Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

Morpheus

Gjest
    Da er det uten.
    Og hvorfor er det viktig? :D

Da er det uten (...sporingsnummer, ikke serienummer - S/N) - hi, hi - ble du stresset nå. :cool:
    Hahaha, ja, jeg begynte å lure. Var seffers med sporingsnummer, men jeg poster ikke all privat informasjon ut her, man vet aldri hvem som ser på, og det begynner å bli en del fint utstyr på denne adressen, hehehe.

Der var de ja! Jaja til lykke :). Forventer intrykk!
    Hehehe, ja, det gikk jammen fort. 1 dag. Igjen tusen takk for handelen.

Sitter og prøver dem nå. Jeg skal skrive lengre, men smått observert, så minner de om en mellomting mellom D7000 og LCD-2 r.1. Dette er basert på 2 minutter, så jeg må sette meg ned og gjøre noen skikkelige sammenlikninger. Kommer til å opprette en egen tråd på det, og regner med at det skjer innen 1-2 uker. :) Den har bra slam, men er mye mer tilbaketrukket enn LCD-2.
    Bare hyggelig, vi må jo hjelpe hverandre så godt vi kan her :). Selv om de ikke var full klaff hos meg kan det godt hende at hos de rette ørene er dette rent gull. Har også lest at man ikke skal høre på HD 650 før etter hundre timer... Isåfall har du noe å se frem til ;).

T

Tittentei

Gjest
    Da er det uten.
    Og hvorfor er det viktig? :D

Da er det uten (...sporingsnummer, ikke serienummer - S/N) - hi, hi - ble du stresset nå. :cool:
    Hahaha, ja, jeg begynte å lure. Var seffers med sporingsnummer, men jeg poster ikke all privat informasjon ut her, man vet aldri hvem som ser på, og det begynner å bli en del fint utstyr på denne adressen, hehehe.

Der var de ja! Jaja til lykke :). Forventer intrykk!
    Hehehe, ja, det gikk jammen fort. 1 dag. Igjen tusen takk for handelen.

Sitter og prøver dem nå. Jeg skal skrive lengre, men smått observert, så minner de om en mellomting mellom D7000 og LCD-2 r.1. Dette er basert på 2 minutter, så jeg må sette meg ned og gjøre noen skikkelige sammenlikninger. Kommer til å opprette en egen tråd på det, og regner med at det skjer innen 1-2 uker. :) Den har bra slam, men er mye mer tilbaketrukket enn LCD-2.
    Bare hyggelig, vi må jo hjelpe hverandre så godt vi kan her :). Selv om de ikke var full klaff hos meg kan det godt hende at hos de rette ørene er dette rent gull. Har også lest at man ikke skal høre på HD 650 før etter hundre timer... Isåfall har du noe å se frem til ;).
    Ja, det er jo derfor vi er her, i alle fall jeg. :)

Har du brukt dem lite? I såfall kommer jeg til å legge dem til kontinuerlig spilling nå. Basert på det jeg hører nå, så er de ikke like detaljert og separtert som LCD-2 (bruker dem på WA6-SE med favorittrørene til LCD-2, skal snart prøve den på Grace m903). Førsteinntrykket er bra, og jeg tror de egner seg veldig godt på musikk der man ikke ønsker at ting skal avsløres.

Alt dette skrives med forbehold om at jeg kun har lyttet i noen få minutter på en ikke-oppvarmet rørforsterker.

M

Morpheus

Gjest
    Kan relatere meg veldig til dine inntrykk til nå ja. De har ikke spillt 100 timer, men om det er noe substans i den 100 timers-påstanden vet jeg jo ikke

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Gratulerer Tittentei!

Tcteam: Denne tråden er ment til hodetelefoner og relatert utstyr. :) Forøvrig, gratulerer med nytt tv.

T

Tittentei

Gjest
    ^ Det lå en DAC-modul på torget tidligere i dag. Er det den du har handlet? :)

T

tce-teams

Gjest
    Men hva om og åpne ein alt mulig tråd om se hva jeg har kjøpt.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.135
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du står fritt til å åpne en "Se hva tceteams hjemmekino har kjøpt" ;) Men jeg tror hodefonfolket har lyst til å ha sin egen tråd for hodefon-ting. TV-folket kan jo ha en "Se hvilken TV jeg har kjøpt"-tråd osv. Jeg synes "se hvor tung forsterker jeg har kjøpt" kan være et godt innslag i trådfloraen også, der sepsielt du J.Rasmussen kan bidra (med 82 kilo, var det det?).

T

tce-teams

Gjest
    Du står fritt til å åpne en "Se hva tceteams hjemmekino har kjøpt" ;) Men jeg tror hodefonfolket har lyst til å ha sin egen tråd for hodefon-ting. TV-folket kan jo ha en "Se hvilken TV jeg har kjøpt"-tråd osv. Jeg synes "se hvor tung forsterker jeg har kjøpt" kan være et godt innslag i trådfloraen også, der sepsielt du J.Rasmussen kan bidra (med 82 kilo, var det det?).

<br>
    Ja kansje jeg skal gjøre det se hva tceteams hjemmekino har kjøpt :D

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Noterer med glede antallet hodetelefoner som kommer inn døra om dagen.
    Så hvorfor 2 stk Creative Aurvana Live?En forblir urørt men den
    andre vurderes lakkert i en knæsj farge.Og pris da på kun 420,-
    pr.stk hvis prosjektet mislykkes er det ikke et stort tap.

Vedlegg

S

sorgenfri

Gjest
    Noterer med glede antallet hodetelefoner som kommer inn døra om dagen.
    Så hvorfor 2 stk Creative Aurvana Live?En forblir urørt men den
    andre vurderes lakkert i en knæsj farge.Og pris da på kun 420,-
    pr.stk hvis prosjektet mislykkes er det ikke et stort tap.

Me Like!!!

M

Morpheus

Gjest
    @Rocksolid: Har du tenkt å "modde" mer enn fargen? Liker veldig godt CAL selv med riktig matching!

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ferrarirød? Kuul tanke å ha to. Hm ... hvor var den kjøpeknappen til et par CAL! til?

Rocksolid: Og hvordan synes så herren CAL! låter?

BTW: Watt burde testet disse...da ALLE leserne har råd til dem.

M

Morpheus

Gjest
    @Loevhagen: Jeg ble ganske nysgjerrig på den DAC-modulen din, kan du si noe mer om den?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Her er litt info.: Man får tre ulike plug-in DAC-moduler til Violectric V200 p.t.

- Optisk
    - Coax
    - USB

Modulen jeg har kjøpt på forumet er optisk, som kan monteres i V200 uten spesialverktøy slik jeg har forstått det. OPTO 24/96 er vel "kodenavnet". Jeg kjøpte den kun som fleksibilitet til min V200. Forventer ikke at den matcher V800 i ytelse, men i dette gamet så vet man jo aldri.

Initielt vil modulen ligge i skuffa som potensiell ekstrafunksjon til V200.

Hadde modulen hatt loop i det digitale domenet, så ville jeg koblet optisk fra Mac til V200 -> ut fra V200 -> inn på V800 -> ut fra V800 og analogt inn på V200. Men, det er jo ikke mulig...så OPTO 24/96-modulen blir en mulighet lagret i pen eske - inntil videre.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    DAK-moduler for fabrikk- eller ettermontering i Violectric HPA V100, V181 og V200

@Loevhagen: Jeg ble ganske nysgjerrig på den DAC-modulen din, kan du si noe mer om den?
    Violectric lager for tiden følgende DAK-moduler for fabrikk- eller ettermontering i hodetelefonforsterkerne Violectric HPA V100, V181 og V200:
    De har vært nevnt i produkttråden for Lake People og Violectric inkl. priser.

M

Morpheus

Gjest
    Har bare noen oppfølgingsspørsmål. Er det plass inne i V200 for den modulen?. Vil ikke coax normalt være å foretrekke over optisk? I mine ører låter optisk litt mindre dynamisk. Om du kunne loope signalet slik du nevner ville ikke det økt problemet med jitter?

Edit: CDWMcInSpots var litt raskere enn meg.

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    @Rocksolid: Har du tenkt å "modde" mer enn fargen? Liker veldig godt CAL selv med riktig matching!

Kansje...har akkurat pakket ut så først må de spilles en stund....Har du forslag til enkel modding?

M

Morpheus

Gjest

Kansje...har akkurat pakket ut så først må de spilles en stund....Har du forslag til enkel modding?
    De skal visstnok ha samme drivere som Denon 1001 om jeg husker rett. Det er en ganske omfattende moddetråd om de på headfi. CAL er visst veldig populær på Taiwan der de customiserer exteriøret i alle varianter.

Edit for link: http://www.head-fi.org/t/350167/markl-type-mods-on-denon-ah-d1001-d1000

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Poenget med "loop" er eventuelt å øke lydkvaliteten. Hvis jeg da ikke helt har misforstått poenget.

I praktiske termer så gidder jeg ikke bruke to DAC-er (der den ene har digital inn og ut).

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Violectric DAK-moduler

Har bare noen oppfølgingsspørsmål. Er det plass inne i V200 for den modulen?
    Ja, selvsagt. Min ble levert med nettopp en slik ref. løsøreoversikten. Grunnen til kjøpet var at DAK-modulen var ganske rimelig, og at man dermed kunne få en ganske kompakt løsning i visse sammenhenger.
    Violectric HPA V200_back.jpg

Violectric HPA V200 med ovennevnte eller den eldre utfasede USB-modulen.

Vil ikke coax normalt være å foretrekke over optisk? I mine ører låter optisk litt mindre dynamisk. Om du kunne loope signalet slik du nevner ville ikke det økt problemet med jitter?
    COAX 24/96 er som jeg nylig skrev (ganske) ny. Tidligere måtte man velge mellom USB (kun for bruk med datamaskin) og Toslink som det meste kan snakke med. Derfor valgte jeg det siste.

Forøvrig har også jeg lest at Toslink skal være teknisk dårligere enn koaks, men jeg har også inntrykk av at resultatet kan variere mye avhengig av hvor godt digitalkilde og DAK er konstruert.

M

Morpheus

Gjest
    Poenget med "loop" er eventuelt å øke lydkvaliteten. Hvis jeg da ikke helt har misforstått poenget.

I praktiske termer så gidder jeg ikke bruke to DAC-er (der den ene har digital inn og ut).
    Du har sikkert rett. Jeg bare stusset over at signalene skulle gjennom så mange ledd. Har du noen linker som går på "loop" og bedre lydkvalitet? Virker interessant.

Takk for svar CDWMcInSpot.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Bruk av digital "loopmulighet"

Den digitale "loopmuligheten" på Logitech Transporter kan benyttes til å koble inn en digital prosessor, f.eks. en equaliser.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg benytter ofte optisk da jeg bruker mye Mac som kilde til DAC. Med SB Touch så er det coax som gjelder. Hvorfor? Aner ikke. Paradokset er at jeg bruker USB fra MacBookPro til V800.

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5

De skal visstnok ha samme drivere som Denon 1001 om jeg husker rett. Det er en ganske omfattende moddetråd om de på headfi. CAL er visst veldig populær på Taiwan der de customiserer exteriøret i alle varianter.

Edit for link: Markl-type Mods on Denon AH-D1001 (&D1000)
    Takk for linken.Samme driver ja,men houseing er todelt på CAL.
    I japan kan de bestilles i mange farger,men da tror jeg merket er Fostex.

M

Morpheus

Gjest
    Kan du si noen korte ord om lyden i disse billige hodetelefonene?

Gleder meg til å se modden din :)
    Det kan jeg ;). uforskammet god lyd til prisen! De har et ganske "smalt lydbildet" men det øker intimfaktoren. På min M-stage låter det litt udynamisk og tilbaketrukket. På PSii låter det faktisk så bra at jeg foretrakk dem klart foran dine HD650.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    CAL! og en gitt Denonmodell er de samme, dog med noen få ulikheter i "housing". Fostex produserer visstnok driveren i begge, og driverne er like.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    CAL! kostet 384 kroner. Skulle jeg kjøpt den PSii-style, så ville den hatt en prislapp på 120 kroner...

PSii har virkelig VFM, men CAL! Har en ratio bedre faktisk. :)

M

Morpheus

Gjest
    Regner med jeg iløpet av helgen kan poste noen strømtweaks til PSii... må bare gruble meg ferdig for hvilken av de 2 jeg skal gå for...

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ser frem til det, Morpheus. :) Og om du hører forskjell.

Selv så er jeg spent på nyinnkjøpt Mjolnir og om den er så "livat" som enkelte forfattede inntrykk gir - øh - inntrykk av. :)

Uten navn.jpg

Nå har jeg 5 hodetelefonforsterkere, og bør nok selge unna 1 eller 2.

V200 blir stående nesten uansett hva som skjer. Resten er "på valg".

M

Morpheus

Gjest
    Ser frem til det, Morpheus. :) Og om du hører forskjell.

Selv så er jeg spent på nyinnkjøpt Mjolnir og om den er så "livat" som enkelte forfattede inntrykk gir - øh - inntrykk av. :)

Vis vedlegget 153246

Nå har jeg 5 hodetelefonforsterkere, og bør nok selge unna 1 eller 2.

V200 blir stående nesten uansett hva som skjer. Resten er "på valg".
    Ja det skal skal bli interessant å lese dine inntrykk av Mjølnir! Du kan gjerne selge PSii, men da regner jeg med det er fordi du går for Ember ;). Tenker jeg går for DC2 btw.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn