategorisere det at Trump kom godt overens med Putin som negativt ?? Det er jo akkurat det vi hadde trengt nå....
Hvis atombomene begynner å regne er det ivertfall ikke fordi Trump kom godt overens med Putin....Det kan man jaggu lure på. Han vil ha Putin i toeren?
Prøver virkelig å forstå hva du vil fram til her.Hvis atombomene begynner å regne er det ivertfall ikke fordi Trump kom godt overens med Putin....
Jeg har gitt opp.Prøver virkelig å forstå hva du vil fram til her.
Nei. Nå er det faktisk slik da at de aller fleste ikke har noe mot russere, men ledelsen og styresettet. Årsak til at man slutter opp om det du nevner her, er kun for å gi symbolikksignaler til Putin & co. Klarer du virkelig ikke å se det?Jeg ser ellers en enorm fiendtlighet overfor russere. Vi er trent til å mislike og hate dem, og nå er det virkelig fritt frem.
Russere skal nå ikke få visum. Så hvis du som en normal person jobber i et annet land så skal du nektes dette. Galskap. Russere skal ikke få delta i sport. Som om sportsutøveren har noe med krigen å gjøre. Russere skal ikke få fly. Russere skal ikke få lov til å spise hvor de vil.
Anti-russiske holdninger er enorme.