Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Veggen skrev:
    Hvilken versjon installerte du fra og til? 7.3.2 er vel den siste offisielle.

Kjørte SC en komplett rescan etter installering? Dette skjedde automatisk hos meg. Hvis ikke så prøv det, det er gjort noen endringer i streaming oppsettet i det siste som kan lage trøbbel med gamle scannedata.

Hvilken Inguz kjører du og hva var feilmeldingen? Hos meg fungerer flac med Inguz nå, men ikke mp3...
    "Har et problem og må lukkes". Feilmeldingen har kommet tilbake også, så jeg valgte å kjøre en ny instalasjon av SC. Prosessen ble abrutt av Ole Lukkøye og vil bli tatt opp igjen i ettermiddag :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Merksnodig:
    02 String Quartet No. 61 in D minor ('Fifths'-'The Bell'-'The Donkey'), Op. 76-2, H. 3-76; Andante o piu tosto Allegretto.flac
    Denne satsen fra en Haydnkvartett ser SC kjørende på ReadyNas Duo helt greit.

Så kopierer jeg kvartetten til laptopen min og skal spille den, men SC lokalt på laptopen ser ikke denne satsen. Windows XP ser den helt greit. Que? Har SC på XP filnavnlengdebegrensninger?

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Nå er alt oppe å går igjen, men det ser ut til at jeg må venne meg til en tilværelse uten brannmur med det nye SC :eek:

Ikke engang med minimum sikkerhet ville det spille musikk :-\

M

marsboer

Gjest
    Aubi skrev:
    Nå er alt oppe å går igjen, men det ser ut til at jeg må venne meg til en tilværelse uten brannmur med det nye SC :eek:

Ikke engang med minimum sikkerhet ville det spille musikk :-\
    Tviler på at brannmur ikke kan benyttes men. Skal jo bare være å kjøre maksimal sikkerhet om du vil, men åpne for de porter/applikasjoner SC bruker.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Etter inspirasjon fra Valentino så tester jeg Transporteren som forforsterker. dvs signalet fra den kjøres rett i effektforsterkeren og videre til på B&W 801.
    Dette låter bra! :D

Frister nesten å selge hjemmekinoforsterker og stereoforforserker og ta lyden digitalt inn til Transporter fra HD-PWR og DVD-spiller.
    Det ville jo blitt et ganske så flott lite stereoanlegg når effektforsterkeren står skjult? ;D

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Har oppdaget Spotify :D og lurer på om noen her inne har en oppskrift på hvordan man kan streame denne musikken ut via Squeezebox?

Det beste hadde jo vært om Logitech hadde tatt den inn i porteføljen sammen med Rhapsody og andre "Music Services", men det kan vi vel bare håpe på. Så i mellomtiden må kreative metoder utforskes.

Anyone?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    Får vel melde meg inn her.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.251
    Torget vurderinger
    32
    hentet den i går kveld, og har ikke fått gjort annet enn å koble den til og sjekke at den virker som den skal. Ikke har jeg fått testet den noe særlig heller, siden jeg er i innspurten av en annen test.

men brukervennligheten er jo storveis.

Roy

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Spotify + Squeezecenter hadde vært noe ja. Det finnes en nødløsning som heter WaveInput. Man kan da spille av all lyd fra lydkortet ut til SB.

Gå til innstillinger/avansert/nedlasting av utvidelser. Legg inn denne lenken, og
    trykk "bruk".

http://bpaplugins.googlecode.com/svn/trunk/repo.xml

Kryss av for WaveInput, og trykk "bruk".
    Stopp og start squeezecenter.

Man må velge riktig kilde på for opptak. Jeg fikk lyd ut på "What you
    hear" (sound blaster audigy), men vanligvis er det noe som heter "stereo
    mix".

For å spille av lydkortet, legges det til en favortitt som har adresse
    "wavin:0".

Se nærmere info på: http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Takk for forslag til løsning Osan, men jeg har en minipc som jeg bruker i stua til Spotify mens Squeezecenter går på en PC som er gjemt bort nede i kjelleren.
    Det ekskluderer vel da WaveInput som løsning?

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Hvis du installerer Spotify på serveren, og kan fjernstyre denne fra PC'en i stua, så skulle det vel gå bra. For eksempel remote desktop.

En annen løsning er å installere en ny instans av squeezenter på stue pc'en, kun for å kjøre Spotify. Man kan fint ha flere squeezecenter på samme nettverk.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    osan skrev:
    Hvis du installerer Spotify på serveren, og kan fjernstyre denne fra PC'en i stua, så skulle det vel gå bra. For eksempel remote desktop.
    Jeg har gjort det på denne måten, med spotify, WaveInput og tightVNC, og det fungerer utmerket.

Vet at Spotify arbeider med en API. Når denne blir tilgjengelig tar det nok ikke så lang tid før noen lager en skikkelig spotify plugin til squeezecenter.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Tror du vil bli forundret over hvor bra den faktisk er!
    (det ble jeg i det minste :))

O.
    R.E.S. skrev:
    hentet den i går kveld, og har ikke fått gjort annet enn å koble den til og sjekke at den virker som den skal. Ikke har jeg fått testet den noe særlig heller, siden jeg er i innspurten av en annen test.

men brukervennligheten er jo storveis.

Roy

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Får vel melde meg inn her for andre gang, da jeg allerede har en Squeezebox Duet, men venter på en Transporter som er i postgang nå. Håper den rekker frem før PIB stenger i morgen. Gleder meg som en unge og håper steget opp er godt hørbart. skal prøve å poste bilder av mitt oppsett når den er i hus.

PS: PIB = Post i butikk

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Post I Butikk, ja. Kjekt med langåpent postkontor, selv om rutinene kan være noe lurvete sammenliknet med et postkontor som fremdeles har funksjonærer som er stolte av arbeidet sitt. Men det er ikke vanlig det heller.

"Steget opp" kan virke som "mindre av det". Kommer litt an på forventninger, musikkvalg, lyttevaner og preferanser. Jeg elsker Transporteren min og kan ikke helt fatte hvorfor folk finner det rart at jeg heller vil digitalisere grammofonsignalet mitt enn å sette en preamp mellom Transporter og effekttrinn.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Litt på siden av denne vennegruppen. Men jeg er blitt litt imponert over en liten tass som er blitt min mobile følgesvenn. Nemlig Sansa Clip. Den kan man nå få i 8g utgave, og med siste firmware så spiller den flac! Dermed kan man jo laste over noen album fra flac arkivet uten å konvertere. I tillegg har den funksjonalitet for lydbøker og podkast. Eneste negative er at radioen kunne vært bedre.

FAHLMAN

Medlem
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    0
    Vet att dette spørsmålet er tatt opp tidligere i tråden men er fortsatt ikke hel sikker...
    Vad anbefales, Classic el Duet?
    Vad er egentlig forsjellen mellom disse to?

Hvis sekken var full med peng hade det stått en Transporter i racket men i finanskrise tider står valget mellom disse to.

Mvh David.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har tre stk. Classic hjemme hos meg. De står tilkoblet tre forskjellige anlegg, og styres av tre stk. (universal)fjernkontroller som samtidig styrer resten av utstyret. Tre Duet'er er helt utenkelig for meg - da måtte jeg hatt tre Duet-fjernkontroller også. Kunne ikke tenke meg å løpe rundt i hele huset for å finne den når jeg trenger den. En unødvendig ekstra kostnad der.

Duet – som datteren min har – må styres av den spesielle fjernkontrollen som kommuniserer med Duet. Resten av utstyret hennes styres av en annen fjernkontroll. Har man fjernkontrollallergi – som jeg har – er Classic absolutt å foretrekke. Med – f.eks. - en Logitech universalfjernkontroll er alle sorger slukket. Til gjengjeld kan datteren min se lekre bilder av covere og slikt - det kan ikke jeg.

En stor WAF-fordel med Duet er at den lille boksen kan plasseres ute av øye og ute av sinn. Classic-boksen – ikke rare karen, men dog... – må være tilgjengelig for fjernkontrollens direkte bestråling. Pluss at den må stå slik at brukeren kan lese det som står på displayet. Classic har likevel funnet nåde hos sjefen for det estetiske her hjemme - helt ille er den altså ikke.

Bruker du en separat DAC – slik jeg gjør – blir det hipp som happ, rent lydmessig.

C

Cyber

Gjest
    Valentino skrev:
    Post I Butikk, ja. Kjekt med langåpent postkontor, selv om rutinene kan være noe lurvete sammenliknet med et postkontor som fremdeles har funksjonærer som er stolte av arbeidet sitt.
    Hvor ligger de kontorene? (Neida, er endel ok folk, det er vel heller leddene etter dem i kjeden som svikter...=

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    For meg er Classic løsningen, bruker iPhone (men iPod Touch kan også brukes) med iPeng software. Helt suveren løsning som viser cover og kan også styre flere spillere. En iPod touch er billigere enn duett controlleren og har større display. Skal ha en spiller til, da blir det enten Classic eller Transporter.

FAHLMAN

Medlem
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    0
    Sting skrev:
    For meg er Classic løsningen, bruker iPhone (men iPod Touch kan også brukes) med iPeng software. Helt suveren løsning som viser cover og kan også styre flere spillere. En iPod touch er billigere enn duett controlleren og har større display. Skal ha en spiller til, da blir det enten Classic eller Transporter.
    Men då må du bruke itunes eller?

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Neida, filene ligger i music folderen til squeezecenter. Hos meg er de Apple lossless men kunne like gjerne vært Flac. Bruker itunes til å rippe/tagge og db poweramp hvis jeg skal konvertere noe. Kjøpte iPeng på App store, tror det koster en 50 lapp men det er det verdt- mye kjappere enn den opprinnelige utgaven.

FAHLMAN

Medlem
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    0
    Sting skrev:
    Neida, filene ligger i music folderen til squeezecenter. Hos meg er de Apple lossless men kunne like gjerne vært Flac. Bruker itunes til å rippe/tagge og db poweramp hvis jeg skal konvertere noe. Kjøpte iPeng på App store, tror det koster en 50 lapp men det er det verdt- mye kjappere enn den opprinnelige utgaven.
    Ja, då var det enkelt..
    En classic og en iphone bestilles asap.
    Takk for svar.
    // David

FAHLMAN

Medlem
    Ble medlem
    26.04.2008
    Antall liker
    0
    Sting skrev:
    Hmm... Går det an å bruke noen anne typ av smartphone til dette, ex Nokia Tube (Nokia 5800) ???

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Veggen skrev:
    osan skrev:
    Jeg har gjort det på denne måten, med spotify, WaveInput og tightVNC, og det fungerer utmerket.

Vet at Spotify arbeider med en API. Når denne blir tilgjengelig tar det nok ikke så lang tid før noen lager en skikkelig spotify plugin til squeezecenter.
    Takk for innspill her. Sikkert en OK løsning dette, men skulle gjerne sluppet ekstra RDP eller VNC vinduer på den lille miniPC'n.

Leste om en kar som hadde løst dette med Icecast2 og Edcast. Blir på en måte som å sette opp en radiobroadcast fra PC'n som kjører Spotify og deretter tune Squeezecenter inn på denne. Artig tilnærming syns jeg. Noen som har prøvd?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Er vel på tide å oppgradere til ny Squeezecenter... har i dag 7.1 og ser at 7.3.2 er "offisiell" versjon.
    - Bør jeg gå for denne eller er det noen nyere beta-versjon som fungerer godt?
    - Må jeg avinstallere 7.1 versjonen først før jeg installerer ny versjon eller er innstallasjonspakken for squeezecenter laget slik at den oppgraderer eldre versjon dersom det er en installert??

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Har brukt 7.3.3 en stund uten problemer. Virker stabil og fin.

Du kan fint installere oppå din eksisterende versjon, jeg har ikke hatt noe trøbbel med det.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka skrev:
    Er vel på tide å oppgradere til ny Squeezecenter... har i dag 7.1 og ser at 7.3.2 er "offisiell" versjon.
    - Må jeg avinstallere 7.1 versjonen først før jeg installerer ny versjon eller er innstallasjonspakken for squeezecenter laget slik at den oppgraderer eldre versjon dersom det er en installert??
    Jeg fikk kjempeproblemer da jeg installerte 7.3.2.versjonen - jeg siterer fra et av mine tidligere innlegg her i Squeezebox-tråden:

Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2 på min bærbare PC. Det er bare én liten hake - SqueezeCenter vil ikke starte. Jeg dobbeltklikker ikonet på skrivebordet - og så skjer det fint lite. D.v.s. meldingen "SqueezeCenter starting" vises når jeg klikker på det lille SqueezeCenter-ikonet nede til høyre - men det er også alt. Det skjer egentlig ingen verdens ting. Ikke antydning til den velkjente SqueezeCentermenyen.

Jeg måtte til slutt avinstallere 7.3.2. og reinstallere 7.2.1 - som jeg fortsatt kjører på.

PS. Har fortsatt ikke funnet ut av hvorfor det gikk galt, men sannsynligvis er det noe med at antivirusprogrammet mitt - Norman - ikke liker 7.3.2.versjonen.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Ulf-B skrev:
    Terka skrev:
    Jeg fikk kjempeproblemer da jeg installerte 7.3.2.versjonen - jeg siterer fra et av mine tidligere innlegg her i Squeezebox-tråden:

Nå har jeg akkurat installert SqueezeCenter versjon 7.3.2 på min bærbare PC. Det er bare én liten hake - SqueezeCenter vil ikke starte. Jeg dobbeltklikker ikonet på skrivebordet - og så skjer det fint lite. D.v.s. meldingen "SqueezeCenter starting" vises når jeg klikker på det lille SqueezeCenter-ikonet nede til høyre - men det er også alt. Det skjer egentlig ingen verdens ting. Ikke antydning til den velkjente SqueezeCentermenyen.

Jeg måtte til slutt avinstallere 7.3.2. og reinstallere 7.2.1 - som jeg fortsatt kjører på.

PS. Har fortsatt ikke funnet ut av hvorfor det gikk galt, men sannsynligvis er det noe med at antivirusprogrammet mitt - Norman - ikke liker 7.3.2.versjonen.
    Kan være brannmur eller antivirusprogram som stopper det ja. Har lagt inn i det antivirusprogrammet jeg bruker at Squeezecenter skal få lov til å åpne web-vinduer osv. Videre har jeg gitt SqueezeCenter og SB_Tray (husker ikke helt hva denne prosessen heter) fritak fra kontroll i brannmuren samt satt begge til sanntidsytelse (høyeste prioritet i prosessoren.) Utgangspuntet for dette er at Squeezecenter kun er tilgjennelig innenfor brannmuren i adsl-routeren samt at pc'ens primære oppgave er å serve squeezecenter.

Mulig jeg bør laste ned en eldre versjon i tillegg til SC v.7.2.3 da så jeg er sikker på at jeg har noe oppe i etterkant av eventuell installasjon..

Takker for tilbakemeldingene!

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    4
    Hei

"" data problem""
    har SB V3 og PC med Vista.
    Har lest at man kan sette PC i hvile/dvale modus ved å slå av SB'en og ditto vekke PC når man slår på SB.

Men på pc'n så kan jeg ikke velge hvile/dvale moduls da den er 'grået' ut i menyen.
    Har vært på strøm alternativer og BIOS og nettverkskort og godtatt 'wake on lan' etc.
    Når jeg prøver å aktivisere hvile modus så vil ikke Vista og sier at det er fordi PC'n er i et nettverk ?
    (ja den er i nettverk/arbeidsgruppe men en annen pc som kjører EAC og hvor jeg kopierer FLAC filene ned til SB PC'n)

Noen tips på hvordan jeg kan fikse dette ?

mvh
    Erik

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Da har jeg hatt en Cambrigde DacMagic til hospitering noen dager (Ulf-B, jeg hadde ikke tålmodighet til å vente da jeg likevel skulle innom HifiKlubben).
    DacMagicløfter lyden noen hakk fra SB'en, men jeg er likevel ikke helt fornøyd. SB & DacMagic ble (noe ufortjent) sammenlignet med Transporteren som skal flytte inn på furterommet.

Hvilke DAC'er er en bra kombinasjon med min SB Classic dersom sammenligningsgrunnlaget er Logitech Transporter?
    Benchmark DAC-1 er nok god kandidat (Får mulighet til å lytte til denne kombinasjonen kommende helg), men hva med andre DAC'er? En Transporter til kunne jo være et alternativ, men målet er i utgangspunktet å kombinere den "nette" SB Classic'en med en DAC som kan skjules.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Cambridge DacMagic ble kjøpt mest av nysgjerrighet ut fra omtalen den har fått og får enten leve videre i mitt hodetelefonoppsett eller havner på bruktbørsen etter at den har fått hospitere i stue-annlegget. Med sin USB inngang er den også finfin til stunder der musikk osv. blir spilt av via laptop. Dette vil nok løfte lyden en del i forhold til å ta den direkte fra hodetelefonutgangen på laptop'en og inn på stereoanlegget.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RME ADI-2 og Lavry DA10 er begge nette saker. RMEen hevdes å låte bedre enn Benchmarken i en test du sikkert kan finne via RME-eiernes Pludretråd, men Transporter låter igjen bedre enn RMEen (sier nå jeg da).

En Stello DA220 Mk. II? En Apogee Rosetta? De er riktignok full rackbredde begge to, men inn i en 8 enheter bred Montanaseksjon går de begge om ørene skrus av.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka: Mange DACer fører deg til Rom. DacMagic er ikke den beste DACen i klassen - veldig bra i sin prisklasse - men fair enough: ikke noe high end.

Hvis det hjelper deg noe, kan du godt stikke innom på veien hjem fra jobben en dag til uken og låne med deg en Benchmark DAC - så tar du den bare med deg ved neste korsvei. Jeg har DACer nok så jeg kan klare meg et par dager. Og til dere andre som tror at jeg driver med utlån av DACer: dette er en greie mellom Terka og meg - punktum.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Terka og Ulf-B:
    Interessant at dere har flere DAC'er og har sammenlignet DacMagic mot disse. Kan dere prøve å si litt om forskjellene?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Liotheles skrev:
    Terka og Ulf-B:
    Interessant at dere har flere DAC'er og har sammenlignet DacMagic mot disse. Kan dere prøve å si litt om forskjellene?
    Ulf-B kan nok helt sikkert si mer om dette en meg i skrivende stund, han har også skrevet om dette i andre tråder her på forumet.

Etter kommende helg har vi begge muligens noe mer si også, da jeg og min Transporter er så heldige at vi får besøke Ulf-B noen gode timer med musikklytting, og utprøving av Transporter og SB/DAC kombinasjoner, i hans gode anlegg.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Terka skrev:
    Liotheles skrev:
    Terka og Ulf-B:
    Ulf-B kan nok helt sikkert si mer om dette en meg i skrivende stund, han har også skrevet om dette i andre tråder her på forumet.

Etter kommende helg har vi begge muligens noe mer si også, da jeg og min Transporter er så heldige at vi får besøke Ulf-B noen gode timer med musikklytting, og utprøving av Transporter og SB/DAC kombinasjoner, i hans gode anlegg.
    Har fått PM av Ulf-B med interessante betraktninger :)
    Blir også spennende å høre hva dere finner ut til helgen. Del det gjerne med oss i denne tråden for jeg tror mange her inne sysler med tanken om en ekstern DAC til Squeezebox'n.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Bare hyggelig hvis mine erfaringer kan være av interesse.

M.h.t. det som Liotheles tar opp - DACer til Squeezebox - ville jeg rent umiddelbart si at ”alle” DACer passer til Squeezebox. Med forbehold om at Squeezebox ikke fremstår som et såpass krevende drivverk, at visse ”drivverkømfindtlige” DACer bør unngås. Akkurat dette siste hadde det vært interessant å vite mer om – jfr. fjorårets store drivverkdiskusjon her på Hifisentralen. Squeezeboxen - som digital kilde - er i seg selv lydmessig helt nøytral – i den forstand at den digitale datastrømmen som sendes til en ekstern DAC ikke skiller seg det aller minste fra det som andre digitale kilder ville ha sendt ut.

Med det nevnte forbeholdet i mente, tror jeg at valg av DAC til Squeezebox blir et spørsmål om hvilken DAC som spiller best sammen med øvrig elektronikk og høyttalere. Ikke annerledes enn om man skulle kjøpe en DAC for å sprite opp lyden fra en hvilken som helst CDspiller eller annen digital kilde. Liker man f.eks. DacMagic, kjøper man altså den – liker man noe annet, kjøper man det. M.a.o. den helt vanlige smak-og-behag- og lommebokfaktoren som slår til igjen – som på de fleste områder innen hifi.

Terka og jeg har et lite opplegg sammen i helgen – vi skal more oss litt med å koble et par av hans bokser til mine høyttalere – da kan vi sammenligne hans elektronikk med min. Deretter kobler vi opp Transporteren direkte på det jeg har. Hvordan vi gjør det siste, får vi ta etterhvert som utfordringene kommer. Jeg understreker at dette er snakk om en uhøytidelig sammenligning – alltid kjekt å få impulser utenfra – så også for Terka og meg - slik at man ikke går seg helt bort i hifijungelen. Det vi med en viss sikkerhet vil kunne si noe mer om, er hvordan Transporteren låter som DAC/forforsterker sammenlignet direkte med mine DACer/forforsterkere. Poenget er ikke å utpeke verken vinnere eller tapere – vi er ute etter å få avdekket hvordan de små nyansene som alltid vil være der, slår ut på det utstyret som vi tilfeldigvis har der og da. Det kan vi gjerne komme tilbake til når vi har lekt oss ferdig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn