SOEDAL. Min hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med nye høyttalere! Et ganske ukjent merke for mitt vedkommende - og jeg gleder meg virkelig til å høre mer om lytteinntrykkene dine.

C

Cyber

Gjest
    Høres deilig ut, nydelig design på dem, jeg hadde også gått for treverk om jeg var i dine sko. Synes Twenty.23 så meget pen ut også om man liker den gulvstående varianten.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Godt å høre!! Sitter selv og nyter mine nyanskaffede. :)) Gratulerer så mye!!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer!
    Kjekt når det klaffer.

Nå må det vel bli høytalerro i heimen..... :cool:

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Har lest review av de og det hele ser meget lovende ut... Utrolig godt når ting sitter så godt hos deg som du nå sier... Men en skal være forsiktig med å love for mye, plutselig har "høytalere for livet" blitt byttet ut med noe annet og annerledes.... :cool:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.781
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nye høyttalere Soedal:( Få se noen bilder av de da?

OU812

Brian M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Antall liker
    23
    Ja tillykke med dem. Jeg er også spændt på billederne:D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Gratulerer ! Nydelig design, og enda bedre lyd . . .:)

Mvh Petter.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Hyggelig med kommentarene deres.
    Her er noen bilder.

disk.jpg

bass.jpg

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    front høyre.jpg

krå, over.jpg

oversikt.jpg

Min lille kjellerstue/musikkrom. Ser litt hyggeligere ut den andre retningen...
    Høyttalerstativene er noe jeg har til låns. Kommer til å kjøpe en åpnere type senere.

Sist redigert:

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Som nevnt tidligere i tråden så er jeg svært begeistret for PMC Twenty 22.
    Jeg har hatt et uttall høyttalere innom dette rommet men ingen har jeg likt så godt som disse.

Min referanse for godlyd har lenge vært høykvalitets hodetelefoner og sammenlignet med dette låt de fleste høyttalere dunkle og udefinerte, jeg har derfor lett etter høyttalere som kunne gi meg denne klarheten, nyanseringen og lettheten som kvalitets hodetelefoner kan gi. Når jeg hørte PMC på messen i Munchen ble jeg svært begeistret over den klarheten og impulsvilligheten den nye Twentyserien presterte. Vel hjemme satte jeg meg ned og lyttet på mine Dynaudio Focus 160. Disse leverte flott lyd men jeg savnet den klarheten og atacket som jeg visste lå i innspillingene.

Min første reaksjon når jeg koblet dem opp var at bassen var betydelig svakere i nivå enn Dynaudio, det andre var at diskanten hadde en helt annerledes karakter.
    Etter å ha justert lytteposisjonen noen cm og endret svakt på mengden"toe-in" begynte det å sette seg.

La meg si det først som sist. Det er mellomtonen som er det unike med denne høyttaleren. Det låter så ekstremt åpent og direkte at det er en fryd. Stemmer gjengis med en veldig klarhet. Det er fritt for det sedvanlige mudderet i mellomtonens nedre del. Lydnivået i dette frekvensområdet er nok som det skal være, så jeg antar at denne egenskapen i hovedsak skal relateres til transmisjonslinjeprinsippet og den iboende avstivningen som kommer som en følge av denne.
    Strengeinstrumenter har en fabelaktig transient gjengivelse, trommelyder smeller ut uten vedheng, og elektroniske lyder legges ut med en voldsom detaljeringsevne.
    Det hele er ganske besnærende og forholdsvis ulikt alt annet jeg har hatt innom. Tannoy Autograph mini er vel den som kommer nærmest, men den faller igjennom i bass og lydstyrke i forhold.

Bassen er relativt lav i kvantitetsnivå sammenlignet med det andre jeg har hatt innom. Den er dog absolutt tilstede, men er uten den sedvanlige pukkelen som så mange andre høyttalere har. Bassen fremstår som ren og presis og den tier godt stille innimellom anslagene. Den er også ganske impulsvillig. Følger på en måte bare opp det som blir diktert i musikken ellers. På innspillinger med mye fokus på bassinstrumenter følger den melodiene og effektene lett. Jeg vil si at bassen er ganske annerledes gjengitt enn via andre høyttalere. Jeg vil heller ha denne type bass enn typisk bassrefleksgjengivelse. Mengden og kvaliteten på bassen henger naturligvis også nøye sammen med lytterens og høyttalernes plassering. Jeg har dog valgt en relativt fri plassering av begge deler da dette gir meg den beste mellomtonen.

Diskanten er svært annerledes enn på Dynaudio 160. Her er det klarhet og dynamikk som gjelder. Den har ikke helt den samme følelsen av luft som Dynaudio har, der var Focus 160 fenomenale. Diskanten opplever jeg som litt løftet i forhold til resten av frekvensområdet, så dette er nok en smak og tilvenningssak. Her kommer jeg for min del til å eksperimentere med demping av førsterefleksjonen samt vurdere videre i forhol d til vinkling. Høyttalerkonstruktøren har et sterkt fokus på off-axis spredningen og aksepterer en litt løftet diskantgjengivelse direkte fremfor høyttalerne i bytte mot en bedre respons off-axis.

Høyttalerne fremstår forøvrig som ganske effektive, og de endrer seg lite i klang ved forhøyede lydstyrker. Maksimalt lydtrykk fra disse er også svært bra. Jeg har dradd på relativt mye, liker å spille høyt, og jeg har enda ikke nådd det punktet hvor høyttalerne sier stopp. Dynaudio gav seg en god del tidligere.

Så, er dette en høyttaler å bli gammel sammen med? Vel, jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg ikke skal ta for mye i her, men dette er helt klart noe jeg skal ha lenge i hus. Her og nå kjennes det som om at jeg har kommet litt i havn. Det er liksom denne lyden(spesielt mellomtonen) jeg har lett etter de siste årene, og jeg er veldig glad for å endelig ha funnet noe som funker så bra. Dere som har fulgt tråden min vet at jeg ikke har brukt så sterke ord om en nyanskaffelse før som det jeg velger å gjøre her. En deilig musikkgjengiver.

PMC Twenty.22 anbefales herved på det sterkeste.
    Forhandles her i Norge av NAT og Morten var veldig grei å handle med.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.272
    Torget vurderinger
    1
    Fikk Twenty.22 i dag. Makeløst deilige høyttalere. Det er dette jeg har lett etter de siste årene.
    De er på ingen måter perfekte, men for noen utrolige musikkformidlere!

Jeg skal skrive en utførlig rapport og poste noen bilder i løpet av helga.

Min begeistring er total. Dette er en direkte fulltreff i forhold til mine preferanser for musikkgjengivelse.
    Jøss så artig dette var. Den litt mer edruelige omtalen tar jeg som sagt til helga.
    Gratulerer med rett type høyttalere! :cool:

De så nydelige ut. Flott finish.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Grattis Soedal. PMC er fantastisk gode HT. Jeg hadde TM2i Signature innom anlegget og det er uten tvil noe av det beste jeg har hørt av HT hjemme.
    Eneste minus er at jeg savnet mere punch og fylde nedover, men det er nok bare fordi jeg er en basshue og PMC spiller «riktig».

Herlig at du er så fornøyd. Gratulerer med herlige HT ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som nevnt tidligere i tråden så er jeg svært begeistret for PMC Twenty 22.
    Jeg har hatt et uttall høyttalere innom dette rommet men ingen har jeg likt så godt som disse.

Min referanse for godlyd har lenge vært høykvalitets hodetelefoner og sammenlignet med dette låt de fleste høyttalere dunkle og udefinerte, jeg har derfor lett etter høyttalere som kunne gi meg denne klarheten, nyanseringen og lettheten som kvalitets hodetelefoner kan gi. Når jeg hørte PMC på messen i Munchen ble jeg svært begeistret over den klarheten og impulsvilligheten den nye Twentyserien presterte. Vel hjemme satte jeg meg ned og lyttet på mine Dynaudio Focus 160. Disse leverte flott lyd men jeg savnet den klarheten og atacket som jeg visste lå i innspillingene.

Min første reaksjon når jeg koblet dem opp var at bassen var betydelig svakere i nivå enn Dynaudio, det andre var at diskanten hadde en helt annerledes karakter.
    Etter å ha justert lytteposisjonen noen cm og endret svakt på mengden"toe-in" begynte det å sette seg.

La meg si det først som sist. Det er mellomtonen som er det unike med denne høyttaleren. Det låter så ekstremt åpent og direkte at det er en fryd. Stemmer gjengis med en veldig klarhet. Det er fritt for det sedvanlige mudderet i mellomtonens nedre del. Lydnivået i dette frekvensområdet er nok som det skal være, så jeg antar at denne egenskapen i hovedsak skal relateres til transmisjonslinjeprinsippet og den iboende avstivningen som kommer som en følge av denne.
    Strengeinstrumenter har en fabelaktig transient gjengivelse, trommelyder smeller ut uten vedheng, og elektroniske lyder legges ut med en voldsom detaljeringsevne.
    Det hele er ganske besnærende og forholdsvis ulikt alt annet jeg har hatt innom. Tannoy Autograph mini er vel den som kommer nærmest, men den faller igjennom i bass og lydstyrke i forhold.

Bassen er relativt lav i kvantitetsnivå sammenlignet med det andre jeg har hatt innom. Den er dog absolutt tilstede, men er uten den sedvanlige pukkelen som så mange andre høyttalere har. Bassen fremstår som ren og presis og den tier godt stille innimellom anslagene. Den er også ganske impulsvillig. Følger på en måte bare opp det som blir diktert i musikken ellers. På innspillinger med mye fokus på bassinstrumenter følger den melodiene og effektene lett. Jeg vil si at bassen er ganske annerledes gjengitt enn via andre høyttalere. Jeg vil heller ha denne type bass enn typisk bassrefleksgjengivelse. Mengden og kvaliteten på bassen henger naturligvis også nøye sammen med lytterens og høyttalernes plassering. Jeg har dog valgt en relativt fri plassering av begge deler da dette gir meg den beste mellomtonen.

Diskanten er svært annerledes enn på Dynaudio 160. Her er det klarhet og dynamikk som gjelder. Den har ikke helt den samme følelsen av luft som Dynaudio har, der var Focus 160 fenomenale. Diskanten opplever jeg som litt løftet i forhold til resten av frekvensområdet, så dette er nok en smak og tilvenningssak. Her kommer jeg for min del til å eksperimentere med demping av førsterefleksjonen samt vurdere videre i forhol d til vinkling. Høyttalerkonstruktøren har et sterkt fokus på off-axis spredningen og aksepterer en litt løftet diskantgjengivelse direkte fremfor høyttalerne i bytte mot en bedre respons off-axis.

Høyttalerne fremstår forøvrig som ganske effektive, og de endrer seg lite i klang ved forhøyede lydstyrker. Maksimalt lydtrykk fra disse er også svært bra. Jeg har dradd på relativt mye, liker å spille høyt, og jeg har enda ikke nådd det punktet hvor høyttalerne sier stopp. Dynaudio gav seg en god del tidligere.

Så, er dette en høyttaler å bli gammel sammen med? Vel, jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg ikke skal ta for mye i her, men dette er helt klart noe jeg skal ha lenge i hus. Her og nå kjennes det som om at jeg har kommet litt i havn. Det er liksom denne lyden(spesielt mellomtonen) jeg har lett etter de siste årene, og jeg er veldig glad for å endelig ha funnet noe som funker så bra. Dere som har fulgt tråden min vet at jeg ikke har brukt så sterke ord om en nyanskaffelse før som det jeg velger å gjøre her. En deilig musikkgjengiver.

PMC Twenty.22 anbefales herved på det sterkeste.
    Forhandles her i Norge av NAT og Morten var veldig grei å handle med.
    Takker for mange flotte bilder på detaljer etc, de er meget flotte og de imponerer litt i størrelsen også til stativere å være;)
    Din utfyllende omtale når vi kommer til lyd setter jeg meget stor pris på SOEDAL (da jeg selv vurderer disse).
    Høres ut som en lydsignatur jeg selv ønsker meg og spesielt det du sier ang mellomtonen, da jeg ønsker meg en noe sprekere/litt mer frempå mellomtone enn hva jeg har hatt i hus selv de siste årene:) Så disse skal sjekkes ut og lyttes til!
    Gratulerer med flotte Twenty 22`ere.

gismo

C

Cyber

Gjest
    Ser meget bra ut dette, likte den bakoverlente designen på disse godt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med nyervervelsen. Det var på høy tid at du fikk deg noen britiske juveler igjen :)

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.781
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fine bilder og beskrivelse av lyden SOEDAL. Har du hørt den gulvstående versjonen også?

OU812

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hei du.
    I det nyeste svenske "hifi & musik" har de en omtale av PMC twenty 22 sammen med en del klassiske britiske stativhøyttalere. Spennende lesning!

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Hei du.
    I det nyeste svenske "hifi & musik" har de en omtale av PMC twenty 22 sammen med en del klassiske britiske stativhøyttalere. Spennende lesning!
    Jepp, har lest den testen. Godt eksempel på smak, behag og forskjellig vektlegging av egenskaper. At de foretrakk B&W PM-1 fremfor PMC forteller bare at vi nærmest er på to forskjellige planeter. Jeg la forøvrig, som antagelig også du gjorde:D, merke til at også en viss Harbeth var testet med godt resultat.
    Samme bladet testet i forrige nummer Dynaudio Focus 160 med aldeles glitrende resultater. Den omtalen sier meg også litt om hvilke lydmessige preferanser hifi&musik har. Jeg har stor respekt for Focus 160, men jeg foretrekker Twenty.22 med stor margin.
    Det hele kommer etter min mening ann på hvilke egenskaper du prioriterer. B&W PM-1 er feks for min del nærmest som en pc-høyttaler å regne da den bunner på svært lave lydtrykk og har en ullen bassgjengivelse. For de som lytter lavt i nærfelt er den nok et godt valg, men om man vil ha dynamikk, klarhet og morro finnes det betydelig bedre alternativer.

For å surmule litt mer i forhold til den testen du nevner så ser jeg at de høyttalerne som kom best ut har en prioritert frekvensgang on axis. PMC har prioritert frekvensgangen off axis noe som gir en fordel i vanlige beboelsesrom. Her vil mange toveis med god on axis respons slite. Det er også min erfaring her hos meg etter å ha hatt innom mange høykvalitets toveiskonstruksjoner.

Hifi&musik kommenterer foresten dette i testen, men de følte likevel at de aldri helt fikk PMC til å spille slik de ønsket. Synd for dem. ;)

Sist redigert:

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    188
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Ser du har nøyaktig samme ht/finish som meg. Og siden det er en stund siden det har vært noe aktivitet i tråden din, regner jeg med at du fremdeles er fornøyd?
    Jeg er i hvertfall ekstremt fornøyd med mine. En av de beste hi-fi investeringen jeg har gjort, ble plutselig morro å høre på musikk, selv dagen der på; med hodepine og fandens oldemor.....

Hva slags stativer bruker du forresten?

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Ahhh, en mann etter min smak.

Vet du, etter at jeg fikk disse høyttalerne og dette forsterkersettet i hus så har egentlig hifiinteressen dempet seg litt.
    Forstå meg rett, jeg spiller like mye musikk som før, kanskje mer. Jeg har bare ikke så mye fokus på utstyret og alternativene på markedet.

For meg var det en aha-opplevelse på siste messe i Munchen. Etter å ha hørt på 50 anlegg i millionklassen med dårlig lyd satt jeg igjen med 2 favoritter, og det var Vienna Mozart Grand SE (husker ikke elektronikken) og PMC Twentyserien (Bryston). Det var rystende å oppleve hvordan dette låt sammenlignet med det meste andre der nede. Jeg var innom rommet til PMC fem ganger på en dag. Hørte alle modellene i serien. Da var det ingen vei tilbake.

PMC spiller på lag med rommet på en helt annen måte enn andre høyttalere som har vært innom. God gjengivelse off axis er helt sentralt i mitt rom ihvertfall.
    Så ja, jeg er fornøyd. Enkelte dager leker jeg med tanken om å bytte ut monoblokkene i den største stereo effektforsterkeren til Quad, men det har blitt med tanken.
    Jeg angrer også enkelte dager på at jeg solgte min Arcam rDac, da jeg ikke har fått tak i en erstatter. Mulig jeg kjøper en ny rDac, eller en Rega dac.

Ellers så må jeg bare innrømme at en annen grunn til at jeg har brukt lite tid på sentralen de siste månedene er at jeg i større grad har benyttet spotify som hovedkilde for musikk. Dette har vært en fantastisk tid for meg som musikkentusiast. Jeg er dog klar over at på hifisentralen så bør man helst være "seriøs", og hvis man, som jeg, bruker spotify som hovedkilde, er skeptisk til kabler osv, så identifiserer jeg meg ikke lenger så mye med ideene i de dypere lag av entusiastene her.

Jeg nyter fremdeles min Gyrodec, vurderer et Pro-ject DS riaa, muligens også DS DAC. Hygger meg med godlyd og bra musikk. Gleder meg også til årets hifi-happening i Munchen.

.. og hva var det du spurte om på slutten? Jo, stativene jeg bruker er et par lånte XTZ trestativer i pianolakk. Burde kjøpt meg et par Dynaudio Stand 4 eller de nye Stand 6, men foreløpig er jeg litt for gjerrig.

Til slutt: PMC Twenty er en realitetsorientering. De beskriver hva andre høyttalere mangler. De gjør det morro å høre på musikk igjen. De får deg til å huske at hifi handler om å gjøre det beste ut av dine favorittartister.

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    188
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner meg igjen med alt ovenfor. Deilig å slippe å søke og lese seg opp på 30/40 høyttalerpar daglig, og etterhvert få hodepine - selv om utstyrs-jakt kan være jæv*** morro! At de ikke mister lydfokuset og størrelsen på lydbildet off-axis er også gull for meg og mitt rom. Bruker pr. nå noen eldgamle små sony høyttalere som stativ (mao langt i fra optimalt), så gleder meg til å skaffe meg stativ. Men er lite fristende å bruke 4500,- ++ på de originale nå i en periode hvor lommeboka ikke er på topp.

"Til slutt: PMC Twenty er en realitetsorientering. De beskriver hva andre høyttalere mangler. De gjør det morro å høre på musikk igjen. De får deg til å huske at hifi handler om å gjøre det beste ut av dine favorittartister." AMEN, ser ingen grunn til å bytte ut disse på leeengee!!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.990
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette ble bra, Soedal!
    Nærbildet av transmisjonslinjeporten, er det et gitter foran der?
    Har bare sett skumgummipropper der på PMCer før, da de eldre modellene.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Ja, det er et gitter av metall. Trodde faktisk det var av tekstil fram til jeg befølte det nå nettopp.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Har aldri hørt PMC, men bruker aktivt Spotify for å finne ny musikk. Med MPAD løsningen som Man har laget for meg streames Spotify via Airplay til MPD og DAC. Alt styres via iPad eller iPhone og fungerer knirkefritt. Lyden fra Spotify streams er HELT ok når det gjøres på denne måten.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Kjøpte en liten stabel med Pro-Jects microkomponenter.

Dac Box S, Head Box S, og en standard Phono Box. Sistnevnte er ment som en midlertidig løsning, men den er såpass god at den nok blir stående en stund.

Flotte og vellydende komponenter disse småsakene.

20130821_195903.jpg

20130821_195919.jpg

20130821_195953.jpg

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    188
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    De stativene var griselekre! Ikke sunt å se slikt for lommeboka. Pris, link?

Trenger en billig riia. Står mellom Pro Ject sin phono box versus Musical Fidelity sin innsteg's. Du er fornøyd med phonobox'n tipper jeg - i hvertfall til prisen (!), men har du rukket å sammenligne med noe annet enda?

22'ne er hos deg for å bli eller? Jeg har ikke sett meg verken frem, eller tilbake siden mine kom i hus :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    De stativene var griselekre! Ikke sunt å se slikt for lommeboka. Pris, link?

Trenger en billig riia. Står mellom Pro Ject sin phono box versus Musical Fidelity sin innsteg's. Du er fornøyd med phonobox'n tipper jeg - i hvertfall til prisen (!), men har du rukket å sammenligne med noe annet enda?

22'ne er hos deg for å bli eller? Jeg har ikke sett meg verken frem, eller tilbake siden mine kom i hus :)
    Stativene er fra Solid Tech. Ligger på 3600,- hos PM Audio.
    PM Audio

Phonoboxen er helt grei. Den er litt mer frempå enn den som sitter i Quad preampen. Jeg liker den godt, men det er nok litt smak og behag. Riaaen er ment som en vente-riaa. Mulig jeg ser etter en Trichord igjen da jeg var veldig fornøyd med den.

Twenty 22 blir værende ja. Er veldig glad i lyden fra disse. I dette rommet og denne plasseringen spiller de veldig mye bedre enn konkurentene jeg har hatt innom.
    De blir aldri kjedelige å høre på. :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Ahh! DETTE var saker!

20130905_201326.jpg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.781
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Twenty 22 blir værende ja. Er veldig glad i lyden fra disse. I dette rommet og denne plasseringen spiller de veldig mye bedre enn konkurentene jeg har hatt innom.
    Liker disse Twenty 22 og er litt nysgjerrig! Kan du gi en kort beskrivelse av lydsignaturen og hva som gjør disse så bra. Tenker å snuse litt på den gulvstående utgaven!

OU812

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Liker disse Twenty 22 og er litt nysgjerrig! Kan du gi en kort beskrivelse av lydsignaturen og hva som gjør disse så bra. Tenker å snuse litt på den gulvstående utgaven!

OU812
    Hei

Har skrevet en del om dem her: #372

Etter dette har jeg plassert lytteposisjonen noe nærmere bakvegg med noe bassøkning som følge. Er fremdeles veldig glad i høyttalerne.
    Noen vil nok oppleve dem som for agressive i nedre diskant. Det er neppe en høyttaler som alle vil elske. Jeg for min del elsker dynamikken og klarheten.
    Parasound Zdac som ble koblet til anlegget i ettermiddag virker som å være en god match til PMC. Dacens gode egenskaper går igjen i Twenty 22.

Twenty 24 er også en veldig god høyttaler. Hørte dem i Munchen i fjor. Likte bassen veldig godt. Om den innehar de samme kvalitetene som 22 i mellomtonen skal jeg ikke garantere. Det er jo samme elementbestykning, men kassekonstruksjonen er litt annerledes. Kan jo være fordeler og ulemper med dette. Fordelen er tydeligvis ihvertfall at den spiller noen Hz dypere bass. På fjorårets Munchenmesse var det primært 22 jeg hang meg opp i. Jeg syntes de andre modellene låt veldig bra, men det var 22 som jeg fokuserte mest på, og da mest i mellomtoneområdet.

Håper du kan skrive noen ord om du velger å sjekke den større modellen ut videre.

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.781
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker for fin beskrivelse av Twenty 22 Soedal. Blir nok en tur ned på NAT og høre på Twenty 24. By the way, hva skjedde med Trichoren? Vinylsnurren din fortjener en litt påkostet riaa:)

OU812

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Huff. Ja, jeg vet. Solgte den i påvente av noe annet som det ikke ble noe av. Har brukt riaaen i Quad preampen fram til nå, men kjøpte en pro-ject riaa da den er litt friskere i lyden. Skal ha en annen riaa etterhvert. Mulig jeg går tilbake til Trichord, eller kanskje teste en Parasound Zphono?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn