Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Snodig, har brukt det i mange år nå og har aldri hatt problemer med selve squeezebox eller softwaren...
    Jeg også stusser på alle problemene som folk har. Synes dette har vært en knallbra løsning fra dag 1.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    Så var helvete i gang igjen. ;)

Oppdaterte til 7.7 og da virker ikkje Spotify skikkeleg lenger. Spiller berre av album som alerede ligger i spillelista. Søker på artist,finner denne og setter på play,men det kommer ikkje lyd. Ser at sangen spilles av. Andre som har erfart det samme?? Har ikkje oppdatert serveren på Ready NAS enda.

Vurderer å gi opp heile SB greia da det går ALT FOR MYKJE tid til oppgraderinger og tull som dette. Berre frustrasjoner.
    Kunne tenkt meg nåke som funker heile tida,slik som Accuphase for eksempel. Nei vi lever i ein verden der teknologien i kkje strekker til.

TAF
    Sånn oppførte Touchen min seg en gang i mellom rett etter at jeg installerte 7.5, og så rebootet den etter en liten stund. Napp ut strømmen og la den boote opp og se om detg hjelper.

Hvis du synes det går alt for mye tid til oppgraderinger, kan du jo bare la være å oppgradere.

Hos meg funker SB Touch og Readynas praktisk talt "hele tiden", i alle fall.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jonnyen skrev:
    Ser De selger SB Touch på Elkjøp for 1900 kr,. nå. Er dette billig eller? På Logitec sine sider står den i 2900 kr,-
    Jeg fikk min for 1800,- men det ser ut som 1900,- er det billigste den siste tiden.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    Oppdaterte Squeezebox serveren til siste versjon før denne 7.7 virker det som. ::) (7.6.1?)
    Tror jeg venter med å oppdatere litt nå etter hva dere forteller.

Men jeg oppdaterte Squeezebox Touch her om dagen etter beskjed på skjermen om oppdatering.
    Nå har jeg det for første gang helt problemfritt med veksling mellom WiMP, nettradio og egen samling.
    Tidligere har WiMP nølt litt og slitt noen ganger med å starte avspillingen.
    Har funket problemfritt i ei veke nå med 7.6.eit eller anna , men i dag så skulle eg søke opp ny musikk på Spotify og får beskjed om oppdateringer. Om eg ikkje oppdaterer så kommer eg ingen veg med fjernkontrollen,verken tilbake eller hopp over,så her er det berre å følge på. Ingen valg. Møkk rett og slett.

Har folket der ute virkelig behov for desse oppdateringene heile tida? Bare spør eg.

TAF

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    RoDa skrev:
    Jonnyen skrev:
    Ser De selger SB Touch på Elkjøp for 1900 kr,. nå. Er dette billig eller? På Logitec sine sider står den i 2900 kr,-
    Jeg fikk min for 1800,- men det ser ut som 1900,- er det billigste den siste tiden.
    For canal digital kunder få's den på komplett for 1499,- (hvis jeg ikke husker feil)

Edit. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632640

/jan

Canal Digital KABEL-TV kunder ;)
    Prøvde meg på den der med parabolen min før det ble Lefdal ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    JanR skrev:
    RoDa skrev:
    Jonnyen skrev:
    For canal digital kunder få's den på komplett for 1499,- (hvis jeg ikke husker feil)

Edit. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632640

/jan

Canal Digital KABEL-TV kunder ;)
    Prøvde meg på den der med parabolen min før det ble Lefdal ;D
    Beklager, glemte å få med det ser jeg nå.

/jan

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg har jo også problemer med 7.7. Nyinstallering uten noe kødd. (D.v.s har hatt 7.6.1 en dag)
    Får ikke kontakt med "min musikk", dvs squeezeserver, ipeng kødder seg, etc Selv om den finner navnet på biblioteket, også hvis jeg skifter navn.
    Crap! :D

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    631
    Jeg hadde samme tilstand her, men det løste seg etter en rekke usystematiske restarter av server, Squeezebox og Controller / iPad i vill rekkefølge. Lykke til!

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    Ifølge ipeng er ipen til squeezeserver kjørende på en Mac har samme ip som min trådløse ruter. Hvis jeg legger manuelt til riktig IP i ipeng, så finner den biblioteket. Å få spilleren til å følge etter er jo en annen sak... jeg får den halvveis til å koble seg til, og iPeng viser t.o.m at den spiller en sang. Noe den ikke gjør. Ganske utrolig at slike ting skjer i 2011..

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    631
    Visdomsord, men burde vært unødvendig i vår tid:

Kablet nett er bedre enn trådløst (stygt og tungvindt)

Fast IP er bedre enn dynamisk tildelt (bare tungvindt)

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    Nå har eg restartet Touch,strømmen av ca 15 min, Controller,Ready NAS osv 2 ganger,men fortsatt ingen mulighet for spille oppsøkte artister/album på Spotify. Kun dei som allerede ligg i spillelistene fra før.

TAF

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.719
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    T A F skrev:
    Nå har eg restartet Touch,strømmen av ca 15 min, Controller,Ready NAS osv 2 ganger,men fortsatt ingen mulighet for spille oppsøkte artister/album på Spotify. Kun dei som allerede ligg i spillelistene fra før.

TAF
    Var det slik at du hadde oppgradert fastvare på touch'n og ikke oppgradert den lokale serveren?
    Det er vel litt uheldig å ikke ha 7.7 lokalt på serveren hvis du iblant er innom mysqueezebox.com og bruker deres server.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    united59 skrev:
    T A F skrev:

TAF
    Var det slik at du hadde oppgradert fastvare på touch'n og ikke oppgradert den lokale serveren?
    Det er vel litt uheldig å ikke ha 7.7 lokalt på serveren hvis du iblant er innom mysqueezebox.com og bruker deres server.
    Stemmer det ja,men når ein kjører Spoyify så bruker ein vel serveren på Touchen eller?

TAF

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    T A F skrev:
    united59 skrev:
    T A F skrev:

TAF
    Stemmer det ja,men når ein kjører Spoyify så bruker ein vel serveren på Touchen eller?

TAF
    Man kan benytte Spotify BÅDE når Touch'n er tilkoplet mysqueezebox.com og når den er knyttet til det lokale biblioteket. For min egen del bruker jeg mest sistnevnte og sammen med Triode's plugin gir det både stabilitet og bedre funksjonalitet, samt at man kan benytte Spotify også på Duet og Boom og andre "gammeldagse" skviiisbokser ;)
    Ble det klarere nå tro?

OG som united59 sier er det en stor fordel å ha nyeste SB server lokalt når man switcher mellom MSB.com og lokalt bibliotek.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Man skrev:
    Liotheles skrev:
    Hvis du MÅ bruke USB som output fra Touch ( noe som offisielt ikke supporteres, da dette egentlig er for input bruk ) må du nok vente til JohnSwenson og Soundcheck har samarbeidet ferdig, og det vil nok ikke skje før TT 4.0 tror jeg.
    Det har ingenting med Swenson og Soundcheck og deres eventuelle samarbeid. Det er selve firmwaren til Touch som er problemet. Blant annet (og sikkert andre ting) gammel ALSA-versjon.
    Og nei, jeg MÅ ikke bruke USB output. Jeg kan jo bruke analog output;)
    Swenson og Soundcheck jobber iallefall med saken. Om de får med Logitech på å bytte ut til en bedre driver i firmware gjenstår vel å se ;)
    Vi lever i håpet!

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    Holder på og oppdaterer nå,men den Clean SB fila som eg bruker (Clean_SqueezeCenter_DB_1.0-x86.bin) får eg beskjed om at er invalid.

Tips her?

TAF

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    Nå funker det sånn halvegs. Spiller av enkelte artister,heilt vilkårlig, som eg søker opp i Spotify. Av og til vil den kun spille av spor og ikkje album,men av og til begge deler.

Kan det være krøll hos Spotify?

TAF

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Spilt fra Spotify i hele dag. Ikke merket noe problem. Har du Touch koblet mot lokal server eller MSB.com ?

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    14
    MSB når eg bruker Spotify og Internettradio eller så kjører eg server på min Ready NAS Duo.

TAF

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    Ifølge ipeng er ipen til squeezeserver kjørende på en Mac har samme ip som min trådløse ruter. Hvis jeg legger manuelt til riktig IP i ipeng, så finner den biblioteket. Å få spilleren til å følge etter er jo en annen sak... jeg får den halvveis til å koble seg til, og iPeng viser t.o.m at den spiller en sang. Noe den ikke gjør. Ganske utrolig at slike ting skjer i 2011..
    Touchen ville ikke koble seg til squeezebox server om det hadde stått om livet.
    Tidligere hadde det fungert via kablet nett, (sånn noenlunde, selv om ipeng viste feil IP, så fant ihvertfall spilleren og serveren hveranre) så det var merkelig at det ikke fungerte på trådløst. Følte det nesten var håpløst, og det er det ikke ofte jeg gjør når det gjelder datatekniske ting..men løsningen var faktisk ikke verre enn at jeg måtte oppgradere firmware på ruteren min.

Squeezebox trigget tydeligvis et eller annet i ruterfirmwaren. DD-WRT er installert på ruteren men versjonen som var installert var kun en tilfeldig nightly jeg fant når jeg satte den opp for tja..2år siden. Bruker man DD-WRT er det egentlig anbefalt å bruke en av de anbefalte buildene.

Som en bonus fungerer også alt annet av nettverk bedre nå.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    1
    dmg filen til 7.7 vs 7.6.2 er henholdsvis 46 og 36mb. Blir bare mer og mer bloat...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    T A F skrev:
    MSB når eg bruker Spotify og Internettradio eller så kjører eg server på min Ready NAS Duo.

TAF
    Bytter du bibliotek når du spiller fra Spotify og SB Server?
    Hvorfor ikke kjøre alt gjennom SB Serveren?
    Jeg kjører internettradio, WiMP og (selvsagt) musikkbiblioteket gjennom SB server.
    Fungerer gull nå med 7.6.1-r33110 på server og 7.6.1-r9486 på Touch.

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    4
    Oppdaterte til Logitech media server versjon 7.7.0 i dag å bruker Third party spotify plugin.

Hvor ble det av albumomslag på Spotify ? husker ikke hvordan jeg stilte dette inn. Anyone ?

Knut :)

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    4
    Puscifer skrev:
    Oppdaterte til Logitech media server versjon 7.7.0 i dag å bruker Third party spotify plugin.

Hvor ble det av albumomslag på Spotify ? husker ikke hvordan jeg stilte dette inn. Anyone ?

Knut :)
    Hm.. plutselig var alt i orden. :D

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    T A F skrev:

TAF
    Bytter du bibliotek når du spiller fra Spotify og SB Server?
    Hvorfor ikke kjøre alt gjennom SB Serveren?
    Jeg kjører internettradio, WiMP og (selvsagt) musikkbiblioteket gjennom SB server.
    Fungerer gull nå med 7.6.1-r33110 på server og 7.6.1-r9486 på Touch.
    Enig med RoDa..... har du først satt opp en SB server hjemme bør du kjøre gjennom den. Med Triodes Plugin for Spotify får du også ekstra funksjonalitet, f.eks med at den husker Recent Albums, Artists og Searches som er supert når du skal spille noe du nettopp har spilt men som er borte fra current playlist :)

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    For noe tid siden etterspurte jeg erfaringer med Spotify (Triodes version) - det kan man fortsatt gjerne svare på :)

Men jeg har nå brukt det litt selv. Umiddelbart er det ikke noe som er direkte 'showstopper'-aktig. Den største "brøler", er at pluginet ikke følger standard kunstner/album-formattering - legger man et album inn i bibloteket, legges kunstneren *ikke* automatik inn (men kan forstå det dels er en Spotify-begrensning). Ellers er det er litt groft i kantene: -forsinket/manglede oppdatering av Nu Spiller-listen, - av og til kludder i menyer, - 'Radio'-menyen virker tilfeldig satt sammen. Det som er av ekstra funksjoner er greit nok, men litt dårligere enn Rhapsody.

På kjerneparametre er det dog veldig godt. -Fine søkefunksjoner inkl. historie. -Fint utvalg som (ut fra siste ukes nyutgivelser) ser ut til å bli raske oppdatert. -Veldig raskt, stort sett ikke forskjell på avspilling fra lokal server/Spotify!.

Syns 99dkk/mnd er litt dyrt, men sammenlignet med cd-priser, er det nok værdt pengene. Så vi får se hva som skal skje når prøveperioden er ferdig.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje et dumt/rart spørsmål, men here goes:

Er det Squeezebox Server som styrer oppgradering på spillere tilknyttet?
    Jeg har nå 7.6.1 på både server og Touch, dersom jeg oppgraderer serveren til 7.7 så kommer det opp at det er ny oppdatering på Touch ved neste oppstart?

Henger litt på gjerdet fortsatt siden så mange har opplevd krøll med 7.7...

Tenker og håper at jeg kan oppgradere ved å være nøye med prosessen?

Ny firmware på NAS
    restart
    Clean Squeezesenter
    restart
    Remove SB server, install SB server
    restart
    Clean Squeezesenter

?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    Kanskje et dumt/rart spørsmål, men here goes:

Jeg har nå 7.6.1 på både server og Touch, dersom jeg oppgraderer serveren til 7.7 så kommer det opp at det er ny oppdatering på Touch ved neste oppstart?

Henger litt på gjerdet fortsatt siden så mange har opplevd krøll med 7.7...

Tenker og håper at jeg kan oppgradere ved å være nøye med prosessen?

Ny firmware på NAS
    restart
    Clean Squeezesenter
    restart
    Remove SB server, install SB server
    restart
    Clean Squeezesenter

?
    Herregud for et styr. Tror jeg lar min Touch være som den er :-\

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er fremdeles helt fornøyd med 7.5.3. Tror jeg beholder den så lenge som mulig. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg søker etter album med spotify-klienten på SB Touch får jeg alltid opp en hel haug med "like" album. Av disse er det alltid bare ett som ikke er "unavailable in your region". Er det noen måte jeg kan fortelle SB-serveren at jeg kun skal ha album som er tilgjengelig i min "region"?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.802
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Ja, det tror jeg det er. Oppdateringene på Server inneholder også oppdateringer for tilknyttede spillere og for Controller, så vidt jeg vet. Min Controller oppdaterte seg umiddelbart etter at jeg hadde installert 7.7, men det gikk helt smertefritt.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Når jeg søker etter album med spotify-klienten på SB Touch får jeg alltid opp en hel haug med "like" album. Av disse er det alltid bare ett som ikke er "unavailable in your region". Er det noen måte jeg kan fortelle SB-serveren at jeg kun skal ha album som er tilgjengelig i min "region"?
    Mr. Google kom opp med dette svaret fra Andyg som er Logitech ansatt:

"We were asked by Spotify not to filter unavailable tracks. This is because the REST API we are using does not support the rather strange "auto-linking" feature libspotify does, so too many tracks become filtered even if there is a linked version available. They are aware of this problem and will hopefully fix it eventually.

Tråden er her:
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=85920&langid=5

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles skrev:
    Dazed skrev:
    Mr. Google kom opp med dette svaret fra Andyg som er Logitech ansatt:

"We were asked by Spotify not to filter unavailable tracks. This is because the REST API we are using does not support the rather strange "auto-linking" feature libspotify does, so too many tracks become filtered even if there is a linked version available. They are aware of this problem and will hopefully fix it eventually.

Tråden er her:
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=85920&langid=5
    Ah, takk. Burde ha søkt der.

Litt dårlig at det er sånn, IMO.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Asbjørn skrev:
    RoDa skrev:
    Ja, det tror jeg det er. Oppdateringene på Server inneholder også oppdateringer for tilknyttede spillere og for Controller, så vidt jeg vet. Min Controller oppdaterte seg umiddelbart etter at jeg hadde installert 7.7, men det gikk helt smertefritt.
    Takker.
    Du hadde noe "muffens" med søkingen i biblioteket etterpå?
    Ordnet det seg av seg selv?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn