Vi får følge med og se hva trådeier skriver etter hvert. Flott forsterker er det i alle fall. Et trygt valg er å benytte tilhørende pre i 900-serien, men ikke spesielt oppfinnsomt, og veldig dyrt.ikke for å krølle til denne trivelige tråden og må først og fremst Gratulerer jeg så mye med fantastisk pwerPoenget med å være litt nøye sikter til to ting. Det ene er det åpenbare at når man kjøper en så god poweramp som du har gjort, bør man pare den med en matchende pre som gjør at man får ut hele potensialet. Det andre er at ulike preer kan gi ganske store utslag uten at det er så lett å si hvorfor. For eksempel går preene til Luxmans 800 og 900 serie ikke "om hverandre", selv om det ikke er all verdens forskjell på specs - i alle fall er det min erfaring etter å ha prøvd. Hadde en kamerat med en 900 som også prøvde med ulike preer og var overrasket over store utslag.
Jeg har ikke peiling på hvordan den preen du har, matcher Luxman M-900u, men jeg ville avgjort ha prøvd ut litt forskjellig hvis jeg hadde muligheten. Det er jo også noe av det morsomste med denne hobbyen å kunne prøve ut og sammenlikne.
men kan selv skrive under på at hos meg også så var ikke luxman bare luxman, jeg hadde Luxman c-70f pre fra 2003 med det da relativt nye lecua volumstyringsmotorikken og den klarte ikke helt å forstå meg på i kombinasjon med den eldre toppmodel powern m-08 måtte faktisk der på kl 10 på og med tonekontrollen av bass på fullt for å få noe fundament og liv, og hørtes fortsatt ut som bassen var komprimert både i vekt størrelse og detaljering, jeg fikk det bare ikke til å stemme at lux sammen med lux ikke funket bedre og ikke minst power av slikt kaliber ikke hadde mer å gå på , nå etter jeg fikk tilhørende pre c-08 så holder det stort sett å ha volumet 10 over halv og tone kontrollen fortsatt på neutralt så tydelig at den nyere Lux pre overstyrte den eldre effekten , noe av det jeg trur har vært største forskjellen er selve volumstyrings motoren større strømforsyning og annen pre driver krets
mvh
Ivan