Steinar_Lund skrev:
[...]
Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan velger jeg bort serveren i Touch'en ved hjelp av menyen?
Hvis jeg husker rett og ikke har misforstått for mye, skjer vel dette nærmest implisitt(?)
Hvis man spiller musikk fra direktetilkoblet USB-minne eller SD-kort må Squeezebox Server kjøre på Squeezebox Touch. det samme må den antagelig hvis man kjører WiMP eller Spotify på Squeezebox Touch (dette har jeg ikke forsøkt). Den startes da (automatisk) hvis den ikke allerede kjører.
Hvis man velger å spille fra en annen enhet med Squeezbox Server (f.eks. en NAS eller en annen Squeezebox Touch), benytter man dennes Squeezbox Server. Første gang man spiller fra en ny enhet med Squeezbox Server, vil man oppleve at farger/skins m.m. på Squeezebox Touch atter er default. Disse må settes for hver Squeezbox Server-enhet man kobler seg til. Det samme skjer første gang man benytter mysqueezebox.com. Du kan altså (formodentlig) ha forskjellig fargevalg m.m. på Squeezebox Touch for hver Squeezbox Server du kobler den til (det har jeg dog ikke forsøkt).
Jeg har dog en mistanke om at Squeezbox Server på Squeezebox Touch allikevel går i bakgrunnen eller ligger i dvale i slike tilfeller.
På den annen side har jeg opplevd at Squeezbox Server på Squeezebox Touch kan miste litt taket på ting etter at man har frakoblet et USB-minne på korrekt måte med "Eject USB" og koblet til et nytt USB-minne. Ofte trenger den da en restart med påfølgende rescan.
Dette er ikke et kort, klart og entydig svar, men det gir forhåpentlig en del nyttig bakgrunnsinformasjon og innsikt.