Så har jeg kommet litt i gang med Aurender. De benytter sitt eget brukergrensesnitt som har navnet Conductor. Dette kan kun styres fra en iPad, så jeg fikk en ekstrakostnad der…men ok. Jeg er blitt godt vant til Bluesound BluOS, så litt knoting med Conductor ble det i starten. Etter litt bruk synes jeg Conductor fungerer utmerket.
Aurender har ikke mulighet for WiFi, noe som ikke bekymrer meg spesielt da jeg har LAN uttak rett ved anlegget. Fast kabling har også helt klart sine fordeler. A10 får signaler gjennom en Audioquest Cinnamon cat 7 Ethernet kabel. Rimelig og god kabel skulle jeg mene. Signal overføres videre balansert til ARC Ref 10 via Renaissance Audio Master Signature. Strømkabel er den helt nye Transparent Reference Powercord Generation 5.
Har kun spilt fra Tidal HiFi så langt. Jeg registrerer at lydgengivelsen fra Aurender A10 her er meget bra. Godt definert og oppløst i hele registeret. Synes også den presenterer en flott organisk lydsignatur som aldri er pågående eller trettende. På enkelte lydspor savner jeg dog litt tyngde i bunn.
Har også sammenliknet litt med vinyl. Det blir selvfølgelig litt urettferdig tatt pris i betrakning, Aurender A10 henger bra med selv om vinylriggen er bedre på alt.
Skal etter hvert får lastet inn noen CDer og highres filer på den interne harddisken. Forventer enda bedre lyd her. Spent på fortsettelsen...
Et par oversiktsbilder...