Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    [...]
    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
    Har du musikken på readynas bør du bruke serveren derifra også. Det er et stort plunder å få tilgang til musikk fra nas hvis du bruker serveren i touch.
    Den er grei,men bruker eg da serveren i Touch,en til Spotify da?

    TAF
    Hvis du har flere Squeezebox Server i nettverket, hvilket du vil få så snart du kobler til Squeezebox Touch, kan du via menyvalg velge hvilken Squeezebox Server du til enhver tid vil benytte. Jeg regner dermed med at du kan kjøre NAS-musikk fra NASens Squeezebox Server og Spotify direkte på Squeezebox Touch. Formodentlig blir det omtrent som med bruk av mysqueezebox.com + en NAS med Squeezebox Server.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Mener å huske å ha lest at å bytte strømforsyningen til SB ga ett betydelig løft i lyden...noen som har gjordt dette? erfaringer ? og hva bytter man til ? :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Vapor skrev:
    Mener å huske å ha lest at å bytte strømforsyningen til SB ga ett betydelig løft i lyden...noen som har gjordt dette? erfaringer ? og hva bytter man til ? :)
    Det var noe skriving om dette ganske nylig (i høst/etter sommeren), både om produkter og erfaringer. Ta en titt litt bakover i denne tråden, og søk i tillegg for å se om det står noe i noen av de andre Squeezebox-relaterte trådene.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    CDWMcInSpots skrev:
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    [...]
    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
    Har du musikken på readynas bør du bruke serveren derifra også. Det er et stort plunder å få tilgang til musikk fra nas hvis du bruker serveren i touch.
    Den er grei,men bruker eg da serveren i Touch,en til Spotify da?

    TAF
    Hvis du har flere Squeezebox Server i nettverket, hvilket du vil få så snart du kobler til Squeezebox Touch, kan du via menyvalg velge hvilken Squeezebox Server du til enhver tid vil benytte. Jeg regner dermed med at du kan kjøre NAS-musikk fra NASens Squeezebox Server og Spotify direkte på Squeezebox Touch. Formodentlig blir det omtrent som med bruk av mysqueezebox.com + en NAS med Squeezebox Server.
    Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan velger jeg bort serveren i Touch'en ved hjelp av menyen?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    CDWMcInSpots skrev:
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    [...]
    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
    Har du musikken på readynas bør du bruke serveren derifra også. Det er et stort plunder å få tilgang til musikk fra nas hvis du bruker serveren i touch.
    Den er grei,men bruker eg da serveren i Touch,en til Spotify da?

    TAF
    Hvis du har flere Squeezebox Server i nettverket, hvilket du vil få så snart du kobler til Squeezebox Touch, kan du via menyvalg velge hvilken Squeezebox Server du til enhver tid vil benytte. Jeg regner dermed med at du kan kjøre NAS-musikk fra NASens Squeezebox Server og Spotify direkte på Squeezebox Touch. Formodentlig blir det omtrent som med bruk av mysqueezebox.com + en NAS med Squeezebox Server.
    Takker for info. Ankomer i morgon,så da er det bare å prøve.

    TAF
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Steinar_Lund skrev:
    [...]
    Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan velger jeg bort serveren i Touch'en ved hjelp av menyen?
    Hvis jeg husker rett og ikke har misforstått for mye, skjer vel dette nærmest implisitt(?)

    Hvis man spiller musikk fra direktetilkoblet USB-minne eller SD-kort må Squeezebox Server kjøre på Squeezebox Touch. det samme må den antagelig hvis man kjører WiMP eller Spotify på Squeezebox Touch (dette har jeg ikke forsøkt). Den startes da (automatisk) hvis den ikke allerede kjører.

    Hvis man velger å spille fra en annen enhet med Squeezbox Server (f.eks. en NAS eller en annen Squeezebox Touch), benytter man dennes Squeezbox Server. Første gang man spiller fra en ny enhet med Squeezbox Server, vil man oppleve at farger/skins m.m. på Squeezebox Touch atter er default. Disse må settes for hver Squeezbox Server-enhet man kobler seg til. Det samme skjer første gang man benytter mysqueezebox.com. Du kan altså (formodentlig) ha forskjellig fargevalg m.m. på Squeezebox Touch for hver Squeezbox Server du kobler den til (det har jeg dog ikke forsøkt).

    Jeg har dog en mistanke om at Squeezbox Server på Squeezebox Touch allikevel går i bakgrunnen eller ligger i dvale i slike tilfeller.

    På den annen side har jeg opplevd at Squeezbox Server på Squeezebox Touch kan miste litt taket på ting etter at man har frakoblet et USB-minne på korrekt måte med "Eject USB" og koblet til et nytt USB-minne. Ofte trenger den da en restart med påfølgende rescan.

    Dette er ikke et kort, klart og entydig svar, men det gir forhåpentlig en del nyttig bakgrunnsinformasjon og innsikt.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    CDWMcInSpots skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    [...]
    Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan velger jeg bort serveren i Touch'en ved hjelp av menyen?
    Hvis jeg husker rett og ikke har misforstått for mye, skjer vel dette nærmest implisitt(?)

    Hvis man spiller musikk fra direktetilkoblet USB-minne eller SD-kort må Squeezebox Server kjøre på Squeezebox Touch. det samme må den antagelig hvis man kjører WiMP eller Spotify på Squeezebox Touch (dette har jeg ikke forsøkt). Den startes da (automatisk) hvis den ikke allerede kjører.

    Hvis man velger å spille fra en annen enhet med Squeezbox Server (f.eks. en NAS eller en annen Squeezebox Touch), benytter man dennes Squeezbox Server. Første gang man spiller fra en ny enhet med Squeezbox Server, vil man oppleve at farger/skins m.m. på Squeezebox Touch atter er default. Disse må settes for hver Squeezbox Server-enhet man kobler seg til. Det samme skjer første gang man benytter mysqueezebox.com. Du kan altså (formodentlig) ha forskjellig fargevalg m.m. på Squeezebox Touch for hver Squeezbox Server du kobler den til (det har jeg dog ikke forsøkt).

    Jeg har dog en mistanke om at Squeezbox Server på Squeezebox Touch allikevel går i bakgrunnen eller ligger i dvale i slike tilfeller.

    På den annen side har jeg opplevd at Squeezbox Server på Squeezebox Touch kan miste litt taket på ting etter at man har frakoblet et USB-minne på korrekt måte med "Eject USB" og koblet til et nytt USB-minne. Ofte trenger den da en restart med påfølgende rescan.

    Dette er ikke et kort, klart og entydig svar, men det gir forhåpentlig en del nyttig bakgrunnsinformasjon og innsikt.
    Takk for svaret. Jeg burde nevnt at jeg ikke har ekstern harddisk eller SD-kort direkte koblet til Touch'en. Så da gir vel svaret seg selv. På et eller annet vis fikk jeg for meg at den innebyggede serveren kunne tukle til noe hvis man ikke aktivt koblet den fra. Dumme Lund.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    Tiny SB kjører ikke på Touch hvis du kjører Wimp/Spotify, kun hvis du kobler til minne/card/usb.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Liotheles skrev:
    Tiny SB kjører ikke på Touch hvis du kjører Wimp/Spotify, kun hvis du kobler til minne/card/usb.
    Hva skjer hvis man har direktetilkoblet masselager og veksler mellom avspilling fra dette (med lokal Squeezebox Server) og WiMP- eller Spotifyklient som kjører (direkte) på Squeezebox Touch?

    Hvis Squeezebox Touch's Squeezebox Server blir stengt ned hver gang man velger WiMP eller Spotify, og startes opp igjen hver gang man vil spille lokalt lagret musikk, vil jo Squeezebox Server måtte scanne lokal musikksamling ved hver av disse Squeezebox Server-oppstartene, og det kan ta tid.

    Jeg antar derfor at Squeezebox Touch's Squeezebox Server (faktisk) kjører/er oppe/i drift så lenge det er tilkoblet lokalt masselager. (Jeg tror derimot at) den stenges ved "Eject USB" og tilsvarende.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.356
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Liten test på dette her nå.
    Slo av server som SB server kjører på.
    "Home" på SB Touch og inn på WiMP og spille musikk.
    Da starter (eller våkner?) vel den interne Tiny SB server i Touchen?

    Så på med serveren igjen.
    Åpner SB server via ip:9000 på Pcen og ser der at SB Touch er på, men ikke noen visning av hva som spilles.




    Så inn på Touch (via fjernkontrollen) for å spille fra server.
    Min musikk - og får beskjed om at jeg må bytte bibliotek og gjør det. Vips, tilbake på SB server på min egen server.
    Så kan jeg bytte til WiMP og det spiller via SB server ser det ut som, kan i alle fall styre det fra SB server på ip:9000
     

    Vedlegg

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Ånden kom seilende med litt inspirasjon i dag, samtidig som jeg drev med litt rydding.
    Rydding = kjedelig, og dermed finner man på noe annet... Ref donaldblader når man skulle rydde rommet da man var liten... NOK om det

    Jeg kom over en 3com-router, som jeg vet er ok deal.
    Sjiter glatt i routerbiten og bruker den som svitsj i kjellern. Er bare 4 porter, men det holder som kjent lenge til touchen. Skal handle annen svitsj, men jeg er, som dere har skjønt for lenge siden, treg!

    Nå spiller det fra klokkene, og jeg vil tro det er stabilt. Må vel kjøpe meg en 3com-svitsj i kjellern, helst layer 3 tenker jeg.. :p
    Ja for det har man bruk for hjemme :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    CDWMcInSpots skrev:
    Liotheles skrev:
    Tiny SB kjører ikke på Touch hvis du kjører Wimp/Spotify, kun hvis du kobler til minne/card/usb.
    Hva skjer hvis man har direktetilkoblet masselager og veksler mellom avspilling fra dette (med lokal Squeezebox Server) og WiMP- eller Spotifyklient som kjører (direkte) på Squeezebox Touch?

    Hvis Squeezebox Touch's Squeezebox Server blir stengt ned hver gang man velger WiMP eller Spotify, og startes opp igjen hver gang man vil spille lokalt lagret musikk, vil jo Squeezebox Server måtte scanne lokal musikksamling ved hver av disse Squeezebox Server-oppstartene, og det kan ta tid.

    Jeg antar derfor at Squeezebox Touch's Squeezebox Server (faktisk) kjører/er oppe/i drift så lenge det er tilkoblet lokalt masselager. (Jeg tror derimot at) den stenges ved "Eject USB" og tilsvarende.
    Jeg prøvde bare å si at hvis man benytter sin Touch, uten lokal musikk tilkoblet, starter ikke Tiny SB.
    Dvs at hvis man ikke behøver tilgang til mer musikk enn de 10-12 mill sangene på Wimp/Spotify så bruker man ikke ressurser i Touch til å kjøre unødvendig programvare på den.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    [...]
    Må vel kjøpe meg en 3com-svitsj i kjellern, helst layer 3 tenker jeg.. :p
    Ja for det har man bruk for hjemme :)
    Da må du (nok) kjøpe en brukt en. 3Com ble kjøpt av HP i 2010. Jeg tror alle produkter nå er merket med HP.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    [...]
    Jeg kom over en 3com-router, som jeg vet er ok deal.
    Sjiter glatt i routerbiten og bruker den som svitsj i kjellern. Er bare 4 porter, men det holder som kjent lenge til touchen. Skal handle annen svitsj, men jeg er, som dere har skjønt for lenge siden, treg!

    Nå spiller det fra klokkene, og jeg vil tro det er stabilt.
    [...]
    Så mye trøbbel, styr og feilsøk, bare fordi du benytter utstyr som burde vært kassert?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Liotheles skrev:
    [...]
    Jeg prøvde bare å si at hvis man benytter sin Touch, uten lokal musikk tilkoblet, starter ikke Tiny SB.
    Dvs at hvis man ikke behøver tilgang til mer musikk enn de 10-12 mill sangene på Wimp/Spotify så bruker man ikke ressurser i Touch til å kjøre unødvendig programvare på den.
    OK.

    Antagelig kan man i tillegg legge til/bruke all verdens nettradioer via mysqueezebox.com, fremdeles med samme resultat.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    JEG burde vært kassert.

    Jeg gikk lei datahobbyen/lidenskapen for noen år siden. Av og til synes jeg det likevel er litt givende med litt feilsøking. Jeg lærte av denne runden også.
    Jeg lurte på den ene av 3 svitsjer, de 2 andre trodde jeg fungerte! Den ene gjør jo vitterlig nok også det. (denne hadde jeg glemt at jeg hadde, da den ble kjøpt til min søster i 2005 ca.)

    Jeg skulle ikke hatt en layer 3 svitsj om så 3com hadde holdt til i fjøset mitt. Eller, da kunne jeg tatt den som husleie.. :)
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    624
    Antall liker
    756
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Liotheles skrev:
    Touch kan dessuten kjøres direkte mot MySqueezebox.com og benytte Spotify og Wimp UTEN at du kjører lokal squeezeboks-server, hvis slikt er av interesse?

    Forøvrig anbefales sterkt å lese følgende hvis du har tenkt å bruke Touch med eget musikklib med innebygget Tiny SB-server:

    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_Home_Music_Server
    [/quote]

    Ja, Spotify er definitivt interessant. Takk for link og tips.



    [/quote]

    Da er Touch installert og koblet til. Dette var faktisk ganske enkelt :D
    Hører på Spotify nå og skal igang med musikk filene senere..
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann

    Sitter her og banner. Kor finner eg Spotify plugin og korleis instalerer eg den på min ny ankomne Touch???

    Trenger hjelp her.

    TAF
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    624
    Antall liker
    756
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    T A F skrev:
    Heisann

    Sitter her og banner. Kor finner eg Spotify plugin og korleis instalerer eg den på min ny ankomne Touch???

    Trenger hjelp her.

    TAF
    Hallo,

    mulig det finnes flere måter å installere på men jeg fikk det til ved å lage konto på mysqueezebox.com. Deretter registrere Spotify som 'tjeneste' Fikk da opp Spotiy på Touch'en
    Se link: http://www.mysqueezebox.com/appgallery/Spotify

    sandecker
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Fått det til. Alt ok.

    Nå er det bare å få Galaxy Tab 10.1 til å fungere som fjernkontroll til Spotify på Touch.

    Erfaringer søkes.

    TAF
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.236
    Antall liker
    33.242
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Holder på oppgradere serveren min og var så dum (?) å velge den nye Ubuntu 11.10 som kom i forrige uke.
    Viser seg at denne Ubuntu ikke er kompatibel med gjeldende offisielle squeezeboxserver. Utrolig, men sant. Har visstnok noe med en for ny versjon av Perl som brukes i den nye ubuntuen. De har ikke løst det ennå i nightly versjon av 7.6, løsningen for meg var å prøve 7.7.

    Så nå spiller jeg ikke av i squeezeboxserver, men i Logitech Media Server. Regner med mye tull, men har ikke funnet noe bugs eller problemer ennå, faktisk. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    united59 skrev:
    Holder på oppgradere serveren min og var så dum (?) å velge den nye Ubuntu 11.10 som kom i forrige uke.
    Viser seg at denne Ubuntu ikke er kompatibel med gjeldende offisielle squeezeboxserver. Utrolig, men sant. Har visstnok noe med en for ny versjon av Perl som brukes i den nye ubuntuen. De har ikke løst det ennå i nightly versjon av 7.6, løsningen for meg var å prøve 7.7.

    Så nå spiller jeg ikke av i squeezeboxserver, men i Logitech Media Server. Regner med mye tull, men har ikke funnet noe bugs eller problemer ennå, faktisk. :)
    Jeg kjørte på 7.6 nightly builds tidligere i år før 7.6 ble sluppet p.g.a. ALAC-støtte. Det er sant som det står på SqueezeboxWiki, at funksjonalitet plutselig kan forsvinne eller slutte å virke for så å bli ordnet etter et døgn eller flere uker.

    Min anbefaling for bruk av utviklingsversjonens nightly builds er derfor:
    Hvis man er fornøyd med den installerte versjonen (build) man har akkurat nå, takk nei til oppgradering når man blir spurt fordi det kan introdusere feil.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.236
    Antall liker
    33.242
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Regner med at du skjønte det, CDWMcInSpots, men for å være sikker:

    her var det altså slik at det var nytt OS som gjorde at jeg ikke lenger kunne fortsette å bruke den versjonen av squeezeboxserver jeg foretrakk (som var en nightly 7.6.2, men ingen 7.6-versjoner går på den nye Ubuntu).
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.284
    Antall liker
    4.960
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    SBS 7.6.1 kjører fint på ClearOS 5.2 hos meg, men united59 skal ha takk for å minne meg på at jeg må finne på å hoppe ukritisk til ClearOS 6.0 når denne slippes om ikke lenge.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    united59 skrev:
    Regner med at du skjønte det, CDWMcInSpots, men for å være sikker:

    her var det altså slik at det var nytt OS som gjorde at jeg ikke lenger kunne fortsette å bruke den versjonen av squeezeboxserver jeg foretrakk (som var en nightly 7.6.2, men ingen 7.6-versjoner går på den nye Ubuntu).
    Ja , det forstod jeg.

    Både du og jeg ønsket egentlig å benytte produksjonsversjonen (eller kommende vedlikeholdsversjon = nightly build av neste lille oppgradering) av Squeezebox Server. Vi måtte begge velge utviklingsversjonen fordi den var den eneste som kunne tilby det vi ønsket. I ditt tilfelle er det 7.7 nightly build, i mitt tilfelle i vår var det 7.6 nightly build (fordi 7.5.x var produksjonsversjonen på det tidspunktet).

    Jeg var noe i tvil om mitt budskap var særlig velformulert, men fant ikke på noe bedre akkurat da.

    Da jeg kjørte nightly build av utviklingsversjonen, takket jeg til å begynne med ja til oppgraderinger når jeg fikk tilbudene. Plutselig en dag forsvant navigasjon via "My Music Folder". Det tok ca. 2 uker før jeg fikk tilbake den funksjonaliteten. En annen gang var det noe annet som gikk galt.

    Mitt råd er altså at:
    Når man kjører nightly build av utviklingsversjonen og er fornøyd med Squeezebox Server akkurat slik den er akkurat da, skal man beholde denne buildutgaven fordi man ikke vet hvilke problemer som kan dukke opp med neste oppgradering. Dette betyr altså at man da takker nei til tilbud om en nyere nightly build fordi man er fornøyd med den man har.

    Man oppgraderer først til nyere nightly build hvis endringsloggen forteller om ny funksjonalitet man ønsker eller at feil man plages av er rettet.

    Sagt på en annen måte: Sitt stille i båten så lenge som mulig.

    Jeg håper dette ble klarere enn svar #3341 ovenfor.

    PS:
    Man oppgraderer selvsagt til ny versjon etter at utviklingsversjonen man kjører på (7.7 i ditt tilfelle) er blitt sluppet som produksjonsversjon.

    Tillegg:
    Jeg har skrevet om dette temaet tidligere:

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Dessverre er advarselen "Please note: builds can be broken every now and then. This version is under heavy development" ang. utviklingsversjonen høyst reell. Jeg sa ja til en senere 7.6.0-oppdatering. Da forsvant music folder-avspilling fordi musikkatalogen plutselig så ut som om den var tom (album, artist m.m. virket fremdeles). Noen versjoner senere (1-2 uker) var dette rettet. Senere fusket spoling i Apple Lossless-filer. Dette er rettet i siste versjon jeg har lastet ned. Rådet for bruk av utviklingsversjonen blir å holde på en versjon som virker inntil du oppdager problemer.

    Jeg tipset for en god stund siden en IT-kollega om at "#16191 - ALAC Songs being cutoff before they end" er rettet. Senest denne uken spurte han meg ang. ovennevnte musikkatalogproblem. Dette oppleves altså ikke nødvendigvis som rett frem selv for IT-utdannede.
    [...]
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    united59 skrev:
    [...]
    Viser seg at denne Ubuntu ikke er kompatibel med gjeldende offisielle squeezeboxserver. Utrolig, men sant. Har visstnok noe med en for ny versjon av Perl som brukes i den nye ubuntuen.
    [...]
    united59 skrev:
    Og mitt råd er å avvente Ubuntu Desktop 11.10. ;D
    Du kunne formodentlig ha installert en eldre Perl-versjon. Jeg vet i farten ikke om flere Perl-versjoner kan sameksistere nogenlunde fornuftig på samme datamaskin eller ei.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Jeg vender stadig tilbake til start.
    Alt har nå fungert i noen dager, helt til nå.
    Nå ramla SB ut av nettverket, kan ikke koble til serveren, ikke får jeg ipadresse, og følgelig ikke spilt av noe internettradio heller.
    Den rekker å hente info fra mitt bibliotek (dvs, hvis sb er uten noen form for minne, at den ikke har cacha på noe sett?)
    Spilte 3 akkorder på noe her, så ble det stille igjen.

    edit: restarta router, restarta sb-server. Intet
    restarta svitsj i kjellern. intet

    Så resette til fabrikkinnstillinger på sbn.
    Nå spiller det igjen.

    Så får vi se hvor lenge ivar er i paris denne gangen
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.284
    Antall liker
    4.960
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er underlig hvor stor forskjell det er på stabiliteten rundt forbi.

    Med SB3, kablet nett og Linux-basert server, opplever jeg tilnærmet 100% stabilitet, med unntak av selvforskyldt fingertrøbbel.

    $ uptime
    20:57:12 up 293 days, 21:57, 1 user, load average: 0.14, 0.10, 0.03
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Kjærasten min har eit problem med at Squeeze server ikkje finn den nye musikken hennar i iTunes-bibllioteket, sjølv om ho køyrer ny scanning. Nokon som har tips om kva problemet kan vere?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.236
    Antall liker
    33.242
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    kjetinho skrev:
    Kjærasten min har eit problem med at Squeeze server ikkje finn den nye musikken hennar i iTunes-bibllioteket, sjølv om ho køyrer ny scanning. Nokon som har tips om kva problemet kan vere?
    Har det virket før, men ikke nå, så aner jeg ikke (bruker det ikke selv).
    Men iTunes-intergrasjon MÅ hakes av inne i Innstillinger. ('Min Musikk' tror jeg).
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.709
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har opplevd det samme. Orket ikke å prøve å finne ut hvor feilen lå. Løste seg med at jeg scannet alt på nytt.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann

    Har problemer med albumvisning i Controlleren.Kun eit av ca 7-800 album art som viser ser det ut for. Noken tips?

    Oppdaterte den til 7.6 for ikkje så lenge siden og da sjedde dette. Kjøpte meg Touch og ønsker å bruke Controlleren mot den,men det hadde vært greit å hatt cover arten synleg.

    Har også hatt eit problem med Duet/Controller ifm bytte av bibleotek. Den gir meg beskjed om å oppdatere kvar gong eg bytter fra min musikk og over til internettradio og det samme når eg skal bytte tilbake igjen. Tips ønskes her også.

    Vennleg helsing
    TAF
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    T A F skrev:
    Heisann

    Har problemer med albumvisning i Controlleren.Kun eit av ca 7-800 album art som viser ser det ut for. Noken tips?

    Oppdaterte den til 7.6 for ikkje så lenge siden og da sjedde dette. Kjøpte meg Touch og ønsker å bruke Controlleren mot den,men det hadde vært greit å hatt cover arten synleg.
    Jeg har kjørt min Squeezebox Controller på 7.6 fra før den ble sluppet (m.a.o. nightly builds av utviklingsversjon). Det har, så langt jeg husker, fungert bra. Jeg har ikke savnet albumbilder. Noen ligger som katalogfiler og andre inne i ALAC-filer.

    Jeg har benyttet den til å betjene en Logitech Transporter og flere Squeezebox Touch, de siste med og uten datamaskin med Squeezebox Server påslått i nettverket.

    Den er etterhvert oppgradert til firmware fra 7.6.0 og (formodentlig) 7.6.1.

    Har også hatt eit problem med Duet/Controller ifm bytte av bibleotek. Den gir meg beskjed om å oppdatere kvar gong eg bytter fra min musikk og over til internettradio og det samme når eg skal bytte tilbake igjen. Tips ønskes her også.
    Hva mener du med dette? Beskrivelsen er noe tynn.

    Når jeg kjørte på ovennevnte 7.6 nightly builds, hadde ikke alltid alle Squeezebox Toucher og Squeezebox Server samme versjon. Når jeg byttet spiller som Squeezebox Controller skulle betjene, kunne jeg få spørsmål om oppgradering fordi (Squeezebox Server-)versjonen på spilleren var en annen enn på Squeezebox Controller.

    Det samme kunne skje på en Squeezebox Touch når jeg knyttet den til et annet musikkbibliotek og dermed en annen Squeezebox Server hvis den hadde en annen versjon. Ditto ved skifte til mysqueezebox.com.

    Jeg kunne få tilbud om både opp- og nedgraderinger.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Hei.

    Det du skriver i siste komentaren din er akurat slik eg opplever det sjølv(slik eg burde forklart det).

    Når eg skal bytte fra Ready NAS/musikk biblioteket der eg har min musikk lagret og over til mysqueezebox.com eller internettradio så får eg tilbud om opp eller nedgraderinger. Om eg ikkje opp eller nedgraderer så kommer eg ikkje videre.
    Derfor opp og nedgraderer eg i hytt og pine. Dette gjelder kun Controlleren altså.

    Når eg switcher med fjernkontrollen til Touchen så går det heilt knirkefritt. SB Controlleren som eg bruker har eg tidlegere brukt med min Duet og da var det det samme problemet som nå med Touchen.

    Vennleg helsing
    TAF
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    T A F skrev:
    Hei.

    Det du skriver i siste komentaren din er akurat slik eg opplever det sjølv(slik eg burde forklart det).

    Når eg skal bytte fra Ready NAS/musikk biblioteket der eg har min musikk lagret og over til mysqueezebox.com eller internettradio så får eg tilbud om opp eller nedgraderinger.
    OK. Da er årsaken til opp- og nedgraderingsforespørslene, som du antagelig forstod, at du har ulike versjoner av Squeezebox Server på de ulike tjenerne du benytter:
    • ReadyNAS med musikkbibliotek
    • mysqueezebox.com
    • Squeezebox Touch hvis denne kjører Squeezebox Server

    Jeg antar at mysqueezebox.com kjører nyeste stabile versjon av Squeezebox Server. Har din ReadyNAS en eldre versjon av Squeezebox Server?

    Om eg ikkje opp eller nedgraderer så kommer eg ikkje videre.
    Derfor opp og nedgraderer eg i hytt og pine. Dette gjelder kun Controlleren altså.
    Det var rart. Jeg kunne si nei takk når det passet meg på min Squeezebox Controller.



    Jeg tror (det er noen måneder siden) jeg kunne si nei takk til omgradering ved å trykke på hjemknappen nede til høyre for hjulet på Squeezebox Controller. Evt. så var det en eller annen annen knapp.

    Når eg switcher med fjernkontrollen til Touchen så går det heilt knirkefritt. SB Controlleren som eg bruker har eg tidlegere brukt med min Duet og da var det det samme problemet som nå med Touchen.
    Jeg har aldri benyttet min Squeezebox Receiver, men jeg tror forklaringen er akkurat den samme som over. Du benytter Squeezebox Controller til å styre spillere som benytter tjenere som kjører ulike versjoner av Squeezebox Server.
     

    Vedlegg

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Takker så masse for oppklaringer og gode forklaringer.

    Skal sjekke hvilken versjon eg har på NAS samt prøve det med "Hjem" knappen. Det siste hadde eg ikkje tenkt på.

    Takk igjen.

    TAF
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fint om du rapporterer tilbake om hva du finner ut, og hva som virker og ikke. Det kan være til hjelp for andre.

    Forsøk andre fornuftige knapper hvis ikke hjemknappen virker. Det var i så fall en knapp som var rimelig logisk, f.eks. venstrepil eller forrige sang. Det var i hvert fall ikke senterknappen, høyrepil, spill sang eller neste sang.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Hei igjen

    Funker ikkje heilt slik du forklarte.Mens eg rota litt rundt så kom i hvertfall covera på plass igjen for eit lite øyeblikk. Kansje det er noke eg skulle ha haket ut under instillinger på Controlleren?

    TAF
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn