Jepp fant ut av det, takk for tips !erib skrev:Ligger tilgjengelig på Android Market. Søk på squeeze...
Jeg vil heller anbefale å bruke bittelitt mer og kjøpe en Touch, uansett hvor billig Duet blir.Luvaton skrev:Squeezebox Duet til 999,- på eljkøp nå
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/streaming/LTSQBOXDUET/logitech-squeezebox-duet
Du har Logitech Media Server kjørende på PC-en der usb-disken er koblet til? det _burde_ funke fint, men har vel oppfattet flere ytringer om at det kan bli litt kilent. (Litt tregt.) Har du prøvd om det funker bedre med musikkbiblioteket på lokal harddisk.Todd skrev:Har hatt SB Touch i bruk noen uker og trøbler litt med stabilitet, spesielt ved streaming fra USB disk.
Hva er den optimale måten å koble USB disk til SBen på i følge deres erfaringer?
Ja, det må du selvsagt, men jeg tror dette er den beste måten å gjøre det på hvis du må ha musikken din på en usb-disk.Forsøkte først å koble via USB inngangen på SBen, men da må jeg flytte kabelen over til PC hver gang jeg skal oppdatere bibliotek.
Nå forstår jeg ikke helt hva du mener. En disk alene kan aldri være noen server, men Touch har innebygget server som den bruker når den spiller musikk fra en tilkoblet usb-disk.Eller kan hardisk benyttes som server dersom den er tilkoblet SB?
Det, eller filene (musikkbiblioteket) liggende lokalt på PC-en som kjører Squeezebox server. (Hvis du ikke kan ha usb-disken plugget rett i Squeezebox-en. Det er vel ikke SÅ ofte at du laster opp ny musikk?)Er det NAS disk som er løsningen her, eller hva anbefaler dere?
Hvilke begrensninger tenker du på ?Todd skrev:Kunne vurdert en USB > spdif koverterer, men det har sine begrensninger det og.
Tenkte på slikt som brukervennlighet og støy når man bruker PC som kilde (altså ikke usb> spdif konverteren som er begrensningen). Ja, det finnes apps og slikt til PC avspillingsverktøy, men det fine med SB er ipeng appen som gir tilgang til alt via en app. I tillegg er det fint å ha en streamer som funker selv om pc er avslått. Men igjen, dersom SB fortsetter å henge, må jeg gi opp prosjektet og vurdere en usb>spdif konverterer.johnnygrandis skrev:Hvilke begrensninger tenker du på ?Todd skrev:Kunne vurdert en USB > spdif koverterer, men det har sine begrensninger det og.
Hvorfor det?Dazed skrev:Jeg vil heller anbefale å bruke bittelitt mer og kjøpe en Touch, uansett hvor billig Duet blir.Luvaton skrev:Squeezebox Duet til 999,- på eljkøp nå
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/streaming/LTSQBOXDUET/logitech-squeezebox-duet
Fordi den er en generasjon nyere, med alle forbedringer det måtte innebære. Den skal ha bedre lyd fra digitalutgangen, støtter høyoppløste lydformater - noe Duet ikke gjør, den har fargeskjerm, den har sin egen innebygde server så den kan spille musikk rett fra usb-disker, den støtter Logitechs Wimp- og Spotify-plugins, så man kan streame fra disse tjenestene (Spotify kan kjøres via squeezebox server med Triode's 3. parts spotify-plugin, riktignok.).Luvaton skrev:Hvorfor det?Dazed skrev:Jeg vil heller anbefale å bruke bittelitt mer og kjøpe en Touch, uansett hvor billig Duet blir.Luvaton skrev:Squeezebox Duet til 999,- på eljkøp nå
Regner med du har kikket litt på denne Todd?Todd skrev:@dazed: takker.
Opplevde stabiliten som mye bedre når USB disken var direkte tilkoblet SB via USB inngang. Får heller få inn noen gode rutiner på opplasting.
Det jeg liker med Squeezeboxen er mulighet for full fjernstyring via ipeng, samt bitperfect avspilling og mulighet for hi-rez filer. Finner lksom ikke så mange andre alternativer til prisen. Kunne vurdert en USB > spdif koverterer, men det har sine begrensninger det og.
Savner dog 'full' stabilitet.
Dazed skrev:Fordi den er en generasjon nyere, med alle forbedringer det måtte innebære. Den skal ha bedre lyd fra digitalutgangen, støtter høyoppløste lydformater - noe Duet ikke gjør, den har fargeskjerm, den har sin egen innebygde server så den kan spille musikk rett fra usb-disker, den støtter Logitechs Wimp- og Spotify-plugins, så man kan streame fra disse tjenestene (Spotify kan kjøres via squeezebox server med Triode's 3. parts spotify-plugin, riktignok.).Luvaton skrev:Fair enoughDazed skrev:Jeg vil heller anbefale å bruke bittelitt mer og kjøpe en Touch, uansett hvor billig Duet blir.Luvaton skrev:Squeezebox Duet til 999,- på eljkøp nå
Kjøpte for å ha til ekstra rom der den skal gjemmes vekk og kun styres via kontrolleren. Da passet dueten perfekt til mitt bruk. Til hovedanlegget er jeg enig med deg
Hvorfor det?
Selvsagt kan man være fornøyd med Duet også, og men trenger heller ikke være enig med meg i disse betraktningene, men Duet begynner å bli utdatert. Det er ikke uten grunn at den selges ut så billig nå, og når Touch bare koster noen få hundrelapper mer, synes i alle fall jeg at valget om å kjøep Touch i stedet er selvsagt.
...Men ta det for hva det er. Én enkelt persons mening.
Jo. Jeg leste denne. Har testet litt i ettermiddag og det hele blir for ustabilt dersom jeg benytter USB inngangen på SB'en. Har 2.000 album i FLAC og på Logitech forumet er det flere som melder om en grense på 10.000 filer ved bruk av USB porten.Liotheles skrev:Regner med du har kikket litt på denne Todd?Todd skrev:@dazed: takker.
Opplevde stabiliten som mye bedre når USB disken var direkte tilkoblet SB via USB inngang. Får heller få inn noen gode rutiner på opplasting.
Det jeg liker med Squeezeboxen er mulighet for full fjernstyring via ipeng, samt bitperfect avspilling og mulighet for hi-rez filer. Finner lksom ikke så mange andre alternativer til prisen. Kunne vurdert en USB > spdif koverterer, men det har sine begrensninger det og.
Savner dog 'full' stabilitet.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_Home_Music_Server
Vet ikke om det var der det stod nevnt, men det skal visst gå an å dele denne usb disken i nettet slik at du kan laste opp musikk på den mens den er tilkoblet Touch.
Det vil vel forenkle ting?
Har begge appene og foretrekker iPeng. Mer brukervennlig rett og slett.bhaagensen skrev:Sist jeg prøvede Logis egen app var den noe dårligere en iPeng, men det er kanskje utjevnet seg litt?
Generelt sett så vil vel de fleste oppegående DAC'er overgå Duet sin innebygde. Touch skal være noe bedre i så måte. Hegel vil garantert gi lyden et løft. Du trenger ikke så høyt opp i pris for å få et markant løft i lyden, da den innbygde er relativt dårlig.satriani skrev:Squeezebox har fått seg en ny venn! Meget godt fornøyd med nyinnkjøpt Squeezebox Duet!
Muligens et elementært spørsmål og har sikkert vært stilt før, men har jeg noe å hente ved å bruke ekstern dac?
F.eks. Hegel HD10?
+1stejorge skrev:Generelt sett så vil vel de fleste oppegående DAC'er overgå Duet sin innebygde. Touch skal være noe bedre i så måte. Hegel vil garantert gi lyden et løft. Du trenger ikke så høyt opp i pris for å få et markant løft i lyden, da den innbygde er relativt dårlig.satriani skrev:Squeezebox har fått seg en ny venn! Meget godt fornøyd med nyinnkjøpt Squeezebox Duet!
Muligens et elementært spørsmål og har sikkert vært stilt før, men har jeg noe å hente ved å bruke ekstern dac?
F.eks. Hegel HD10?
Jeg er enig, analog ut på Duet (eller receiver for å være eksakt) låter skikkelig "høggorm".stejorge skrev:Generelt sett så vil vel de fleste oppegående DAC'er overgå Duet sin innebygde. Touch skal være noe bedre i så måte. Hegel vil garantert gi lyden et løft. Du trenger ikke så høyt opp i pris for å få et markant løft i lyden, da den innbygde er relativt dårlig.
Takk for svar! Skjønner det er mye å hente. Er det slik at jeg det vil være merkbar forskjell på mitt "budsjett-anlegg" (se signatur), eller må man opp noen klasser? Er forsåvidt i gang med å oppgradere gradvis, men må avveie hvilken rekkefølge det skal tas i ..Mr-T skrev:Jeg er enig, analog ut på Duet (eller receiver for å være eksakt) låter skikkelig "høggorm".stejorge skrev:Generelt sett så vil vel de fleste oppegående DAC'er overgå Duet sin innebygde. Touch skal være noe bedre i så måte. Hegel vil garantert gi lyden et løft. Du trenger ikke så høyt opp i pris for å få et markant løft i lyden, da den innbygde er relativt dårlig.
Jeg har også testet hodetelefonutgangen på Duet controller.... yikes. Enda værre.
Men Transporter derimot... aldeles fabelaktig.
"Nyhederne" er:TTmania skrev:Bare for å nevne det: Kom ny oppdatering til iPeng nå i kveld. Usikker på hva som er nytt da....
Takk for svar! Kjører kun flac. Har handla meg en Arcam rdac med coax-kabel nå, så blir spennende å få testet ut i kveld!stejorge skrev:Tjaa, det skal jo godt gjøres å ikke forbedre lyden med en ekstern dac, så lenge vi ikke snakker om Wimp eller Spotify, så vil du kunne merke en forbedring. Hvis du bruker lossles format som flac eller alac vil du merke det.
Til og med kona som ikke er intresert i lyd overhodet merket forskjell da DAC'en var på lån til en kamerat, hun lurte på om vi hadde flere versjoner av et album hun lytter mye til da det hørtes anderledes ut
En nyere dac trenger ikke koste mer en fra 2K og opp.
Anlegget ditt bør enkelt kunne merke forskjellen på Duet med og uten DAC
Kan det ha noe med dette å gjøre?hifiguru skrev:Hjelp, får ikke spilt spotify over duet'en min lenger! Får åpnet spotify på duet-remoten, spillelister og alt mulig men når jeg trykker på Play popper det opp et vindu som sier Problem: Kan ikke spille av filtype for: også ramser den opp alle låtene i den aktuelle spillelisten. Benytter spotifys egen plugin, (også prøvd andre) har reinnstallert Logitech mediaserver, factory reset på remote, restartet mottaker etc etc
Hva skjer?
http://forums.logitech.com/t5/MySqu...-unable-to-play-Spotify-file-type/td-p/572866The official Spotify App cannot be used with the older SB players (SB1/2/3, Duet, Boom) due to content/licensing restrictions, it only works with the newer SB players (Touch, Radio). There is an unofficial plugin to utilize Spotify with the older players but with only basic functionality and basic features. Go to http://forums.slimdevices.com and search on "Spotify" for details.
Last ned en app fra Android Market, jeg bruker Squeeze commander, men Logitech har kommet med en egen gratis versjon, http://www.androidzoom.com/android_applications/music_and_audio/logitech-squeezebox-controller_vmgm.htmlMcLaren skrev:Jeg har akkurat fått en Samsung TAB fra jobben i hende her nå.
Hva må jeg gjøre for å få den til å fungere som fjernstyringsenhet for min mottaker?
McLaren