Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du skal få en rapport av meg når jeg får testet litt klassiske 6SN7 rør. Innbiller meg at de er kneppet vassere enn div Kina rør.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hei,

sikkert et teit forslag, men har du testet strømrens? Kjører du "stock" Strømkabler på monoblokkene? Og/evt pre-amp?

Hva vet du om strømnettet ditt? Har du mulighet til å måle det?

mvh
    Heisann,

Har hatt en PS Audio PPP, og den målte 1,2 %THD, og 228-230v.. så det skal ikke være problematisk der :)
    Har som sagt funnet ut at støyen kommer av ett dårlig 12ax7 rør, håper at det fikser det meste.

Bruker Link Powerlink three strømkabler fra Lsound.no ;) kun pga de ser veldig bra ut!

Her kan du lese deg opp på hva som finnes av gode 6SN7 og 6SL7:
    6SN7 TUBES IN STOCK
    6SL7 VACUUM TUBES IN STOCK

mvh
    ivarlo
    Tusen takk for linker! Da har jeg noe å gjøre på nattskiftet i natt :cool:

Du skal få en rapport av meg når jeg får testet litt klassiske 6SN7 rør. Innbiller meg at de er kneppet vassere enn div Kina rør.
    Ser frem til en rapport HCS! Det vil være veldig nyttig! :) Jeg kjøper nå nye rør for å være på den sikre siden, og det gøye med rør er at man ikke trenger å låse seg!
    (uten om med WE212 røret :rolleyes: )

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Har prøvd sikkert over 10 forskjellige 6sn7 rør, med høyst forskjellig lyd. Her er det mye å hente. Personlig ønsker jeg rør som er transparente og holografiske. Det hevdes at noen rør hever i bass, ruller av toppen osv, men dette er faktorer som høyttaleren med sine delefiltere og elementer skal ta seg av, og ikke rør imho.
    Et meget meget godt, billig og transparent 6sn7 rør jeg kan anbefale er tung-sol 6sn7gtb. Annet stalltips er Baldwin 6sn7gtb som er rebrandet Sylvania. Disse får du for under tollgrensen på ebay, og er et billig eksperiment. Hvis du vil ha rør i en høyere prisklasse, må du gjøre hjemmelekser ved handling på ebay, og anbelfaler Motron eller andre velrenommerte selgere

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har prøvd sikkert over 10 forskjellige 6sn7 rør, med høyst forskjellig lyd. Her er det mye å hente. Personlig ønsker jeg rør som er transparente og holografiske. Det hevdes at noen rør hever i bass, ruller av toppen osv, men dette er faktorer som høyttaleren med sine delefiltere og elementer skal ta seg av, og ikke rør imho.
    Et meget meget godt, billig og transparent 6sn7 rør jeg kan anbefale er tung-sol 6sn7gtb. Annet stalltips er Baldwin 6sn7gtb som er rebrandet Sylvania. Disse får du for under tollgrensen på ebay, og er et billig eksperiment. Hvis du vil ha rør i en høyere prisklasse, må du gjøre hjemmelekser ved handling på ebay, og anbelfaler Motron eller andre velrenommerte selgere

Tusen takk for konkrete tips! ;) Disse skal sjekkes nærmere ut!

Er nydelig vær om dagene, og ett bilde fra terrassen er på sin plass! (dette er tatt i 7-8 tiden på mårningen i forrige uke)

Snapchat-20140911075519.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har vært lite aktiv i det siste, mye jobb og div. annet som tar tid ;) Men noen timer foran anlegget har det blitt, og en del fest.. :rolleyes:

Kan bare si at Horn er ypperlig til festbruk, skulle nok hatt inn en transe eller billigere rørforsterker til slikt bruk, men for tiden har jeg kun LM Audio rør-blokkene så det får heller stå i litt til ;)

Har fått Psvane 12ax7 rørene, og lyden ble merkbart bedre! Men støyen er der enda, men nå er støyen lik i begge høyttalerne!

Så må bytte noen andre rør også.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er du sikker på at ikke støyen er inne i ørene dine etter all festingen??;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Er du sikker på at ikke støyen er inne i ørene dine etter all festingen??;)
    Haha ja ;) det ble riktignok spilt veldig høyt! Er virkelig gøy å spille ACDC live @ Donington på bluray med Avantgarde ;)

Egentlig all musikk er gøy å spille med horn :)

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Bra du fant utav problemet! Det finnes MANGE god Ecc88 rør! Prøv noe NOS og handle innenlands. Du har mye morro her... Siemens, Telefunken.. Mullard.. just saying! :) Er folk lokalt som har et hav (Haugesund), så du får gjerne lånt deg noen også av disse

mvh

Chris

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Skal absolutt undersøke mer med tuberolling! :cool:

Er på jakt etter en transistor sak til bruk ved film og serier/Tv, og fest, eller bakgrunnsstøy!
    Har nå fått låne en Hegel H200 av en kamerat og den spiller forsåvidt ok, men vil gjerne ha noe bedre :)

Har også hatt Audio-gd Master 7 og NAD M51 DAC'er på lån/test. Kommer mer der ettervert når jeg har tid!

Artig uansett å prøve ut forskjellige saker!

Litt størrelses forskjell på de!
    Master 7 DAC'en underst.
    IMAG0012.jpg

Måtte jo prøve! :) Hegel H200 under LM Audio G-2 pre-ampen.
    IMAG0045.jpg

• Liker
    Reaksjoner: 2m

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Har fulgt med på tråden din en lang tid og sett at du har testet svært mye. Spennende og følge med her :)
    Du skrev ikke så mye om H200, men jeg har merket meg denne forsterkeren (eller produsenten) nesten deler opp hfs i 2 grupper (?) :)
    Selv har jeg hørt H20 effekt som er basert på samme effekt som H200 og syntes den gjorde mer enn en hederlig innsats her i stuen mot mine AW180, til tross for hva jeg har følt og skrevet om Hegel tidligere :rolleyes:

Men to the point, spennt på hva du sier om H200 til slutt :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har fulgt med på tråden din en lang tid og sett at du har testet svært mye. Spennende og følge med her :)
    Du skrev ikke så mye om H200, men jeg har merket meg denne forsterkeren (eller produsenten) nesten deler opp hfs i 2 grupper (?) :)
    Selv har jeg hørt H20 effekt som er basert på samme effekt som H200 og syntes den gjorde mer enn en hederlig innsats her i stuen mot mine AW180, til tross for hva jeg har følt og skrevet om Hegel tidligere :rolleyes:

Men to the point, spennt på hva du sier om H200 til slutt :)
    Hehe, ja det begynner å bli en del utstyr som er testet, og mer blir det nok! :)

Jeg skriver ikke så mye om den pga den er jo veldig kjent for folk flest, og den matcher ikke mine horn så veldig godt, den er litt for lys i karakter om jeg kan si det slik, det er mer rot i lydbildet også kontra mitt kjære LM Audio rør-system, men det skulle vel bare mangle da 212 rørene alene koster mer en H200. :):rolleyes:

Jeg liker det nye Hegel veldig godt (hadde H300 i nesten 1 år da den kom, sammen med Vienna Acoustics B. Baby Grand og Usher Mini Dancer 2) og lyden av Hegel P30/H30 er vel noe av det bedre jeg vet om, spesielt P30 er ett kupp til prisen, selv nypris.! Fantastisk pre-amp!

H200 og de eldre, første utgavene som P4, H4 og slikt er ikke noe jeg ville kjøpt selv, men det har også litt med sølvfargen å gjøre:rolleyes: + at nyere Hegel låter så mye bedre.

Men, slakter ikke H200 på noen måte, må bare matches rett, for eks. med Vienna :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hei:)

Et annet spørsmål, ble det støtfritt nå på samme ht:confused:

gismo
    Heisann!

Ble ikke helt støyfritt her heller nei :) Er det som er målet, å finne en transe som er helt tyst. har noen på lista. Clones Audio b.l.a.
    Men må ha fjernkontroll.!

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Matching, som du nevner over, er veldig viktig ja. Produkter som man ikke liker i ett system kan gjøre en "hederlig" innsats i ett annet system :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er prisen for å ta det litt ut dette.. Det hele blir mer følsomt, bokstavlig talt. Gain ifra forsterker kan ha en del å si, går det an å dempe denne på noen måte uten å drepe dynamikk ?

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er prisen for å ta det litt ut dette.. Det hele blir mer følsomt, bokstavlig talt. Gain ifra forsterker kan ha en del å si, går det an å dempe denne på noen måte uten å drepe dynamikk ?
    Så vidt jeg fortår liltt tilbake i tråden, så har han forsøkt å justere gain også. Men hvis det er slik at det er støy uansett forsterker (og uansett kilde), er det jo kun en faktor igjen, og det er strømmen - i en eller annen form. Hos meg er det totalt tyst fra alle kilder, bortsett fra vinylsnurren hvor man kan høre litt sus dersom jeg setter volumet på max. Men så har jeg ikke så følsomme høyttalere heller.
    Endelig skjønner jeg skikkelig hvorfor det er ulik følsomhet på høyttalere.;)

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei:)

Et annet spørsmål, ble det støtfritt nå på samme ht:confused:

gismo

Heisann!

Ble ikke helt støyfritt her heller nei :) Er det som er målet, å finne en transe som er helt tyst. har noen på lista. Clones Audio b.l.a.
    Men må ha fjernkontroll.!
    Hei
    Prøve å bytte Pre og se om støy forsvinner /passiv Feks. ikke sikkert der er noe støy på Eff blokker , kan være det er i pre ?.da veit ein kor skoen trykker :cool:
    Mvh

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Lenge siden det har vært liv her nå, vært på kurs i over 1 måned i Kristiansand så da er det jo på tide å få høre på musikk igjen ;)

Til dere om støy så har Pre-amp ingen påvirkning av støy. tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda. Frykter strømnettet?

Har begynt å leke med tanken på Sub'er, helst tårn. Grunnen er enkelt å greit at jeg føler ikke bassen følger med hornene når volumet øker drastisk.
    Ønsker smekk hele veien! :rolleyes:

Sett litt på Klipsch SW-115 x 2 , forholdsvis billige, men ser ikke helt at det går an å stacke de 3 i høyden, og da er det vel billigere å bygge noen fete tårn?
    Ønsker gjerne 4x15" eller 5x12" eller noe slikt...

skulle likt å sett hva kasser til 2 x tårn hadde kommet på prismessig, men må vel bygge kassene utifra hvilke element man ønsker.
    Bare høye tanker her nå da DIY er ukjent marked, men jeg digger det mange her på HFS presenterer :)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bondebass! 😂
    Enkelt og genialt, kjapp subwoofer med hi-pass. Som feks den originale bondebassen, Definitive Technology Supercube
    Ref II, kutter AG bassen på 80hz og tar seg av alt under. Og dobble titommere fra 80 og opp til 170-180hz gir ett helvetes trøkk, mildt sagt!

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei basse
    tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda.
    Har du prøvd med en annen pre?
    Mvh Roy

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Bondebass! ������
    Enkelt og genialt, kjapp subwoofer med hi-pass. Som feks den originale bondebassen, Definitive Technology Supercube
    Ref II, kutter AG bassen på 80hz og tar seg av alt under. Og dobble titommere fra 80 og opp til 170-180hz gir ett helvetes trøkk, mildt sagt!
    Hmm spennende! Men denne sub'en er vel ute av produksjon?

tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda.
    Har du prøvd med en annen pre?
    Mvh Roy
    Heisann, Ja, og støyen kommer når jeg slår på effektforsterker, ingen forskjell med Pre- av eller på :) (tar alltid på effekt først)

T

Tittentei

Gjest
    Lenge siden det har vært liv her nå, vært på kurs i over 1 måned i Kristiansand så da er det jo på tide å få høre på musikk igjen ;)

Til dere om støy så har Pre-amp ingen påvirkning av støy. tester nå med en Crown K2 og LM Audio G-2 pre, og støyen er der enda. Frykter strømnettet?

Har begynt å leke med tanken på Sub'er, helst tårn. Grunnen er enkelt å greit at jeg føler ikke bassen følger med hornene når volumet øker drastisk.

Sett litt på Klipsch SW-115 x 2 , forholdsvis billige, men ser ikke helt at det går an å stacke de 3 i høyden, og da er det vel billigere å bygge noen fete tårn?
    Ønsker gjerne 4x15" eller 5x12" eller noe slikt...

skulle likt å sett hva kasser til 2 x tårn hadde kommet på prismessig, men må vel bygge kassene utifra hvilke element man ønsker.
    Bare høye tanker her nå da DIY er ukjent marked, men jeg digger det mange her på HFS presenterer :)
    Definer
    1) Hvor lavt du vil i frekvens
    2) Hvor høyt du vil spille denne frekvensen
    3) Beskrankninger på størrelse
    4) Budsjett

Du kan estimere kapasitet i WinISD (gratis) tegne i Google Sketchup (gratis) og få frest det ut på CNC-maskin hos Trestokken AS. Kommer på cirka 950 per plate med 2440x1220x30mm mdf, + oppstartskost på 600 kr for programmering av design til maskinen og 500 kr per kasse. Dette er bare et røft estimat. Liming, skruing og finisharbeid gjør du selv. Lurt å bygge modulært, lettere å flytte på, jobbe med og stacke i +/- 90 grader om det funker hos deg.

Kjør f.eks. 4-8 stk 15-18" prodrivere. Et par alternativer til veldig gode woofere er f.eks. BMS 18N862 og AE TD18H+ (kan kjøpes med sort faseplugg) eller hva med JBL 2242 eller long throw JBL 2269H (kostbart!). Av andre long throw har du UXL-18 og LMS Ultra 5400 + flere gode alternativer fra Stereo Integrity. Dette er bare forslag, det finnes så mange gode alternativer nå at det er helt villt. Man kan få mye for lite, om man ikke må ha de absolutt dyreste driverne.

Ellers har kanskje 8x12_Tom fortsatt 12" towerne sine til salgs?

T

Tittentei

Gjest
    8 stk BMS 18N862 i lukket kasse á 100L, så 800L totalt, 4 stk per side.

Flat til 20 Hz så får du cirka 126dB @ 1m og cirka 116dB @ 3m + eventuell room gain. Dette vil gi både smekk og tinnitus. :)

Om du porter kassene, så får du langt mer output. Her til sammenlikning med 8stk @ 153L, tunet til 20 Hz, totalt 1224L volum fordelt på 8 stk.

20 Hz gir 132dB @ 1m & 122dB @ 3m.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.666
    Dette avhenger vel stort sett av budsjett? Når man først skal begynne med DIY og horn/bassutstyr synes jeg den mest logiske veien å gå er GroundSound/annen DSP og OB-bass.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Du har i alle fall en effektforsterker som skal kunne svinge et par basselementer uten problemer.

Angrer som en hund på at jeg solgte min K2.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Definer
    4) Budsjett
    Forenkler denne litt! :)

Tusen takk for utfyllende svar og alternativer! Jeg har jo stående de 2 subbene som du har tatt utgangspunkt i, for en stund siden ( 15" TC og 2 stk 18" slaver)
    Men har ikke prøvd de direkte her i oppsettet pga mangel på delefilter. :)

1: Vil helst ha litt under det hørbare, da det finnes info der på film og enkelte sanger.
    2: tja..? det skal gi det såkalte smekket, der man kjenner det ! (stramt! ) ikke buldre og riste.
    3: størrelse har ingenting å si, men la oss si max 65cm i bredde/dybde, høyde.. tja..hvor høyt er det under ett normalt tak? 220? :rolleyes:
    4: det er usikkert atm. Da dette er på sikt, og da kan man ta "steg for steg"

Vil gjerne ha det dynamisk, og lettdrevet :cool:

Sluket har jo en del kreasjoner, som jeg har lest meg til, må være drømmen! :) Rått utseende også!

Men det ser jo absolutt ikke galt ut det du presenterer her Tittentei!

Mvh

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Jo har sett på de der! Men 2 stk (en på vær side) koster litt, og da lurer jeg på, om ikke DIY kan gjøres bedre til samme pris?

Dette avhenger vel stort sett av budsjett? Når man først skal begynne med DIY og horn/bassutstyr synes jeg den mest logiske veien å gå er GroundSound/annen DSP og OB-bass.
    Det er helt sant! Vet bass systemet jeg ønsker kommer på over 100k, spørs om ikke det må vente litt på seg :confused:

OB-bass er svært interessant! Kreves det noe av rommet (avstand til bakvegg osv) ?

T

Tittentei

Gjest
    Definer
    4) Budsjett
    Forenkler denne litt! :)

Tusen takk for utfyllende svar og alternativer! Jeg har jo stående de 2 subbene som du har tatt utgangspunkt i, for en stund siden ( 15" TC og 2 stk 18" slaver)
    Men har ikke prøvd de direkte her i oppsettet pga mangel på delefilter. :)

1: Vil helst ha litt under det hørbare, da det finnes info der på film og enkelte sanger.
    2: tja..? det skal gi det såkalte smekket, der man kjenner det ! (stramt! ) ikke buldre og riste.
    3: størrelse har ingenting å si, men la oss si max 65cm i bredde/dybde, høyde.. tja..hvor høyt er det under ett normalt tak? 220? :rolleyes:
    4: det er usikkert atm. Da dette er på sikt, og da kan man ta "steg for steg"

Vil gjerne ha det dynamisk, og lettdrevet :cool:

Sluket har jo en del kreasjoner, som jeg har lest meg til, må være drømmen! :) Rått utseende også!

Men det ser jo absolutt ikke galt ut det du presenterer her Tittentei!

Mvh
    Åh, pokker, stemmer det! Du har jo 15" TC'ene du, ja. Hva med å skaffe seg en miniDSP 2x4 og få delt signalet og testet disse TC' subbene? Skjønner at du ikke vil ha en 2x4 foran rørmonoene dine, men du bruke den utelukkende mot subbene og la det være overlapp.

Punchet ligger fra cirka 60-125 Hz, (en plass mellom 70-80 Hz er vel fundamentalen i basstromme). Begynner å buldre med høyt nivå under cirka 40 Hz, og mer desto lavere du kommer og jo verre romnoder du har og hvor de er, samt jo mer løsøre du har i rommet. Betonggulver, pakninger rundt dører og filtunderlag på løsøre kan fjerne mye av problemet :) Ved 115dB har du sykt trøkk i brystet. Trommer får deg til å blunke på hvert trommeslag ved rundt 120dB en plass. :) YMMV.

Kanskje du skal begynne å få på plass en DSP-løsning du er komfortabel med å ha i signalkjeden på sikt, og bruke de subbene du har mens du kommer frem til en løsning på bassystemet?

Hvis du vil ha SLOBS. Hva med å bygge det modulært, så du kan fylle på etterhvert som økonomien åpner for det, og hvis du synes behovet er der? Begynne med 2 moduler som lar seg stacke med flere etterhvert? Man regner vel sånn cirka +6dB per dobling av bassystemet, så 1, 2, 4, 8, 16, ... drivere.

Som noob diy'er kan jeg fortelle at det var veldig kjekt å begynne med ei kasse og gå gjennom prosessen med den før jeg gikk på de andre. De seks siste gikk mye fortere enn de to første, det som gjorde at det tok tid var at jeg ikke skrudde noe, men kun brukte lim og tvinger. I fremtiden bruker jeg skruer for å få fart på prosessen i tillegg til at jeg har klart det uten tidligere. Handlet litt om det også.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har lagt bassplanene litt på is pga økonomi for øyeblikket :)

Ellers lite nytt her i heimen, vant gavekort på HiFi-Stasjonen, det var jo kos! Så det blir en billig og enkel platespiller til nyåret! ;)

Ellers er det jo kos med venner som kjøper utstyr og jeg får prøve det ut i anlegget her, har nå en Grant G100AS rør-forsterker på lån :)
    Prøver ut litt forskjellige kombinasjoner som dere ser!

Låter ikke ille! Litt innestengt lyd iforhold til LM Audio :)

IMAG0096.jpg

IMAG0097.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har etter 1 år & 1 mnd fått noe jeg bestilte som kanskje noen her husker. Godt det ikke tok tid! ;)

Det er en Gibson Customshop Les Paul Custom m/bigsby - Lefty, FYI..:)

Er så fantastisk lekker!!

IMG_20150127_210957.jpg

Litt detalj!
    1422374222310.jpg

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    741
    Sted
    Sola