SRM
Hi-Fi freak
Hvert kammer er ca 40l, noe som gir en Q på 0,5 med ROY.Hvor stor er hver del av subtårnet ditt, til hvert element? Noe rundt 15 liter internt? Driver og lurer litt på L26RO4Y eller ROY til sub-bass.
Hvert kammer er ca 40l, noe som gir en Q på 0,5 med ROY.Hvor stor er hver del av subtårnet ditt, til hvert element? Noe rundt 15 liter internt? Driver og lurer litt på L26RO4Y eller ROY til sub-bass.
Takk. Koser meg skikkelig med dette!den spiller nok endel i klasse A da ja før den går over til AB blir passe varm den M-900 da,
teknikeren som fikset min Luxman M-08 som er oppgitt til 2x200 trodde den trolig også spilte så mye som 40-50w i klasse A han justerte den med noe snillere bias trur jeg så endte på litt lavere temp enn din på rundt 47-48 grader men skulle ikke forundre meg at min også egentlig skulle holdt over 60 grader bare at han valgte å safe litt,
forøvrig fantastisk amp og bøse høyttalere du har nå
Mvh
Ivan
Lyngdorf har vært på brukten flere ganger, men angrer meg som regel. Det er en fantastisk boks! Men jeg ser etter ny preamp ja, uavhengig av om Lyngdorf er på brukten eller ikke. Heller mot C-900u, men siden det ikke finnes noe på brukten må det bli en ny. Sitter litt langt inne å bruke så mye på pre, men vi får se.Nå går Lyngdorfen på brukten. Noe spennende på gang? ;D
Kan ikke se for meg at det er noe praktisk. Da må du evt. gå inn på pc eller nettbrett for å justere volum på hver kanal.Du har kanskje ikke testet dette selv men vet du om man kan bruke Venue 360 som pre også ?
du kunne fått lånt min Luxman c-08 tidligere toppmodel på 25kg for test om du ikke er redd for 100v du har sikkert sett den men blir vel feil farge med champis au heheTakk. Koser meg skikkelig med dette!den spiller nok endel i klasse A da ja før den går over til AB blir passe varm den M-900 da,
teknikeren som fikset min Luxman M-08 som er oppgitt til 2x200 trodde den trolig også spilte så mye som 40-50w i klasse A han justerte den med noe snillere bias trur jeg så endte på litt lavere temp enn din på rundt 47-48 grader men skulle ikke forundre meg at min også egentlig skulle holdt over 60 grader bare at han valgte å safe litt,
forøvrig fantastisk amp og bøse høyttalere du har nå
Mvh
Ivan
Lyngdorf har vært på brukten flere ganger, men angrer meg som regel. Det er en fantastisk boks! Men jeg ser etter ny preamp ja, uavhengig av om Lyngdorf er på brukten eller ikke. Heller mot C-900u, men siden det ikke finnes noe på brukten må det bli en ny. Sitter litt langt inne å bruke så mye på pre, men vi får se.Nå går Lyngdorfen på brukten. Noe spennende på gang? ;D
Har lagt ut en ØK annonse på C1000f, men det er nok ikke så stor sjanse for noe napp.
Kan ikke se for meg at det er noe praktisk. Da må du evt. gå inn på pc eller nettbrett for å justere volum på hver kanal.Du har kanskje ikke testet dette selv men vet du om man kan bruke Venue 360 som pre også ?
Det er mulig du har rett i det, men det fine med bruktmarkedet er at man kan kjøpe og selge til ca. samme pris.C1000f har jo jeg hatt og kommentert. Jeg ville ikke brukt den sånn uten videre sammen med 900-serien, rett og slett fordi 1000-serien og 900-serien er forskjellige konstruksjoner, og preene er tilpasset de effekttrinnene de hører sammen med. C1000f matcher 1000-, 800- og 600-seriene. Tilsvarende vil jeg tro at 700- og 900 går litt om hverandre, men da slik at jeg ville lagt hovedvekten på preen, dvs ikke 700 pre på en 900.
900 pre på 800-serien låt "grusomt" om jeg skal si det rett ut. Det kan jo være at C1000f blir et lykkeligere valg på din 900 effekt, men jeg ville prøvd og testet ut ganske grundig før jeg gikk for en slik kombinasjon.
Enig i at impedansen kanskje er den viktigste faktoren i denne sammenheng. Da tenker jeg særlig på utgangsimpedansen til hhv. C-900u og C-1000f, som ser slik ut:Det er mulig du har rett i det, men det fine med bruktmarkedet er at man kan kjøpe og selge til ca. samme pris.C1000f har jo jeg hatt og kommentert. Jeg ville ikke brukt den sånn uten videre sammen med 900-serien, rett og slett fordi 1000-serien og 900-serien er forskjellige konstruksjoner, og preene er tilpasset de effekttrinnene de hører sammen med. C1000f matcher 1000-, 800- og 600-seriene. Tilsvarende vil jeg tro at 700- og 900 går litt om hverandre, men da slik at jeg ville lagt hovedvekten på preen, dvs ikke 700 pre på en 900.
900 pre på 800-serien låt "grusomt" om jeg skal si det rett ut. Det kan jo være at C1000f blir et lykkeligere valg på din 900 effekt, men jeg ville prøvd og testet ut ganske grundig før jeg gikk for en slik kombinasjon.
Ellers er min oppfatning at impedans er det eneste som kan gjøre ugagn mellom pre og effekt så sant frekvensresponsen er lineær riktignok.
For C1000f og M900u ser dette helt fint ut.
Vel, da er avgjørelsen tatt.Enig i at impedansen kanskje er den viktigste faktoren i denne sammenheng. Da tenker jeg særlig på utgangsimpedansen til hhv. C-900u og C-1000f, som ser slik ut:Det er mulig du har rett i det, men det fine med bruktmarkedet er at man kan kjøpe og selge til ca. samme pris.C1000f har jo jeg hatt og kommentert. Jeg ville ikke brukt den sånn uten videre sammen med 900-serien, rett og slett fordi 1000-serien og 900-serien er forskjellige konstruksjoner, og preene er tilpasset de effekttrinnene de hører sammen med. C1000f matcher 1000-, 800- og 600-seriene. Tilsvarende vil jeg tro at 700- og 900 går litt om hverandre, men da slik at jeg ville lagt hovedvekten på preen, dvs ikke 700 pre på en 900.
900 pre på 800-serien låt "grusomt" om jeg skal si det rett ut. Det kan jo være at C1000f blir et lykkeligere valg på din 900 effekt, men jeg ville prøvd og testet ut ganske grundig før jeg gikk for en slik kombinasjon.
Ellers er min oppfatning at impedans er det eneste som kan gjøre ugagn mellom pre og effekt så sant frekvensresponsen er lineær riktignok.
For C1000f og M900u ser dette helt fint ut.
C-900u:
Unbalanced rating 1V/90Ω, max. 11V
Balanced rating 1V/180Ω, max. 22.5V
C-1000f:
unbalance / rating 1V / 510Ω Maximum 4.1V,
balance / rating 1V / 1020Ω Maximum 8.2V,
Tilkoplet M-800A var det stor overgang å skifte over fra 900 til 1000. Resultatet med C-900u var om lag det samme - eller litt dårligere enn om jeg brukte min Manley Steelhead som passiv pre. Med C-1000f kom på en måte brikkene på plass. Lyden var langt mer behagelig uten at dett gikk på bekostning av oppløsning, snarere tvert imot.
Jeg stusset ganske mye over forskjellen, idet han som jeg lånte C-900u av, var svært fornøyd med hvordan den låt sammen med M-900u, og egentlig lånte meg den for at jeg skulle høre hvor fantastisk lyden ble. Så enten er C-1000f en veldig mye bedre preamp enn C-900u, eller så hadde forskjellen i lyd med matching å gjøre. Det kan jo være at begge deler gjorde seg gjeldende.
Jeg har ikke prøvd kombinasjonen C-1000f og M-900u. Det kan jo være at det vil være en suksess. Han som kjøpte C-1000f av meg, tror jeg ikke fikk den til å låte, og solgte etter noen måneder.
Hvilken pre ble det ?Vel, da er avgjørelsen tatt.Enig i at impedansen kanskje er den viktigste faktoren i denne sammenheng. Da tenker jeg særlig på utgangsimpedansen til hhv. C-900u og C-1000f, som ser slik ut:Det er mulig du har rett i det, men det fine med bruktmarkedet er at man kan kjøpe og selge til ca. samme pris.C1000f har jo jeg hatt og kommentert. Jeg ville ikke brukt den sånn uten videre sammen med 900-serien, rett og slett fordi 1000-serien og 900-serien er forskjellige konstruksjoner, og preene er tilpasset de effekttrinnene de hører sammen med. C1000f matcher 1000-, 800- og 600-seriene. Tilsvarende vil jeg tro at 700- og 900 går litt om hverandre, men da slik at jeg ville lagt hovedvekten på preen, dvs ikke 700 pre på en 900.
900 pre på 800-serien låt "grusomt" om jeg skal si det rett ut. Det kan jo være at C1000f blir et lykkeligere valg på din 900 effekt, men jeg ville prøvd og testet ut ganske grundig før jeg gikk for en slik kombinasjon.
Ellers er min oppfatning at impedans er det eneste som kan gjøre ugagn mellom pre og effekt så sant frekvensresponsen er lineær riktignok.
For C1000f og M900u ser dette helt fint ut.
C-900u:
Unbalanced rating 1V/90Ω, max. 11V
Balanced rating 1V/180Ω, max. 22.5V
C-1000f:
unbalance / rating 1V / 510Ω Maximum 4.1V,
balance / rating 1V / 1020Ω Maximum 8.2V,
Tilkoplet M-800A var det stor overgang å skifte over fra 900 til 1000. Resultatet med C-900u var om lag det samme - eller litt dårligere enn om jeg brukte min Manley Steelhead som passiv pre. Med C-1000f kom på en måte brikkene på plass. Lyden var langt mer behagelig uten at dett gikk på bekostning av oppløsning, snarere tvert imot.
Jeg stusset ganske mye over forskjellen, idet han som jeg lånte C-900u av, var svært fornøyd med hvordan den låt sammen med M-900u, og egentlig lånte meg den for at jeg skulle høre hvor fantastisk lyden ble. Så enten er C-1000f en veldig mye bedre preamp enn C-900u, eller så hadde forskjellen i lyd med matching å gjøre. Det kan jo være at begge deler gjorde seg gjeldende.
Jeg har ikke prøvd kombinasjonen C-1000f og M-900u. Det kan jo være at det vil være en suksess. Han som kjøpte C-1000f av meg, tror jeg ikke fikk den til å låte, og solgte etter noen måneder.
Vis vedlegget 537175
Takk. Ser meget lekker ut ja. Finish og kvalitetsfølelse er i en klasse for seg selv.Gratulerer. Lekker sak, rene life style hifi
Takk! God helg Motoren!Nydelig sak, Gratulerer og god helg
mvh
Ja, at disse matcher er det ingen tvil om. Synes det ble kostbart, men det fungerer i hvert fall veldig bra. Jeg har ikke lagt merke til forskjellene i utgangsnivå på C-900u og C-1000f før du postet det. Impedansen er en ting, men når utgangsnivå er så forskjellig forstår jeg bedre hva du sier om at de ikke nødvendigvis passer sammen.Ja, gratulerer så mye. Nå har du i alle fall fått noe som passer sammen som hånd i hanske. Alltid godt å vite....8)
Er nok stort sett hjemme, så du må gjerne ta turen! Bare send på en melding.Hjemme i påsken? Kanskje ta turen til deg for å høre litt.
Har spilt på C-900U og M-900U ei god stund nå, og i kombinasjon med høyttalerne jeg har så må dette sies å være meget vellykket for min del. Har ikke hatt noen ønsker om utskiftinger siden dette kom i hus. Fortsatt meget godt fornøyd!Ja, gratulerer så mye. Nå har du i alle fall fått noe som passer sammen som hånd i hanske. Alltid godt å vite....8)
Virkelig en opplevelse å høre på oppsettet ditt nå.I går hadde jeg også besøk av MarkusH her på forumet. Det ble en hyggelig seanse på godt og vel 6 timer med musikk og prat om hobbyen.
Takk for besøket.
Takk for tilbakemelding. Forstod at du likte hva du hørte, men greit å få ting litt på avstand før man utaler seg. Var uansett ganske nysgjerrig på hva du ville si om lyden etter du hadde fordøyd seansen. Det med saxsofonen var ganske kult. Jeg har sjekket litt, og det viser seg at det trolig er en Selmer MK6 vi hørte på det aktuelle klippet. Selv vet jeg ikke hva forskjellen fra MK3 til MK6 betyr, men du hadde i hvert fall rett i at det var en Selmer. Meget imponerende!For å få frem budskapet mitt om hvordan dette låter i detalj, skriver jeg som så:
Lyden fra Aurum Cantus må oppleves, jeg kan ikke huske at jeg har hørt en så luftig og forvrengningsfri diskant - noen gang. Høyttalerne klarer å få frem "råskapen" til de akustiske musikkinstrumentene som ble spilt (en del saxofon, gitar osv.), dette vil i mitt hode si at man kan høre selve "trøkket" av at en strenge blir spilt hardt på eller at man bruker et metallmunnstykke på en saxofon som øker "vrengen" (annen lyd enn med standard plast). Hørte på et par låter der jeg kunne sverge på at jeg hørte en Selmer Mark 3 eller Yamaha av noe slag (har lite peiling på Yamaha-saxer, men jeg har spilt på mer enn et halvt dusin Selmer-saxer til å vite litt om låta i de), dette har jeg ikke hørt i den grad før.
Mellomtonen er nydelig oppløst og gir god følelse av stemmene, både kvinnlige og mannlige stemmer.
Så til det jeg synes mangler i "det meste" jeg har hørt, midbassen som har et nydelig driv i disse (ikke helt ulikt det jeg er vant med hos Divine 100.49) og en dypbass som går overraskende dypt og henger bra med, såpass bra faktisk at jeg ikke hørte at subtårnene ble skrudd på. Det er virkelig morsomt at en høyttaler kan produsere såpass med bass.
Konklusjonen min er at de lyder klart, fra toppen til bunnen. Avslutningen på kvelden fikk gardinene til å "blafre" litt med hjelp av basstårnene, som jo er morsomt og sier litt om trøkket fra et slikt system.
Hehe, lyden var kjent ser du. Så vidt jeg vet så er det kun aldersforskjell på mk3 og mk6, men det er meget gode saker uansett.Takk for tilbakemelding. Forstod at du likte hva du hørte, men greit å få ting litt på avstand før man utaler seg. Var uansett ganske nysgjerrig på hva du ville si om lyden etter du hadde fordøyd seansen. Det med saxsofonen var ganske kult. Jeg har sjekket litt, og det viser seg at det trolig er en Selmer MK6 vi hørte på det aktuelle klippet. Selv vet jeg ikke hva forskjellen fra MK3 til MK6 betyr, men du hadde i hvert fall rett i at det var en Selmer. Meget imponerende!For å få frem budskapet mitt om hvordan dette låter i detalj, skriver jeg som så:
Lyden fra Aurum Cantus må oppleves, jeg kan ikke huske at jeg har hørt en så luftig og forvrengningsfri diskant - noen gang. Høyttalerne klarer å få frem "råskapen" til de akustiske musikkinstrumentene som ble spilt (en del saxofon, gitar osv.), dette vil i mitt hode si at man kan høre selve "trøkket" av at en strenge blir spilt hardt på eller at man bruker et metallmunnstykke på en saxofon som øker "vrengen" (annen lyd enn med standard plast). Hørte på et par låter der jeg kunne sverge på at jeg hørte en Selmer Mark 3 eller Yamaha av noe slag (har lite peiling på Yamaha-saxer, men jeg har spilt på mer enn et halvt dusin Selmer-saxer til å vite litt om låta i de), dette har jeg ikke hørt i den grad før.
Mellomtonen er nydelig oppløst og gir god følelse av stemmene, både kvinnlige og mannlige stemmer.
Så til det jeg synes mangler i "det meste" jeg har hørt, midbassen som har et nydelig driv i disse (ikke helt ulikt det jeg er vant med hos Divine 100.49) og en dypbass som går overraskende dypt og henger bra med, såpass bra faktisk at jeg ikke hørte at subtårnene ble skrudd på. Det er virkelig morsomt at en høyttaler kan produsere såpass med bass.
Konklusjonen min er at de lyder klart, fra toppen til bunnen. Avslutningen på kvelden fikk gardinene til å "blafre" litt med hjelp av basstårnene, som jo er morsomt og sier litt om trøkket fra et slikt system.
Aner ikke. Har ikke hatt serlig tid til å tenke på dette enda da det er så mye annet på agendaen nå.Spennende, gratulerer med huskjøp. Hva planlegger du å gjøre med akustikken i forhold til den langveggen med skråtak?