Ta loddebolten fra SRM!Jo, takk for det, og takk for sist Mr. Sand.Ingen Cava til maten da !.....
Gratulerer, utrolig flott fremtoning ! Nå skjønner jeg bedre hva vi snakket om over karamellpuddingen på gjestgiveriet på Gjøvik.
-------- og vekta gir kun sunne øvelser for en kontorist
Man skulle jo nesten ikke tro det var mulig, men nå har jeg klart å ødelegge noe igjen. Under feilsøking så kom jeg bordi noe jeg ikke skulle med pinnene på multimeteret. Fant i hvert fall delvis ut av feilen. Er noe med XLR ut på prampen min og inn på denne som ikke stemmer. Koblet til XLR overganger inn på F5 og brukte vanlig single ended kabel fra preamp. Det løste problemet. Kan dra på nå, men bare med en kanal riktignok. I den andre er det full kortsluttning. Pån igjen altså...
Ting skjer med diy, ingen tvil om det. Jeg også tenkte at beskyttelseskondensatorer er for pingler, men må vel muligens krype til korset nå etter at jeg fikk blåskjerm på pc-en og sendte 400w fra hypexen rett inn i diskantene uten delefiltre. Gnistra godt for å si det slik og nye membraner på veiJo, takk for det, og takk for sist Mr. Sand.Ingen Cava til maten da !.....
Gratulerer, utrolig flott fremtoning ! Nå skjønner jeg bedre hva vi snakket om over karamellpuddingen på gjestgiveriet på Gjøvik.
Man skulle jo nesten ikke tro det var mulig, men nå har jeg klart å ødelegge noe igjen. Under feilsøking så kom jeg bordi noe jeg ikke skulle med pinnene på multimeteret. Fant i hvert fall delvis ut av feilen. Er noe med XLR ut på prampen min og inn på denne som ikke stemmer. Koblet til XLR overganger inn på F5 og brukte vanlig single ended kabel fra preamp. Det løste problemet. Kan dra på nå, men bare med en kanal riktignok. I den andre er det full kortsluttning. Pån igjen altså...
Han skriver tidligere at han har brukt lyspæretrikset. Dette et i mitt syn tryggere enn variac da det også begrenser strømmen som kan gå i kretsen.Jeg klarer meg uten da jeg har bare en stakkars transistor pr kanal. Bruker vernebriller, hjelm, hørselvern og vernesko..Du bør investere i en variAC. Så opdages fejl før det bliver katastrofe.En likeretter er jo ikke det verste å bytte. Men likevel litt kjedelig.
Om SRM har variac veit jeg ikke, men det er ikke et dumt tips, men en slik sak koster vel pæng den også..
Evt lyspære i serie trikset kan også benyttes.
Men tror SRM har kontroll jeg, han er en flink kar slik jeg ser det.
Mye flinkere enn meg i hvertfall!
Blir som med gode tv serier dette, liker maratontitting. Du har vel ikke tatt juleferieÅ fan srm ble sent før jeg kom meg til enden, men klarte ikke å stoppe. Makan til spenning, oberst tråd og heftig lekkert bygg. No skal jeg i seng, lykke til videre, ble abonnement på meg
Kan vel snart begynne å lure litt på det. Kontroll altså. Definitivt flink til å ødelegge.Men tror SRM har kontroll jeg, han er en flink kar slik jeg ser det.
Takk, hyggelig at noen finner dette underholdene.Å fan srm ble sent før jeg kom meg til enden, men klarte ikke å stoppe. Makan til spenning, oberst tråd og heftig lekkert bygg. No skal jeg i seng, lykke til videre, ble abonnement på meg
Kan godt gå over eletronikken din å jeg? En lett service.Ta loddebolten fra SRM!Jo, takk for det, og takk for sist Mr. Sand.Ingen Cava til maten da !.....
Jeg tenkte at slike isolerte pinner på multimeteret var for pingler, men tror jeg skal benytte meg av de neste gang.Ting skjer med diy, ingen tvil om det. Jeg også tenkte at beskyttelseskondensatorer er for pingler, men må vel muligens krype til korset nå etter at jeg fikk blåskjerm på pc-en og sendte 400w fra hypexen rett inn i diskantene uten delefiltre. Gnistra godt for å si det slik og nye membraner på veiJo, takk for det, og takk for sist Mr. Sand.Ingen Cava til maten da !.....
Og hvem diy høyttaler mekker med noen konstruksjoner under beltet har ikke kjørt drillen gjennom et membran? Det hører med
Ellers flott konstruksjon. Sikler fælt her!
Bruker lyspæretrikset ja. Det er helt sikkert lurt å skifte alle halvledere som du sier, så jeg blir å gjøre det.Han skriver tidligere at han har brukt lyspæretrikset. Dette et i mitt syn tryggere enn variac da det også begrenser strømmen som kan gå i kretsen.Jeg klarer meg uten da jeg har bare en stakkars transistor pr kanal. Bruker vernebriller, hjelm, hørselvern og vernesko..Du bør investere i en variAC. Så opdages fejl før det bliver katastrofe.En likeretter er jo ikke det verste å bytte. Men likevel litt kjedelig.
Om SRM har variac veit jeg ikke, men det er ikke et dumt tips, men en slik sak koster vel pæng den også..
Her et det gjerne følgefeil etter at det har gått veldig mye strøm (ref defekt likeretter). Når slikt har skjedd er det ofte lurt å bytte alle halvledere i kretsen da de andre gjerne har fått en smell og blitt svekket selv om de måler ok like etterpå.
Den slags feil viser seg ofte lenge etter at lyspære eller variac har blitt koblet bort.
Nå blir det pause uansett om jeg vil eller ei, men har kanskje også behov for å få det litt på avstand. Det er på tide å sette ned farten og slutte med slike idiotiske tabber. Etter den siste gangen nå så orker jeg ikke en gang bruke energi på å irritere eller ergre meg. Jeg har rolig og sindig plukket det fra hverandre slik at det er klart for fortsettelsen, men det blir ikke før det kommer nye deler. Jeg får så dårlig følelse av å lodde inn og ut komponenter for mange ganger. Printene har ikke godt av det, og det blir ikke strøkent. Tror jeg bestiller opp alt nytt og bygger en komplett ny kanal. Må få deler fra US, så da går det nok noen dager.Blir som med gode tv serier dette, liker maratontitting. Du har vel ikke tatt juleferieÅ fan srm ble sent før jeg kom meg til enden, men klarte ikke å stoppe. Makan til spenning, oberst tråd og heftig lekkert bygg. No skal jeg i seng, lykke til videre, ble abonnement på meg
Ikke nødvendigvis rigtigt. En variac med Ampere meter mener jeg klart er bedst. Hvis der går uforklarligt mye strøm eller du kombinerer med at måle spændinger diverse steder så er det klart mere sikkert.Han skriver tidligere at han har brukt lyspæretrikset. Dette et i mitt syn tryggere enn variac da det også begrenser strømmen som kan gå i kretsen.Jeg klarer meg uten da jeg har bare en stakkars transistor pr kanal. Bruker vernebriller, hjelm, hørselvern og vernesko..Du bør investere i en variAC. Så opdages fejl før det bliver katastrofe.En likeretter er jo ikke det verste å bytte. Men likevel litt kjedelig.
Her et det gjerne følgefeil etter at det har gått veldig mye strøm (ref defekt likeretter). Når slikt har skjedd er det ofte lurt å bytte alle halvledere i kretsen da de andre gjerne har fått en smell og blitt svekket selv om de måler ok like etterpå.
Den slags feil viser seg ofte lenge etter at lyspære eller variac har blitt koblet bort.
Har egentlig ikke noe særlig kjennskap til MI5 selv. Bipolar, ganske kraftig virker det som. Rundt 2x150W hvis jeg skal tippe. Komplett dual mono.Malmin amp er kjekke greier! Grattis! Fortell gjerne litt om MI5, har null kjennskap om denne og det står ingenting på hjemmesiden.
Det der må da være en flott førjulspresang til deg selv!!
Stepped att. er vel ikke så ofte en ser. Mulig en oppgradering ja.
Den powerampen er det sikkert muskler i! Tipper den ikke akkurat var billig da den var bygget!
Dette er vel etterhvert klassikere som er verdt å ta vare på!
Har du testet? Låter det bra?
Tipper MI tråden hadde satt pris på bildene (hinthint!)
Vel, det blir i hvert fall byggesett. Litt sånn halvfabrikat siden noe av det er satt bort til en som kan det.Har du vert på IKEA og kjøpt kjøkken..?
Bruker egentlig å bli nok polvarer i andre sammenhenger, så nei...aha! pol-varer?
L26ROY ja. Vurderte en stund et mye rimeligere alternativ, men det ble til slutt forkastet av forskjellige og kanskje mindre gode grunner.Totalt 12stk! Tøft!
Er det LROY?
Lite harryhandel for min del, men får stort sett det jeg trenger likevel.Er lite harryhandel på dere skjønner jeg, her et bilde av forrige helgs fangst på systembolaget.
Joda godt bakoverlent så bildet får gå online i horisontalen.
Da tror jeg du er home safe med det valget, ikke at jeg har erfaring, men det jeg ser i andre tråder
Ja. Blir 220cm høye tårn med bredde på 35cm og dybde på 45cm. I underkant av 40l til hver driver.Tenker det vil bli veldig bra!
Blir det to basstårn helt fra gulv til tak?