Søte små kreasjoner du har fått deg...
.. Turd å teste rør ampen din på disse nye ? Brukte selv Kora 100SB på Martin Logan summit. Og de er nede i 0,7 ohm. Men det er på 20khz, og der en en ikke ofte. Utifra det jeg leser av delefilteret på disse er det ikke så enkelt.
Takktakk!
Har ikke koblet de opp enda, holder på med rengjøring og støvtørking, de er full av støv ettersom forrige eier har bare hatt de stående i mange år.
Nå derimot er de ferdig rengjort og skal prøve å spille på de imorgen!
Delefilteret er ett problem, har googlet masse, så var klar over det før jeg kjøpte dem! Har dog lest,og sett at det selges nye komplette delefiltre til de på Ebay. som visstnok skal gjøre lyden mye bedre, og enklere last!
Hadde vært gøy å prøve ut ettervert!
Beklager, ikke meningen å rippe opp ferske sår med den dome'n.
Alltid utrolig irriterende når sånt skjer, men som du tydeligvis har funnet ut allerede så skulle det gå fint å få tak i erstatning på svartebørsen. Syns det er kult at disse fortsatt brukes, er jo dette som er de gromme Kappahøyttalerne, de som kom senere var liksom litt veikere og hadde ikke den samme sjarmen IMO. Digger de buete hjørnene med de tynne eikestavene.
Hehe, ingenting å beklage seg for! Tenkte det var noen som kom til å se det, og hadde planer om å nevne det
Slike ting fikser seg lett, tror ikke desse hadde vært byttet heller siden 89, så det er kanskje på tide
Jeg synes også Kappa 6/7/8/9 er de ekte Kappa'ene, fantastisk flotte!
Og mitt eksemplar er veldig godt holdt! 26 år gamle!
Trekkene er hele og uten hull, kun små skrammer noen plasser på treverket! At jeg er 2 eier er også litt kult.
Grattis Spissøy. Dette blir bra. Synd med Polydomen, men det ordner seg vel...
Ang normal/extended bryter finnes den på både 9 og 9A. Jeg husker at på mine Kappa 8 hadde den derimot liten innvirkning. Min Adyton hadde ikke strømreserver til å holde bassene uansett bryterstilling, så ikke forvent at denne løser alle problemer...
Lykke til med forsterkerjakt, og som sagt vil dine LM monoblokker ganske sikkert fungere ok til du finner dine KAS
mvh
PS.
Tar opp igjen linken til Infinty Classics dersom du (evt andre Infinity venner) ikke kjenner denne. Supert nettsted;
Infinity Classics - Klaus Pohlig
Takktakk!
Ja var synd med den, men ser at det er ett firma på Nesttun som fikser elementer, så skal ringe de imorgen og høre!
Trodde det var Normal/Extended bryteren som var forskjell på 9/9A ? Var det eneste som kom opp når jeg googlet, men leser i brosjyren nå at det ikke står noe der heller.. Noen som vet forskjell på 9/9A ? 9 ble jo kun produsert i 87.
Har lest mye på den linken der! Masse god info, og fine bilder!