Nytt forslag som fullstendig utelukker nettverket slik du har det nå:ivar skrev:Kjapp liten oppdatering på mitt problem.
Henta en ny svitsj i dag, bare for test.
Jeg får svar på ping på macbook, kobler til SB, får koblet opp mot nettverk, samt musikkmappen etter en reset av SB'n..
Spiller av en halv låt, stille.
Da får jeg ikke koblet opp mot musikkmappen igjen, men når jeg setter tp tilbake i macbook så får jeg igjen svar på ping.
(jeg har dog erklært 2 døde svitsjer, muligens. Da disse ikke starter å svare på ping når jeg flytter tp fra SB til MB)
Får man en Controller + Duet til 1495 kroner, høres det ut som et godt kjøp. Jeg har to Duet nå - det er et kjekt produkt når ute-av-øye-ute-av-sinn er en viktig faktor. Den ene Dueten styrer jeg med Controller - den andre fortrinnsvis via iPad. I TVstuen kjører jeg fortsatt med Classic - for å kunne styre den via den universalfjernkontrollen som også styrer resten av utstyret.TTmania skrev:Bare nevner at Elkjip har SB Duet til 1495,- denne uken
Ja. Controller + receiver = Duet.Ulf-B skrev:Får man en Controller + Duet til 1495 kroner, høres det ut som et godt kjøp. Jeg har to Duet nå - det er et kjekt produkt når ute-av-øye-ute-av-sinn er en viktig faktor. Den ene Dueten styrer jeg med Controller - den andre fortrinnsvis via iPad. I TVstuen kjører jeg fortsatt med Classic - for å kunne styre den via den universalfjernkontrollen som også styrer resten av utstyret.TTmania skrev:Bare nevner at Elkjip har SB Duet til 1495,- denne uken
Mulig jeg er dum, men hvordan kan det være negativt på noe vis av Canal Digital å tilby squeezebox billig?TTmania skrev:God Damn...Jeg skulle absolutt hatt en Touch, men neida...KUN til ANAL digital-kunder. Dette er diskriminering på høyt plan!
Dette var RÆVA (Les Anal digital)
Er vel lov til å være oppgitt og å lire av seg litt frustrasjon, men samme det. Har bestilt Duet fra Elkjip nå og plukker den opp i Oslo i morgen. Så da har jeg plutselig sju SB i forskjellige varianter : . BTW: er du ansatt i CD?marsboer skrev:Mulig jeg er dum, men hvordan kan det være negativt på noe vis av Canal Digital å tilby squeezebox billig?TTmania skrev:God Damn...Jeg skulle absolutt hatt en Touch, men neida...KUN til ANAL digital-kunder. Dette er diskriminering på høyt plan!
Dette var RÆVA (Les Anal digital)
Hva slags diskriminering snakker du om? Hvem blir diskriminert? Du synes komplett diskriminerer fordi de velger å ha et tilbud med Canal Digital og ikke din leverandør, når denne leverandøren nærmest garantert ikke har gjort noe fremstøt angående dette uansett? Har komplett opptrådd på et diskriminerende vis i form av at Canal Digital har fått enerett på et slikt tilbud?
Du kan da fritt kjøpe deg en Touch hvor som helst på nett og i butikk. Jeg kan ikke forstå at det at Canal Digital tilbyr squeezebox har noe å si på din evne til å skaffe deg en Touch.
Uansett er ikke prisene så bra. Radio ble solgt i lang tid til 695,- i butikk hos Elkjøp (jeg kjøpte to stk).
Logikken er ikke annet enn at jeg IKKE er CD-kunde og derfor ikke får Touch til den oppgitte prisen. Ble derfor litt oppgitt og liret av meg at jeg synes at jeg ble diskriminert. Ikke verre enn det. Ha en fin kveldmarsboer skrev:Jeg er overhodet ikke tilknyttet CD på noe vis. Jeg skjønte bare ikke logikken i sytingen din.
Faktisk synes jeg CD går langt over streken når de gang på gang prøver å prakke på meg flere underholdningskanaler og pakke det inn som en gratisgave. Tunerne deres er også en haug med dritt. Med andre ord en helt gjennomsnittlig CD parabol-abonnent.
Dette høres meget rart ut. Har du forsøkt min foreslåtte direktekobling med krysset nettverkskabel for å lage et tonoders nettverk?ivar skrev:fin pris på touchen. Synd det er noe forbandet d%##"&%"#
okei da.
Nå har jeg tatt SB'n, tatt den med og koblet den på en garantert fungerende tp, 45cm fra telenorrouter.
Den ødelegger hele nettverket mitt.
Den starter å spille musikk (spiller bare en liten stund), men da får jeg ikke koblet opp trådløst, jeg finner nettverket, det står at jeg er tilkoblet, men verdensveven er totalt utilgjengelig.
Så slutter sb å spille, den får ikke lenger koblet opp mot min musikk på squeezebox-serveren.
Jeg er lost, fortapt.
Jeg tror jeg tar med squeezeboxen til en kollega, så får han teste den på sitt nettverk.
Hvis f*, så går den til netonnet med første fly.
... det er noen som har det.ivar skrev:nei, er mørkt på låven der kryssa tp'ene ligger.
Resten fungerer, det er koblet opp mange forskjellige enheter, og det har fungert fint.
Jeg prøver kollegaens ekspertise først. Det frister mer enn å lete gjennom 10 banankasser med tp-kabler for å finne de som er kryssa..
Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
Bruker den medfølgende remoten men noen ganger så kunne jeg tenkt meg og sitte med pc på fanget på grunn av større oversikt.Når jeg spiller av på pc med spotify/wimp spillerne så kommer kun lyd fra pc og ikke gjennom Duet.Spiller av trådløst :-\
Hei squeezebox fjernkontroll serveren finner spotify men ikke wimpCDWMcInSpots skrev:Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
Bruker den medfølgende remoten men noen ganger så kunne jeg tenkt meg og sitte med pc på fanget på grunn av større oversikt.Når jeg spiller av på pc med spotify/wimp spillerne så kommer kun lyd fra pc og ikke gjennom Duet.Spiller av trådløst :-\
Og du har premium abb på begge to?eddie1 skrev:Hei squeezebox fjernkontroll serveren finner spotify men ikke wimpCDWMcInSpots skrev:Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
eddie1 gav da inntrykk av at han kunne spille både WiMP og Spotify på/med Squeezebox Duet styrt av Squeezebox Controller. Det var slik jeg oppfattet det han skrev og det var basis for mitt forslag. Slik spilling fungerer da vel ikke uten fullt/premium abonnement for begge to?united59 skrev:Og du har premium abb på begge to?eddie1 skrev:Hei squeezebox fjernkontroll serveren finner spotify men ikke wimpCDWMcInSpots skrev:Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
Joda, men det skader vel ikke med et kontrollspørsmål?CDWMcInSpots skrev:eddie1 gav da inntrykk av at han kunne spille både WiMP og Spotify på/med Squeezebox Duet styrt av Squeezebox Controller. Det var slik jeg oppfattet det han skrev og det var basis for mitt forslag.united59 skrev:Og du har premium abb på begge to?eddie1 skrev:Hei squeezebox fjernkontroll serveren finner spotify men ikke wimpCDWMcInSpots skrev:Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
Jeg har aldri spilt WiMP eller Spotify via Squeezebox. Derimot har jeg styrt avspillingen på en Squeezebox som hentet musikk fra en Squeezebox Server, med en PC v.h.a. Squeezebox Servers vevgrensesnitt.
Nei. Kontrollspørsmål er ofte nyttige og riktige. Jeg pleier da imidlertid å være tydelig på at det nettopp er et kontrollspørsmål. Da unngår jeg at noen blir fornærmet og forhindrer misforståelser. Det fungerer utmerket.united59 skrev:Joda, men det skader vel ikke med et kontrollspørsmål?CDWMcInSpots skrev:eddie1 gav da inntrykk av at han kunne spille både WiMP og Spotify på/med Squeezebox Duet styrt av Squeezebox Controller. Det var slik jeg oppfattet det han skrev og det var basis for mitt forslag.united59 skrev:Og du har premium abb på begge to?eddie1 skrev:Hei squeezebox fjernkontroll serveren finner spotify men ikke wimpCDWMcInSpots skrev:Har du forsøkt Squeezebox Servers vevgrensesnitt eller Squeezeplay?eddie1 skrev:Hei noen som vet hvordan man bruker pc som fjernkontrol via Duet til spotify/wimp ?
Jeg har aldri spilt WiMP eller Spotify via Squeezebox. Derimot har jeg styrt avspillingen på en Squeezebox som hentet musikk fra en Squeezebox Server, med en PC v.h.a. Squeezebox Servers vevgrensesnitt.
WiMP-programvaren/-spilleren for PC vil ikke virke. Den benytter/ser kun lydkort i og tilknyttet PCen, f.eks. innebygd lydkort, en USB-DAK eller Audio Pro TX100.eddie1 skrev:Hei Bruker Squeezebox til å spille trådløst til stereoanlegg.Wimp går rett fra router,slipper å ha pc igang mens spotify kjører gjennom squeezebox da med pc igang.Har abbonent og alt fungerer perfekt helt til jeg prøver å bruke wimp player som er innstalert på pc som fjernkontrol! altså pc isteden for squeezebox kontrollen! Når jeg bruker squeezebox senter på pc som fjernkontrol så fungerer den på spotify men ikke wimp.
grunnen til at jeg kunne tenkt meg og bruke wimp playern og pc en gang iblandt er større oversikt osv enn den lille skjermen på kontrollen... :-\
Takker så mye for svar.Da får jeg vel evt skaffe en ipad eller lign hvis jeg vil ha en større remote! selv en ipod eller lign har vel større skjerm enn remoten på duetCDWMcInSpots skrev:WiMP-programvaren/-spilleren for PC vil ikke virke. Den benytter/ser kun lydkort i og tilknyttet PCen, f.eks. innebygd lydkort, en USB-DAK eller Audio Pro TX100.eddie1 skrev:Hei Bruker Squeezebox til å spille trådløst til stereoanlegg.Wimp går rett fra router,slipper å ha pc igang mens spotify kjører gjennom squeezebox da med pc igang.Har abbonent og alt fungerer perfekt helt til jeg prøver å bruke wimp player som er innstalert på pc som fjernkontrol! altså pc isteden for squeezebox kontrollen! Når jeg bruker squeezebox senter på pc som fjernkontrol så fungerer den på spotify men ikke wimp.
grunnen til at jeg kunne tenkt meg og bruke wimp playern og pc en gang iblandt er større oversikt osv enn den lille skjermen på kontrollen... :-\
Du må, som du har fått til med Spotify, finne en måte å aksessere WiMP via Squeezebox Server-programvaren på datamaskinen som kjører Squeezebox Server, enten på denne datamaskinen eller fra en annen datamaskin.
Det er også mulig at man via noe ekstra programvare kan rute lyd fra et program på PCen som avspiller lyd, det vil for deg si WiMP-spilleren, til en Squeezebox i ditt nettverk, formodentlig via datamaskinen som kjører Squeezebox Server. Jeg tror jeg har lest om noe slikt tidligere. Det ble benyttet som en nødløsning for Spotify før det fantes Squeezebox Server plugins. Jeg vet ikke hvor brukervennlig det er. Dette er beskrevet tidligere både her på HFS og andre steder på nettet.
Kanskje noen andre vet noe mer og kan opplyse oss?
Det er mulig at det finnes flere lignende løsninger.http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin#Overview
Overview
The WaveInput plugin enables PC sound to be played through SqueezeCenter by hooking into Windows recording facility. This plugin is useful for those stream which cannot be played directly by SqueezeCenter. The user would start the audio playing through the PC (e.g. use a Browser ang go to a Website) and then enable Waveinput on SC for the audio to be relayed through SC (albeit with a short delay)
The WaveInput plugin is based around an utility which samples the PC audio stream configured as the recording source and then converts and feeds the sampled stream as a WAV stream into SqueezeCenter.
Ja, selv skjermen på en iPod Touch er betydelig større (4x?). Jeg har av og til tenkt at man gjerne kunne kjøpe den rimeligste iPod Touch kun for bruk som fjernkontroll. Den er billigere enn en Squeezebox Controller.eddie1 skrev:[...]
selv en ipod eller lign har vel større skjerm enn remoten på duet
Hei spiller både wimp og spotify trådløst med Duet men klarer ikke å bruke wimp player fra pc som fjernkontrol isteden for Duet kontrollen/remoten!!!Liotheles skrev:@eddie1
Wimp og Spotify skal fungere veldig greit på en Duet hvis du har premium abb og kjører en SB Server.
Ta en kikk på denne guiden så fikser det seg sikkert
http://wimp.no/squeezeboxguide
Hvis du liker å sitte med laptop'n i fanget styrer du alt enkelt vha web mot http://SB-server:9000
eller Squeezeplay eller Moose. Squeezeplay gir deg et skjermbilde veldig likt det du har på Duet Controller.
Det fungerer også utmerket å styre hele sulamitten med en iPod/iPhone/iPad med f.eks programmet iPeng (koster vel ca 50,-). Dette er min foretrukne måte for tiden.
Wave plug-in som det refereres til over tror jeg må kjøre på samme maskinen som SB server så da funker den vel ikke med laptop'n (hvis det ikke tilfeldigvis er der du kjører SB server da?)
Lykke til!
Poenget er vel at du helt skal glemme wimp player i denne sammenhengen. Den er vel bare for avspilling av wimp PÅ pc'n.eddie1 skrev:Hei spiller både wimp og spotify trådløst med Duet men klarer ikke å bruke wimp player fra pc som fjernkontrol isteden for Duet kontrollen/remoten!!!Liotheles skrev:@eddie1
Wimp og Spotify skal fungere veldig greit på en Duet hvis du har premium abb og kjører en SB Server.
Ta en kikk på denne guiden så fikser det seg sikkert
Hvis du liker å sitte med laptop'n i fanget styrer du alt enkelt vha web mot http://SB-server:9000
eller Squeezeplay eller Moose. Squeezeplay gir deg et skjermbilde veldig likt det du har på Duet Controller.
Det fungerer også utmerket å styre hele sulamitten med en iPod/iPhone/iPad med f.eks programmet iPeng (koster vel ca 50,-). Dette er min foretrukne måte for tiden.
Wave plug-in som det refereres til over tror jeg må kjøre på samme maskinen som SB server så da funker den vel ikke med laptop'n (hvis det ikke tilfeldigvis er der du kjører SB server da?)
Lykke til!
Kan du ikke gjøre det i WIMP Player og lagre spillelistene, som du etterpå finner med fjernkontroll eller WEBUI og spiller av? Ikke optimalt,men...eddie1 skrev:Ok takker for svar .Grunnen til at jeg ville bruke wimp player var for å surfe gjennom plater og lagre spillelister osv med langt bedre oversikt enn med remoten
Hei finner musikk i wimp player og lagrer spillelister som du sier men synes remoten er uoversiktlig og når jeg skal lagre en sang eller liste med remoten så går ikke det heller!united59 skrev:Kan du ikke gjøre det i WIMP Player og lagre spillelistene, som du etterpå finner med fjernkontroll eller WEBUI og spiller av? Ikke optimalt,men...eddie1 skrev:Ok takker for svar .Grunnen til at jeg ville bruke wimp player var for å surfe gjennom plater og lagre spillelister osv med langt bedre oversikt enn med remoten
Uansett SKAL du altså kunne finne WIMP i squeezeboxservers WEBui på hvilkensomhelst laptop i nettverket ditt.
I beste mening:eddie1 skrev:Hei finner musikk i wimp player og lagrer spillelister som du sier men synes remoten er uoversiktlig og når jeg skal lagre en sang eller liste med remoten så går ikke det heller!united59 skrev:Kan du ikke gjøre det i WIMP Player og lagre spillelistene, som du etterpå finner med fjernkontroll eller WEBUI og spiller av? Ikke optimalt,men...eddie1 skrev:Ok takker for svar .Grunnen til at jeg ville bruke wimp player var for å surfe gjennom plater og lagre spillelister osv med langt bedre oversikt enn med remoten
Uansett SKAL du altså kunne finne WIMP i squeezeboxservers WEBui på hvilkensomhelst laptop i nettverket ditt.
Liotheles skrev:Hvis du liker å sitte med laptop'n i fanget styrer du alt enkelt vha web mot http://SB-server:9000 eller Squeezeplay eller Moose. Squeezeplay gir deg et skjermbilde veldig likt det du har på Duet Controller.
Fremgangsmåte på din bærbare PC:united59 skrev:Poenget er vel at du helt skal glemme wimp player i denne sammenhengen. Den er vel bare for avspilling av wimp PÅ pc'n.
Siden du spiller av på squezzeboxen, må du derfor du lete i det som serverprogrammet leverer. Enten bruker du da en fjernkontroll, eller finner WEBUI. På (server-ip):9000/
Du må finne wimp-styringa inne i squeezeboxserver's GUI. Er det en innstilling du har oversett? Ikke haket av noe i "innstillinger"?
Koble til serveren fra Squeezebox'en
[...]
Om du nå navigerer til "My Apps", vil WiMP dukke opp i denne listen. Har du allerede logget inn med telefonnummer + passord på mysqueezebox.com vil du komme rett inn i applikasjonen. Har du ikke har gjort dette enda må du nå logge inn med ditt telefonnummer og passord. Etter du har logget inn vil du finne alle dine spillelister og favoritter, og selvfølgelig også våre redaksjonelle anbefalinger. Det meste du er vant til fra før med andre ord.