Spotify...?..!

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hardware acceleration betyr vel at en del av lydprosesseringen flyttes fra cpu og software til lydkort og dedikert hw.

Dette gjelder i alle fall andre applikasjoner, hvor lydkort får mer å gjøre, for å avlaste cpu, samt "spesialisere" lydbehandlingen. Flere som kan si mer om dette sikkkert..
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.258
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
tore_v1 skrev:
Hardware acceleration betyr vel at en del av lydprosesseringen flyttes fra cpu og software til lydkort og dedikert hw.

Dette gjelder i alle fall andre applikasjoner, hvor lydkort får mer å gjøre, for å avlaste cpu, samt "spesialisere" lydbehandlingen. Flere som kan si mer om dette sikkkert..
Takk for svaret, tore_v1. Kan man si det slik at eventuelle konsekvenser for lyden dermed står og faller på kvaliteten til lydkortet man har?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Tviler på at det har noko å sei for lyden. Det det går på er vel kor mykje ressurser Spotify bruker som program.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Vel, om du bruker dac/lydkort i pc så vil det ha noe å si, og med et godt lydkort er det gevinst å hente. Om du sender lyden til en ekstern dac, som jeg gjør, så har det ikke noe å si på lyd etter min mening, da den ikke jobber med lyden på samme måte.

Jeg har det påslått på min stasjonære, men ikke laptop, lydkortet der er elendig uansett.. hehe

Det sparer cpu, som Brasse sier, så om du har en skranten pc kan det nok hjelpe litt, forutsatt at lydkortet henger med.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Hm, finner faktisk ikkje muligheten til å skru på hardware acceleration. Skal den være i Preferences?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Noen som streamer spotify over på Airport express?
Jeg oppgraderte til å bli Premium kunde kjøpte Airfoil programmet til Mac men opplever små dropouts overføringen.
Noen som har tilsvarende problemer ?
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.232
Antall liker
1.377
Hei Johnnyg!

Kjører samme pakke som deg og hos meg så går det strøkent. Hadde problemer i helgen med å koble Airfoilen opp, men det viste seg at det var en oppdatering av denne som skulle til. Har du sjekket det?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Joda jeg har siste utgave, skjønner liksom ikke hva det kan være har jo full dekning fra ruteren til AE èn.Expressen og streamingen fungerer utmerket igjennom I-tunes.
Hmm...for prøve litt til ikveld.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Har en Invite å gi ut hvis det er noen som trenger......
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
jeg fikk 30 invitasjoner når jeg oppgraderte til premium
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Man trenger ikke invitasjoner lenger, bare å gå inn på mikromann.net og følge anvisningene der. Det er sikkert nevnt tidligere, men man oppretter en konto med fransk postnummer og endrer dette etterpå. Men det er selvfølgelig hyggelig at dere deler ut i tillegg. :)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.707
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Brasse skrev:
Wimp bruker AACplus i 64kbps

"Vi kommer etterhvert til å tilby AACplus i 160kbps som tilsvarer OGG Vorbis i ca 350kbps."

http://www.dagbladet.no/2009/06/30/kultur/musikk/wimp/platekompaniet/aspiro/6976495/
En påstand som er direkte vrøvl.
Videre påstår han samme fyren at 64kbs aacplus tilsvarer 256kbs MP3.

Ved normale og høye bitrater så er det AAC som brukes.(AACplus = AAC HE) AAC er litt bedre enn MP3 ved disse bitratene, mens Vorbis er ørrlite bedre enn AAC sist jeg sjekket. AAC i 160kbs tilsvarer sånn ca rett under det man får standard hos Spotify.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Wimp høyres fælt ut sammenlikna med Spotify. Det er snickers og twist. Eg stussa også veldig på utsagnet hans ang. bitrate. Sjølv om kanskje AAC er eit meir avansert codec er det ikkje magi.
De skal ha for godt utvalg i musikk. Men brukergrensesnittet vil ALT for mykje. Spotify er som klassisk winamp medan Wimp er som .. ja, nei, stygt er det.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hei
jeg har 25 invitasjoner igjen. Vet at det finnes andre muligheter men hvis noen trenger er det bare å sende PM med mailadresse.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Fortsatt 23 invitasjoner til Spotify igjen. Pm med mailadresse
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
7 invitasjoner til Spotify igjen. Send mailadr i en Pm
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ryker unna her, 65finger. Trivelig å spre gleden..
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Blir bra når alle har får Spotify opp og gå og legger inn Spotify linker på alle plateanbefalinger! 8)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ja det blir bra. Skal skjerpe meg og bli mere konsekvent med å legge ut linker
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har vært slapp, men det er sommervarmen, samt det at jeg ikke bruker spotify så mye når jeg ikke har anlegg å spille fra som gjør det..
 

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
360
Antall liker
86
Gjestemedlem skrev:
F.eks. produsenter og mastringsteknikere som burde fått knust sine kneskåler, og generelt dårlige opptak. Har hørt endel på Alltid Klassisk på 320 og det er slett ikke dårlig lyd.

Et godt opptak pakket ned i 320 er mye bedre å høre på enn en ihelmasret CD med CD-kvalitet.

+1
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Brasse skrev:
Blir bra når alle har får Spotify opp og gå og legger inn Spotify linker på alle plateanbefalinger! 8)
Så en skal ta jobben med å søke opp linker på Spotify også?

Holder med cover for min del.

Spiller da vinyl, mann!! ;) ;) ;) ;) ;)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Hehe.. Jada. ;D
Er jo forsåvidt ikkje evneveik og klarer som oftest å søke opp titlene sjølv.. Ungdommen no til dags.
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Gleder meg stort til den dukker opp! Ser mange er skeptiske til om Apple kommer til å godkjenne Spotify sin app, men jeg regner med de har snakket med Apple om dette før de satt i gang utviklingen. Likte spesielt godt det med å kunne laste ned spillelister så man kan høre på de når man ikke har tilgang til internett:

10 hours ago andres said

@gustafholm - You’ll be able to have 3,333 tracks offline. About 10 days worth of listening. :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Svirre skrev:
Gleder meg stort til den dukker opp! Ser mange er skeptiske til om Apple kommer til å godkjenne Spotify sin app, men jeg regner med de har snakket med Apple om dette før de satt i gang utviklingen.
Vil bli forbauset om Apple tillater folk å bruke denne på telefonene sine. De liker jo på ha monopol på alt slikt og finner sikket heller på en lignende tjenste som gjør at de kan tappe medlemenes bankontoer selv i stedet.

Men kanskje med Jailbreak eller noe slikt som gjør at man kan bruke telefonene til ting som ikke Apple kan overvåke, kontrollere, dominere og suge penger fra. :-\
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Selv om jeg er Applefan 8)vil det forbause meg om de tillater denne applikasjonen. det vil true forretningsmodellen deres sett i forhold til nedlastning fra itunes store
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
65finger skrev:
Ja det blir bra. Skal skjerpe meg og bli mere konsekvent med å legge ut linker
Bare sånn i parantes (hvordan søker jeg opp plateannbefalingene dine ved hjelp av alle de bokstavene og tallene?)
 
Topp Bunn