Ny funksjonalitet! Jeg har et jordfeilproblem for tiden, med en jordfeilbryter som slår seg ut med ugjevne mellomrom. Når jeg ikke er hjemme lar tilstanden seg enkelt sjekke ut med om jeg får kontakt med squeeseboxene mine eller ikke 8)
For 700kr og nesten ny syntes jeg det er greit å ha en slik stående på badet (der jeg har en Squeezeboks Radio stående oppå steamdusjen :) så slipper jeg å dra (huske) med telefonen hver gang. Samt at jeg har brukt for mottakeren nede på treningsrommet der jeg trener sykling/vekter. Litt sånn dærre vinn vinn vinn situasjon... :RoDa skrev:Jupp, som de andre her sier.johnnygrandis skrev:kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
Men jeg forstår ikke hvorfor kjøpe en sånn når iPod Touch også kan brukes?
johnnygrandis skrev:For 700kr og nesten ny syntes jeg det er greit å ha en slik stående på badet (der jeg har en Squeezeboks Radio stående oppå steamdusjen :) så slipper jeg å dra (huske) med telefonen hver gang. Samt at jeg har brukt for mottakeren nede på treningsrommet der jeg trener sykling/vekter. Litt sånn dærre vinn vinn vinn situasjon... :RoDa skrev:Jupp, som de andre her sier.johnnygrandis skrev:kjapt innpå, kan Squeezeboks Duet controller styre Boom og Squeezeboks radio ?
Men jeg forstår ikke hvorfor kjøpe en sånn når iPod Touch også kan brukes?
T A F skrev:Har eit lite problem igjen.
Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.
Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?
Tidlegere tok det bare 5-20 min.
TAF
RoDa skrev:T A F skrev:Har eit lite problem igjen.
Når eg søker gjennom nye filer etter å ha lagt til ny musikk på NAS så søker Squeezeserver i timesvis/dagesvis.
Forige gang holdt den på bortimot 100 timer før eg kanselerte. Nå er vi oppe i 20t. Hvorfor skjer dette?
TAF
Har samme her også, dersom jeg har ryddet litt i filer.
Bruker nå, oftere enn tidligere, "tøm biblioteket og søk på nytt".
Det går raskere unna.
Jeg tror også at din er ferdig å søke tidligere, men at det bare henger og ikke får oppdatert informasjonen om at den er ferdig å søke. Mener Asbjørn rapporterte noe sånt?
Dette tror jeg tok ca en time å tømme og legge inn på nytt.
Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?T A F skrev:Har eit lite problem igjen.
TAF
Fy faen det er noen som har det! Eget bibliotek til musikkenUlf-B skrev:Jeg har bare snublet inn i det - har egentlig ikke gjort noenting. En enkel sjel - det er meg, det - trodde bare det skulle være slik. Får forske litt på det, skjønner jeg. Men det oppdaterer seg hele tiden. Kan ikke legge inn så mye som en liten bit før Squeezeboxen min snapper det opp. Når jeg ripper CDer, går jeg bare inn i musikkbiblioteket - og der dukker den nye CDen opp med en gang. Den kommer t.o.m. før Exact Audio Copy har konvertert ferdig til FLAC.
Sånn er det i 7.6. Funksjonen ble tatt vekk i 7.7 igjen fordi den var ustabil. Hos meg virket det fint (på Linux-server), men f.eks Windows-versjonen var vist ikke helt i vinkel...Ulf-B skrev:Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?
Det forklarer jo saken!bhaagensen skrev:Sånn er det i 7.6. Funksjonen ble tatt vekk i 7.7 igjen fordi den var ustabil. Hos meg virket det fint (på Linux-server), men f.eks Windows-versjonen var vist ikke helt i vinkel...Ulf-B skrev:Må du aktivisere søkingen? Hos meg skjer dette helt automatisk. Straks jeg har rippet en ny CD - ja, bare jeg er såvidt i gang med det første sporet - dukker nyanskaffelsen opp i Squeezebox-menyen: artist, album etc. Samme om jeg endrer navn på et album - det hender f.eks. at det blir noe trykkleifer når jeg legger inn tittel og artist - eller om jeg lager en snarvei. Squeezeboxen passer på hele tiden. Eller er det noe jeg har misforstått her?
T A F skrev:RoDa skrev:T A F skrev:Har eit lite problem igjen.
TAF
Har samme her også, dersom jeg har ryddet litt i filer.
Bruker nå, oftere enn tidligere, "tøm biblioteket og søk på nytt".
Det går raskere unna.
Jeg tror også at din er ferdig å søke tidligere, men at det bare henger og ikke får oppdatert informasjonen om at den er ferdig å søke. Mener Asbjørn rapporterte noe sånt?
Dette tror jeg tok ca en time å tømme og legge inn på nytt.
Takker for tips.
Prøver "tøm biblioteket og søk på nytt" og ser om det vil ordne seg.
TAF
Seriøst - hele poenget med 7.7 er jo UPNP-støtte. Hvis du ikke har bruk for det er det jo bare å holde seg til <7.6. I motsatt fall er 7.7 et stort skritt.Asbjørn skrev:Største endring (bortsett fra bugsene) var at den nå ble omdøpt til Logitech Media Server. Big frickin' deal.
Emitter har en "input level adjustment", dvs du kan justere inngangsvolum på hver enkelt inngang. kan det være at inngangsvolumet som SB sitter i kan være noe lavt innstillt?Retep skrev:Hei.
Kan noen fortelle meg om utgangsnivået på SB Duet sine phono utganger? Hvordan stiller de seg i forhold til en cdspiller? Jeg kjører fortiden rett fra SB inn i en ASR Emitter 1 Exclusive som skal gi mye effekt ut til HT mine, men jeg får liksom ikke guffet opp skikkelig? Kan det vere at SB har et lavt signal ut?
Planen er å koble til en dac, når jeg finner en som klinger slik jeg ønsker rett over på nyåret.
Altså, hvordan er volumet på SB sine analog utganger? Jeg har den naturligvis på 100% på volum.
Her er en link til specs på ASR emitter. Min er en Exclusive 1 Blue. Topputgaven.
http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf
Mvh Peter
Har sjekket manual og gått inn i de innstillingene, og her er alt på 0, dvs på normal. Man kan dempe gain, ikke øke det. Tror kanskje det er noe annet som gjør dette.slartibartfast skrev:Emitter har en "input level adjustment", dvs du kan justere inngangsvolum på hver enkelt inngang. kan det være at inngangsvolumet som SB sitter i kan være noe lavt innstillt?Retep skrev:Hei.
Kan noen fortelle meg om utgangsnivået på SB Duet sine phono utganger? Hvordan stiller de seg i forhold til en cdspiller? Jeg kjører fortiden rett fra SB inn i en ASR Emitter 1 Exclusive som skal gi mye effekt ut til HT mine, men jeg får liksom ikke guffet opp skikkelig? Kan det vere at SB har et lavt signal ut?
Planen er å koble til en dac, når jeg finner en som klinger slik jeg ønsker rett over på nyåret.
Altså, hvordan er volumet på SB sine analog utganger? Jeg har den naturligvis på 100% på volum.
Her er en link til specs på ASR emitter. Min er en Exclusive 1 Blue. Topputgaven.
http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf
Mvh Peter
Hvis det er replay- og/eller album-gain du mener, så har disse ingen innvirkning på selve lyd-dataene. Om en spiller bruker dem eller ei, er under brukerkontoll - du kan bare slå det av. Har du derimot normalisert under ripping, er problemet større. Det er ikke annet å gjøre enn å rippe igjen. Derfor er førstnevnte selvfølgelig den anbefalte måte å håndtere forskjeller i nivå. 8dB er jo mye...Retep skrev:Noen som vet hordan man får tilbake den opprinnelige ripper fra en cd. Jeg har kjørt en volum gain på alle filene for å få de i samme nivå på min tidligere amp/oppsett. der er enkelte sanger dempet medrundt 8 db. Det skulle vel ha litt å si.
Skru av shuffle? En egen knapp med flere linjer over hverandre på fjernkontrollen..Petterone skrev:Noen som kan hjelpe meg med en liten praktisk ting på Transporteren ?
Jeg finner ikke igjen innstillingen der jeg gir komando att det skal spilles spor etter slik de ligger på CD,n i stigende rekkefølge.
Per nu mixer den alle spor og spiller i tilfeldig rekkefølge fra ett album som fra 1 til 5 til 3 etc etc
Noen som vet ?
Utført!bhaagensen skrev:Det går nok RoDa - skulle alt gå til h... kan du jo alltid nulstille hele boksen
Jeg bruker Transporter som digital transport og denne har den gamle enkle og dedikerte firmware-varianten av software som kun gjør det absolutte minimum allerede.RoDa skrev:Nettopp, marsboer.
Har du kjørt på?