Ikke bare unødvendig - komplett umulig i praksis. 2 desimaler klarer du heller ikke med ordinært måleutstyrDet er selvsagt unødvendig å bruke tre desimaler.
Man klarer ikke å justere på utsendelser, hundredeler eller engang tideler, men strengt tatt sier ikke antall desimaler i nominelle dimensjoner noe om toleransen. Det er bare det teoretisk riktige som formelverket spytter ut.Ikke bare unødvendig - komplett umulig i praksis. 2 desimaler klarer du heller ikke med ordinært måleutstyrDet er selvsagt unødvendig å bruke tre desimaler.
Det er jeg usikker på om kan stemme. Nullpunktene bestemmes jo av ligningene, så de gir det beste kompromisset over det området som defineres av inner- og ytterradiene. Et større arbeidsområde vil gi høyere maks vinkelfeil, etc. Og tallene for inner og outer groove likner veldig på radiene beskrevet av RIAA (eller var det IEC?)Kurvene tegnes uavhengig, tallene avgjøres av grensene du setter.
Noen som kan anbefale en god MM-pu i budsjettkuttene? Skal stå på en Onkyo 1050.
Har i dag en nagaoka mp-110 men den plukker opp en del støy. Har også en billigere AT-95 og den er mye stillere enn nagaoka sin. Hører mest på progrock og litt metal.
CP-1050 | ONKYO Asia and Oceania Website
Min platespiller har en harstighetskontroller som får strøm fra en billig veggvorte adapter. Vil det ha mye å si å bytte ut den veggvorta med en Russ Andrews strømforsyning?
Har sett flere som har Rega spillere som har gode erfaring med denne psu'en, men da går den rett i motoren. I mitt tilfelle vil man plugge psu'en først inn i kontrolleren som igjen sender strøm til motoren. Vil det være en god oppgradering?
Edit: Leste spesifikasjonen til psu'en, kanskje den ikke vil passe hastighetskontrollen... Får se hva som står på den veggvorta hjemme.
den koster ca 2500kr på bayernmotoren: Hva koster den psu'en?
Ikke godt å si hvis der er noe forskjeller i det hele tatt?Nesten samme pris som den jeg linket til. Lurer på hvilken av dem som er best.
Jeg har testet tre spillere med oppgradert PSU (Pro-Ject, Rega og JA Michell) og alle har slått ut positivt. Har tidligere eid en PSU fra MCRU (Arcam IrDac) og den var veldig godt bygd med kvalitet hele veien.Skal lure på om det er noe å hente på en bedre strømforsyning til min Clearaudio spiller,ser det finnes på bayen til en grei pris?
mvh
Vis vedlegget 429511
Hvilken psu benyttet du til Pro-Ject spilleren, og hvilke forbedringer oppnås?Jeg har testet tre spillere med oppgradert PSU (Pro-Ject, Rega og JA Michell) og alle har slått ut positivt. Har tidligere eid en PSU fra MCRU (Arcam IrDac) og den var veldig godt bygd med kvalitet hele veien.Skal lure på om det er noe å hente på en bedre strømforsyning til min Clearaudio spiller,ser det finnes på bayen til en grei pris?
mvh
Vis vedlegget 429511
Mvh
Takk, hva med oppgradert psu på riaa?Mener det var Pro-Ject sine egne PSUer, Speedbox ett eller annet. Kort fortalt så opplevde jeg strammere bass, alt høres roligere ut slik at detaljer og lydbilde kommer bedre frem. Dette er generelt hva jeg har opplevt på alle spillerene jeg har testet med oppgradert PSU.
Noen som kan anbefale en god MM-pu i budsjettkuttene? Skal stå på en Onkyo 1050.
Har i dag en nagaoka mp-110 men den plukker opp en del støy. Har også en billigere AT-95 og den er mye stillere enn nagaoka sin. Hører mest på progrock og litt metal.
CP-1050 | ONKYO Asia and Oceania Website
Jepp!Noen her som har testet disse remastrede utgavene av pink ployd som selges på platekompaniet, og kan si noe om kvalitet på lyden?
Vis vedlegget 430354
To hakk, og kanskje ett til.^ Mht The Wall, Final Cut, DSOTM og WYWH er de opprinnelige pressingene fra utgivesesåret hakket over disse re-issues. De øvrige PF-reissues har jeg ikke hørt/sammenliknet med de opprinnelige pressingene.