Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Kan være du er inne på noe. På SB-skjermen sto det et kort øyeblikk noe med Cannot resolve blabla med en URLadresse. Men hvor/hvordan får jeg slettet den? For ikke å si legge inn på nytt? Du har med en novise å gjøre serru.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Den raske og enkle måten via iPeng er å gå på Favorites-"Velg favoritt"-velg deretter "Delete Favorites" i neste meny (Samme meny som "Play"). Gå deretter inn på "Radios" i hovedmeny-velg aktuell stasjon-Velg "Save to favorites".

    Alternativt så kan man gå inn og editere på listen over alle favoritter i en nettleser.
    Gå inn på en favoritt, klikk deretter på "Favorites/Favoritter" i lenken under tittel på venstre del av skjermbilde. Du kan nå editere alle favorittter (Trykk på "blyant" ikon bak favoritten når denne markeres.
     

    Vedlegg

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Åja. Jeg trodde det var selve URL du mente jeg måtte endre. Da følte jeg meg straks på tynn is.
    Men nå har jeg rett og slett gjenopprettet fabrikkinnstillingene på SB'en, og nå ser det ut til gå bra.
    Takk for all hjelp!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
    Ingen?
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    237
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    På transporteren hadde jeg full funksjonalitet med søk osv.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Steinar_Lund skrev:
    Åja. Jeg trodde det var selve URL du mente jeg måtte endre. Da følte jeg meg straks på tynn is.
    Men nå har jeg rett og slett gjenopprettet fabrikkinnstillingene på SB'en, og nå ser det ut til gå bra.
    Takk for all hjelp!
    Dvs det funker ok når jeg klikker direkte på SB Touch, men når jeg prøver å gå inn på "Radios" på iPod Touch/iPeng får jeg beskjed om "Missing client". Hvor får jeg tak i denne hersens klienten da? :(
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Dazed skrev:
    Dazed skrev:
    Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
    Ingen?
    Kan ikke gi et konkret svar da jeg ikke benytter orginalfjernkontroller. Forsøker meg på en beskrivelse på hvordan det fungerer hos meg sånn i tilfelle det gir deg noen tips..

    På PC/SqueezeServer Web-grensesnitt: Jeg går inn på Internet-Radio--> Spotify; og deretter får opp alternativer som Search Artist/Albums/Tracks, Recent Searches, osv. Pleier da å velge å søke på Artist, og deretter velge album i listen over album som kommer opp. Kan deretter velge spesifikk låt. (Det kan også søkes direkte på låt under Search Tracks, men er ikke så flink til å huske tittel på låter..)
    På iPhone/iPod med iPeng: Her fungerer ikke overnevnte funksjoner under Radio--> Spotify hos meg. Velger i stedet "Extras" i iPeng menyen, får da opp søkefelt, skriver inn "søketekst" og trykker på ">", får deretter opp alternativer hvor jeg skal søke og velger Spotify, og kan nå velge om det skal søkes i "Artists/Albums/Tracks".

    Vet dog ikke om dette var til særlig hjelp..
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Steinar_Lund skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Åja. Jeg trodde det var selve URL du mente jeg måtte endre. Da følte jeg meg straks på tynn is.
    Men nå har jeg rett og slett gjenopprettet fabrikkinnstillingene på SB'en, og nå ser det ut til gå bra.
    Takk for all hjelp!
    Dvs det funker ok når jeg klikker direkte på SB Touch, men når jeg prøver å gå inn på "Radios" på iPod Touch/iPeng får jeg beskjed om "Missing client". Hvor får jeg tak i denne hersens klienten da? :(
    Prøvd "Flush Cashe" under More > Settings > iPeng Settings? Rød stor knapp nesten nederst. Mulig det hjelper?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Terka skrev:
    Dazed skrev:
    Dazed skrev:
    Med spotify-plugin (Sueezeserver?) på PC-en; Hvordan styrer man låtvalg og slikt fra Squeezebox-en/fjernkontrollen? Kan man bare velge blant de spillelistene man har på Spotigy-kontoen? Kan man søke etter ting på samme måte som i spotify-klienten på PC-en? Hvordan virker dette, egentlig?
    Ingen?
    Kan ikke gi et konkret svar da jeg ikke benytter orginalfjernkontroller. Forsøker meg på en beskrivelse på hvordan det fungerer hos meg sånn i tilfelle det gir deg noen tips..

    På PC/SqueezeServer Web-grensesnitt: Jeg går inn på Internet-Radio--> Spotify; og deretter får opp alternativer som Search Artist/Albums/Tracks, Recent Searches, osv. Pleier da å velge å søke på Artist, og deretter velge album i listen over album som kommer opp. Kan deretter velge spesifikk låt. (Det kan også søkes direkte på låt under Search Tracks, men er ikke så flink til å huske tittel på låter..)
    På iPhone/iPod med iPeng: Her fungerer ikke overnevnte funksjoner under Radio--> Spotify hos meg. Velger i stedet "Extras" i iPeng menyen, får da opp søkefelt, skriver inn "søketekst" og trykker på ">", får deretter opp alternativer hvor jeg skal søke og velger Spotify, og kan nå velge om det skal søkes i "Artists/Albums/Tracks".

    Vet dog ikke om dette var til særlig hjelp..
    Joda. Takk. Da skal det i det minste være mulig å søke. Hvordan det fungerer med Touch og den medfølgende fjernkontrollen gjenstår å finne ut.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.604
    Antall liker
    3.793
    Torget vurderinger
    96
    Var meget fornøyd bruker av SB3, nå SB Touch. En ting jeg lurer på om noen vet; Kan Squeezebox kjenne igjen index oppdeling av f.eks
    klassiske innspillinger? Har en disk som har ett eneste langt spor, men er delt opp i 22 kutt med index. Jeg kan selvfølgelig redigere dette selv manuelt,
    og da dele opp tracket i 22, men ville helst slippe det...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Polkagris skrev:
    Var meget fornøyd bruker av SB3, nå SB Touch. En ting jeg lurer på om noen vet; Kan Squeezebox kjenne igjen index oppdeling av f.eks
    klassiske innspillinger? Har en disk som har ett eneste langt spor, men er delt opp i 22 kutt med index. Jeg kan selvfølgelig redigere dette selv manuelt,
    og da dele opp tracket i 22, men ville helst slippe det...
    Sånt er ganske slitsomt. Har bare sett det på noen klassiske CD-er. Hadde faktisk en gammel Marantz CD-spilelr med egne knapper for å hoppe mellom punkter i index-en i tilleg til de for å hoppe mellom spor.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.604
    Antall liker
    3.793
    Torget vurderinger
    96
    Mange cd-spillere jeg har hatt hadde dette. Har lagt plata inn nå, og det ser ikke ut som det er noen mulighet for å spille av fra index oppdelingen.
    Da er det bare å sette seg til med Adobe Audition. Egtentlig en bagatell, jeg tror jeg har sett index på en cd her hjemme før denne...
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Hva er en indeks oppdeling? Om det er cue-filer det er snakk om, så støtter Squeezebox disse...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.366
    Antall liker
    3.626
    Torget vurderinger
    4
    Har noen her erfaringer med Squeezbox og nettverk via strømsystemet ?
    Jeg har en server på loftet og ønsker å gå via strømnettverket for å unngå trådløst. Det funker fint med vanlig pc iallefall.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Datteren min og mannen hennes har et både-og-opplegg her. Fra PC via strømnettet til en sentralt plassert trådløs router - og derfra trådløst til Squeezebox Duet, Squeezebox Boom og til to laptop'er som da kan brukes på kjøkkenet, i stuen og på verandaen. Det fungerer aldeles ypperlig.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.110
    Antall liker
    22.375
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    bhaagensen skrev:
    Hva er en indeks oppdeling? Om det er cue-filer det er snakk om, så støtter Squeezebox disse...
    Det er en mulighet i Redbook. Jeg mener å ha eid en utgivelse av Beethovens 9. som var mastret såpass genialt at den bare hadde ett spor og de fire satsene var indeks 1-4. Veldig moro da CD-spilleren jeg hadde den gang ikke hadde indeksvalg implementert. Ett 70 minutter langt spor. Jeg har ikke hørt om noen CD-rippeprogrammer som kan lese indeks, men det kan være at jeg er ignorant om dette (også).
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Takk valentiono - når du sier det har jeg vist også en gang hatt sånne CD'er... Aner ikke om disse informasjoner kan rippes, men i værste fall får kan man vel selv lage et cue-sheet.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    kasol skrev:
    Har noen her erfaringer med Squeezbox og nettverk via strømsystemet ?
    Jeg har en server på lofta og ønsker å gå via strømnettverket for å unngå trådløst. Det funker fint med vanlig pc iallefall.
    Siden det allerede fungerer med pc bør det fungere fint med squeezebox også. Har selv samme oppsett mellom server i kjeller og squeezebox + tv (film) og det benyttes også for div "internettappl." på tv, BD extended info (Internett) osv.
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    264
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Noen av dere som har Squeezebox Radio? Vurderer å kjøpe denne for å ha på badet.
    Kom gjerne med synspunkter på lyden og generelt inntrykk
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Squeezebox Radio, ja - et funn. Veldig brukervennlig sak - bare man får ryddet opp i startmenyoppsettet. T.o.m. kona har lært seg å bruke Radio. I motsetning til Boom spiller den bare i mono - uten at jeg kan si at det har plaget meg det aller minste. Kjekk liten sak å ha på kjøkkenet og på badet. Jeg synes lyden er forbausende bra når man tenker på størrelsen og prisen. En behagelig lyd - uten plagsom lyttetretthetsfaktor. Kan godt ligge i badekaret en times tid og slappe av med favorittmusikken, ja. Seks forvalg for nettradio - det holder akkurat. Antageligvis kan en Boom gjøre samme lydmessige nytten - mens Radio har en litt mer plasseringsvennlig størrelse. Radio har mulighet for tilkobling av aktiv sub - det skal sies - uten at dette er noe stort poeng for meg.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.238
    Antall liker
    33.254
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Radio har mulighet for tilkobling av aktiv sub - det skal sies - uten at dette er noe stort poeng for meg.
    Dette er muligens en "i-farten-feil" Ulf B?
    Kjenner ikke Radioen, men i allefall har Boom'n utgang for sub.

    På badet hos meg spiller min Boom til stor glede. (dessverre har det vært nødvendig å plassere den oppå vaskemaskinen, men den har hittil tålt bra vibrasjonene fra sentrifugen. Den flytter seg bittelitt hver gang....)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    united59 skrev:
    Ulf-B skrev:
    Radio har mulighet for tilkobling av aktiv sub - det skal sies - uten at dette er noe stort poeng for meg.
    Dette er muligens en "i-farten-feil" Ulf B?
    Kjenner ikke Radioen, men i allefall har Boom'n utgang for sub.
    Hehe - her blandet jeg kortene, ja. Boom - som både broren min og datteren min har - har utgang for sub. Radio har IKKE det. Jeg har lekt meg ganske mye med både Boom og Radio - ikke rart man blir litt forvirret av og til.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.604
    Antall liker
    3.793
    Torget vurderinger
    96
    Steinar_Lund skrev:
    Vet ikke om denne kan brukes på indeks, men kanskje verdt et forsøk?

    http://www.medieval.it/cuesplitter-pc/menu-id-71.html
    Jeg, mitt naut. Har jo cuesplitter og har brukt det utallige ganger ved ferdige FLAC images/cue sheets. Funket som bare det med EAC og cue sheet, jeg fikk splittet
    opp tracket. Spilles helt sømløst.
    SB'en kan som nevnt nok også lese cuesheets, men disse legger jeg aldri inn i biblioteket. Vil ha færrest mulig filer, så jeg har alltid kun låtene, log fila og album cover. Takker for påminnelsen!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Dazed skrev:
    Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
    Dette forsøkte jeg for et par dager siden. Da var det korsang på NRK P2, og jeg brukte ganske mye tid på å veksle mellom en svært god analog tuner og SB Touch. Og jeg kunne ikke høre forskjell...Nå skal det sies at mottagerforholdene for utendørs antenne langt fra er optimale her vi bor.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dazed skrev:
    Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
    Såpass bra at jeg for snart tre år siden solgte to dyre (Primare) tunere - hvorav den ene hadde både DAB og FM - for å bli nettradiolytter på heltid via Squeezeboxene mine. Ikke uten en grundig sammenligning før jeg tok skrittet - slike teknologiske veivalg må jo sjekkes ut først. Men etter det har jeg ikke sett meg tilbake. Dette holder i lange baner for meg. Digitalt ut fra Squeezebox til separat DAC - det må til. Squeezeboxenes analoge kvaliteter er OK, men ikke allverden.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Steinar_Lund skrev:
    Dazed skrev:
    Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
    Dette forsøkte jeg for et par dager siden. Da var det korsang på NRK P2, og jeg brukte ganske mye tid på å veksle mellom en svært god analog tuner og SB Touch. Og jeg kunne ikke høre forskjell...Nå skal det sies at mottagerforholdene for utendørs antenne langt fra er optimale her vi bor.
    Flaks for meg. :) Takk for rapporten. Nok en grunn til å skaffe seg en SB, altså.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Dazed skrev:
    Hvordan er lyden på internettradio (de vanlige norske stasjonene) fra f.eks. digitautgangen på en SB Touch, sammenliknet med en brukbar FM- eller DAB-tuner?
    Såpass bra at jeg for snart tre år siden solgte to dyre (Primare) tunere - hvorav den ene hadde både DAB og FM - for å bli nettradiolytter på heltid via Squeezeboxene mine. Ikke uten en grundig sammenligning før jeg tok skrittet - slike teknologiske veivalg må jo sjekkes ut først. Men etter det har jeg ikke sett meg tilbake. Dette holder i lange baner for meg. Digitalt ut fra Squeezebox til separat DAC - det må til. Squeezeboxenes analoge kvaliteter er OK, men ikke allverden.
    Flott! Ja, jeg har en DAC. Antar at DAC-en i en Touch ikke er all verden, nei.

    Takk.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Hei!


    Er grønn på dette Sqeeze greiene, så jeg tar sjansen på å spørre: Har en sånn klassisk sak, med den enkle fjernkontrollen, pg så har jeg en duet, som ikke funker, men med en kontroll med skjerm.. er det mulig å bruke duet kontrollen på classic?


    Burde sikkert lest meg igjennom tråden.. men som sagt, tar sjansen og spør.. hvis noen forstod det klønete formulerte spørsmålet mitt.

    -Y
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    oki, har trådløst, men må bruker bare tråd.. er litt gammeldags der. Hva gjør jeg? Er ikke akkurat kløpper på data..


    -y
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Squeezebox Classic: Først kobler du fra kabelen som går til PCen. Deretter henter du frem fjernkontrollen. Så napper du ut strømledningen et lite sekund, og kobler til igjen. Når Logitech symbolet dukker opp, trykker du på høyrepilen - og kommer da til "Set up networking". Høyrepil igjen - da kommer du til "Connect to ethernet network" eller "Connect to wireless network". Bruk Pil opp-ned for å scrolle til "Connect to wireless network". Så høyreklikker du igjen - velger region med opp-ned tasten - høyreklikker igjen, og velger hvilket nettverk du skal koble deg til. Høyreklikk - tast passord - høyreklikk - høyreklikk helt til du er i mål. Squeezeboxen husker passordet - slik at det er helt uproblematisk å slå den av og på - også etter strømbrudd.

    Duet kontrollen er vel allerede koblet til nettverket - og da skulle du være i business.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Det er kun Controlleren som trenger det trådløse nettet.
    SB'en kan godt være på kablet nett, sålenge de er på samme SB server.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Tenkte jeg skulle dele litt info her.
    I dag fulgte jeg med på CPU bruk når jeg kjørte en Clear and rescan library. Konklusjonen var at stort sett hele den ene kjernen på min Intel Core 2 Duo E8400 var i bruk. Problemet var bare at ~92% var %wa, dvs waiting for I/O. Dette indikerer at prosessoren må vente på data fra disk.
    Jeg begynte å undersøke saken og fant også en tråd på Squeezebox-forumet. Det viser seg at MySQL-serveren SBS benytter er satt opp ekstremt konservativt med tanke på RAM-bruk, tilpasset den dårligste av den dårligste NAS.
    Dette forklarer den ekstremt høye %wa. Det jobbes hele tiden mot databasen direkte på disk, ikke i RAM.

    Nå har jeg testet litt selv med utgangspunkt i et eksempelforslag som fulgte med MySQL for en InnoDB database med få brukere og en god del RAM tilgjengelig (dvs et standard scenario for SBS) og det er kjempeforskjell!

    MySQL er helt utsultet på RAM på SBS. Det vil dermed si at om disse verdiene tunes (manuelt per i dag) så vil man kunne forvente en saftig forbedring i scan-tid og generell bruksytelse.

    Når jeg scanner nå har jeg mer eller mindre null waiting for I/O mens begge CPU kjernene går så det griner som en følge av at de nå jobber hovedsaklig mot RAM. NÅ er prosessen CPU limited i stor grad og man trenger ikke SSD disk Gliser

    SBS Web-grensesnittet er nå sykt snappy. Scantidene ble også redusert:

    ----
    Default
    ----
    Directory Scan (13320 of 13320) Complete 00:04:47
    Merge Various Artists (4 of 4) Complete 00:00:00
    Artwork Scan (894 of 894) Complete 00:05:33
    The server has finished scanning your music collection.
    Total Time: 00:10:20 (Tue 23. Nov 2010 / 12:08)

    ----
    Etter
    ----
    Directory Scan (13320 of 13320) Complete 00:02:39
    Merge Various Artists (4 of 4) Complete 00:00:00
    Artwork Scan (894 of 894) Complete 00:05:18
    The server has finished scanning your music collection.
    Total Time: 00:07:57 (Tue 23. Nov 2010 / 14:04)

    Mesteparten av tiden går med til Artwork Scan og her er nok ikke databasen så mye involvert. Den resampler artworks noe som kan styres med parameteren "Pre-cache artwork" inne på advanced. Artwork prosessen er primært en CPU-aktivitet.

    Under 8 minutter på 13320 FLAC låter (378GB) er jo helt akseptabelt for en "Clear and rescan library"

    "Look for new and changed" tar bare 13 sekunder (ingen endringer)
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.940
    Antall liker
    604
    Kan jeg rive dekslet av min ReadyNAS Duo og sette inn mer RAM i en lett tilgjengelig sokkel? Og hvilket slag skal jeg kjøpe? Og hvor mye?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Dette med minnebruk (eller snarere mangelen på) har vært en stående klage fra brukere en stund nå. Derfor har den siste betaversjonen fått dette som et valg. Jeg lastet ned denne til min Debian-installasjon nå og det fungerer som smør. Faktisk enda 10 sekunder raskere scanning enn jeg fikk med slumpinnstillingene.

    Et bilde sier mer enn 1000 ord:



    Normal er default enda så man må huske på å gjøre endringen selv. Ytelsesforskjellen er ganske så dramatisk i daglig bruk så det er definitivt verdt å gjøre det som må til for å kjøre denne på high.
     

    Vedlegg

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Nå trenger jeg litt hjelp igjen.
    I går og i dag har jeg opplevd hyppige dropouts under avspilling av musikk (trådløst fra iTunes på pc-en til SB Touch). Det spiller fint stund, displayet på SB står det "spiller spor x av y" og alt er i det hele tatt bare kos og gøy og morsomt, men plutselig blir det tyst, og i displayet veksler det mellom "spiller spor..." og "rebuffering ...%).
    Så kommer lyden tilbake for en stund, for så å forsvinne igjen. I mellomtiden løper avspillingen uavbrutt. Hva kan det som er galt , da? :(
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Pussig at du sier dette. Jeg opplevde problemer i går og i forgårs med nettradioen. Det virket en stund - så dukket dette irriterende "rebuffering %" opp - o.s.v. o.s.v. Kan det være noe med internettet som er årsaken? Jeg hadde nemlig ingen problemer da jeg omsider ga opp nettradioen, og spilte litt musikk fra harddisken i stedet. Nå, i kveld, fungerer det helt normalt.

    Ellers pleier signalstyrken å være en hyppig syndebukk her hjemme. Hver gang kona eller jeg - uforvarendes - kommer borti disse bevegelige antennene på routeren, pleier det å dukke opp tilsvarende problemer. Heldigvis lette å rette opp. Signalstyrken bør - etter min erfaring - ligge på godt over 40% for at det skal fungere knirkefritt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn