La gå at påskeværet slår alle rekorder, og at man selvsagt nyter godt av sol og annet tilhørende i disse dager. Det skulle vel bare mangle!
Så også for egen del, men da delt med en smule tid foran dreiebenken!
Det vil jo være synd og skam om progresjonen skulle stoppe opp, så jeg har hatt noen timers "dugnad" i dag også.
Om ikke platespillere i sin alminnelighet skal ha bein å gå på, så skal de i alle fall ha bein å
stå på!
Ikke fire, men kun tre.
Tre bein er jo det "ultimate", ettersom en slik løsning
alltid vil være stabil, i forhold til fire sådanne. Du finner ikke et kamerastativ med fire bein, som et lite eksempel....
Dagens økt ble i så måte å produsere tre stk slike:
"O"-ringene er lagt inn som fingergrep for beina, som selvsagt er justerbare. Alle som har engasjert seg en smule uti en platespiller's absolutte forutsetninger, vet jo at den skal være vatret for optimalt resultat! Da er det greit å ha mulighet for en justering i forhold til underlaget, som slett ikke alltid er 100% i vater!
Beina skal ellers "felles ned" i utfresede hull i bunnplaten, her vist plasseringen:
Hensikten med utfresing er av estetisk art. Det vil jo se "dumt" ut, om beina / føttene står synlig på 8mm gjengestang! I alle fall for den som bøyer seg ned for å kikke...
--
Jeg nevnte vel såvidt Dr.Dong's donasjon omkring Dual 701 i et tidligere innlegg. Noe jeg
nok en gang vil få lov til å takke for!
Men den som eventuelt måtte ha forhåpninger om en restaurert og "up&go" Dual 701 i originalversjon må nok slite litt!
Deler i "kaos", pent sagt!
Heldigvis fikk jeg to stk, og den til venstre ser jo litt mer oppegående ut?:
Skjønt; Når begynte Dual å levere "S"-armer på sine 701?
Ser man litt nøye etter, så har jo armen etter diverse flyttelass, fått en fasong som neppe var tiltenkt originalen.
Men den som graver etter "gull", vet jo å forstå hva som ligger av godsaker i en slik "ruin".
Det aller viktigste er jo intakt!
Så gjelder det bare å få omsatt dette i noe som gavner lyden fra vinylen på en best mulig måte.
Beklager ellers at det hoppes litt mellom proj. 1 og 2!
Men med hodet "fullt" av ideer og mulige løsninger, så blir det bare slik...