Ja, hvis man velger drivlinje fra Landeveissykkel (Racing) så er det jo stort sett 28 tommers hjul - og da finnes det plenty av klassiske rammer som kan brukes. Et kult skinnsete , det rette styret - så er man fort ved målet. Shimano 105 eller Ultegra drivlinje så har man en knall sykkel. Må ofre et par kilo vekt grunnet rammen , men man burde allikevel få en rask sykkel.Det er jo mulig på mange rammer å montere "full"pakke.
Veldig pen sykkel -men det var synd dette med transporten.Anlegget er ikke slått helt av for sommeren , men jeg benytter dagene uten regnvær til andre ting - som f.eks en sykkeltur. Har lekt med tanken om å bygge en lettere og raskere sykkel , men ingen standard landeveissykkel. Bukkestyre er ikke noe for meg. Tenkt mer retning av en gammel klassisk ramme fra f. eks Raleigh med den rette looken. Oppreist sittestilling , men med drivlinje / gir fra racing. Så fant jeg ut at flere allerede har kastet seg på bølgen. Blant andre Viva Bikes . Oprettet 2006 av en tidligere syklist fra det Danske landslaget med passion for sykling. Modell Belissimo tiltalte meg såpass at jeg like gjerne bestilte en.
Vis vedlegget 544820
Vis vedlegget 544821
Likner en sykkel jeg hadde som guttunge, uten sammenlikning for øvrig.Våre Danske naboer har mye bra de også. Men det som går igjen på de mest klassiske modellene er 3 - beste fall 7 gir i navet. Jeg kunne tenke meg gir fra hybrid eller landevei på en klassisk sykkel - noe som for så vidt Viva har . Men gjerne flere enn de 8 girene som de bruker også.
Vis vedlegget 545276
Noe sånt kunne man jo brukt i sin helhet selvfølgelig. Bare å sandblåse / lakkere og oppgradere de komponentene man ønsker. Jeg har kikket på drivlinje fra nyere sykler. Denne ble solgt på dagen - nypris 20k , solgt for 5 . Men det er mye å finne i samme prisleie. Vet det er flere som setter vanlig styre på en landeveissykkel også . Hvis funksjonen er det viktigste så er det flere muligheter.
Blir vel ikke helt i retning av hva du ønsker - om jeg har forstått det rett?Noe sånt kunne man jo brukt i sin helhet selvfølgelig. Bare å sandblåse / lakkere og oppgradere de komponentene man ønsker.
Vis vedlegget 545345
Da er det jo en hybrid sykkel du bør gå for. I praksis en "racer" med rett styre, litt mer comfy sete, ofte mønstrede dekk som også egner seg for grus og en mindre aggressiv rammegeometri (mer oppreist sittestilling).Det jeg skal ha nå er en rask og lett sykkel - for lengere turer på asfalt.
He-he, takk for det. Blir nok aldri annet enn en mosjonist , men jeg går som regel inn for ting med kropp og sjel. Grei måte å få skrotten i bedre form på . Beste sommerhilsener til deg også !Blitt sentralens sykkel-fantomet du, ja. Kos deg og håper du finner sykkelen som passer for deg. God sykkel-sommer ønskes
Jeg skulle lufte den et pr kvartaler for å justere den litt , men endte opp med et par mil Tror faktisk den skal forbli som den er. Styret funka bedre enn fryktet , men jeg har satt på kortere stem igjen (det fulgte med to). Sykkelen er såpass bra utstyrt at det er synd å klusse med den. Har fått en lett og rask sykkel som var det jeg først og fremst trengte - så kan man hele finne noe annet å skru på hvis trangen skulle melde seg.Gratulerer med flott sykkel. Det er litt jobb, og koster litt (hendler osv) å bytte styre, så jeg råder deg til å prøve en stund først. Det er jo forholdsvis komfortabelt å hvile hendene på toppen av styret og på hendelbøylene.
Bare det ikke går med deg som med vinylmannen nå da
Flere som har tipset om det. Har i det minste kjøpt meg hjelm i dag da - i matchende sølv og sortGrattis med fin sykkel ett par gode sykkel bukser er en god oppgradering til sykkel komfort
Sagt på den måten så vet jeg ikke helt jeg.....Bukse med en gel-klædd i rompa øker komforten betraktelig, ja
Ha-ha, det gjelder det meste inne hi-fi tilbehør. Et skikkelig håndlaget skinnsete ( Brooks f.eks) koster ikke mer enn et "ganske rimelig" pickup Shell som er en liten støpt metallbit med kontakter på.Ett par bukser fra Assos er en god investering hade det vært en hifi dings hade den ivf kostet +10k
Det er nylig satt på Continental Grand Prix 25mm dekk på denNoe annet som er en god komfort investering er att bytte til 25mm dekk om det er en mindre dimensjon nå?
Continental 4000 grepp og punka sikkre dekk som man nå får til hyggelige priser nå Conti 5000 er siste skrik.
Fortvil ikke. Vi stiller nok i samme klasseNå må dere ikke overvurdere en aldrende mosjonist mine herrer. Foreløpig er jeg nok mer på dette nivå
Vis vedlegget 545690
Det er jo nesten tragisk - i alle fall hvis man skal kvitte seg med noe. Bruktsjappa tar 30 kr. for 5 stk. Gjelder også DVD og BluRay. De har mengder av film der (mest på bakrommet som de aldri klarer og holde ajour) , men det omsettes svært lite film så vidt jeg kan se. Det meste av musikk er vel heller ingen høydare , men plutselig kan det ramle inn nye ting.Nesten litt fascinerende hvor billig cder går for i dag. Jeg har hatt 27 cder med bra musikk ute på Finn veldig lenge. I dag var det en kar som forbarmet seg over dem for 150 kr.