fbh71
Hi-Fi freak
Hva vasker man elementene med?Noen bilder.. Brukte en fin kost på støvsugeren og støvsugde filten rundt elementene.
Har også vasket elementene!
Vis vedlegget 316872
Vis vedlegget 316873
Hva vasker man elementene med?Noen bilder.. Brukte en fin kost på støvsugeren og støvsugde filten rundt elementene.
Vis vedlegget 316872
Vis vedlegget 316873
Har alltid likt tung HiFi! Håper jeg kan servere noe ettervert som gjør ord til handlingDu begynner å gi tung hifi et ansikt for tiden, spissøy Kjekt å følge med.
Jeg brukte bare først en microfiber for støv, og så fuktet mykt tørkepapir.Hva vasker man elementene med?Noen bilder.. Brukte en fin kost på støvsugeren og støvsugde filten rundt elementene.
Jeg vet ikke om de kappa 9 er veldig tungdrevne?Noen som har fler tips til forsterkere som kan drive mine Kappa 9A?
Ligger jo noen riiimelig fete -LAMM M1.2 ref- til salgs men prisen er en smule høy for meg
Av merker jeg følger med og undersøker er:
-DP
-Krell
-Mark Levinson
-Threshold
-LAMM
Lysten på å bruke en på bass, og noe annet på toppen, om det lar seg gjøre greit med tanke på gain osv
Er nok DP som er mest aktuelt pr dags dato pga pris og tilgjengelighet!
Er DP PA1 noe ? Eventuelt DPA600 som også er til salgs her på Sentralen?
Eller hva med PA forsterkere fra for eks Crown ?
Setter stor pris på alle tips og råd!
Ok, har bare brukt microfiber selv til nå, med kommer vel kanskje en dag man må fukte litt :/Jeg brukte bare først en microfiber for støv, og så fuktet mykt tørkepapir.Hva vasker man elementene med?Noen bilder.. Brukte en fin kost på støvsugeren og støvsugde filten rundt elementene.
Blir ikke skikkelig lyd uten vekt og temperaturHar alltid likt tung HiFi! Håper jeg kan servere noe ettervert som gjør ord til handlingDu begynner å gi tung hifi et ansikt for tiden, spissøy Kjekt å følge med.
De dupper under 1-ohm i bassen, så vil si de er relativt tungdrevne.. ! Derfor jeg jakter på kraftverkJeg vet ikke om de kappa 9 er veldig tungdrevne?Noen som har fler tips til forsterkere som kan drive mine Kappa 9A?
Ligger jo noen riiimelig fete -LAMM M1.2 ref- til salgs men prisen er en smule høy for meg
-DP
-Krell
-Mark Levinson
-Threshold
-LAMM
Lysten på å bruke en på bass, og noe annet på toppen, om det lar seg gjøre greit med tanke på gain osv
Selv kjører jeg 2 stk. dp A1s ebw på Epicon 8 Det er stålkontroll uten antydning til forvregning selv ved høyt volum. Så om Kappa 9a ikke er sykt vanskelige å drive så trår du ikke feil med A1s
Der har du jo bildet til akustikk plate nr 1 Sett den fremfor vinduet så har du rektig utsikt ogsåNå kommer grunnen til at jeg faktisk i det hele tatt har en så stor TV
Manchester United - Real Madrid! Var ute på jobb første kamp, så kom heldigvis hjem igjen til retur kampen
Vis vedlegget 186609
Her ser dere at høyttalerne er flyttet langt frem, og på bildet viser også noe av akustikken jeg har fått i hus.
Vis vedlegget 186610
Ett bilde på morgenkvisten tatt fra terrassen! Vakkert med vindmøller
Vis vedlegget 186611
Mvh
Hehe! er ett veldig fint bilde! Morsomt med tilbakeblikk fra den gang anlegget var litt mindre også en av grunnene til at jeg har denne tråden!Der har du jo bildet til akustikk plate nr 1 Sett den fremfor vinduet så har du rektig utsikt ogsåNå kommer grunnen til at jeg faktisk i det hele tatt har en så stor TV
Manchester United - Real Madrid! Var ute på jobb første kamp, så kom heldigvis hjem igjen til retur kampen
Vis vedlegget 186609
Her ser dere at høyttalerne er flyttet langt frem, og på bildet viser også noe av akustikken jeg har fått i hus.
Vis vedlegget 186610
Vis vedlegget 186611
Mvh
Har lest meg til side 11 i tråden din og må si du har vært ivrig og kjøpelysten frm til nå, blir spennende å fortsette.Hehe! er ett veldig fint bilde! Morsomt med tilbakeblikk fra den gang anlegget var litt mindre også en av grunnene til at jeg har denne tråden!Der har du jo bildet til akustikk plate nr 1 Sett den fremfor vinduet så har du rektig utsikt ogsåNå kommer grunnen til at jeg faktisk i det hele tatt har en så stor TV
Vis vedlegget 186609
Vis vedlegget 186610
Vis vedlegget 186611
Mvh
Mitt stalltips er en DP PA402. Dette er siste generasjon fra PA serien, MEN teknisk og lydmessig helt i nakken på A1b og A1s... bare med mere power. Disse gir 450w i 8 ohm og 800w i 4 og 1500 i 2 Ohm. Ingen fare for at DP slik som denne svetter pga lasten. En ht som er notorisk håpløs (enda verre enn kappa), er Martin Logan CLS. DP takler slike aldeles utmerket. Disse dukker opp av og til på brukten. Vet om slike har skiftet eier for <15k i helt strøken tilstand i nyere tid.De dupper under 1-ohm i bassen, så vil si de er relativt tungdrevne.. ! Derfor jeg jakter på kraftverkJeg vet ikke om de kappa 9 er veldig tungdrevne?Noen som har fler tips til forsterkere som kan drive mine Kappa 9A?
-DP
-Krell
-Mark Levinson
-Threshold
-LAMM
Selv kjører jeg 2 stk. dp A1s ebw på Epicon 8 Det er stålkontroll uten antydning til forvregning selv ved høyt volum. Så om Kappa 9a ikke er sykt vanskelige å drive så trår du ikke feil med A1s
Har sett på DP, kjenner ikke til A1s, men nyere DP blir uansett for dyrt
Fantastisk flott anlegg du har der fbh1!
Takker så mye for detDe dupper under 1-ohm i bassen, så vil si de er relativt tungdrevne.. ! Derfor jeg jakter på kraftverkJeg vet ikke om de kappa 9 er veldig tungdrevne?Noen som har fler tips til forsterkere som kan drive mine Kappa 9A?
-DP
-Krell
-Mark Levinson
-Threshold
-LAMM
Har sett på DP, kjenner ikke til A1s, men nyere DP blir uansett for dyrt
Fantastisk flott anlegg du har der fbh1!
Skal du færa nedover og hente den selv eller ? . Tøff du altså . Moro å se at du "gutzer" på .
EDIT: HVordan blir det med MVA og slik på sånne produkter?
Tror ikke det blir Kiel pga da må jeg først til Oslo Har også tatt den turen før, veldig gøy, men var ikke i god form når vi var i land og skulle kjøre videre nedoverKielfergen denne gangen altså
Takker! Tror dette er ett godt valg selv! At den er nyoverhalt med nye kondensatorer osv. gjør meg også litt gladGratulerer med godt valg. Med all respekt å melde blir DP ganske sjarmløst på Kappa 9 ift klassiske amerikanske High-End kraftverk. IMO
Thank you! Er svært spent selv om jeg har jo hatt KSA fra Krell tidligere, men da i "S" utgave som er nyereGratulerer! Mye som kan gjøre deg glad når det gjelder denne. En klassiker på mange måter. Og med den jernkontrollen i bassen som Krell har vært kjent for. Når er de innomhus ?
Hehe, tenkte på det her om dagen, men er godt å gå litt imot strømmen mye fokus på at ting skal ta liten plass, har heldigvis ikke kommet dit at det må det for min delBra å se at det er noe(ns) som blir større og større. Hos meg blir'n mindre og mindre.....akk ja san....
Veldig fine bilder. fortsett med det. Kan jo legges inn i fototråden.
Takk for det!Gratulerer med nye høyttalere. De så meget gromme ut
Blir spennende å se hva slags effekt du ender opp med på disse.
KSA-250 bør klare de nokså voksne høyttalerne du har nå ganske så bra vil jeg tro Noen bilder etterhvert hadde vært gullHehe, tenkte på det her om dagen, men er godt å gå litt imot strømmen mye fokus på at ting skal ta liten plass, har heldigvis ikke kommet dit at det må det for min delBra å se at det er noe(ns) som blir større og større. Hos meg blir'n mindre og mindre.....akk ja san....
Rør-blokkene mine er faktisk tyngre en Krell'en jeg får i hus (men det er jo monoblokker..)
Forsterker er allerede valgt, og det blir en Krell KSA-250
Den er oppgitt til å takle laster under 1 ohm (0.5) så håper den sparker liv i bassenKSA-250 bør klare de nokså voksne høyttalerne du har nå ganske så bra vil jeg tro Noen bilder etterhvert hadde vært gullHehe, tenkte på det her om dagen, men er godt å gå litt imot strømmen mye fokus på at ting skal ta liten plass, har heldigvis ikke kommet dit at det må det for min delBra å se at det er noe(ns) som blir større og større. Hos meg blir'n mindre og mindre.....akk ja san....
Rør-blokkene mine er faktisk tyngre en Krell'en jeg får i hus (men det er jo monoblokker..)
Bør klare å sparke liv i bassen da ja Så får du kose deg i tysklandDen er oppgitt til å takle laster under 1 ohm (0.5) så håper den sparker liv i bassenKSA-250 bør klare de nokså voksne høyttalerne du har nå ganske så bra vil jeg tro Noen bilder etterhvert hadde vært gullHehe, tenkte på det her om dagen, men er godt å gå litt imot strømmen mye fokus på at ting skal ta liten plass, har heldigvis ikke kommet dit at det må det for min del
Takk for det!
Bilder er vell det jeg er flinkest på, så det kommer så snart jeg er i Tyskland
Oyoy Spissoy nå lurer jeg på neste trekk, vinylrigg (oilrigg)Fikk tak i noe jeg tror er en veldig fin LP, en "Pink Floyd - Wish you were here", uåpnet og derav uspilt fra 1975 Fransk utgave. Cover og alt er forsatt forseglet!
Vis vedlegget 318628
Hehe, en oljerigg har jeg planer om å kjøpe.! Var nære i fjor eller var det året før, men måtte trekke meg av div. årsaker. Men drømmen lever enda. Så har begynt å kjøpe inn plater..Oyoy Spissoy nå lurer jeg på neste trekk, vinylrigg (oilrigg)Fikk tak i noe jeg tror er en veldig fin LP, en "Pink Floyd - Wish you were here", uåpnet og derav uspilt fra 1975 Fransk utgave. Cover og alt er forsatt forseglet!
Ja kjøper gjerne ting man ikke kan kjøpe i butikk når man ønsker! Er også stor Eagles fan, så har kjøpt mange pressinger fra 70 tallet, liten samling der nåEr jo greit å ha litt vinyl klart, så man får testet når det endelig kommer til stykket.
Lurer på mål på den difusoren du har bak sofaen, var den bra (ble det bedre), pris og hvor den ble handlet?