C
Cyber
Gjest
Har ikke prøvd akkurat den, men Seasene går dypt og har som sagt noen utslag som i starten nesten gjorde meg nervøs. Skal sjekke når jeg har dem oppe og går her.^ Har du prøvd å spille "Hover" fra Nils Petter Molværs "Er"-album, cyber? Det er noen underlige subharmoniske (?) fenomener fra 1:42 og utover som virkelig masserer Peerless-bassene i mine Orioner. Litt usikker på om DSP-løsningene går dypt nok til å frambringe de samme membranutsvingene, når jeg tenker meg om.
nysgjerrigper: Jeg er enig med tankegangen, men det virker som de klarer det bra. Joachim Gerhard fra Audio Physic bemerker også det.
http://www.diyaudio.com/forums/vend...e-active-speaker-inspired-linkwitz-lx521.html
Artig å høre dette fra en kar med peil:With extreme material the woofers and the lower mids moved quite a bit but i could not hear any distortion. Siegfried has a very big room so i can not imagine that even a rock and roll addict wants much more. This speaker simply has much more scope and range then the earlier Orion.
Of cause Siegfried told me : " This will be my last speaker ".
Sure, he said that when he made the Orion.
Some more notes about the sound i heard :
The LX gave the impression on being very wideband, subjectively the tweeter is more extended, crisp and fast. Quite an achievement with two inexpensive, small SEAS neodym
drivers. The bass is tighter, deeper, cleaner and has more slam and power.
Transition is seamless.
We could play very loud and dynamic. That gave quite a spectacular presentation.
It was emotional and accurate. Like a camelion the LX could turn from intimate and elegant ( King Singers ) to brutal and snapping ( live solo electric bass ).
We did not find time enough to listen to much classical ( i had too many questions and i can digest only so much from such an opulent meal ) but Mr. Linkwitz is convinced that strings are the LX friend. I have no doubt about it.