SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    ^ Håper den skiva snart kommer på vinyl.
    Ville vel tro den dukker opp. Det gis ut mye JM på cd for tiden i alle fall. Gamle live opptak osv. Et par av de er veldig bra faktisk. Live fra Tokyo på 80 tallet osv.
    Damen har vel pensjonert seg av helsemessige årsaker. Flott artist som etterlater seg en imponerende katalog.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tenkte å nyte litt Zappa til morgenkaffen , men der måtte jeg fyre opp riaa'en . One Size fits all er en av mine favoritter - og jeg har to cd masteringer. Men begge suger sammenliknet med vinylen. Zappa og Goldring 2500 er tydeligvis en bra combo. Sheik Yerbouti låt også veldig bra med denne. Man kan jo bli Vinyl Junkie av mindre enn dette. Overnite Sensation skal i alle fall skaffes på vinyl også - derav ingen tvil !

zappa.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.935
    Å så må du ha "aphostrophe", Bongo Fury og Live in New York :rolleyes:
    Da har du 5 herlige utgivelser å kose deg med Soundscape :cool:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Å så må du ha "aphostrophe", Bongo Fury og Live in New York :rolleyes:
    Da har du 5 herlige utgivelser å kose deg med Soundscape :cool:
    Har de på digitalt da + det meste annet fra mannen inntil Joe's Garage osv. Overnite og One Size er nok mine favoritter som MÅ eies i flere formater , men dukker det opp ett og annet kan det nok hende det blir med hjem.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    O.R.k. er kanskje noe for deg Powerpoint. Fikk denne i posten i dag . Kjøpte mens den ennå er tilgjengelig. Den siste Ramagehead er grei å få tak i ennå.

O.R.k. med Pat Mastelotto fra King Crimson og Colin Edwin fra Porcupine Tree.

ork-soul-of-an-octopus-300x300.jpg

ork.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kaffe i Hyperspace …

Nykvernet Baba Budan , mens Ozric Tentacles sørger for flytende lydbilde. Ganske behagelig mens man slikker sine sår etter en røff
    muskulær behandling i går ettermiddag. På tide å rette opp og trene skrotten litt etter år med dårlig holdning og lite trening :)

BabaBudan_02-min.jpg

51X9jGpJF+L.jpg

81vbRB-dHbL._SL1500_.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.935
    O.R.k. er kanskje noe for deg Powerpoint. Fikk denne i posten i dag . Kjøpte mens den ennå er tilgjengelig. Den siste Ramagehead er grei å få tak i ennå.

O.R.k. med Pat Mastelotto fra King Crimson og Colin Edwin fra Porcupine Tree.

Vis vedlegget 537016
    Ja, den må jeg vel ha sammen med the Pineapple Thiefs - Dissolution som er på innkommende :rolleyes:
    Takk for tips!

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Og det testes mer kaffe , fremdeles skrekkslagen over at jeg har lagt ut TD 125 på torget. Får se om annonsen blir stående - eller om jeg feiger ut. Litt for kul spiller , men "fornuften" tilsier at jeg må rydde litt - og fylle på hi-fi kontoen til nye sprell.

coffee.jpg

810_9150.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.215
    Torget vurderinger
    1
    Oi-oi. Ja det kan bli mye stresset kaffedrikking fremover, skjønner jeg.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.298
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Aldri hatt noe sans for Thorens men denne synes jeg er flott, kul arm har den også :)
    Lykke til med salget Sound og ha en fortsatt fin helg

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takk for det - tiden vil vise om det blir lykkelig eller ulykkelig salg. Godt jeg har kaffe ja...……..;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.897
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Må si jeg stusset litt når jeg så den på Finn. Men, du har jo en og annen å spille på uansett.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Må si jeg stusset litt når jeg så den på Finn. Men, du har jo en og annen å spille på uansett.
    Den har hatt status som fredet , men jeg innser at så lite som jeg spiller vinyl er Sony spilleren med to armer mer enn nok . Har jo noe mer på lager også. Ryker en Lenco etter hvert - så får jeg vurdere hva jeg gjør med B&O spillerene til slutt.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Påskefreden senker seg merker jeg etter en liten runde i min lille by. Rakk å bestille noen CD'er fra PK før salget stengte også. Yepp, CD'er ! Ingen ny vinyl her altså.
    Og nå som jeg har fått med meg forskjellen på US dollar og Singapore dollar ble plutselig prisen på Cd transporten virkelig hyggelig. Holder den hva 6 moons med flere melder så er det et rent røverkjøp - og en av de beste transportene der ute. Blir vel en bestilling rett over påsken hvis ikke noe uforutsett skulle dukke opp.

Jay's Audio CDT2-MK2 . Ren transport bygget rundt et Philips CDM 4/19 drev.

6moons audioreviews: Jay's Audio CDT2 MkII

13.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    HA-ha , jeg følte meg heldigvis ikke så utslått da. Det er en skikkelig City Cruiser og ikke noe man bruker i marka eller på lengere ritt. Med 22 kilo vekt så merker man motbakkene.
    7 giret Shimano Nexus nav gjør at man allikevel sykler komfortabelt .

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    På tide å grave frem litt fra lager igjen. Lenco L 75 i hot-rod utgave. Ble vel aldri 100% ferdig med denne , så litt justering og noen siste skruer må til. Har mulighet til å stacke 2 tallerkener , men synes den er vel så stilig med ekstra acryl tallerken som den fikk i utgangspunktet.

lenco dobbel.jpg

lenco acryl.jpg

TD 125 / Rabco er trukket fra markedet enn så lenge. Fant ut at den har godt av ny rem , så jeg bestiller et par - og vurderer å bytte kondiser i samme slengen så den får en skikkelig overhaling. Rabco armen er populær i utlandet - så kanskje jeg splitter den opp og selger hver for seg. Alternativt finne en annen arm til spilleren. Ikke noe som haster dette.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ikke så dum den Opera Audio armen serru . Unipivot , men fornuftig laget med lavt tyngdepunkt bak = bedre stabilitet. Spiller riktig fint med dyrere elementer den. Nå sitter det på en test pickup i form av AT 95. Hvorfor jeg gidder å skru spillere er en annen sak. Ørten timers arbeid og tap av kroner når man selger. Men , måtte liksom få den 100% ferdig en gang....

turandot

http://grantfidelity.com/site/files/Consonance T988 review by Hi-Fi World in UK.pdf

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Var innom et par butikker for å kjøpe skruer i dag, men utvalget blir stadig dårligere. 4 x 40 mm ble tydeligvis for sært , så da får man finne en større sjappe.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.557
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Maskinskruer jorved. Men jeg får det nok på Ski bygg , eller kanskje Jula / OBS.

Noen ganger greier jeg å bare klusse til ting. Skulle bytte mellomhjul til det originale da Audiosilente funka dårlig på dobbel tallerken - og dermed mista jeg den bittelille klipsen som holder hjulet på plass. Sååå altså , mellomhjul som mangler klips - samt skruer til topp-plata. Den får stå og ta seg ut så lenge til jeg får ånden over meg igjen. Kanskje en sykkeltur er mer oppfriskende :)

lenco1.jpg

Lenco2.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja-ja, da har jeg lufta hue litt på nytt sete. Forrige eier valgte bort et Brooks skinnsete som var originalt til fordel for et Italiensk plast sete. Makan altså - ett sted får grensa gå. Fadesen er nå rettet opp - og nytt Brooks sete er herved offisielt innviet. Nerd sa du - JEG ??

Brooks2.jpg

brooks1.jpg

10 års garanti og gode greier.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Glimrende - her var det 4 x 40 i flere varianter. Da gjenstår det å finne et klips som jeg mista da. Bemerkelsesverdig mange kvister i et furugulv som ser ut som en liten klips :) Har gitt opp å finne det da det kan ha fløyet alle veier.

Det er altså en sånn liten tass som ligger nederst til høyre på bildet som stakk seg bort.

mellomhjul.png

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn