Ikkje fått ennå, dumper forhåpentligvis ned i kassa om et par dager. Gleder meg veldig til å ta fatt på denne. Har hørt en del Monk fra før, men i denne boksen er det kun Brilliant Corners som er godt kjent for min del, en plate eg liker veldig jævlig godt
Har trua på denne, AP pleier jo å levere varene ka lyd angår. Kommer med tilbakemelding når den er i hus og eg har fått hørt litt
Jazz er farlige greier, Roberten. Eg har blitt helt jazzofil siste mnd, omtrent det eneste som har blitt kjøpt.
Elusive disc sier følgende om boksen:
Despite various reissue formats over several decades, the seven original LP's found in this box set have stood perfectly well on their own at the time of initial release and remain among the highest achievements of a truly golden age. Recorded and released between 1956 and 1961, these seven Monk combo albums were critical in Monk's emergence from a decade of ridicule and neglect to his status at the pinnacle of the jazz pantheon. In addition to some of his best recorded piano performances and more than two dozen of his profoundly personal compositions, with contributions by Sonny Rollins, Coleman Hawkins, John Coltrane, Johnny Griffin, Charlie Rouse and Harold Land, Max Roach, Art Blakey, Roy Haynes and Thad Jones are among the other jazz immortals featured on the essential Brilliant Corners, Monk's Music, Thelonious Monk and John Coltrane, Thelonious In Action, Misterioso, 5 by Monk by 5 and Quartet Plus Two at the Blackhawk...Like the Miles Davis quintet records contained in Analogue Productions' Miles Davis Quintet: The Great Prestige Recordings, these Monk albums are among the pinnacle of the LP art--and the have never sounded better.
Platebaren skulle ha 2490,- for denne, før rabatten. Så jeg teller litt på knappene på om jeg skal få den inn fra ytlandet eller plukke den med meg derfra.
Det var det jeg visste, jazz er livsfarlig ! Takk for advarslen, Townes