Her kan du lese deg opp på hva som finnes av gode 6SN7 og 6SL7:
6SN7 TUBES IN STOCK
6SL7 VACUUM TUBES IN STOCK
mvh
ivarlo
6SN7 TUBES IN STOCK
mvh
ivarlo
Heisann,Hei,
sikkert et teit forslag, men har du testet strømrens? Kjører du "stock" Strømkabler på monoblokkene? Og/evt pre-amp?
Hva vet du om strømnettet ditt? Har du mulighet til å måle det?
mvh
Tusen takk for linker! Da har jeg noe å gjøre på nattskiftet i nattHer kan du lese deg opp på hva som finnes av gode 6SN7 og 6SL7:
6SN7 TUBES IN STOCK
mvh
ivarlo
Ser frem til en rapport HCS! Det vil være veldig nyttig! Jeg kjøper nå nye rør for å være på den sikre siden, og det gøye med rør er at man ikke trenger å låse seg!Du skal få en rapport av meg når jeg får testet litt klassiske 6SN7 rør. Innbiller meg at de er kneppet vassere enn div Kina rør.
Har prøvd sikkert over 10 forskjellige 6sn7 rør, med høyst forskjellig lyd. Her er det mye å hente. Personlig ønsker jeg rør som er transparente og holografiske. Det hevdes at noen rør hever i bass, ruller av toppen osv, men dette er faktorer som høyttaleren med sine delefiltere og elementer skal ta seg av, og ikke rør imho.
Et meget meget godt, billig og transparent 6sn7 rør jeg kan anbefale er tung-sol 6sn7gtb. Annet stalltips er Baldwin 6sn7gtb som er rebrandet Sylvania. Disse får du for under tollgrensen på ebay, og er et billig eksperiment. Hvis du vil ha rør i en høyere prisklasse, må du gjøre hjemmelekser ved handling på ebay, og anbelfaler Motron eller andre velrenommerte selgere
Haha ja det ble riktignok spilt veldig høyt! Er virkelig gøy å spille ACDC live @ Donington på bluray med AvantgardeEr du sikker på at ikke støyen er inne i ørene dine etter all festingen??
Hehe, ja det begynner å bli en del utstyr som er testet, og mer blir det nok!Har fulgt med på tråden din en lang tid og sett at du har testet svært mye. Spennende og følge med her
Du skrev ikke så mye om H200, men jeg har merket meg denne forsterkeren (eller produsenten) nesten deler opp hfs i 2 grupper (?)
Selv har jeg hørt H20 effekt som er basert på samme effekt som H200 og syntes den gjorde mer enn en hederlig innsats her i stuen mot mine AW180, til tross for hva jeg har følt og skrevet om Hegel tidligere
Men to the point, spennt på hva du sier om H200 til slutt
Heisann!Hei
Et annet spørsmål, ble det støtfritt nå på samme ht
gismo
Så vidt jeg fortår liltt tilbake i tråden, så har han forsøkt å justere gain også. Men hvis det er slik at det er støy uansett forsterker (og uansett kilde), er det jo kun en faktor igjen, og det er strømmen - i en eller annen form. Hos meg er det totalt tyst fra alle kilder, bortsett fra vinylsnurren hvor man kan høre litt sus dersom jeg setter volumet på max. Men så har jeg ikke så følsomme høyttalere heller.Er prisen for å ta det litt ut dette.. Det hele blir mer følsomt, bokstavlig talt. Gain ifra forsterker kan ha en del å si, går det an å dempe denne på noen måte uten å drepe dynamikk ?
HeiHei
Et annet spørsmål, ble det støtfritt nå på samme ht
gismo
Heisann!
Ble ikke helt støyfritt her heller nei Er det som er målet, å finne en transe som er helt tyst. har noen på lista. Clones Audio b.l.a.
Men må ha fjernkontroll.!
Hmm spennende! Men denne sub'en er vel ute av produksjon?Bondebass! ������
Enkelt og genialt, kjapp subwoofer med hi-pass. Som feks den originale bondebassen, Definitive Technology Supercube
Ref II, kutter AG bassen på 80hz og tar seg av alt under. Og dobble titommere fra 80 og opp til 170-180hz gir ett helvetes trøkk, mildt sagt!
Heisann, Ja, og støyen kommer når jeg slår på effektforsterker, ingen forskjell med Pre- av eller på (tar alltid på effekt først)tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda.
Har du prøvd med en annen pre?
Mvh Roy
DefinerLenge siden det har vært liv her nå, vært på kurs i over 1 måned i Kristiansand så da er det jo på tide å få høre på musikk igjen
Til dere om støy så har Pre-amp ingen påvirkning av støy. tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda. Frykter strømnettet?
Har begynt å leke med tanken på Sub'er, helst tårn. Grunnen er enkelt å greit at jeg føler ikke bassen følger med hornene når volumet øker drastisk.
Ønsker smekk hele veien!
Sett litt på Klipsch SW-115 x 2 , forholdsvis billige, men ser ikke helt at det går an å stacke de 3 i høyden, og da er det vel billigere å bygge noen fete tårn?
Ønsker gjerne 4x15" eller 5x12" eller noe slikt...
skulle likt å sett hva kasser til 2 x tårn hadde kommet på prismessig, men må vel bygge kassene utifra hvilke element man ønsker.
Bare høye tanker her nå da DIY er ukjent marked, men jeg digger det mange her på HFS presenterer
Forenkler denne litt!DefinerHar begynt å leke med tanken på Sub'er, helst tårn. Grunnen er enkelt å greit at jeg føler ikke bassen følger med hornene når volumet øker drastisk.
Ønsker smekk hele veien!
1) Hvor lavt du vil i frekvens
2) Hvor høyt du vil spille denne frekvensen
3) Beskrankninger på størrelse
4) Budsjett
Jo har sett på de der! Men 2 stk (en på vær side) koster litt, og da lurer jeg på, om ikke DIY kan gjøres bedre til samme pris?XTZ Cinema SUB 3 X 12 - Surround hva med å teste disse?
Det er helt sant! Vet bass systemet jeg ønsker kommer på over 100k, spørs om ikke det må vente litt på segDette avhenger vel stort sett av budsjett? Når man først skal begynne med DIY og horn/bassutstyr synes jeg den mest logiske veien å gå er GroundSound/annen DSP og OB-bass.
Åh, pokker, stemmer det! Du har jo 15" TC'ene du, ja. Hva med å skaffe seg en miniDSP 2x4 og få delt signalet og testet disse TC' subbene? Skjønner at du ikke vil ha en 2x4 foran rørmonoene dine, men du bruke den utelukkende mot subbene og la det være overlapp.Forenkler denne litt!DefinerHar begynt å leke med tanken på Sub'er, helst tårn. Grunnen er enkelt å greit at jeg føler ikke bassen følger med hornene når volumet øker drastisk.
Ønsker smekk hele veien!
1) Hvor lavt du vil i frekvens
2) Hvor høyt du vil spille denne frekvensen
3) Beskrankninger på størrelse
4) Budsjett
Tusen takk for utfyllende svar og alternativer! Jeg har jo stående de 2 subbene som du har tatt utgangspunkt i, for en stund siden ( 15" TC og 2 stk 18" slaver)
Men har ikke prøvd de direkte her i oppsettet pga mangel på delefilter.
1: Vil helst ha litt under det hørbare, da det finnes info der på film og enkelte sanger.
2: tja..? det skal gi det såkalte smekket, der man kjenner det ! (stramt! ) ikke buldre og riste.
3: størrelse har ingenting å si, men la oss si max 65cm i bredde/dybde, høyde.. tja..hvor høyt er det under ett normalt tak? 220?
4: det er usikkert atm. Da dette er på sikt, og da kan man ta "steg for steg"
Vil gjerne ha det dynamisk, og lettdrevet
Sluket har jo en del kreasjoner, som jeg har lest meg til, må være drømmen! Rått utseende også!
Men det ser jo absolutt ikke galt ut det du presenterer her Tittentei!
Mvh