Dette blir nok veldig bra til slutt! Ikke minst å følge en ny byggetråd Gleder meg jegKjøp, start, gi gass. Har trykket på alle knapper Kommer snart en kjekk byggetråd. På tegningen ser de flotte ut.
Dette blir nok veldig bra til slutt! Ikke minst å følge en ny byggetråd Gleder meg jegKjøp, start, gi gass. Har trykket på alle knapper Kommer snart en kjekk byggetråd. På tegningen ser de flotte ut.
Tror du at jeg har forsterker krefter nok?De høyttalerne synes jeg virket litt voldsomme til de små subbene.
Nei, skeptisk!Tror du at jeg har forsterker krefter nok?
Den som venter på no godt....Flatt batteri, men vurdere bygdafest. Tørst og rastløs. Lurer på hvordan dette skal gå. Skal jeg plutselig bli sosial nå, uten god lyd
Det finnes vel aldri en passende tid for knekke tåen, men dette var usedvanlig dårlig timingKlarte å knekke tåa og rehab på 5-6 uker. Da skal jeg nyte tiden i caven….. føkk. Det er jo ikke noe å nyte
Ofrer lett noen tær for god lyden Bare jeg som er syte Per. Får tåle noen uker med serier i stede for musikk.Da får du bare stålsette deg i disse lyd"tamme" ukene som venter deg.. Så kan jo jeg hjelpe deg med å knekke etpar tær når vi bærer inn de nye høyttalerene
Da er det bare å bruke et gammelt triks som funker - RoadTripKlarte å knekke tåa og rehab på 5-6 uker. Da skal jeg nyte tiden i caven….. føkk. Det er jo ikke noe å nyte
Og hvor blir det av byggetråden for disse @inselwind ?Da får du bare stålsette deg i disse lyd"tamme" ukene som venter deg.. Så kan jo jeg hjelpe deg med å knekke etpar tær når vi bærer inn de nye høyttalerene
Så flink kar som insel, har nok flere oppdrag enn mittOg hvor blir det av byggetråden for disse @inselwind ?
Byggetråd vil det komme, og det er heller ikke lenge til før det skal "snekres lyd". -Jeg har bare etpar oppdrag som står først i køen.Og hvor blir det av byggetråden for disse @inselwind ?
Jeg har hatt mine innspill til prosessen, men ingen direkte føringer. Det har jeg ikke kompetanse til Også litt betryggende å ha hatt hjemmebesøk av @Snickers-is som hørte hva jeg hadde, og som ikke kom med radikale forandringer i lyden. Da hadde jeg blitt mere bekymretDet verkar som om du har hyra veldig kompetente folk til å gjera jobben for deg, og gjeve dei temmeleg frie tøyler til å løysa oppdraget - samtidig som høgtalarane skal fungera innanfor veldig bestemte rammer.
I mi bok er det skreddarsaum, heller enn DIY. Eg trur meir på skreddarsaum enn produktfetisjisme.
Du må lage den litt større i toppen, da jeg er ganske tjukk i hodet Ellers synes dette ser lovende utVis vedlegget 898123
Apropos skreddersøm så bør jeg vel ta med litt måleutstyr denne helga allerede, for å sørge for at lyden sitter som spikret når jeg kommer nedover mot slutten av april?
Good riddance, has-beens!
Synes du oppsummerer dette bra. Punktene du nevner er de samme ankepunkter jeg hadde på blokken. Derfor er det bare tull når jeg nevner valium for å roe nervene. Jeg er trygg på at dette blir braDet er ganske lett å beskrive forskjellen på høyttalerne som reiste avgårde, og de som ankommer om ikke lenge.
Diskanten får jevnere spredning og betydelig mer kapasitet. Det gjør det generelt lettere å få luft og rom i lydbildet, samtidig som man kan spille svært høyt med lav forvrengning.
Mellomtonen får markant mer kontrollert spredning. Den deles betydelig høyere og får derfor påfallende mye mer kapasitet. Mellomtonen har også mye mindre mekanisk tap i et område der dette betyr ganske mye, så man vil kunne erte frem mer detaljer og snert.
I midbassen vil det være 8 motorer å fordele effekten på vs 2 i forgjengerne, de er også fordelt i høyden, noe som gir langt bedre forutsetninger for integrering i rommet, og i det området har de totalt sett betydelig mer kapasitet enn forgjengerne.
De nye høyttalerne er ikke beregnet for å spille dypbass, og dette er utnyttet maksimalt for å øke kapasiteten i midbassen innenfor høyttalernes størrelse.
Det er jo ikke kjempekompliserte ting, man kan vel egentlig forestille seg hvordan dette høres ut. Luft, størrelse og råskap er der jeg forventer forbedringene. Samtidig ligger alt til rette for å beholde lineariteten og den "altetende" karakteren til forgjengerne. De har mange kvaliteter som bør beholdes, samtidig vil forbedringene bli mer enn subtile. Men hadde dette vært et kommersielt produkt ville også prisforskjellen vært mer enn subtil.
J**** blomsterspråk!
Og du lurte på hva du skulle oppta tiden med? Høyttalere er de mest spennende komponenten å få inn.Neste uke går startskuddet for mine nye høyttalere. Som Ingrid Espelid, så har @inselwind juksa også litt og har tjuvstarter på noen av delene. Går rundt i ring her og ser virkelig frem til de står på trappa. I mens har jeg gjort noen oppgraderinger på vinyl kvernen. Mer om det senere
Er dårlig på å vente Blir nok et nytt kapittel dette. Basstårna har skyldenOg du lurte på hva du skulle oppta tiden med? Høyttalere er de mest spennende komponenten å få inn.
Liten cliffhanger derMoro å høre Sevald blir spennende å følge utviklinga på det prosjektet.
Oppgradering på kverna?
mvh
Ja, men det er viktig å ha høyttalere som gir plass til bass. Ikke lett å finne store med både kapasitet og rom til ordentlig rumlerekke. Da kan man gjøre som deg.Er dårlig på å vente Blir nok et nytt kapittel dette. Basstårna har skylden