Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    marsboer:
    som følger:
    telenor, router og trådløs router.
    Benyttes den siste ("trådløs router") kun som trådløst aksesspunkt og evt. kablet svitsj, eller kjører du faktisk to routere (som routere) etter hverandre i serie slik at du har et subnett inne i et større nett?

    Tanken var via en enkel svitsj men det krøller etter routern.
    Mener du at svitsjen er plassert mellom "router og trådløs router"?

    Hvis begge routerne faktisk fungerer som routere, vil svitsjen tilhøre det ytre nettet. Enheter i det ytre nettet ser neppe enheter i det indre subnettet, mens enhetene i det indre subnettet antagelig ser alt.

    Må se om jeg finner en mulighet til å resette sbn totalt.
    altså helt som den var fra eska. Blir den det via reset factory settings?
    stay tuned, igjen
    Jeg tror det, men har ikke forsøkt.

    SmallNetBuilder har en rekke guider/howtos inkl. om bruk av flere routere for å lage subnett. De er rimelig greie å forstå. Her er noen lenker:
    • http://www.smallnetbuilder.com/basics/lanwan-basics
    • http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-howto
    • http://www.smallnetbuilder.com/basics/wireless-basics
    • http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-howto
    • http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-howto/24431?task=view
    • http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-howto/24428-howtotwoprivlan
    • http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-howto/30071-vlan-how-to-segmenting-a-small-lan

    Tillegg:
    Denne tråden (http://forums.slimdevices.com/archive/index.php/t-81836.html) styrker antagelsen om at "reset factory settings" gir deg en Squeezebox Touch slik den var fra fabrikken. Det ryddet opp i en mislykket firmwareoppgradering. Se bruker strindls innlegg fra "2010-09-07, 21:49".

    Tillegg 2:
    ivar skrev:
    telenor, router og trådløs router.
    Hva betyr "telenor" her? Er det en kobber- eller fiberkabel med signal fra Telenor terminert i et uttak, er det et bredbåndsmodem matet av et signal fra Telenor, eller er det enda en router matet av et signal fra Telenor?
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    jeg forklarer meg som ei krøkke.

    Routeren er en telenorrouter med trådløsfunksjon.
    4 porter og wlan.
    Svitsjen er en av de rimeligste, hvor det eneste managementet er å sette i ledninger.... :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    jeg forklarer meg som ei krøkke.

    Routeren er en telenorrouter med trådløsfunksjon.
    4 porter og wlan.
    Svitsjen er en av de rimeligste, hvor det eneste managementet er å sette i ledninger.... :)
    Endelig!

    Da burde det jo fungert enkelt og greit. Det er jo et planke-/plain jane/vanilla-oppsett.

    Hmmm...
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    jepp. Det burde det!
    Det spiller nå, faktisk. Via nevnte svitsj og kabling.
    Går tregt å bytte album, sang av og til, og nå nettopp hørtes det ut som den kutta litt mellom 2 sanger. MEN DET SPILLER :)
    Touchen er friskmeldt, jeg blir vel aldri det, og jeg tror muligens feilkilden er a: svitsjen, som jeg er usikker på. b: kabelen fra 2etg til kjeller via trekkerør.
    Men en kabel som ligger i ro slutter ikke plutselig å virke, det kan en svitsj gjøre.
    I tillegg er jeg selvsagt skeptisk på routern fra telenor.
    Den måtte restartes før macbooken fikk ip/svar fra ping da jeg satte en tp-kabel inn i en port.
    Akkurat DET, er litt teit, synes jeg...

    edit: og det spilte til nå..
    jaja, nesten hele svarta bjørn er kanskje det man maks kan forvente?
    ....
    edit2: nå har opplegget stått urørt, uten å spille i hele natt. Det kutta jo ut i går kveld.
    Jeg kobler macbook på den kabelen som står i touchen, og jaggu får jeg ikke svar på pingforespørsel gitt.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo,

    Drister meg til å komme med et basic spørsmål ang Touch og Duet.
    Er er det tekniske forskjeller mellom disse i bruk, foruten det åpnebare med display? En av dem som er bedre egnet som startmodel?

    Har lett litt i denne tråden men den er så lang .... ;)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Touch har bedre innebygd DAC, skal være litt bedre som digital transport, og den har bare en enkel fjernkontroll.
    Touch har også en egen server innabords, dvs at den KAN brukes på egen musikk uten NAS/PC.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Touch støtter Hi-Rez filer har bedre analog utgang og er absolutt å foretrekke, den kan også kjøres med hdd direkte tilkoblet slik at du ikke trenger PC eller NAS.

    Så skal du kjøpe så velg Touch
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for svar!
    Skal bruke innebygget DAC i cd spiller så det pkt er ikke så viktig i denne omgang. Men at den kan brukes med en direkte koblet hdd, uten PC, og kan ta hi-rez filer mer viktig. Da er vel valget enkelt...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    739
    Torget vurderinger
    4
    ivar skrev:
    jepp. Det burde det!
    Det spiller nå, faktisk. Via nevnte svitsj og kabling.
    Går tregt å bytte album, sang av og til, og nå nettopp hørtes det ut som den kutta litt mellom 2 sanger. MEN DET SPILLER :)
    Touchen er friskmeldt, jeg blir vel aldri det, og jeg tror muligens feilkilden er a: svitsjen, som jeg er usikker på. b: kabelen fra 2etg til kjeller via trekkerør.
    Men en kabel som ligger i ro slutter ikke plutselig å virke, det kan en svitsj gjøre.
    I tillegg er jeg selvsagt skeptisk på routern fra telenor.
    Den måtte restartes før macbooken fikk ip/svar fra ping da jeg satte en tp-kabel inn i en port.
    Akkurat DET, er litt teit, synes jeg...

    edit: og det spilte til nå..
    jaja, nesten hele svarta bjørn er kanskje det man maks kan forvente?
    ....
    edit2: nå har opplegget stått urørt, uten å spille i hele natt. Det kutta jo ut i går kveld.
    Jeg kobler macbook på den kabelen som står i touchen, og jaggu får jeg ikke svar på pingforespørsel gitt.
    Drister meg utpå her.......
    Ut fra det jeg har lest ang dine problemer tipper jeg du har en noe haltende switch.... ?
    Siden du har en telenor router med innebygget trådløst.... har du forsøkt å kjøre Touch'n trådløst mot denne? (altså forbigå event problem med switch)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    739
    Torget vurderinger
    4
    sandecker skrev:
    Takk for svar!
    Skal bruke innebygget DAC i cd spiller så det pkt er ikke så viktig i denne omgang. Men at den kan brukes med en direkte koblet hdd, uten PC, og kan ta hi-rez filer mer viktig. Da er vel valget enkelt...
    Touch kan dessuten kjøres direkte mot MySqueezebox.com og benytte Spotify og Wimp UTEN at du kjører lokal squeezeboks-server, hvis slikt er av interesse?

    Forøvrig anbefales sterkt å lese følgende hvis du har tenkt å bruke Touch med eget musikklib med innebygget Tiny SB-server:

    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_Home_Music_Server
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Liotheles:
    Ja, har kjørt trådløs med touchen stående rett ved router. Det fungerte (fortid). Nå vet jeg ikke.

    Det snodige er at jeg har testa med ny svitsj også. Det fungerte omtrent likedan.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Skjermen på min Sqeezebox Touch er blank? Dette har skjedd før uten at jeg bekymret meg nevneverdig fordi touchen funket helt fint og jeg antok displayet var skrudd av eller noe slikt. Nå har jeg flyttet og skal ha touchen opp på et nytt nettverk, men det er ikke enkelt når skjermen kun er blank. Har prøvd "reset" knappen på baksiden og får da den fine into-lyden etter en liten stund, men skjermen forblir like blank/ hvit. Tapper jeg på skjermen høres "blippe" lydene, men det hjelper ikke stort. Noen som har tips?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Liotheles skrev:
    sandecker skrev:
    Takk for svar!
    Skal bruke innebygget DAC i cd spiller så det pkt er ikke så viktig i denne omgang. Men at den kan brukes med en direkte koblet hdd, uten PC, og kan ta hi-rez filer mer viktig. Da er vel valget enkelt...
    Touch kan dessuten kjøres direkte mot MySqueezebox.com og benytte Spotify og Wimp UTEN at du kjører lokal squeezeboks-server, hvis slikt er av interesse?

    Forøvrig anbefales sterkt å lese følgende hvis du har tenkt å bruke Touch med eget musikklib med innebygget Tiny SB-server:

    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_Home_Music_Server
    Ja, Spotify er definitivt interessant. Takk for link og tips.

    Må lete etter billigste sted å handle 8)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    jepp. Det burde det!
    Det spiller nå, faktisk. Via nevnte svitsj og kabling.
    Går tregt å bytte album, sang av og til, og nå nettopp hørtes det ut som den kutta litt mellom 2 sanger. MEN DET SPILLER :)
    Touchen er friskmeldt, jeg blir vel aldri det, og jeg tror muligens feilkilden er a: svitsjen, som jeg er usikker på. b: kabelen fra 2etg til kjeller via trekkerør.
    Men en kabel som ligger i ro slutter ikke plutselig å virke, det kan en svitsj gjøre.
    I tillegg er jeg selvsagt skeptisk på routern fra telenor.
    Den måtte restartes før macbooken fikk ip/svar fra ping da jeg satte en tp-kabel inn i en port.
    Akkurat DET, er litt teit, synes jeg...

    edit: og det spilte til nå..
    jaja, nesten hele svarta bjørn er kanskje det man maks kan forvente?
    ....
    edit2: nå har opplegget stått urørt, uten å spille i hele natt. Det kutta jo ut i går kveld.
    Jeg kobler macbook på den kabelen som står i touchen, og jaggu får jeg ikke svar på pingforespørsel gitt.
    Enda litt mer høyttenkning:
    Du har feil et eller annet sted, men det er neppe i Squeezebox Touch siden den virket fint hos din kollega. Du kan for sikkerhets skyld sjekke om musikkspillingen på selve Squeezebox Touch er stabil ved avspille musikk lagret på et USB-minne koblet direkte til Squeezebox Touch's USB-port.

    Ping stresser neppe nettverket særlig mye. Det er forskjell på noen pingpakker og en konstant nettverksdatastrøm. Ping forteller deg m.a.o. at noen pakker slipper gjennom/det er forbindelse, men ikke nødvendigvis hvor god og robust forbindelsen er.

    Som tidligere skrevet: Kabelen i trekkerøret kan ha "gått i stykker" en stund etter trekking hvis trekkingen gikk utover spesifikasjonene, f.eks. p.g.a. for liten sving-/bøyeradius.

    Istedenfor å eksperimentere i en (kald) kjeller (hvis jeg husker rett), kan du strekke en lang kabel opp trappen el.l. og ta med deg Telenor-routeren opp fra kjelleren. NB: Ikke bruk kabelen i trekkerøret.

    Du bør starte meget enkelt med noen andre (garantert) gode kabler:

    Punkt 1:
    Koble Squeezebox Touch direkte til Telenor-router med god kabel uten noe i mellom og koble fra alle andre enheter. Ser Squeezebox Touch Telenor-routeren? Får den IP-adresse? Kan den spille nettradio via mysqueezebox.com? Hvis dette ikke virker, er det muligens noe galt med Telenor-routeren. Denne bør da undersøkes videre.

    Punkt 2:
    Hvis punkt 1 virket: Koble til enheten med Squeezebox Server (NAS eller datamaskin) med kabel direkte til Telenor-router. Ser Squeezebox Touch Squeezebox Server? Hvis ja: Spiller den musikk stabilt over lang tid? Hvis dette virker, er antagelig Telenor-routeren OK.

    Punkt 3:
    Bytt ut Telenor-routeren med svitsjen og gjenta punkt 2. Du får da testet om svitsjen er OK.

    Punkt 4:
    Hvis ovennevnte pukter var OK, er det antagelig kabelen i trekkerøret som er synderen. Flytt Telenor-routeren ned til sin faste plass i kjelleren. Koble den til etasjen over med den lange kabelen (i kjellertrappen) som du benyttet i de tidligere punktene. Sjekk om det fremdeles virker (hvilket det bør). Hvis det virker, er dette en rimelig sikker bekreftelse på at trekkerørskabelen (i best fall) er tvilsom og bør kasseres. (Det er revnende likegyldig at ping tidvis virker.)
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Jeg vet at ping ikke representerer tung datatrafikk men det er uvurdelig verktøy for å finne ut om man i det hele tatt er i denne verdenen.
    :)

    punkt 1: gjennomført. Fikk ip og spilte radio så det sang.

    punkt 2: koblet opp, og det gikk én sang sånn ca. Tenkte at nå fungerer det helt sikkert.
    Det gjorde det (heldigvis?) ikke.
    Jeg mister kontakten til sodd (musikkbiblioteket heter det, faktisk) og touch greier ikke koble opp igjen.
    Da skal denne svitsjen på dynga!
    Nå skal svitsj 2 testes.
    (nå fikk den koblet til igjen, så det er ustabilt)

    edit: svitsj 2 testet. Denne fikk kontakt kun i få sekunder før den kobla ut. DØD (kastes)
    *hente svitsj 3..*

    edit 2: ok, da er svitsj 3 koblet opp. Det starter i alle fall opp (den går garantert ikke trådløs, da jeg ikke har gitt den noe passord til wlanet. Nei, jeg har ingen naboer....)
    Jeg mista kontakten også med denne svtisjen da den sto i kjellern..
    Jeg kommer til å spille litt her oppe, før jeg kobler opp ting nedi kjellern igjen.
    Til kjellern har jeg nå 2 kabler. En som går utenpå veggen, og en som går i trekkerør.
    Fra svitsjpunktet i kjellern går kablene i taket (ikke mange metrene) opp i liknende (clas ohlson) til elko-bokser. Hvor de er koblet i A-standard.

    Hver gang jeg sitter på dette som skal bli et kontor blir jeg påminnet om at 3 pappesker er et lite dugandes pc/arbeidsbord!!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ivar skrev:
    Jeg vet at ping ikke representerer tung datatrafikk men det er uvurdelig verktøy for å finne ut om man i det hele tatt er i denne verdenen.
    :)
    Enig.

    [...]
    Jeg mister kontakten til sodd (musikkbiblioteket heter det, faktisk)
    [...]
    Er man trønder, så er man trønder ... ;)

    Jeg ble litt forvirret av beskrivelsen din m.h.t. "Punkt"-nummereringen. Mine "Punkt 1" og "Punkt 2" involverer kun Telenor-routeren. Først i mitt "Punkt 3" introduserer jeg en svitsj, men da fjerner jeg Telenor-routeren. Først etter "Punkt 3" kombinerer jeg/kobler jeg sammen Telenor-routeren med en svitsj.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    og jeg hoppa litt i punktene.
    Jeg fikk som sagt full kontakt med alt av nettradioer i første punkt
    Så fra router til svitsj. SB ut derfra, sb-server fra router. Bare alt i samme rom.
    Konstaterte 2 døde/feilfungerende svitsjer, den 3 er i test med samme oppsett.
     

    sonyrotel

    Fersking
    Ble medlem
    21.01.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Problemer med playlists.
    Jeg har Transporter og Classic i to forskjellige oppsett (locations), og benytter de tilhørende fjernkontrollere samt 'Duett' fjernkontrollen.
    I det ene oppsettet benyttes PC sammen med Classic, og i oppsettet med Transporter benyttes en NAS Netgear disk uten PC. Jeg benytter separate (eksterne) DACer.

    Det er et par ting jeg aldri har funnet ut av;

    Playlister.
    Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal lagre playlister, og heller ikke hvordan man endrer/fjerner tracks i en eksisterende playlist. Jeg vet ikke engang om det er mulig. Bruksanvisningen til Transporter sier noe om hvordan man kan lagre, men det fungere ikke. Jeg lurer på om det kan ha noe med oppsettet med NAS disken å gjøre. Da tenker jeg på at det er begrensinger med NAS SW. Jeg tar ikke sjansen på å forsøke å oppgradere Squeeze SW i NAS disken.

    Men også for SB Classic finner jeg ikke noe sted hvordan jeg kan lagre en playlist. Selv fra PC 'web control' softwaren finner jeg ikke ut hvordan man kan jobbe med playlister.

    Har dette noe med SW og type Squeeze produkter å gjøre ?

    Fjernkontroll (android nettbrett).
    Har sett at det finnes en 'apps' som tilsynelatende er en fjernkontroll for nettbrett. Men har disse støtte for bruk og endring av Playlist?
    Ideelt skulle jeg foretrukket en fjernkontroll grenssnitt som som var mer intuitivt og som gav bedre oversikt på (køen) rekkefølgen og inneholdet og kunne endre og lagre spillelister.

    Alternativt at jeg kan styre musikken fra en liten lap-top PC.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.833
    Antall liker
    739
    Torget vurderinger
    4
    sonyrotel skrev:
    Problemer med playlists.
    Jeg har Transporter og Classic i to forskjellige oppsett (locations), og benytter de tilhørende fjernkontrollere samt 'Duett' fjernkontrollen.
    I det ene oppsettet benyttes PC sammen med Classic, og i oppsettet med Transporter benyttes en NAS Netgear disk uten PC. Jeg benytter separate (eksterne) DACer.

    Det er et par ting jeg aldri har funnet ut av;

    Playlister.
    Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal lagre playlister, og heller ikke hvordan man endrer/fjerner tracks i en eksisterende playlist. Jeg vet ikke engang om det er mulig. Bruksanvisningen til Transporter sier noe om hvordan man kan lagre, men det fungere ikke. Jeg lurer på om det kan ha noe med oppsettet med NAS disken å gjøre. Da tenker jeg på at det er begrensinger med NAS SW. Jeg tar ikke sjansen på å forsøke å oppgradere Squeeze SW i NAS disken.

    Men også for SB Classic finner jeg ikke noe sted hvordan jeg kan lagre en playlist. Selv fra PC 'web control' softwaren finner jeg ikke ut hvordan man kan jobbe med playlister.

    Har dette noe med SW og type Squeeze produkter å gjøre ?

    Fjernkontroll (android nettbrett).
    Har sett at det finnes en 'apps' som tilsynelatende er en fjernkontroll for nettbrett. Men har disse støtte for bruk og endring av Playlist?
    Ideelt skulle jeg foretrukket en fjernkontroll grenssnitt som som var mer intuitivt og som gav bedre oversikt på (køen) rekkefølgen og inneholdet og kunne endre og lagre spillelister.

    Alternativt at jeg kan styre musikken fra en liten lap-top PC.

    På "moderforumet" finnes det mye info:
    Se f.eks svar nr.7 i denne tråden:
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=66587&highlight=beginner+playlists

    Ellers er svaret på det første sp.målet ditt; JA, man kan lagre playlister. Enklest og mest oversiktlig blir det hvis du bruker webUI ( http://SBserver-IP:9000 )
    Der finner du lagre-knapp nede til høyre under playlisten du nå spiller. Og du kan dra i sangene for å flytte de rundt i listen eller trykke på X for å slette de.

    På det andre sp.målet må jeg inrømme at jeg ikke har forsøkt android, men med iPod/iPhone/iPad så finnes det meget elegante apper som håndterer playlists på en utmerket måte. :)
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Fik min Squeezebox touch i dag å er meget happy . I løpet av et par minutter spilte det musikk .

    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .

    Om dette er muligt , vill den kunne vise bitraten på musikken jeg spiller fra spotify også ?


    Jeg bruker Ipad2 og Ipeng som fjernkontroll om det har noe å si .
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens

    Er det noken som kunne hjulpet meg med å få Spotify opp og gå på SB Duet?

    Har Team Viewer, så her kan du gå inn og sjekke mine instillinger osv fra din maskin. Hjelp søkes!?

    Vennleg helsing Terje Arve
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Andreas skrev:
    Skjermen på min Sqeezebox Touch er blank? Dette har skjedd før uten at jeg bekymret meg nevneverdig fordi touchen funket helt fint og jeg antok displayet var skrudd av eller noe slikt. Nå har jeg flyttet og skal ha touchen opp på et nytt nettverk, men det er ikke enkelt når skjermen kun er blank. Har prøvd "reset" knappen på baksiden og får da den fine into-lyden etter en liten stund, men skjermen forblir like blank/ hvit. Tapper jeg på skjermen høres "blippe" lydene, men det hjelper ikke stort. Noen som har tips?
    Ringte til Logitech som mente dette var en hardware feil, og fikk så ny SBT hos forhandler. Topp serveice begge steder!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Leifi skrev:
    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .
    Den muligheten har i alle fall aldri jeg sett, men ser ikke helt behovet heller. ;)

    Leifi skrev:
    Om dette er muligt , vill den kunne vise bitraten på musikken jeg spiller fra spotify også ?
    Når du kan spille spotify gjennom squeezebox-en, har du pr. definisjon et premium-abonnement, og da vil bitrate-en være 320kbps (Ogg/vorbis).

    Mulig du må sette bitraten til 320 (i stedet for 160 i spotify-oppsettet på Squeezebox Server-en)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Dazed skrev:
    Leifi skrev:
    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .
    Den muligheten har i alle fall aldri jeg sett, men ser ikke helt behovet heller. ;)
    Displayoppsettet på bildene av Squeezebox Boom er ikke noe man kan velge som standard. Noen lagde derfor en løsning for dette. Den er beskrevet i SqueezeboxWikis "Make Boom look like the Box".

    Dette og det faktum at Squeezebox Touch bl.a. kjører Linux, tyder på at det er betydelige konfigurasjons-/endringsmuligheter.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.271
    Antall liker
    4.942
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    CDWMcInSpots skrev:
    Dazed skrev:
    Leifi skrev:
    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .
    Den muligheten har i alle fall aldri jeg sett, men ser ikke helt behovet heller. ;)
    Displayoppsettet på bildene av Squeezebox Boom er ikke noe man kan velge som standard. Noen lagde derfor en løsning for dette. Den er beskrevet i SqueezeboxWikis "Make Boom look like the Box".
    Ahem..

    these instructions are outdated as of Squeezebox Server 7.4
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    Hei folkens

    Er det noken som kunne hjulpet meg med å få Spotify opp og gå på SB Duet?

    Har Team Viewer, så her kan du gå inn og sjekke mine instillinger osv fra din maskin. Hjelp søkes!?

    Vennleg helsing Terje Arve
    Har du installert Triodes plugin på din server? Du trenger det for å kunne kjøre Spotify på en Duet (SB Receiver). Det er kun SB Touch som kan kan ta den innebygde Spotify-plug-in'n.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Leifi skrev:
    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .

    Om dette er muligt , vill den kunne vise bitraten på musikken jeg spiller fra spotify også ?
    Har ingen løsning jeg heller. Men bruker du en windows-maskin, kan du se bitraten for gjeldende sang inne i Moose hvis du innstallerer den.

    Jeg bruker Moose (en windows frontend klient) som fjernkontroll når jeg sitter på en laptop. (Ellers ipad eller SB kontroller).
    Da ser jeg hele tiden bitraten samt spillelista og frontcover. Før iPaden var dette det beste.

    http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    coolbiz skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Dazed skrev:
    Leifi skrev:
    Men spørsmålet mitt er om det er muligt å vise bitraten på sangen du spiller på skjermen uten å måte gå inn på info .
    Den muligheten har i alle fall aldri jeg sett, men ser ikke helt behovet heller. ;)
    Displayoppsettet på bildene av Squeezebox Boom er ikke noe man kan velge som standard. Noen lagde derfor en løsning for dette. Den er beskrevet i SqueezeboxWikis "Make Boom look like the Box".
    Ahem..

    these instructions are outdated as of Squeezebox Server 7.4
    Ja, jeg så da det før jeg skrev innlegget. En rask titt tydet da på at dette nå var mer eller mindre integrert i Squeezebox Server-distribusjonen:
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Make_Boom_look_like_the_Box

    Please note: these instructions are outdated as of Squeezebox Server 7.4 and the latest MusicInfoSCR versions. Install from Squeezebox Server's Plugin's page instead of fiddling with the zip file. The format configuration as described here is now MusicInfoSCR's default.

    Don't hesitate to read on if you like the lecture. But don't get confused by these now outdated instructions ;-)
    Det var jo ikke det som var poenget. Poenget var at når man kan/kunne gjøre slikt, så kan man kanskje også gjøre andre ting som å vise bitrate. Squeezebox-plattformen er som vi vet ganske fleksibel og meget programmerbar:

    CDWMcInSpots skrev:
    Dette og det faktum at Squeezebox Touch bl.a. kjører Linux, tyder på at det er betydelige konfigurasjons-/endringsmuligheter.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    CDWMcInSpots skrev:
    united59 skrev:
    [...]
    Det er kun SB Touch som kan kan ta den innebygde Spotify-plug-in'n.
    ... og Squeezebox Radio (hvis jeg ikke har misforstått altfor mye).
    Jo du har nok rett der, glemmer stadig radioen (selv har jeg 1 boom, 2x receiver og 1 touch).
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    united59 skrev:
    [...]
    (selv har jeg 1 boom, 2x receiver og 1 touch).
    Hva er din erfaring med Squeezebox Booms lydkvalitet? Jeg har lest en god del positivt. Det virker som om den er bra for lytting på moderat lydstyrke i rom som ikke er altfor store.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    CDWMcInSpots skrev:
    united59 skrev:
    [...]
    (selv har jeg 1 boom, 2x receiver og 1 touch).
    Hva er din erfaring med Squeezebox Booms lydkvalitet? Jeg har lest en god del positivt. Det virker som om den er bra for lytting på moderat lydstyrke i rom som ikke er altfor store.
    Overraskende bra lyd på den, syns jeg.
    Den står stort sett på badet.
    Jeg spiller ganske høyt, den høres veldig godt også under dusjing (trenger ikke synge selv :)).
    Den vrenger lite selv på halvhøyt volum, men EQ'n bør sjekkes/justeres.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har en Boom, to Radioer og en Transporter. Før hadde jeg en SB v3.

    Boom låter meget bra til uformell lytting og den er også sprek nok til å holde i gang et engasjerende volum på et vors med fyldig og romslig lyd.
    Radioen låter mye dårligere enn Boom, både lydkvalitets- og volummessig.

    Radioen støtter forøvrig native spotify, akkurat som Touch.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.920
    Antall liker
    86.497
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har 3 stk Boom og kan skrive under på at de låter meget bra i forhold til størrelsen. Har forøvrig 2 stk Duet, 1 stk Touch og 1 stk Transporter. Mao squeeze i nesten alle rom.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    TTmania skrev:
    Jeg har 3 stk Boom og kan skrive under på at de låter meget bra i forhold til størrelsen. Har forøvrig 2 stk Duet, 1 stk Touch og 1 stk Transporter. Mao squeeze i nesten alle rom.
    Stor kåk da :)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    Hei folkens

    Er det noken som kunne hjulpet meg med å få Spotify opp og gå på SB Duet?

    Har Team Viewer, så her kan du gå inn og sjekke mine instillinger osv fra din maskin. Hjelp søkes!?

    Vennleg helsing Terje Arve
    Har du installert Triodes plugin på din server? Du trenger det for å kunne kjøre Spotify på en Duet (SB Receiver). Det er kun SB Touch som kan kan ta den innebygde Spotify-plug-in'n.
    Gjorde det enkelt eg og bestilte SB Touch. Har bruk for ein SB til alikevell. ;)

    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    united59 skrev:
    TTmania skrev:
    Jeg har 3 stk Boom og kan skrive under på at de låter meget bra i forhold til størrelsen. Har forøvrig 2 stk Duet, 1 stk Touch og 1 stk Transporter. Mao squeeze i nesten alle rom.
    Stor kåk da :)
    Ikke nødvendigvis - men mange rom, det må han ha - hehe.....

    Jeg ligger litt etter, skjønner jeg - med to Duet og en Classic - pluss en Radio. Åja - så har jeg en Classic liggende i en pappeske - uten at jeg riktig vet hva jeg skal bruke den til. Radio har på mange måter overtatt der det spilles musikk veldig sporadisk - og med noen timers kapasitet på batteriet, slipper man å tenke nærkontakt med strømnettet.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.187
    Antall liker
    32.947
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    Hei folkens

    Er det noken som kunne hjulpet meg med å få Spotify opp og gå på SB Duet?

    Har Team Viewer, så her kan du gå inn og sjekke mine instillinger osv fra din maskin. Hjelp søkes!?

    Vennleg helsing Terje Arve
    Har du installert Triodes plugin på din server? Du trenger det for å kunne kjøre Spotify på en Duet (SB Receiver). Det er kun SB Touch som kan kan ta den innebygde Spotify-plug-in'n.
    Gjorde det enkelt eg og bestilte SB Touch. Har bruk for ein SB til alikevell. ;)

    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
    Har du musikken på readynas bør du bruke serveren derifra også. Det er et stort plunder å få tilgang til musikk fra nas hvis du bruker serveren i touch.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:
    Hei folkens

    Er det noken som kunne hjulpet meg med å få Spotify opp og gå på SB Duet?

    Har Team Viewer, så her kan du gå inn og sjekke mine instillinger osv fra din maskin. Hjelp søkes!?

    Vennleg helsing Terje Arve
    Har du installert Triodes plugin på din server? Du trenger det for å kunne kjøre Spotify på en Duet (SB Receiver). Det er kun SB Touch som kan kan ta den innebygde Spotify-plug-in'n.
    Gjorde det enkelt eg og bestilte SB Touch. Har bruk for ein SB til alikevell. ;)

    Denne Touch,en ordner Spotify som ein lek forstår eg rett. Når eg skal koble den opp mot Ready Nas Duo,må eg da velge om eg skal bruke serveren på Ready Nas eller den som er forhånds instalert på Touch,en?

    TAF
    Har du musikken på readynas bør du bruke serveren derifra også. Det er et stort plunder å få tilgang til musikk fra nas hvis du bruker serveren i touch.
    Den er grei,men bruker eg da serveren i Touch,en til Spotify da?

    TAF
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn