Citizen Steely Dan boksen jeg har er en original US utgave. Aner ikke om de har føkka opp mastringen senere på denne. Ser på Discogs at den faktisk er remastret "Remastered at Masterphonics, Nashville. ". Men den er nær de gode vinylpressingene.
Countdown to ecstasy, Royal Scam. Aja og Gauco kan alle låte supert. Gjør de ikke det, innehar man ikke de gode versjonene. Alle Steely Dan platene kan låte bra til sublimt.
Har også Can't buy a thrill på Speakers Corner og låter så bra som jeg har hørt denne plata......
Bestilte Citizen boksen hos Amazon USA på fredag med priority mail og i ettermiddag ble den levert på døren.
Jeg er smått imponert av effektiviteten til Amazon når det fungerer slik (har fått dagen etter fra Tyskland flere ganger, men USA er mye lenger unna da...).
Det jeg hører så langt er bra, litt usikker på hvor gjennomført bedre det er enn '98-'99 remastringene, men noe er det.
Litt mer behagelig i diskanten i hvert fall ("analogt?"), men foreløpig ikke veldig stor forskjell (rask test på noen få låter).
Jeg ser at min boks er "Digitally remastered by Glen Meadows, Masterphonics, Nashville", men jeg ser kun årstall 1993 som siste årstall, ingen tegn på at noe er gjort etter det.
På '98 versjonen av Countdown står det Remastered at Riversound studios, New York. Remastering Engineer: Roger Nichols.
Aja '99 er Digitally remastered by Roger Nicols at Digital Atomics, Miami. Og på Katy Lied '99 finner jeg ingen info.
ja, ja... får høre litt videre...