Ja, du ble redningen! Hadde det ikke vært for deg hadde jeg i hvert fall ikke kunnet få matchede transistorer så raskt!Hei
Kan jo ikke trykke "liker" på den der , men nye matchede utgangsfets er på vei til deg . Sjekk ellers alle halvledere med et multimeter.
Stå på !
Mvh.
Johnny
Takker for tips. Skal få gjort det i løpet av helga, og forhåpentligvis sitter det montert nye utgangsfets tidlig neste uke!Hei
tenker på alle, fra inngang til driver-transistorer. Greit å sjekke, slik at det ikke oppstår en ny "atombombe" . Sjekkes greit med et multimeter. Hvis du lurer på hvordan inngangs-fetene "bør" måle, sammenlign med de du har ekstra (selv om de ikke er i samme strømgruppe). Sjekk gjerne bias-potmeter også. Hvis du lurer på hvordan transistorer måles ut med et multimeter, ligger det sikkert noe videoer ang. dette på "tuben" som du kan sjekke ut.
Mvh.
Johnny
Takk for det Eivind. Hva som er feilen vet jeg godt.Har jo vært borti at en FET eller to har tatt kvelden, men det begynner heldigvis å bli en stund siden. Kjører forøvrig variotrafo på førstetest eller "bulb".
Det ser ut til at det har gått litt strøm gjennom den FETen. Det skulle det ikke ha gjort med en bulb tester.
Min erfaring er at 2SK170/SJ74 er utrolig seglivede., men jeg tester dem for sikkerhets skyld(en enkel Kinatester gjør nytten).
Har du sjekket at FETene er skikkelig isolert fra kjøleplata? Dumt spørsmål, men likevel.
Lykke til med feilfindinga og et forøvrig strålende bygg.
Eivind S
Takk for det. Er jo artig hvis andre også blir inspirert. Dette er ikke noe å lure på, bare å sette i gang.Fantastisk tråd! Får en som ikke engang kan skryte på seg ti tommeltotter til å vurdere innkjøp av diverse metaller, kondiser og annet snadder.
Må innrømme at jeg synes det var ganske så surt, men samtidig hjelper det ikke å sutre. Satser på at det ordner seg.Surt når slik skjer,men blir helt sikkert bra til slutt...
Jeg vil nok også være farget av det "fantastiske bygget" jeg selv har lagt så mange timer i, men det synes jeg er lov. Det får så være at det ikke blir helt objektivt.Har bare testet de med "forsøkskanin høyttalere". Ganske fornøyd selv, men man er vel litt innhabil når det gjelder egne selvbygg.
Gleder meg til å få ferdig B1 pre og troels gravesen PMS
Ikke moro å lodde ut transer som du driver med der. Satser på at det blir en høydare til slutt.
Venter i spenning på oppdatering
Har også kjøpt slike av ine,perfekt matchede hos meg også..
Tror kan skje det var lurt å slipe bort elokseringen,ser du til og med har slipt veldig fintVis vedlegget 415222
En kanal ferdig montert med nye utganger.
En forandring jeg har gjort er å renslipe området hvor utgangene sitter. En på diyaudio tipset om at det ikke blir optimal termisk kontakt mellom transisorene og aluminiumen på den elokserte overflaten. Det gir for meg mening, og jeg tror han har rett i det.
Jeg fant, jeg fant!Hvis du hadde bodd i nærheten, kunne du fått noen av meg.
Hvis du har noe gammel elektronikk med TH komponenter liggende, burde det være mulig å finne en 1k resistor.