Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    At du gidder Sorgenfri.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    neida Fosse :)

    Det er bare jeg som mener at etpar sko er laget for å gå i - ikke vise seg frem i. Jeg har gått over 50 mil, og over tre tusen høydemeter i disse skoene. Besseggen gikk jeg i over 20 varmegrader helt uten problemer.

    Vis meg ett Italiensk boutiqe par som tåler en tur over bessegenn! Det er mitt poeng. Blir jeg sur? Nei:) Er dette viktig ? Nei:) Er det morsomt å tulle med menn som elsker SKO?

    Jepp:)
     
    K

    Kåre R. Opsahl

    Gjest
    neida Fosse :)

    Det er bare jeg som mener at etpar sko er laget for å gå i - ikke vise seg frem i. Jeg har gått over 50 mil, og over tre tusen høydemeter i disse skoene. Besseggen gikk jeg i over 20 varmegrader helt uten problemer.

    Vis meg ett Italiensk boutiqe par som tåler en tur over bessegenn! Det er mitt poeng. Blir jeg sur? Nei:) Er dette viktig ? Nei:) Er det morsomt å tulle med menn som elsker SKO?

    Jepp:)
    gikk hundrevis av mil me forsvarets M77 i de tre årene jeg var der. M77 er ikke spesielt egnet til å gå med de heller men mye billigere enn snobbestøvlene dine sorgenfri:cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har også fjellsko, og Besseggen har jeg gått. De hører på mange måter sammen de to, fjellsko og fjelltur, for meg.
    Når det gjelder komfort så overgår mange av disse penskoene det meste da de kan bestilles i riktig lengde og bredde. Jeg har vandret milevis i New York på splitter nye Allen Edmunds uten den minste antydning til vondt. Og såpass vet jeg etter å krysset både norsk fjellheim og utallige byer at er det noe som er krevende for føttene så er det mengder av asfalt og betong.

    Når det er sagt så synes den enkelte skal få gå i det han eller hun mener er best, deg inkludert.
     
    K

    Kåre R. Opsahl

    Gjest
    Alden med rågummisåler er fantastiske asfalt-travesko. De tåler timevis med asfalt

    Alden Welterweight

    The image shown is Black Alpine Grain Calfskin




    Sizes StockedLightweight Microcellular Rubber Sole
    Barrie Last
    Style #ColorSizes & WidthsPriceQuantityBuy
    945
    Black Alpine Grain Calfskin
    Select 6.5 7 7.5 8 8.5 9 9.5 10 10.5 11 11.5 12 13 Select B C  D E
    $520.00
    Matching Accessories
    946
    Brown Alpine Grain Calfskin
    Select 6.5 7 7.5 8 8.5 9 9.5 10 10.5 11 11.5 12 13 Select B C  D E
    $520.00
    Matching Accessories
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    neida Fosse :)

    Det er bare jeg som mener at etpar sko er laget for å gå i - ikke vise seg frem i. Jeg har gått over 50 mil, og over tre tusen høydemeter i disse skoene. Besseggen gikk jeg i over 20 varmegrader helt uten problemer.

    Vis meg ett Italiensk boutiqe par som tåler en tur over bessegenn! Det er mitt poeng. Blir jeg sur? Nei:) Er dette viktig ? Nei:) Er det morsomt å tulle med menn som elsker SKO?

    Jepp:)
    Alt til sin tid kanskje?:)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    OKEY!

    Jeg beklager. Fosse, du har helt rett, og jeg falt for fristelsen, for og komme med etpar BILLIGE poenger. Jeg burde klart å holde meg borte fra tastaturet..

    Uansett hva som intereserer en mann, kan en ta den så langt ut man måtte ønske, så også for oss som liker å gå i fjellet, og føler at ArcTeryxx er et minimum..

    Stein DØD fall
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Har null problemer med den Sorgenfri. Broren min er vel mer interessert i fjellutstyr enn meg, men jeg har siklet over mang en fiskesnelle. Det er samme "sykdommen", den gir seg bare til kjenne på litt ulikt vis.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Da misforstod jeg; Cordovan er dog en farve også.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    For de av oss som er virkelig interessert i gode sko er lenkene nedfor verd å titte på, ok de koster litt, men sko er en av de tingene jeg ikke har dårlig samvittighet for å bruke penger på. Føttene fortjener det!!

    Skomaker Dagestad i Oslo står helt klart på listen over plasser som MÅ besøkes neste gang jeg er i Hovedstaden. Så langt har servicen der vært ganske så upåklagelig. Sendte en mail og ba om hjelp til å finne slike tofarvede som jeg la ut bilde av for litt siden. Lang og grundig informasjon tilbake, slikt man ikke forventer i dag. Dette virker å være en kar som ikke bare kan sitt fag men som også er glad i det og stolt av det. Når man planlegger å bruke 10-12K på et par håndlagede sko er det helt klart en kjempefordel å ha gode vibber i forhold til leverandøren. For å si det enkelt så kommer jeg nok ikke til å bruke så mye penger på et par sko så mange flere ganger i mitt liv, og da bør den ene gangen være spesiell.

    Lindress i "off-white/krem", "brun/off-white-eggeskall" sko, elegant spaserstokk. Nå er det kun en passende lys Panamahatt som mangler før man er klar til å innta Croixetten i Cannes.:cool:

    Lurer på om solbriller blir for vulgært i en slik setting?:confused:



    ISSUU - Edward Green shop catalogue by Edward Green

    Keats | AlfredSargent.co.uk
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Vis vedlegget 278632
    Henderson, kjøpt i Bari denne uken.
    Fra deres nye kolleksjon.
    Made in Italy men - womes shoes | Henderson Shoes
    Værsåsnill: Dette er Damesko?
    Hei Sorgenfri
    Siden det er litt vanskelig for deg å finne frem på sidene deres skal jeg
    finne en link for deg imorgen, nå er det så sent at jeg trenger min skjønnhetssøvn.
    Men til opplysning, modellen jeg viste bilde av er en herremodell.
    Er det mere du trenger hjelp til må du bare spørre.
    Så får du ha en godnatts søvn.
    mvh
    S-mannen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Noen gode tips til skopusse-kasser der ute?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Noen gode tips til skopusse-kasser der ute?
    Ja.

    Var hos Skomaker Dagestad i Josefines gate 2 i Oslo nå i dag. Han har et utvalg i "High End" skopusse-kasser. Prisene varierer ut fra utførelse og om det er innhold i kassene. Men uansett pris er dette kasser som IKKE skal stå inne i et skap, dette er greier som skal stå frame så de synes og du kan være stolt av den! Billigste jeg så lå på 850,- og dyreste kostet 4400,- med masse innhold. Innholdet skulle slik jeg forsto det alene ha en pris på ca 1800,- hvis det ble solgt for seg, og boksen var så elegant at den nok er verd godt over 2600,-, imho.

    Dette er forøvrig første gang jeg har besøkt en foretning i Norge der man virkelig føler seg velkommen og tatt så godt vare på at varer man kjøper til nesten "uanstendig pris" faktisk føles helt greit rent prismessig. Kundebehandling og ikke minst fagkunnskap er noe så hinsides det man er vant med. En av de faste kundene ønsket meg velkommen til "menigheten" og det føltes som å møte igjen venner man ikke hadde sett på årevis. For oss gale audiofile er nok dette riktig sted å handle sko, hansker, vesker eller belter. De har hatter også!

    Bare det å kunne velge mellom ulike bredder på skoene var prakfullt! Prøv det hos "Skoringen"!

    Men bare så det er sagt hvis man ikke har forstått det enda, dette er ikke som å kjøpe kjøkkenanlegg hos "El-Kjøp", ei heller sammenlignbart med "Hi-Fi Klubben", dette er "High End"!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.467
    Antall liker
    26.643
    Torget vurderinger
    24
    Noen gode tips til skopusse-kasser der ute?
    Ja.

    Var hos Skomaker Dagestad i Josefines gate 2 i Oslo nå i dag. Han har et utvalg i "High End" skopusse-kasser. Prisene varierer ut fra utførelse og om det er innhold i kassene. Men uansett pris er dette kasser som IKKE skal stå inne i et skap, dette er greier som skal stå frame så de synes og du kan være stolt av den! Billigste jeg så lå på 850,- og dyreste kostet 4400,- med masse innhold. Innholdet skulle slik jeg forsto det alene ha en pris på ca 1800,- hvis det ble solgt for seg, og boksen var så elegant at den nok er verd godt over 2600,-, imho.

    Dette er forøvrig første gang jeg har besøkt en foretning i Norge der man virkelig føler seg velkommen og tatt så godt vare på at varer man kjøper til nesten "uanstendig pris" faktisk føles helt greit rent prismessig. Kundebehandling og ikke minst fagkunnskap er noe så hinsides det man er vant med. En av de faste kundene ønsket meg velkommen til "menigheten" og det føltes som å møte igjen venner man ikke hadde sett på årevis. For oss gale audiofile er nok dette riktig sted å handle sko, hansker, vesker eller belter. De har hatter også!

    Bare det å kunne velge mellom ulike bredder på skoene var prakfullt! Prøv det hos "Skoringen"!

    Men bare så det er sagt hvis man ikke har forstått det enda, dette er ikke som å kjøpe kjøkkenanlegg hos "El-Kjøp", ei heller sammenlignbart med "Hi-Fi Klubben", dette er "High End"!
    Velkommen i gjengen av Dagestads-venner!
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.117
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Er det lov å spørre hva et slikt par koster...?

    Mvh
    OMF
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jeg sa til kona at de kostet det én sko kostet, så det var såpass....
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.117
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hmmm fikk litt assosiasjoner til "The Game" når Michael Douglas mister skoen..

    Mvh
    OMF
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.385
    Antall liker
    93.657
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Eneste som fungerer ute i periferien i disse dager, så får sko være sko enn så lenge

    e6MPVCymXFv5ss9SevDxvABDaa1qrm0KWrt-w2ewpqxA.jpg
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    Nok et godt tiltak fra Fidelio, en av HFS store historiefortellere!

    Selv må jeg innrømme at inntil høsten 2005 så hadde jeg nok omtrent samme perspektiv på sko som Andy Dufresne i 'Shawshank Redemption' - 'I mean, seriously, how often do you really look at a man's shoes?'

    Den høsten kom min daværende blivende fru tilbake fra Edinburgh med to par sko fra Crockett & Jones, ett par Coniston og ett par Cardiff Brogues.



    Seks år senere er de like fine, om ikke finere, og Andy Dufresne ville neppe passert min celle (like) ubemerket.


    noruego
    Disse er fortsatt like fine, og nå fått broderleg selskap på samme skohylle:

    crockett-and-jones-j-crew-shoes-0910-xlg.jpg
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Siden sommeren er like rundt hjørnet måtte jeg ha nye flippers. Har hatt Clarks før, og vært happy med dem. Etter noen runder på stuegulvet med de nye må jeg gi disse godkjent også.

    clarks-085e-1.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.242
    Antall liker
    7.142
    Torget vurderinger
    4

    Vedlegg

    Sist redigert:

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Nydelige, begge parene!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.128
    Antall liker
    6.811
    Sted
    Holmestrand
    Siden sommeren er like rundt hjørnet måtte jeg ha nye flippers. Har hatt Clarks før, og vært happy med dem. Etter noen runder på stuegulvet med de nye må jeg gi disse godkjent også.

    Vis vedlegget 301246
    image.jpg
    Har floppet rundt i slike de siste 35 åra. Ikke særlig elegant, helt klart. Men behagelig og veldig praktisk. Bruker dem til og med på på lettere fjellturer
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.242
    Antall liker
    7.142
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 301334
    Har floppet rundt i slike de siste 35 åra. Ikke særlig elegant, helt klart. Men behagelig og veldig praktisk. Bruker dem til og med på på lettere fjellturer
    Dårlig med gore-tex og vanntetthet, men naturlig drenering er kanskje heller ikke å forakte.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Bonafeene jeg besøkte under produksjon i Bologna i høst har snart fått sparesålen på så de kan tas med ut. Svært pene, bilde kommer når jeg får dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn