Herlig uttrykk på Quad Artera. Ser litt tidløst moderne ut.Da er min fine tid med Quad Elite over. Fikk den nye erstatteren i dag. Det er en Quad Artera effektforsterker. Man bytter kun ut Quad i Quad. Spiller nå sammen med den eldre Quad 34.
Litt av en byggekvalitet på Artera. Kompakt men samtidig massiv. Brutal og vakker på samme tid (omtrent som meg selv)
Vis vedlegget 464195 Vis vedlegget 464196 Vis vedlegget 464197
Quad har jo på sett og vis det da, i Artera Play som er CD-spiller/DAC/Preamp.Helt enig. Hadde vært fint hvis de hadde kommet med en preamp i samme serie. Den de har nå er med integrert cd-spiller og er litt voldsom synes jeg.
Ja det var den jeg mente. Jeg vil bare ha en enkel analog forforsterker. Artera Play er sikkert veldig god men jeg har ikke bruk for integrert cd spiller i preampen.Quad har jo på sett og vis det da, i Artera Play som er CD-spiller/DAC/Preamp.Helt enig. Hadde vært fint hvis de hadde kommet med en preamp i samme serie. Den de har nå er med integrert cd-spiller og er litt voldsom synes jeg.
Lækkert. Snakker vi nærfelt lytting ?
Sitter du fortsatt helt oppi innimellom, slik du gjorde i gamle dager, for å lytte? .. Du gjorde iallefall det for ca 20 år siden
Ble smått fascinert av denne adferden i Drammen den gang. Men innser i etterpåklokskapens tegn at den har mye for seg. Virkelig høre høyttaleren.Sitter du fortsatt helt oppi innimellom, slik du gjorde i gamle dager, for å lytte? .. Du gjorde iallefall det for ca 20 år siden
Hei HCS!
Ja men det er mest på demoer og for å bli kjent med høyttaleres direktelyd og strålingsmønster. Hopper rundt på gulvet som en frosk. Jeg har ei greie på dette med direktelyd, horisontal og vertikal spredning etc. Da må man bevege seg litt rundt vet du. Både valg av dagens utstyr og plassering av dette er forsåvidt et resultat av denne adferden.
Huff ja. Asylet neste stopp. Husker deg selvfølgelig fra Drammen. Foresten veldig trivelig å følge skriveriene dine her inne. Jeg skriver ikke så mye lenger men leser en del innimellom.Ble smått fascinert av denne adferden i Drammen den gang. Men innser i etterpåklokskapens tegn at den har mye for seg. Virkelig høre høyttaleren.Sitter du fortsatt helt oppi innimellom, slik du gjorde i gamle dager, for å lytte? .. Du gjorde iallefall det for ca 20 år siden
Hei HCS!
Ja men det er mest på demoer og for å bli kjent med høyttaleres direktelyd og strålingsmønster. Hopper rundt på gulvet som en frosk. Jeg har ei greie på dette med direktelyd, horisontal og vertikal spredning etc. Da må man bevege seg litt rundt vet du. Både valg av dagens utstyr og plassering av dette er forsåvidt et resultat av denne adferden.
Takk for det, er nok mer laidback enn i "gamle" dager. Skal du og fruen noen gang mot formodning tenke dere på disse kanter så si ifra. Har bare et element i hver høyttaler, men tror du vil finne det interessant. Og et froskesprett kan ingen si nei tilHuff ja. Asylet neste stopp. Foresten veldig trivelig å følge skriveriene dine her inne. Jeg skriver ikke så mye lenger men leser en del innimellom.Ble smått fascinert av denne adferden i Drammen den gang. Men innser i etterpåklokskapens tegn at den har mye for seg. Virkelig høre høyttaleren.Sitter du fortsatt helt oppi innimellom, slik du gjorde i gamle dager, for å lytte? .. Du gjorde iallefall det for ca 20 år siden
Hei HCS!
Trivelig rom du har der. Gjort noen tanker om valg av LS50 Meta over Wireless 2?Ser det er en stund siden jeg har lastet opp noe info her. Siden sist har jeg endret høyttalere til KEF LS50 Meta, byttet streamer til Argon Solo og byttet dac til Topping D70s.
Sitter med en følelse av at jeg ikke vet hvor veien går videre herfra, i dette lille rommet. Ser ingen tydelige oppgraderingsveier. Alle komponentene holder et svært godt kvalitetsnivå og balanserer fint seg imellom. Opplever lyden som svært detaljert og samtidig organisk.
Har lekt litt med tanke på å kjøpe inn utstyr i tillegg, for å ha litt alternativer til det jeg har, ikke som erstatning. Har kikket litt på Synthesis Soprano, Tannoy Gold 8 og Magnepan LRS for eksempel.
I tillegg til det som er på bildene kan jeg nevne at jeg har holdt på mye med fulltoner i forskjellige varianter. Markaudio 3"-6", Vifa 3", Tangband 3". Videre har jeg restaurert et par Quad 11 høyttalere og gledet meg over et par små passive KEF egg-høyttalere.
Ja, man gjør seg noen tankerTrivelig rom du har der. Gjort noen tanker om valg av LS50 Meta over Wireless 2?
20 år, ja. Ikke helt der enda, men man en kan jo gjøre seg noen tanker...