Skjems Lover bot og bedringFlott bilde, men her må støvkluten i sving
Takk for det Veldig kjekt å spille plater igjen. PS. Jeg bor jo i nord-fylket. Altså nord i Rogaland PS. Brann trenger ny trener. Har ikke du litt ledig tid?Nye lekkerier i sør-fylket. Slitan! Ble like lekkert som det sikkert spiller
Brann kem Forsøker så godt jeg kan å ikke følge med Har jo allerede en assistenttrener fra fylket ditt. Med en bunnskrapt kasse er det sikkert like greit at han får opprykk. Meg? Har tid, men de har ikke rådTakk for det Veldig kjekt å spille plater igjen. PS. Jeg bor jo i nord-fylket. Altså nord i Rogaland PS. Brann trenger ny trener. Har ikke du litt ledig tid?
Hadde tidligere en Plinius Sa-100 som er klasse A, den gang på et lytteropplevelse på ca 12kvm. Man kan si det sånn at det ble korte økter på sommertidDa hadde jeg svimt av
Lest mye bra om forsterker settet ditt men ikke fått hørt det selv, noe jeg må få til en dag.Har hatt noen klasse A. Men da i stuen som var mye større. Plinius har jeg hatt lenge lyst til å teste. Kun hatt prlinius M8. Nå ble det michi m8 i stede
Det tror jeg nok det gjørLest mye bra om forsterker settet ditt men ikke fått hørt det selv, noe jeg må få til en dag.
Men lever godt med min kombo, spiller musikk den også
Du er velkommen når det måtte passe. Men tror ikke du lærer noe her. Men kanskje du synes det låter ok. Håper å få til DIY subber til neste år. Jeg har en kjip dipp mellom 20-30hz. Håper å få ordnet opp i det med basstårnDu har ekstremt bra kontroll i rommet helt ned i kjelleren. En del bedre en mitt eget. For å lære og forstå kommer jeg nok til å be om en lytt etter hvert.
Har troen på at et godt vannfall nedover åpner for detaljer og naturlighet i lyden. Jeg har stålkontroll på det ned til 50 Hz, men under der er det en del mudder. Siden jeg ikke helt har klart å forbedre det nederst har jeg konkludert med at det under 50 Hz ikke er så viktig. Viktig å trøste seg selv når en ikke får til ting
Kan jo få noen svar hos deg om hvor viktig det er
Noen er litt trege med å innse hva en trenger. Om det blir basstårn eller kanskje bare 2 X 18” på hver side er usikkert. Men uansett vil kassene gå fra gulv til tak. Driver å titter på ditt prosjekt. Spennende å følge medGodt å lese at du er fornuftig nok til å ordne deg basstårn, Sevald.
Da har jeg "begge" løsningene du vurderer da har jo 4* um18-22 i hjemmekinoen også men mtp hvor bra de fungerer så har jeg troa på basstårn også.Noen er litt trege med å innse hva en trenger. Om det blir basstårn eller kanskje bare 2 X 18” på hver side er usikkert. Men uansett vil kassene gå fra gulv til tak. Driver å titter på ditt prosjekt. Spennende å følge med
Som tidligere ryggoperert og nå med porselenrygg bør ikke vekten by på problemer Michi blokkene på 60kg hver, holdt for meg. Ja det er UM 18-22 jeg vurdere. Lukket kasser. Hvor små jeg kan evt lage dem lurer jeg på. Planen er minst mulig dype kasser. Heller bruke bredden og høyden(120cm x 2) Men har ikke satt meg seriøst inn i dette enda. Kun planer som svirrer. Det må fungere visuelt også. Selv om det er store subber, ønsker jeg at dem ikke dominerer.Da har jeg "begge" løsningene du vurderer da har jo 4* um18-22 i hjemmekinoen også men mtp hvor bra de fungerer så har jeg troa på basstårn også.
Jeg kan varmt anbefale dayton ultimax um18-22 for musikk, eneste minuset er at kassene blir rimelig brede, store og tunge. Mine to kasser med 2*18" veier over 200 kg hver, husker ikke estimert vekt i farta, men det var en grunn til at jeg kjøpte sekketralle for 250kg, ikke at den klarte det uansett, men men ....
Jeg kan hive ut noen mål så kan du vurdere selv, mine er vel 230-240 liter netto per kammer. Utvendige mål cirka 155*67,5*75 cm, da med to stk i hver sin kasse med disse målene. Frontbaffel er tykk, ligger ei 22mm mdf plate utenpå 30mm finer, sidene er korian+22mm mdf utenpå, topp og bakplate er 18mm mdf. Bunn mener jeg er 55mm tykk finer i front og 44mm tykk mdf i bakkant. Kassene er kledd med bitumen-matte fra Biltema innvendig + filt fra Biltema, avstiving er noe 18mm mdf og noe impregnert furu-lekter (diverse rester). Kvist og sperregrunn malt på utenpå kassene etter tetting med tec7, alt "limet" jeg har brukt er forøvrig tec7. Gikk over og tettet alle skjøter på innsiden med 45 graders lister i innvendige hjørner limt med tec7.Som tidligere ryggoperert og nå med porselenrygg bør ikke vekten by på problemer Michi blokkene på 60kg hver, holdt for meg. Ja det er UM 18-22 jeg vurdere. Lukket kasser. Hvor små jeg kan evt lage dem lurer jeg på. Planen er minst mulig dype kasser. Heller bruke bredden og høyden(120cm x 2) Men har ikke satt meg seriøst inn i dette enda. Kun planer som svirrer. Det må fungere visuelt også. Selv om det er store subber, ønsker jeg at dem ikke dominerer.
Jøss. Solid jobb du har gjort herJeg kan hive ut noen mål så kan du vurdere selv, mine er vel 230-240 liter netto per kammer. Utvendige mål cirka 155*67,5*75 cm, da med to stk i hver sin kasse med disse målene. Frontbaffel er tykk, ligger ei 22mm mdf plate utenpå 30mm finer, sidene er korian+22mm mdf utenpå, topp og bakplate er 18mm mdf. Bunn mener jeg er 55mm tykk finer i front og 44mm tykk mdf i bakkant. Kassene er kledd med bitumen-matte fra Biltema innvendig + filt fra Biltema, avstiving er noe 18mm mdf og noe impregnert furu-lekter (diverse rester). Kvist og sperregrunn malt på utenpå kassene etter tetting med tec7, alt "limet" jeg har brukt er forøvrig tec7. Gikk over og tettet alle skjøter på innsiden med 45 graders lister i innvendige hjørner limt med tec7.
Det ble seende omtrent slik ut:
Vis vedlegget 736371
Vis vedlegget 736372
Sånn for referanse, kassene burde vært større hvis man ønsker q-verdi på 0,707 for flatest mulig frekvens. De er ikke malt på undersidene, maling er svart superblank (80) fra Jotun (3 strøk), kvist og sperregrunn fra Jotun under (2 strøk). Jeg bestilte elementene fra partsexpress.
Makkintosken har litt mindre kasser enn meg.
Så bra, ikke noe er som å slippe mas ifgt avspilling av musikk. Og bra med ulike erfaringerHar enda ikke hatt problemer etter att mitt ble satt opp.
Men så har jeg vell hvert heldig med valg av hjelp.
En gang har jeg hatt problemer med PC på jobb, dette på 13 år nå. Men den var gammel og slitt.
Vi trøblet litt i begynnelsen, men det var mer relatert til brukte produkter som ble satt inn.
Ja det er jeg enig i. Koster litt med de nye modellene. Så er en på galeien og vil ha ekstern strømforsyning… Så kommer det store spørsmålet, er dacen i Naim streamere bedre enn dacen i Michi? Usikker, men trist hvis en bare bruker streamer delen i en naim streamer og ikke dacen. Når er sagt så er det heller ikke umulig med en NDX2 i fremtiden. Men da brukt. Vi får se.Skulle hatt en Naim streamer, sjeldent de hostet