Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Hallo igjen Skink! Må få takke for noen timer lytting til utmerket musikk søndag! Greit å fylle noen timer til overs i Oslo med noe annet enn å trave rundt på Oslo S ;D
    For det første; du har jævlig mye god musikk i hylla :)
    For det andre; jeg synes anlegget ditt spiller ringer rundt det meste jeg har hørt, det er et kvalitetstegn at jeg blir sittende å glise og trampe med foten og lytte til musikken :)
    For det tredje; vintage hi-fi kan spille vanvittig bra ;D
    For det fjerde; dipolsubbene elsker jeg allerede høyt, kan godt være jeg begynner å lete etter tilsvarende på ebay etterhvert (mangler litt plass her hjemme nå).

Har aldri hørt Peter Gabriels "Sledgehammer" mer groovy!
    Men hvordan kan det ha seg at vi kun klarte å fortære en stor pizza tilsammen? Blir man mett av god musikk?

Stikker gjerne innom ved neste Oslo-besøk også :)

Mvh Frode

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    nescafe skrev:
    Hallo igjen Skink! Må få takke for noen timer lytting til utmerket musikk søndag! Greit å fylle noen timer til overs i Oslo med noe annet enn å trave rundt på Oslo S ;D
    For det første; du har jævlig mye god musikk i hylla :)
    For det andre; jeg synes anlegget ditt spiller ringer rundt det meste jeg har hørt, det er et kvalitetstegn at jeg blir sittende å glise og trampe med foten og lytte til musikken :)
    For det tredje; vintage hi-fi kan spille vanvittig bra ;D
    For det fjerde; dipolsubbene elsker jeg allerede høyt, kan godt være jeg begynner å lete etter tilsvarende på ebay etterhvert (mangler litt plass her hjemme nå).

Har aldri hørt Peter Gabriels "Sledgehammer" mer groovy!
    Men hvordan kan det ha seg at vi kun klarte å fortære en stor pizza tilsammen? Blir man mett av god musikk?

Stikker gjerne innom ved neste Oslo-besøk også :)

Mvh Frode
    Hyggelig tilbakemelding og hyggelig å se deg Frode! Ja det lurte jeg og på! Tar jo vanligvis en slik Pizza alene! Det er bare det at når jeg blir ivrig glemmer jeg å spise, jeg ble sulten senere på kvelden når roen senket seg 8)

Jeg er superspent på interaksjon dipolsubber og Adyton Imagic 2.0 TC i morgen! Da kommer det en gjeng og hjelper meg med å sette opp "pinnan" ;D

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Hej.
    Då måste du ta bilder alltså! :)
    Ska bli intressant att följa detta...
    Skulle inte vara helt fel att ha ett par imagic hemma.

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Gleder meg til bildene kommer (når de er pakket ut, satt opp tweaket og satt til innspilling) ;)

Hva skal du bruke av forsterkeri nå da?
    Går ut ifra at du har tenkt å drive disse med 1.6 signatur og bassene med noe annet?
    Ser det har stått en overhalt 3B på bruktsiden lenge nå ;)

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    En annen ting er vel at elementene i subbene kan vel drives av hver sin "forsterkerkanal". 4stk 1.6 signatur kanaler - 4 elementer?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.986
    Torget vurderinger
    4
    Dette ser jo utrolig spennende ut Øystein!
    Om du får til alt dette på studentbudsjett blir det jo det glade vanvidd når du får deg jobb og ordentlig inntekt, om du bare ikke kaster bort alle pengene på obskure engelske førsteutgivelser ;)

Besøket hos Le ble også avlyst da jeg innså at møtet jeg skulle på var på Lillestrøm og ikke i Oslo ::)
    Men jeg kommer helt sikkert forbi i en ikke altfor fjern fremtid!

ModernArt

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    0
    Hei!

Dette er vel noe av det fineste jeg har hørt av høyttalere, sammen med den nye "full range" utgaven med integrerte basser !
    Estetisk er de også bare knall !

Har faktisk brukt Cel.6000 subsystemet selv for vel 10 år siden. De ble brukt sammen med Martin Logan CLS elektrostater. Brukte en DP no.1H til å drive subsystemet og en DP 6000H til ML. Spilte som bare det! Har aldri hørt ML med så mye dynamikk. Ble delt på 100hz med celestion filteret !

Lykke til med en super høyttaler !

Mvh :)
    Art

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ModernArt skrev:
    Hei!

Dette er vel noe av det fineste jeg har hørt av høyttalere, sammen med den nye "full range" utgaven med integrerte basser !
    Estetisk er de også bare knall !

Har faktisk brukt Cel.6000 subsystemet selv for vel 10 år siden. De ble brukt sammen med Martin Logan CLS elektrostater. Brukte en DP no.1H til å drive subsystemet og en DP 6000H til ML. Spilte som bare det! Har aldri hørt ML med så mye dynamikk. Ble delt på 100hz med celestion filteret !

Lykke til med en super høyttaler !

Mvh :)
    Art
    Takk Art!

Det hørtes ut som en kraftpakke det!

Her går det mot andre subwoofere da det er vanskelig å få en slik lettdrevet høyttaler til å passe med en subwoofer laget for en av historiens mest tungdrevne minimonitor :)

Men jeg er fortsatt forelsket i System 6000 i fra Celestion!

Mvh
    Øystein

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Gratulerer med flotte søyler! Tek gjerne ein lytt ved anledning!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    Gratulerer med flotte søyler! Tek gjerne ein lytt ved anledning!
    Takk Brasse,

det skal nok la seg gjøre :)

Akkurat nå står det ingen subwoofere i det hele tatt hjemme!

Hører på "pinnan" uten sub og på rett musikk[les uten bass] så er det topp!

Dro fram en Pioneer CD spiller for å la en cd dundre på repeat! Akkurat nå er det Gary More av opplagte grunner...

Men for moro skyld så trimmet jeg den CD spilleren med det som er av ting som jeg ikke bruker akkurat nå slik som Nordost Tyr 1m RCA, 3stk Titan Sort Kones, satte strømkabelen i fra Pioneeren i det hullet på QBase 8 der min andre Ayton Cordis 1.6 stod(forrige århundrets beste forsterker pria/ytelse?) hadde stått og sugd strøm i en evighet, samt Nordost Eco3 antistatisk spray på CDen!

Hadde med en ikke audiofil venn og han var mildt sagt rystet over forbedringen. Først satte vi på Tyren, da kom det faktisk bass ut av "pinnan" noe det ikke gjorde med den lakrisen som stod i fra før. Så satte vi den på Sort Kones, da ble det hele roligere, etter det var det å bytte strømkabelen til det andre hullet og det ble mye mer luftig, det kom fram sus fra opptaket som ikke var der først og pianoet og stemmer klang ut mye mer. Så tok vi på Eco 3 og det kom fram ytterligere detaljer. Sjokkerende hvordan lyden ble løftet. Det hele gikk i fra å låte kjipt til å klinge ut med mye mer organisk lyd.

Det sikles på Audio Physic Rhea II i par! Har faktisk 2 Magus strømkabler til over som jeg kan bruke til de som før gikk til Celestion System 6000 sitt delefilter og andre forsterkeren Adyton Cordis 1.6.

mvh
    Øystein

C

Cappuccino

Gjest
    Skink_123 skrev:
    Det sikles på Audio Physic Rhea II i par!
    mvh
    Øystein
    Grattis !!!

Rhea II er en bra kombinasjon med Adyton ja, men det kan jo du alt om ;)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.812
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Grattis Øystein dette ser skikkelig særiøst ut nå:) Da tippet jeg rett ang Adyton. Jeg får ta turen over haugen og komme å høre på herligheten snart. Snakkes!

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    Skink_123 skrev:
    Det sikles på Audio Physic Rhea II i par!
    mvh
    Øystein
    Grattis !!!

Rhea II er en bra kombinasjon med Adyton ja, men det kan jo du alt om ;)
    Takk! Her er det nerding på høyt nivå med tanke på plassering og alt som må til ;D

ou812rh skrev:
    Grattis Øystein dette ser skikkelig særiøst ut nå:) Da tippet jeg rett ang Adyton. Jeg får ta turen over haugen og komme å høre på herligheten snart. Snakkes!

OU812
    Du tippet rett vet du ;)

Du får ta turen når det passer deg, men akkurat nå er der ingen subwoofere i hus! Men på enkelte vokaltracks er det moro for det!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Da er Celestion System 6000som jeg eide i nytt hjem med ny eier! Jeg sitter nå å hører på samme system med Celestion SL 600 SI hjemme til min far som og har det! Samme som jeg hadde da jeg startet denne tråden. Jeg liker bassen i de... Håper Rhea II lever opp til ryktet sitt! Skal visstnok ta litt tid før de spilles inn, men da skal det være noe av det beste en kan få tak i til prisen!

Mine Valhalla høyttalerkabler er nå sendt til Nordost i USA for omterminering tilbake til Shotgun. Gleder meg!

Musikken som har vært spilt i kveld er alt mulig rart Islandsk på vinyl. Det er mange gode skiver også er lydkvaliteten på de langt oppe! Det svinger! ;D

Om noen er interessert i en Adyton Cordis 1.6 signature som er overhalt med orginaleske er det bare å si i fra, samme med en Frey 1m RCA kabel som er til overs.

Går ned til en forsterker nå som jeg skal kjøre på aktive basser!

Hjem tas med Hatfield and the Norths "Afters" med innlegg og Procosmian Fannyfiddlers nyeste skive som visstnok skal låte fantastisk mye bedre enn de forrige, men med samme kvalitet på musikken!

Tror og jeg må besøke progrock.no og bestille meg litt plater! Det er mye spennende prog som er kommet og som vil komme framover!

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Har du lånt med deg en 1.8 enda? ;)

Tror du skal kose deg lenge og vel når Rhea(ene) er på plass.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    gwikse skrev:
    Har du lånt med deg en 1.8 enda? ;)

Tror du skal kose deg lenge og vel når Rhea(ene) er på plass.
    Det har jeg ikke gwikse! Må ta en ting av gangen her ;o)

Jeg er mer bekymra ovenfor naboen! Fått klage en gang allerede UTEN sub! :eek: ??? ::) ;D

nescafe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Skink_123 skrev:
    En av to pakker er kommet i hus!
    Jeg har ikke hengt med 100 % i tråden din siste tiden; hva skjuler seg i den pakken? Ny sub? Hva kommer istedenfor 1.6-ene dine?

Mvh nysgjerrig trønder med budsjettstereo

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    nescafe skrev:
    Skink_123 skrev:
    En av to pakker er kommet i hus!
    Jeg har ikke hengt med 100 % i tråden din siste tiden; hva skjuler seg i den pakken? Ny sub? Hva kommer istedenfor 1.6-ene dine?

Mvh nysgjerrig trønder med budsjettstereo
    Her går det unna! I den pakken skjuler det seg en vegghylle i fra Target! Jeg må bare få tak i lenger Tonearmskabel før jeg henger den opp!

Jeg kommer til å bruke den ene Adyton Cordis 1.6 fortsatt, er bare at jeg ikke trenger to! Det er MER enn nok krefter i en!

Ny subwoofere ja, de er på vei til Norge!

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Sweet ;D

Grattis med monsteroppgradering :eek:

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Wadia er pakket ut og har stått på de obligatoriske 72 timene, er vel mer nå, står og spiller på repeat for å spille inn høyttalerne!

Nå skal den få mer å spille inn i form av to stk Rhea II subwoofere som akkurat er bert inn stua!

Fortsettelse følger!

Det paradoksale er at jeg har fått klage på høy musikk med de forrige subwooferne jeg hadde på lån samme dag som Rhea II kom i hus, to stk Martin Logan, blir det da bedre med Rhea II? ;D

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Bilder! ;D

Rhea kan vel ha flere innstillinger som presets? Da skal det jo være mulig å gjøre det hele _litt_ mer nabovennlig innimellom ;)

C

Cappuccino

Gjest
    Skink_123 skrev:
    Wadia er pakket ut og har stått på de obligatoriske 72 timene, er vel mer nå, står og spiller på repeat for å spille inn høyttalerne!

Nå skal den få mer å spille inn i form av to stk Rhea II subwoofere som akkurat er bert inn stua!

Fortsettelse følger!

Det paradoksale er at jeg har fått klage på høy musikk med de forrige subwooferne jeg hadde på lån samme dag som Rhea II kom i hus, to stk Martin Logan, blir det da bedre med Rhea II? ;D
    Hva slags Wadia er det snakk om?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Cappuccino skrev:
    Skink_123 skrev:

Fortsettelse følger!

Hva slags Wadia er det snakk om?
    Det er studentutgaven, en Wadia 23 uten volum i fra det glade 90 tall!

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    179
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Bilder!!
    Detta börjar likna nåt detta :)
    Misstänker att det börjar låta ganska bra nu. :p

OJOJ den som ändå vore student... ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pak.k skrev:
    Bilder!!
    Detta börjar likna nåt detta :)
    Misstänker att det börjar låta ganska bra nu. :p

OJOJ den som ändå vore student... ;)
    Skal se hva jeg klarer å få til i morgen! Uten at jeg skal påberope meg rett plassering enda! Men det ser ut til at det blir mye flytting på kasser i helga ;D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.085
    Ja nå må kameraet fram snart. Med så mange interresante komponenter tipper jeg du får en fin helg. . . ;D

Mvh Petter.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Endelig er Valhalla kablene mine kommet tilbake i fra USA og omterminering! Skal bli digg å få de på plass igjen!

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Skulle det ikke egentlig stått bransjeaktør i profilen din, ettersom du jobber på Oslo Hifi Center?

Tøft oppsett du har!

McLaren

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Takk! Ikke opp til meg å redigere dette :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.103
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tråden stenges nå da tråden har kommet i strid med regelverk om bransjetilknytning.
    Bransjeaktører skal ikke ha mulighet å lage egne "mitt anlegg" tråder da det fort kan oppfattes som reklame for egen virksomhet.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    I dag har jeg hørt mesteparten av det som skal bli Keith Emerson sitt nye album, med Terje Mikkelsen som dirigent. Det låter kanonbra! Er virkelig spent på utgivelsen! Det er mulig det blir en vinylutgivelse og da jeg la inn et par god ord om formatet ;o)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.812
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Legg ut noen fine bilder av de siste oppgraderingene da?

OU812

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.085
    Neimen, velkommen tilbake ! Her har du vel en del og ta igjen ang. oppgraderinger og ting og tang . . . ;)

Mvh Petter.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå spilles The Musical Box av Genesis, mens det ryddes i LP-samlingen, NOW NOW NOW! :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn