lars_erik
Rubinmedlem
Ja, de fullstendig gale da, er de som vil blande inn Nato.Du skrev at i så fall er ikke Putin den gale.
Moralsk tåkesyn? OK..
Ja, de fullstendig gale da, er de som vil blande inn Nato.Du skrev at i så fall er ikke Putin den gale.
Moralsk tåkesyn? OK..
Hvis Sverige skulle blitt okkupert av Russland og ønsket hjelp fra NATO, så er Sverige den galne og Putin den rasjonelle?"Flyforbudssone". Hvem skulle sørge for at den ble overholdt? Nato?
I så fall er det altså ikke Putin som er den "gale,", men derimot de som vil blande inn Nato. Ønsker man 3. verdenskrig, er dette veien å gå.
Men det endrer ikke det faktum at Putin har invadert Ukraina.Ja, de fullstendig gale da, er de som vil blande inn Nato.
Nei?Men det endrer ikke det faktum at Putin har invadert Ukraina.
Dette handler overhodet ikke on din person. Men saken er at jeg har jeg sett denne fortolkningen mange ganger på mange steder. Dette er ikke noe du har satt samme selv.Ja, svært enkelt å kalle de som har en annen mening enn deg for en kommunist.
Jeg registrerer en enorm trang her til å diskutere min person fremfor å diskutere innhold.
Nei, du skrev ikke det. Som du vet.Nei?
Skrev jeg det?
Helt enig i dine betraktninger her. Det er nettopp risikoen Russland tar ved å gå til angrepskrig, selv om det forklares som «rasjonell oppførsel» av enkelte kontrære stemmer.At ulike parter søker å utnytte hendelsen er det ingen tvil om.
Hva om NATO rykket inn i Ukraina pga en feiloppfatning av hva angrepet på anlegget handlet om? En eskalering som ble forsvart fordi man fryktet et nytt Chernobyl, men der det å sende inn flystyrker og ev. tropper samtidig kunne utløse en storkonflikt mellom NATO og Russland.
Det legges vekt på at dersom Nato blander seg inn, vil dette raskt eskalere. Da er ikke bekymringen stråling fra oppvirvlet jord rundt Tsjernobyl lengre, for å si det forsiktig.Nei, du skrev ikke det. Som du vet.
Men uten å kjenne hverken dine eller noen andres motiver så finner jeg det noe underlig at det legges sånn vekt på alt annet enn det faktum at Putin har startet en krig.
Lite kontroversielt?Men det er vel ganske lite kontroversielt, er det ikke?
Igjen, om Putin bare hadde latt være å starte faenskapet hadde ikke noe av dette vært tema.
Nei, det er veldig godt forståelig. Men det er tross alt enda viktigere å unngå 3.verdenskrig, til tross for at vi har mange djerve sofakrigere her på sentralen
Er de = ukrainerne?Ja, de fullstendig gale da, er de som vil blande inn Nato.
Det er det jeg mener, det å IKKE ville blande inn NATO er ikke kontroversielt.Lite kontroversielt?
Nato hverken kan eller vil blande inn. Det er jo å invitere atomkrig velkommen. Ingen med hodet på rett plass vil gå inn på slik galskap.
Og han er jo et geni...Ja, det er nok Putin som er den ansvarlige voksne her.
Noen kaller det en spesialoperasjonDet er svært langt unna noen "fullskala- invasjon" vi ser.
Nå var det snakk om invasjon da, ikke okkupasjon og kontroll.Men det er likevel alt for få til å okkupere og kontrollere ett så stort land som Ukraina
Jeg tror det er veldig få som tror på Putins løgner her i Norge.Det er helt forståelig når man ser hvor mange som sluker Putins løgner ned søkk og snøre her i Norge. Men det er jo likefullt trist.
Come on: Sanksjonsverktøy og sånnslags virker sånn 10-1000X saktere enn raketter og bomber. Er det sånn vi best kommer det Ukrainske folk til hjelp? Slik at når hjelpen kommer, er skaden skjedd: Enten er de døde, fordrevet fra gård og grunn eller for resten av livet så psykologisk skadet at ingenting hjelper?
Idiotdebatt av oppegåere her på OT!
Prosentvis er det få, men det er mange nok til at vi får det servert her på hfs.Jeg tror det er veldig få som tror på Putins løgner her i Norge.
Jeg peker på Zelinsky. Det er han som roper på kanonføde - all den tid vest/øst er nullet ut i en nucleartwist -og det har de vært de siste 50 år. Hvis du ser på trenden, er den eskalerende. Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke unner Ukraina noe, men...:Hva er det som skal til da? Legg gjerne frem en detaljert plan så også vi kan skjønne det og send gjerne en kopi til NATO og EU.
Han er i hvert fall den bærer fanen høyest. Det er knapt nok over knehøyde, men det er like bra.Er det flere en Larson ?
Og tape sin sjel og selvstendighet?Alt må vektes med riktige vekter. Akkurat nå er det millioner enten på flukt eller under beskytning i Ukraina. Unge mødre drar med seg barna mens mennene enten blir igjen frivillig eller stoppes på grensen. Eller mødre og barn gjemmer seg i kjellere og "bomberom" mens det smeller om ørene. Traumatisert for resten av livet.
Det er så kvalmt å tenke på, at jeg ikke skjønner veldig veldig mye av det som diskuteres. Som jeg skrev tidligere og føler for å gjenta:
Den eneste moroa som er igjen når ting har gått til helvete, er å ha noen å skylde på.
Om det er riktig eller galt: Zelinsky er mellom barken og veden - eller mellom en stein og et hardt sted. Ikke tid og sted for å drømme stort eller spille helt IMO. Kapituler og få våpenhvile - og så får kampen heller rase videre uten kuler og krutt. IMO.
Det handler ikke om rett og galt. Det handler om å ikke bli beskutt eller å bli bombet.
Da er du fort på diskusjoner som Chamberlain vs Churchill, kong Haakons nei og oberst Eriksens «visst fanden skal det skytes med skarpt!» Jeg har litt vanskelig for å legge skylden for bombingen av Coventry og Åndalsnes på Churchill og Haakon. Noen ganger er det plakaten på veggen som gjelder.Prøv å fortell barnet ditt at bombene handler om sjel og selvstendighet.
Du kunne jo prøvd å fortelle dine at det er Putinski og hans spesialsystem som er deres way of life fremover. En skjebne verre enn døden spør du meg.Prøv å fortell barnet ditt at bombene handler om sjel og selvstendighet.
Du kan konstatere at historien har løpt løpsk i Ukraina. Det er ikke Hitler eller WW2 denne gangen. Rett og slett en annen dynamikk. Derfor avstår jeg fra å kommentere historie og historiske hendelser.Da er du fort på diskusjoner som Chamberlain vs Churchill, kong Haakons nei og oberst Eriksens «visst fanden skal det skytes med skarpt!» Jeg har litt vanskelig for å legge skylden for bombingen av Coventry og Åndalsnes på Churchill og Haakon. Noen ganger er det plakaten på veggen som gjelder.
...Men det er til forveksling likt.Det er ikke Hitler eller WW2 denne gangen. Rett og slett en annen dynamikk.
Det hjelper ikke Ukrainere mye....Men det er til forveksling likt.
Mvh