HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Du er heldig..
Er i hvert fall meget godt fornøyd.Du er heldig..
Det tror jeg på. De er vanvittig fine. Spiller du med sub tårna?Er i hvert fall meget godt fornøyd.Du er heldig..
Nei, subtårna har vært utkoblet siden disse kom i hus. Ingen korreksjon/DSP. Vil høre høyttalerne i rommet først, og så vurdere hva som evt. kan gjøre det bedre.Det tror jeg på. De er vanvittig fine. Spiller du med sub tårna?Er i hvert fall meget godt fornøyd.Du er heldig..
Spec på de?Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en Luxman M-900u til for å drive disse, men så langt ser det neppe ut til at det er nødvendig.
På Aurum Cantus eller Luxman?Spec på de?Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en Luxman M-900u til for å drive disse, men så langt ser det neppe ut til at det er nødvendig.
Var på Posten for å hente ut denne. Betalte mva og fikk utlevert en pakke. Dagen etter åpnet jeg pakken og ble mildt sagt overrasket over innholdet. Pakken jeg fikk utlevert var en pakke adressert til meg, men med et annet forsendelsesnummer. En som var for stor for postkassen. Innholdet var verdt en hundrelapp, og jeg betalte 700kr i mva for denne. Sjekket på utleveringsstedet (Post i butikk) om det kunne ligge en annen pakke til meg der, men de hadde så mange pakker liggende at de kunne ikke lete etter den ene til meg.(?) Har sendt klage til Posten, men foreløpig ikke fått svar. Kjipt!SCD-777ES er jo sårbar i forbindelse med at ny laser ikke er å oppdrive. Har ikke hatt noe problemer med spilleren så langt, men man vet aldri. Håper dette er the real deal. NOS laser til SCD-1/SCD-777ES.
Vis vedlegget 523270
Ja, det blir hyggelig! Send meg en melding så finner vi en dag som passer! Spiller med subtårn nå, men fortsatt uten DSP på Aurum Cantus.Artig du likte danskene. Finner de beroligende. Tenkte å ta turen en dag. Gleder meg til å høre de nye
Takk, hyggelig at du følger med. Ja, høyttalerne er fra Kina, og alt er både utviklet og produsert der. Det gir kanskje ikke så my kred på HFS, men det bryr jeg meg lite om. For ordens skyld, det er ikke noen billighøyttaler vi snakker om her selv om den er laget i Kina.Fortsat spennende tråd dette her. Litt sent- men grattis med nye høyttalere som jeg overhode ikke har peiling på. Men utrolig fiiine ser de jo ut til å være. Om de bare låter halvparten så godt som de ser ut, så er de jo gull verdt.
Med en følsomhet på 90, greier du deg sikkert med det effekttrinnet som du har. Det koster nok kanskje mer enn det smaker å skaffe seg et til. Men får du sjansen, kunne det jo vært morsomt å koble opp to stykker som monoblokker og la det stå til. Hos meg er det en hørbar forskjell, om ikke revolusjonerende.
Jeg venter fortsatt i spenning på hvilken preamp du havner opp med. Det valget du foretar, kan jo kanskje hjelpe meg litt også. Alltid noe å lære av de erfaringene andre gjør.
Bruker 2xM-800A. Ikke helt sammenliknbart, men likevel. Ifølge reklamen skal vel forsterkeren din spille lineært helt ned til 1 ohm (dine høyttalere går visst ned til 3,2 ohm på det laveste), men hvordan det slår ut med høyere wattstyrke, vet man vel egentlig ikke helt uten å prøve. Eller kanskje det finnes en anmeldelse av høyttalerne som sier noe om dette? Men uansett dette tror jeg nok det lønner seg mer å bruke pengene på en god preamp.Takk, hyggelig at du følger med. Ja, høyttalerne er fra Kina, og alt er både utviklet og produsert der. Det gir kanskje ikke så my kred på HFS, men det bryr jeg meg lite om. For ordens skyld, det er ikke noen billighøyttaler vi snakker om her selv om den er laget i Kina.Fortsat spennende tråd dette her. Litt sent- men grattis med nye høyttalere som jeg overhode ikke har peiling på. Men utrolig fiiine ser de jo ut til å være. Om de bare låter halvparten så godt som de ser ut, så er de jo gull verdt.
Med en følsomhet på 90, greier du deg sikkert med det effekttrinnet som du har. Det koster nok kanskje mer enn det smaker å skaffe seg et til. Men får du sjansen, kunne det jo vært morsomt å koble opp to stykker som monoblokker og la det stå til. Hos meg er det en hørbar forskjell, om ikke revolusjonerende.
Jeg venter fortsatt i spenning på hvilken preamp du havner opp med. Det valget du foretar, kan jo kanskje hjelpe meg litt også. Alltid noe å lære av de erfaringene andre gjør.
Har du selv 2xM900u? På forhånd hadde jeg tenkt at jeg burde ha det, men etter høyttalerne kom så har det behovet dempet seg betydelig. En stk. M900u virker å være mer enn nok for høyttalerne den driver. Tviler veldig på at jeg får noe ekstra ut av en M900u til.
780000 US dollars? Wow..Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
Det finnes en test på Kinesisk, men har den ikke for hånden nå.
M-800A blir nok ikke det samme nei, men uansett meget flotte forsterkere du har der! Lurer litt på en C-900u, men det blir jo nesten litt for opplagt.
Nei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!780000 US dollars? Wow..Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
M-800A blir nok ikke det samme nei, men uansett meget flotte forsterkere du har der! Lurer litt på en C-900u, men det blir jo nesten litt for opplagt.
Hehe må skrive det da. Dollartegnet er for US dollars, slik £ er for pund og ¥ er for yenNei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!780000 US dollars? Wow..Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
Joda, men det er ikke mange som ville forstått 新臺幣 uansett.Hehe må skrive det da. Dollartegnet er for US dollars, slik £ er for pund og ¥ er for yenNei, nå må du nok ta å roe ned litt! Det er TWD. Altså dollar i Taiwan!780000 US dollars? Wow..Vanskelig å finne tester av disse på et språk vi forstår. De selges for $780000 i Taiwan. 響音音響#產品介紹Products Information# Aurum Cantus New Supreme 至尊落地喇叭(白色)
Selvfølgelig ikke. Som de fleste (?) andre som kjøper noe nytt har jeg også fått rabatt.Uansett var 228000 nok! Men du betalte kanskje ikke det.....?
Bra du bruker ørene og ikke øynene når du hører på musikkSelvfølgelig ikke. Som de fleste (?) andre som kjøper noe nytt har jeg også fått rabatt.Uansett var 228000 nok! Men du betalte kanskje ikke det.....?
Enste jeg misliker med høyttalerne så langt er disse plastikkhullene knottene på fronttrekk skal inn i. Jeg viste jo at Aurum Cantus benytter denne løsningen, så hadde jeg tenkt meg bedre om hadde jeg bestilt de uten fronttrekk siden jeg uansett aldri benytter de.
Vis vedlegget 530939
HCS kommer en tur i morgen, så da får vi se hva han synes.
Nettopp! EDIT: Jeg vet andre i Asia tidligere har klaget på dette og tatt det opp med produsenten uten å få gjennomslag.Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg
Skjønner 100% hva du mener, til prisen skulle de vært strøkne også å se påNettopp! EDIT: Jeg vet andre i Asia tidligere har klaget på dette og tatt det opp med produsenten uten å få gjennomslag.Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg
Absolutt enig. Redd det er for sent nå, så må nok bare akseptere at det er slik. Godt at jeg synes det lydmessige er på plass da.Skjønner 100% hva du mener, til prisen skulle de vært strøkne også å se påNettopp! EDIT: Jeg vet andre i Asia tidligere har klaget på dette og tatt det opp med produsenten uten å få gjennomslag.Magnetene til dali kunne med fordel vært kopiert her skjønner jeg
Kunne gjort det, men det blir ikke bra nok. Det skulle ikke vært noe der i utgangspunktet.Har sikkert ikke så mye jeg skulle sagt her, men samma det.
Kan du ikke bare finne ut dimensjonen til disse festene og 3d-printe et slags deksel for hullene slik at det ikke blir en eventuell sjenanse å se på? Når man også er inne på dette med lyd, er ikke filt/stoff rundt eller i nærheten av elementer en fordel lydmessig eller er det bare vrøvl?
Takk for besøk og hyggelig selskap. Til tross for tunge løft så koste jeg meg. Enig i dine betraktninger om lyden, men kan nevne at hvis du ser på bildet du har tatt av terminalene så skuler det seg en liten bryter der. Vipper man opp den blir det litt mer nivå i toppen. Om det ville gitt hva du savner vet jeg ikke, men jeg har funnet at laveste nivå stort sett passer best for mine ører.Takk for i går. Nye høyttalere, flere elementer i subbene og et heftig "dyr" av en effekt amp. Luxman M 900. Denne trigget "må-ha" genet i langt større grad enn noe jeg har opplevd fra konkurrenten Accuphase. Stilrent uten noen litt vage bling hentydninger ved hjelp av gullfargen som gir meg litt gysninger på det visuelle av Accu.. Heldigvis er dette bare en subjektiv kommentar om utseende..
Vis vedlegget 531229
SRM har tatt noen bilder av sine høyttalere. Men de er penere in real life. Enig i at hullene til frontrekk ikke var helt innafor, men en liten detalj synes jeg.
Vis vedlegget 531230
Så godt å være hos en som vil lytte til musikk. Og ikke lar nevroser styre valg..
Så til lyden.. Det er jo den som er viktig. Gullører har jeg def ikke, men har fått hørt endel og funnet mine preferanser. For å ta bassen først ifht subbene til SRM. Med disse kan han rive huset sitt, enkelt og greit. Midt inn i nyeste Yello skvetter katta i og piler avsted... Tøft SRM, dette vitner om kapasiteten i bunndraget
De nye høyttalerne er vakre ja. Men hvordan spiller de? 80 timer tilspilling må visstnok til. Bånddiskanter, en foran og en bak, må få litt massasje.. 90dB folsømhet gjør det heller ikke til noe sprettent horn, og det er kanskje like greit? For det som møter en er en homogen lyd med pondus og snert. Biff til pølsepris osv er tanker som slår meg, for dette er veldig bra. Er det noe å sette fingrene på bortsett fra billige kabler? . Jeg savnet kanskje noe mer fres/energi i diskant. Men det tror jeg har mest med preferanser som de opptakene vi hørte på. Et lokalt blues rock band hadde energi nok på gitarene sine, så ingen fasit her.
Så ja, dette likte jeg SRM. Du har satt sammen noen veldig bra. Og, som vi snakket om, hvor skal en ta det videre? Men ja, en vintage Luxman platespiller hadde du kledd..
SRM er en rolig fyr, så skal ta vår lille test av Bluesound kontra Lumin i min tråd. Skal ikke lage støy her.
Takk for at jeg fikk komme. Kunnskap, humor og målrettet jobbing med anlegget gjør at det er en glede å følge med på det du gjør. Og det du har gjort nå, det er jævla bra
Det er definitivt mer å hente ved å utforske mer i forbindelse med høyttalerplassering og akustikk. Det er her de store mulighetene ligger. Lytteposisjon er ikke mulig å endre på, så der er jeg låst.Interessant lesning. Flott at det låter bra, og kanskje kan låte enda bedre med litt justeringer. Det er jo en del av hobbyen å få utstyret til å låte optimalt.
Med så flotte høyttalere og effekttrinn ville jeg ikke vært i tvil om at det et must å prøve et alternativ til preen. Ikke fordi det nødvendigvis blir bedre, men for å sjekke ut om det er mer å hente. Preen påvirker gjerne lyden mer enn effekttrinnet. Uansett gratulerer og lykke til.