Sevald
Avviker.
Inspirert av messen, tester jeg nye lytte posisjoner. Falt ikke i smak
Helt enig ja du kjenner vel den snurraHerlig lytterom. Flott vinylrigg
Jupp… verdt hver eneste krone.Helt enig ja du kjenner vel den snurra
mvh
Heilt enig. Den er tatt godt vare påJupp… verdt hver eneste krone.
Slettet innlegget du kanskje svarte på. Ville ikke avsløre hvilket oppsett jeg siktet til.Var vel egentlig bare hos @jorwed jeg. Resten av tiden skremte jeg folk ut av baren. Jeg føler jeg egentlig ikke har noen annen utvei en full custom om jeg skal gå noen vei nå, så inntil videre er nysgjerrigheten og kjøpelysten på null.
Om jeg dukker opp neste år får tiden vise. En tur til Munchen frister veldig.
Vant til å prate med meg selv jeg, så det gjør ikke noeSlettet innlegget du kanskje svarte på. Ville ikke avsløre hvilket oppsett jeg siktet til.
Reneste stedet i husetRent gulv!
Tar dette som et stikk til meg!Trivelig å si hei til deg på messa. Synd å innrømme det, men du har et av de fineste romma her inne. Gjennomført liksom. At du er TREG på å bygge er vel av to tinf: 1. du har et liv 2. inselwind er ikke engasjert . Du kommer nok dit at du er ferdig. Jeg brukte tre mnd, tre mnd jeg har fortrengt.... Lykke til
Alternativ 2 er du helt klart rammet av ... Alternativ 1, hmm... Hjemmeværende husfar med ansvar for fiskepinner og renhold, det må da kalles "et rikt liv"? Kjenner ihvertfall på følelsen selv nå som jeg ikke jobber. Men tror du er klokere enn en blondine som meg..Tar dette som et stikk til meg!
Takk. Det samme Følte meg ikke super sosial, da jeg var en smule trøtt.Trivelig å si hei til deg på messa. Synd å innrømme det, men du har et av de fineste romma her inne. Gjennomført liksom. At du er TREG på å bygge er vel av to tinf: 1. du har et liv 2. inselwind er ikke engasjert . Du kommer nok dit at du er ferdig. Jeg brukte tre mnd, tre mnd jeg har fortrengt.... Lykke til
Par drammer og du sitter i armkroken til året!Takk. Det samme Følte meg ikke super sosial, da jeg var en smule trøtt.
Ofte billig i driftPar drammer og du sitter i armkroken til året!
Fint lytterom du har,de REL subbene er jo så flotte(ikke alle som har flotte bass systemer her inne).
Sånn rent estetisk er vel dette et av de fineste rommene her på HFS.
Det var det jeg trudde Men forsetter på basstårna bare for å ha noe vulgærtSynes du bare skal beholde dem! Beste bassen du kan få!
Finnes ikke vulgært, bare tøft i denne sammenheng.Det var det jeg trudde Men forsetter på basstårna bare for å ha noe vulgært
Skriver bare piss. Hadde ikke giddet hvis jeg ikke hadde troenFinnes ikke vulgært, bare tøft i denne sammenheng.
Er så morro når folk opplever det samme som jeg har beskrevet selv i min tråd.
Kan spille lavt og det bærer bass allikevel.
Ja, det stemmer. På front vegg vil jeg at alt skal reflektere, derfor tror jeg disse vil funke. Visuelt blir det litt andelenes enn de grå panelene. Jeg vil begrense at det blir for mange farger og elementer. Blir fort litt rotHar ikke vært borti de selv, men det er Anthony Grimani sitt varemerke, så jeg har troa.
Hvorfor vil du at alt på frontvegg skal reflektere?Ja, det stemmer. På front vegg vil jeg at alt skal reflektere, derfor tror jeg disse vil funke. Visuelt blir det litt andelenes enn de grå panelene. Jeg vil begrense at det blir for mange farger og elementer. Blir fort litt rot
Among the seven attributes “Timbre brightness”, “Timbre naturalness”, “Reverb suitability” and “Listening preference” did not show significant differences between almost all pairs of the variations of the listening room.
Because three other attributes “Width of sound image”, “Envelopment”, and “Clarity” showed significant differences among the nine variations of listening room treatments, the following discussions are done for the three attributes.
Ser ut som litt prioritering må til i forhold til hva man ønsker å oppnå.• Absorption of the First Reflections Area on the side walls: “Width of sound image” will be narrower and “Envelopment” will be lower.
• Absorption of the First Reflections Area on the front wall and the ceiling: “Width of sound image” will be narrower and “Clarity” will increase.
• Absorption of the First Reflections Area on the back wall: “Width of sound image” will be narrower, “Envelopment” will be lower, and “Clarity” increases.
• Regardless of the absorption of the First Reflection Area, listening impression will change according to absorption of the other areas.
Høres ikke feil ut Jeg er nødt til å ha noe på frontveggen ellers så hører det ikke bra ut. Taket skulle jeg ønsket andelenes. For tynt og for mye. Skal reversere."Oppskriften" til Grimani er iallefall ca 15% absorpsjon og 15% diffusjon av total vegg/takflate jevnt fordel i rommet, ned til omtrent 200hz.
Basstiltak i tillegg.
Det er basert på år med prøving og feiling. Dette som et utgangspunkt, så kan en justere derfra.
...og i alle ni varianter sitter en stakkar på en pinnestol og stirrer tomt inn i veggen.Hvorfor vil du at alt på frontvegg skal reflektere?
Det ble gjort et fint studie av forskjellige dempingsområder her; https://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=16683
Vis vedlegget 763428
Markert med røde sirkler er førsterefleksjonspunktene, gult er dempede områder.
What are the results?
Vis vedlegget 763430 Vis vedlegget 763431 Vis vedlegget 763432
Ser ut som litt prioritering må til i forhold til hva man ønsker å oppnå.
Dette er stjålet fra en fin tråd på ASR; https://www.audiosciencereview.com/...lections-isnt-there-a-price-to-be-paid.16687/
Jeg fant det jo noe overraskende at demping på forskjellige steder ikke spilte noen stor rolle på opplevd klangbalanse, men hovedsaklig bare påvirket størrelse av lydbildet og klarhet....og i alle ni varianter sitter en stakkar på en pinnestol og stirrer tomt inn i veggen.
Dette er midt i blinken for @svart-hvittMen hvor relevant den type plassering er for måten de fleste av oss bruker et rom er jo en annen sak.