Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Nå står det en grønn skoeske fra Edward Green hos Dagestad og venter på Spiralis! ;)

Edward Green.jpg

Det eneste som nå mangler er en panamahatt i en lys beige sjattering.
    Den lyse dressen som matcher skoene har jeg allerede, spaserstokken likeså! :cool:
    Boulevard de la Croisette, here we come.........!:)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.187
    Torget vurderinger
    4
    Dagestad har jo hatter også, han.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.674
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I stedet for diverse klovnesko som har vært presentert i denne tråden i det siste, falt valget på disse ved siste besøk i Ullared!

Vedlegg

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg bruker caterpillar det er skikkelig kvalitet , jeg har det i vinter sko , høst sko og sommeren da , men jeg går mye coks eller hva vi kaller det i sommeren , ellers har jeg root på sommeren også innen sko luksus problem.

Mvh Imagine

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    I stedet for diverse klovnesko som har vært presentert i denne tråden i det siste, falt valget på disse ved siste besøk i Ullared!
    He, he. Klovnesko var jo morsomt.

mvh

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.738
    Torget vurderinger
    24
    Nå står det en grønn skoeske fra Edward Green hos Dagestad og venter på Spiralis! ;)

Vis vedlegget 320513

Den lyse dressen som matcher skoene har jeg allerede, spaserstokken likeså! :cool:
    Herlig!

Likte disse godt. Vedlagt følger bilde av mine blågrå Edvard Green og sort-merlot Allen Edmunds.

image.jpg image.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.738
    Torget vurderinger
    24
    At du gidder!

• Liker
    Reaksjoner: TT.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tänkte ta turen till Dagestad om inte alltför länge. Efter all den goda omtalen mannen/butiken fått här inne har både nyfikenheten och förväntingarna hamnat på topp! Ute efter helt enkla klassiska bruna lågskor typ Loake Aldwych.

image.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fine. Liker håndtverk av høy kvalitet som tråden renner over av, men mye av det som presenteres er i overkant 'kreativt' etter min smak. Disse er en innertier.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Datt over en fullstendig herlig skobutikk i Lisboa nylig.

THE LISBON WALKER – HAND MADE SHOES – SHOE LEADING CONCEPT BRAND - Home

Konseptet ... og det var en veldig konseptbutikk!, var håndlagde sko .. med en flaske vin på kjøpet.

Etter at en charmerende innkasterinne hadde lokket meg til butikken fikk jeg øye på et par som jeg likte.

Stilige sneakers med skinn-lining til under 100 euro.. gode på foten og håndlaget i Portugal. Og med litt morofaktor med innpakning og vin
    . Jeg var jo helt solgt og endte opp med disse:

3.jpg

2.jpg

1.jpg

fornøyd Gjestemedlem

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tänkte ta turen till Dagestad om inte alltför länge. Efter all den goda omtalen mannen/butiken fått här inne har både nyfikenheten och förväntingarna hamnat på topp! Ute efter helt enkla klassiska bruna lågskor typ Loake Aldwych.

Vis vedlegget 346317
    Forresten. Disse dukket opp fra rotet i boden for en stund siden. Også Loake, het vel noe i retning 'sko, tjeneste, lærsåle, brune, engelske' da jeg kjøpte dem for omtrent 15 år siden.

Ikke så veldig ulike?

Vis vedlegget 346318

Men føttene mine må ha vokst en god størrelse siden dengang. Strammet til 'noenlunde behagelig' så får jeg en glippe på omtrent centimeteren. Det skal vel ikke være sånn? Går det an å strekke dem ut til passe? Lengden er helt fin fortsatt.

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hva er det som skjer nå? Ser ut som om bildene vises sånn ca. 2-hver gang jeg åpner innlegget. Det vil si, før jeg redigerte innlegget vistes 2-hvert bilde for hver gang jeg åpna innlegget...

Nå ser det ut som de er borte for godt, men at de åpnes om man klikker på linkene. Det er noe veldig rart med hfs og bilder, altså

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det var inte helt olikt nej:) önskar jag kunde göra liknande fynd i garderoben! Osäker på vad som är bästa medecin mot trånga skinnskor. Går det an att lägga in skoblock och pressa de ut? Eller är det fy-fy?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Noen justeringer er det, ser det ut som. Aldwych har tettere mellom dobbeltsømmene, kortere radius der sømmen snur på siden av lissene, litt mer firkant i tuppen. Aldwych er nok en penere sko, kanskje litt med størrelsen å gjøre rundt tåa, men klart slektskap.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Flott sko är det onekligen. Enkel, stilren och klassisk. Fick plötsligt lust på ett par som uniformssko på jobbet nästa gång de ska bytas. I svart förstås.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.341

Vis vedlegget 320513

De skoene hadde passet sammen med denne dressen:

Poirot-in-Egypt-poirot-29272127-833-768.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 320513

De skoene hadde passet sammen med denne dressen:

Vis vedlegget 346332
    Men der har du jo dressen min!!! Dog er min vest i samme farge som jakke / bukse. Men ellers er det spot on!

For øvrig har jeg en panamahatt som nok er noe mer moderne enn hatten til vår belgiske venn, alternativt kan jeg selvsagt benytte min tropehjelm!

Nå skal det også sies at mellomkrigsperioden vel var den beste tiden å besøke det afrikanske kontinentet på, ikke alt er like "bra" i dag som den gangen,.... for ikke å snakke om under Dronning Victorias glansdager!:cool:

Safari i dag er jo ikke noe i forhold til i "anno dazumal"...;)
    P1020767.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Google påstår at man kan blokke ut sko ved å legge en vannfylt plastpose i dem, og så hive hele greia i fryseren. Får vel greie på om det funker i morra.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.459
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg stakk innom Byens Skomaker i Stavanger, og kikket bl.a. på sko fra Barker. Fristende.
    Skjermbilde 2015-11-01 kl. 23.58.27.png
    Skomakeren med en Pembroke fra Barker.
    Bilde fra Facebook.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Minimalt resultat med med fryserbehandlingen. Har googla litt mer og funnet ut at det finnes spray, Leather stretch, Boston utlästning spray
    Usikker på om det hjelper allverden det heller. Ellers har jeg funnet ut at mange er dypt skeptiske til å blokke ut sko med snøring.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.027
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, spray låter nästan för bra för att vara sant, men vem vet!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Har et par amerikanske langskaftede boots eller ridestøvler.

Fikk med en luriumspray som jeg har brukt med stort hell. Sprayer hele området som er "i trangeste laget" og tar umiddelbart på støvlene og går med de, leenge! Og jo det hjelper. En to tre behandlinger har gjort dem romsligere. Mulig det er føttene som har krympet, men resultatet er at de er behageligere å gå med. ;)

K

Kleine Freiheit

Gjest
    Husker ikke hvilken type jeg har brukt, men har ved flere anledninger brukt luriumspray på sko som har trykket på achillesen. Det fungerer det.

edit: og der snek det seg et innlegg i mellom.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.459
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes en grei DYI-variant, alternativ til "shoe stretching spray".
    To deler vann, en del alkohol, litt oppvaskmiddel.
    Smøres på skoen innvendig. Funker på både skinn og tekstil.

Jeg har ikke prøvd selv, bare googlet, så det blir på eget ansvar.
    Men jeg har tenkt å prøve.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Stoffet jeg bruker heter "Shoe Strech It" Produsenten heter Fiebings.

Du får det hos Tokerud Gård som du finner på nettet her: Tokerud Gård Salmakeri og Western Butikk AS på nett

Du finner dem på Ås, men jeg advarer deg. Det kan bli dyrt om du har sans for Western inspirerte antrekk eller utsøkt lekkert salmaker arbeid!!

Det er ikke på noen måte dyre men de har så jævlig masse som trigger "Må Ha" muskelen!:rolleyes: Ring Anne Helene så får du garantert hjelp.

Du kan hilse fra "General Semmes" i "Wild North Frontiers".:cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn