Sevald
Avviker.
Bukse med belte og seler der altså Vi har ikke høyhastighets rundkjøringer i Haugesund, og den Hondaen burde lett klart å slippe litt opp på labben.I Stavanger så løser vi det med lysregulerte rundkjøringer.
Bukse med belte og seler der altså Vi har ikke høyhastighets rundkjøringer i Haugesund, og den Hondaen burde lett klart å slippe litt opp på labben.I Stavanger så løser vi det med lysregulerte rundkjøringer.
Håper de har tona ned musikken litt i denne. Ble helt ødelagt i hodet av musikken som gikk igjennom hele den forrige filmen. Endte vel 15db ned til slutt. Og Ja, jeg startet nok litt høytGleder meg
Syntes den forrige var som en evig lang musikkvideo. Bånn gass hele tiden. Koste meg skikkeligHåper de har tona ned musikken litt i denne. Ble helt ødelagt i hodet av musikken som gikk igjennom hele den forrige filmen. Endte vel 15db ned til slutt. Og Ja, jeg startet nok litt høyt
Ja skikkelig kul film med god lyd. Synes bare musikken ble litt for dominerendeSyntes den forrige var som en evig lang musikkvideo. Bånn gass hele tiden. Koste meg skikkelig
JaEr det en "Lectron JH-50" som står ovenpå Dynamic Precision-ampen???
Det ser jo ut som om det er en 6 meter lang skade på den bussen. Som om bilen har truffet lett, og at bussen har svingt mot venstre mens den kjørte noen meter frem. Hondaen trenger strengt tatt ikke en gang å ha vært i bevegelse når sammenstøtet var et faktum. Det lukter jo litt av at han valgte å ikke benytte seg av vikeplikten. Tror jeg ville vært forsiktig med å konkludere for raskt her.Bukse med belte og seler der altså Vi har ikke høyhastighets rundkjøringer i Haugesund, og den Hondaen burde lett klart å slippe litt opp på labben.
Ser du bremsespor fra Hondaen?Det ser jo ut som om det er en 6 meter lang skade på den bussen. Som om bilen har truffet lett, og at bussen har svingt mot venstre mens den kjørte noen meter frem. Hondaen trenger strengt tatt ikke en gang å ha vært i bevegelse når sammenstøtet var et faktum. Det lukter jo litt av at han valgte å ikke benytte seg av vikeplikten. Tror jeg ville vært forsiktig med å konkludere for raskt her.
Gratulerer og velkommen etter...Å der sprakk jeg…. Årets første hifi handel utført og en boks er på vei i posten
Trinnov ?Å der sprakk jeg…. Årets første hifi handel utført og en boks er på vei i posten
Det ser ut som ein tydeleg bulk rett under logoen midt på bussen, og så vidare bort til Hondaen.Nei, men jeg ser støtfangeren til Hondaen til venstre for bilen.
Niks. Eversolo A8Trinnov ?
Ut med studio?Niks. Eversolo A8
KyllingHåper de har tona ned musikken litt i denne. Ble helt ødelagt i hodet av musikken som gikk igjennom hele den forrige filmen. Endte vel 15db ned til slutt. Og Ja, jeg startet nok litt høyt
Jo, men lurer på om den er kun på analog ut. Har en ad converter evt..Men det er vel ikke volumkontroll i A8, eller er det?
Er det ikkje analog XLR inn på Hypex-forsterkarane?Jo, men lurer på om den er kun på analog ut. Har en ad converter evt..
Joda. Og det er mulig jeg bruker. Bare litt styr å trekke kabler bak basstårna. Bruker xlr inngangene i dag fra surround receiveren til hypex. Men jeg har jo rca ogEr det ikkje analog XLR inn på Hypex-forsterkarane?
Dr det noe du kjenner godt til?Er det en "Lectron JH-50" som står ovenpå Dynamic Precision-ampen???
Ikke annet, enn jeg hørte den på noen forskjellige oppsett,Dr det noe du kjenner godt til?
Lover braHos meg har EverSolo vært helt stabil.
Husker du hva de kostet på den tiden?Ikke annet, enn jeg hørte den på noen forskjellige oppsett,
da den kom ut.
Husker, at jeg likte den dengangen, men tjente ikke nokk til å kjøpe én
Nei desverre..... Er jo gammel jegHusker du hva de kostet på den tiden?
Trur eg las her inne at JH50 også var i sortimentet til Hi-Fi klubben her til lands ca 1990?med annonse fra Hifi-Klubben
Passer sikkert. Siden lenken viste til annonse fra "Klubben" i High-Fidelity nr. 4-1990Trur eg las her inne at JH50 også var i sortimentet til Hi-Fi klubben her til lands ca 1990?
Ja, det stemmer... Vi hadde den på HiFi klubben i Stavanger når jeg var der. Ca 90-91... Kostet ca 25k hvis jeg ikke husker feil....Trur eg las her inne at JH50 også var i sortimentet til Hi-Fi klubben her til lands ca 1990?
Godt spørsmål som kanskje er ikke så lett å svare kort på. Å sammenligne med rør er umulig da rørforsterker låter veldig forskjellig, da selve rørene farger lyden. Jeg testet klasse D(Vera Audio) mot naim. Det var en del forskjell. I ettertid er jeg litt usikker på hvorfor, men jeg vil anta at Vera hadde bedre kontroll enn naim i bunn. Der ble Vera noe slank. En liten eq korrigering hadde nok rettet opp dette. Michi M8 ble testet mot Hypex, som jeg antar låter helt likt Vera. Denne gangen var det jo dsp og basstårn med i reknestykke. Både jeg og @Snickers-is ble vel enig om at de låt overraskende likt. Jeg måtte A-B teste dette flere ganger, men slet med å høre noe særlig forskjell.Et nærmest eksesentlig spørsmål Sigvald: du har jo levd med rør og transistor i flere oppsett - hvordan oppleves klasse D? Det er jo delte meninger om disse forsterkerne…
Jeg har hørt forskjellige kl D opp gjennom årene - faktisk helt tilbake til rundt 2000 - det var danske monotrinn (trekantede- husker ikke navnet) - de låt veldig nøytralt , ihvertfall ikke kaldt. Nylig hørte jeg et par ( noe rimeligere enn Hypex visstnok) som drev et par Magnepan LRS+. Det låt detaljert og uanstrengt, veldig overbevisende. Jeg tror nok du har rett i at forskjellene er heller små.Godt spørsmål som kanskje er ikke så lett å svare kort på. Å sammenligne med rør er umulig da rørforsterker låter veldig forskjellig, da selve rørene farger lyden. Jeg testet klasse D(Vera Audio) mot naim. Det var en del forskjell. I ettertid er jeg litt usikker på hvorfor, men jeg vil anta at Vera hadde bedre kontroll enn naim i bunn. Der ble Vera noe slank. En liten eq korrigering hadde nok rettet opp dette. Michi M8 ble testet mot Hypex, som jeg antar låter helt likt Vera. Denne gangen var det jo dsp og basstårn med i reknestykke. Både jeg og @Snickers-is ble vel enig om at de låt overraskende likt. Jeg måtte A-B teste dette flere ganger, men slet med å høre noe særlig forskjell.
Mye har vært sagt om kl D. Jeg har vært skeptisk sammen med mange andre. Kl-D har hatt sine utfordringer, men de er løst i dag. Mange tror at kl-d gir en kald og klinisk lyd. Når vi finner en dag for demo i caven min, er jeg ikke redd for at du synes lyden er kald og klinisk. Så for å oppsummere. Det er ikke lett å høre forskjell på Kl A , AB eller kl d mener jeg. Men forskjeller finnes, men det mere i farging av lyden fra produsenten. Forvrenging og kapasitet spiller også inn.
Den trekanta var nok ein Acoustic Reality.Jeg har hørt forskjellige kl D opp gjennom årene - faktisk helt tilbake til rundt 2000 - det var danske monotrinn (trekantede- husker ikke navnet) - de låt veldig nøytralt , ihvertfall ikke kaldt. Nylig hørte jeg et par ( noe rimeligere enn Hypex visstnok) som drev et par Magnepan LRS+. Det låt detaljert og uanstrengt, veldig overbevisende. Jeg tror nok du har rett i at forskjellene er heller små.